Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Goed bezig peter, zie op de foto dat je gasklep nog vol smurrie zit :P
Oke goed om te weten, Weet je toevallig ook of de korte inlaat past in de calibra ivm de hoogte van de inlaat, Die korte lijkt ook wat lager te zijn dan de lange
Voor het chippen op maat bij EDS voor destijds mijn Z20LET € 700-
22 augustus 2015 om 21:23 In reactie op: Calibra 3.0V6 Iceland ,06-2017 Update op komst p.4 #18292615@Peter. wrote:
Een echte Irmscher, nice! Staat bij mij ook op de verlanglijst. Heb er zelf een Hella op zitten, maar is toch minder mooi.
Hoort er dan ook iets van irmscher op te staan ? Er staat alleen een GM- nummer op en swf @drakos wrote:
netjes die plaat, maakt m echt af :thumb
mijn platen (heb er 2 king: ) zijn allebij van gm origineel..zelfde serie als irmscher maar dan gm genummerd.
hier kan je dus ook op zoeken als je er 1 wil.. nummer uit epc nemen ;)wat anders, zijn je oude deurpanelen en achterbank nog goed? en zo ja wil je die kwijt? heb zelf 2 goede voorstoelen maar mis de rest
dan heb ik gewoon een Gm versie denk ik. Ik zal eens kijken of mijn oude deurpanelen nog ok zijn zal eens wat foto,s maken, je wil rug leuning en zitting ?
Goede wagens die volvo,s hebben soms wel eens last van een rot Dubbelmassa vliegwiel, We hebben redelijk wat volvo,s in onderhoud nooit geen gekke dingen gezien
succes met de volvo :thumb
22 augustus 2015 om 16:04 In reactie op: Calibra 3.0V6 Iceland ,06-2017 Update op komst p.4 #18292611@Peter. wrote:
Goed bezig. Klinkt een V6 heel anders als je de katalysator weghaalt? Eigenlijk zou je nog een mooie reflectorplaat er op moeten zetten
zo gezegd zo gedaan :D

Heb er een uit duitsland weten te halen, was niet goedkoop maar het is wel de moeite waard
19 augustus 2015 om 21:00 In reactie op: Calibra 3.0V6 Iceland ,06-2017 Update op komst p.4 #18292607Buitenkant aangepakt, Nu ook de binnen kant weer als (nieuw)





Het leer was behooorlijk vies, Maar met hulp van Mr.F alles weer netjes gekregen :thumb
Om nog even te laten zien dat het niet voor niks geweest is het vervangen het interieur

En het stoel frame had er duidelijk ook onder te lijden gehad, terug vast gelast


Blijkbaar is de pomp puur om brandstof te pompen hoeft dus niet op tijd gezet te worden
:wtf Dat is een behoorlijke klapper geweest, gelukkig ben je er heel uitgekomen !
16 augustus 2015 om 18:40 In reactie op: Calibra 3.0V6 Iceland ,06-2017 Update op komst p.4 #18292606@Peter. wrote:
Goed bezig. Klinkt een V6 heel anders als je de katalysator weghaalt? Eigenlijk zou je nog een mooie reflectorplaat er op moeten zetten
Hij klinkt iets harder en roffelt is meer, Heb vandaag een reflectorplaat gescoord op ebay geen hella uitvoering gewoon de originele ( irmscher )
@wagnas wrote:
Zo gepolijst ziet de Calibra eruit als een plaatje.:) :thumbup
Ja een hoop was krassen en gebruikerssporen zijn verdwenen :)
@2slow wrote:
Netjes zo! Zeker beter zonder die lampen. :thumb
Thankss, Nu nog dat sleep oog kapje in kleur maken dan is de voorkant ook weer in orde
En wat is de foutcode ?
Bedoelen ze de wastegate zelf. of de Actuator die hem bediend ?
15 augustus 2015 om 16:20 In reactie op: Calibra 3.0V6 Iceland ,06-2017 Update op komst p.4 #18292602Zou eigenlijk dit weekend de koppeling en de bak vervangen, maar dat heb ik een week verschoven kwam niet echt lekker uit.
Wel deze week de calibra gepolijst, en grondig schoongemaakt ( mede dankzij Mr.F )




Dag rij lampen weggehaald, staat stuk beter zo

Ook nog een creme leder interieur op de kop getikt, die ga ik deze zondag eens overzetten, en schoonmaken
normale temperatuur voor een diesel zal rond de 90 blijven hangen, kan iets hoger komen, Maar in het rood dan is er wel iets mis,
heb je verhaal gelezen denk dan als eerst aan de thermostaat
10 augustus 2015 om 21:02 In reactie op: Calibra 3.0V6 Iceland ,06-2017 Update op komst p.4 #18292600Ja ja poetsen kan ie wel, Binnenkort eens overdag foto,s schieten :) :thumb
De coupe turbo,s kan je al kopen van af 2500 dan heb je een redelijke heb je een redelijke opc2 dan ben je toch zeker 3500 kwijt. ik zelf bijvoorbeeld had een nette gekocht met 164.000 km opc2 voor 5000, was compleet origineel als er bij en zo
De x20xer is ook zeldzaam aan het worden naar mijn idee, voor een redelijke opc1 x20xer vragen ze 1750-3000
Voor een nette (echte opc ) geen coupe OPC2 Z20let varieert het wel tussen 3000- 6000
maar het probleem is vaak krijg je het er nog voor
9 augustus 2015 om 09:26 In reactie op: Alvast voorstellen, helaas nog geen auto in mijn bezit! #18292883@Channtal wrote:
Dankjewel Vannos, de enige keer dat hij de brug op kan, is met APK.. Aangezien we wel een hele loods hebben om te “sleutelen” aan auto’s, maar geen brug hebben. Misschien dat ik de oude eigenaar hem laten keuren voor koop. Ongeacht hoelang er nog APK opzit. Dan is die direct op de brug geweest en nagekeken! ;) dat is misschien wel een optie..
Geen dank hoor :thumb
Pas wel op met handelaren, Vaak doen ze er een jaar keuring op zonder dat ie bekeken is, :argue
9 augustus 2015 om 09:13 In reactie op: Alvast voorstellen, helaas nog geen auto in mijn bezit! #18292884Het verschilt toch wel eens per auto, ook hebben ze dezelfde motor. De een heeft een beter leven gehad dan de ander blijkt wel. Ik zie vaak auto,s met vieze koelvloeistof reservoirs. Krijg soms het idee dat de mensen per ongeluk olie in dat reservoir gooien krijg je ook zulke drap er in.
Om hem goed na te kijken heb je een brug nodig. globaal kijken geeft je wel een beeld van de wagen, maar even de brug op kan je alles zien
Succes :thumb
Vaak is het voor de looks !
Beste is inderdaad Bosch/TRW/Textar/brembo
9 augustus 2015 om 09:06 In reactie op: Kleine vraag olie druk sensor en olietemperatuur sensor #18293163Naar mijn weten zit deze achter op het blok, als je er voor staat links onder. vlak bij de krukas poelie ( grote ronde ) Is aangesloten met 1 draad
9 augustus 2015 om 08:34 In reactie op: Kleine vraag olie druk sensor en olietemperatuur sensor #18293164Je hebt wel een Olie druk schakelaar,( sensor ) die zorg alleen als er olie druk is dat jou lampje op het dashboard uitgaat als de olie druk voldoende is
Stationair heb je misschien 1 a 2 bar druk. Rijdend volgens mij 4 a 4.5 bar
9 augustus 2015 om 07:41 In reactie op: Alvast voorstellen, helaas nog geen auto in mijn bezit! #18292887@Channtal wrote:
Dankjulliewel! :D
Vannos, op marktplaats en op speurders heb ik meerdere Tigra automaatjes gezien. Zowel oude Tigra’s als nieuwe Tigra’s. Zelf ga ik straks voor een oude Tigra, de nieuwen zijn en boven mijn budget en ik wil geen “nieuwe” auto als eerste autootje. Wat ik wel apart vond, de oude Tigra’s op marktplaats zaten allebei een 1.4 blok in. Maar de 1 was pittiger als de andere.. Ik denk dat dit ook met type te maken heeft?
Bassie16v, ik wist niet wat een Senator a1 was, ik ben niet zo heel bekend met Opels, natuurlijk ken ik er wel een paar maar heel veel ook niet.. :$ En heb dit even gegoogled, maar eerlijk gezegd, is deze te “groot en lomp” voor mij! Maar in ieder geval een Opel automaat rijder hier op het forum die het bevalt een automaat te rijden! :D
Bart gsi, Gelukkig hoef ik straks zelf niet te “gemarteld” te worden door achterin de Tigra te zitten! :P Maar als er passagiers zijn die achterin willen zitten, mogen ze dat gerust! :P Op eigen risico hahaa! Een Tigra weegt bijna 1000 kilo, nu weet ik zo niet wat een Corsa weegt, maar mijn auto mag maximaal 1050 wegen.. Of mag, mag.. Ik bedoel, ik wil een auto die niet meer als 1050 weegt. Dat vind ik nog niet zo heel duur in de belasting. De auto van mijn vriend weegt 1005 en betaald 33euro per maand (benzine) dus dat zal ik straks dan ook voor de Tigra betalen, aan de belasting. Dat vind ik nog wel te doen! Heel erg bedankt voor je informatie over het motorische gedeelte en de roest. Motorische reparaties zou mijn vriend eventueel zelf kunnen, (aangezien hij zijn auto en vorige auto’s ook motorisch zelf heeft gemaakt na dat ze kapot gingen) maar ik weet niet of ik daar wel geduld voor heb, om dagen te wachten tot mijn autootje weer klaar is.. Wachten duurt altijd zo lang, hahaa.
Dankjewel, ik hoop dat ik mijn rijbewijs in 1x mag behalen, ik moet hem gewoon in 1x behalen om mijn Tigraatje te kunnen kopen en rijden! :DDan neem ik aan dat de nieuwe tigra wat pittiger was ? Kan natuurlijk dat er wat vermogen verdwijnt na verloop van jaren, en dat de Tigra b wat feller aanvoeld
is mogelijk al eens de stekker er af gelaten en dan kijken of ie af slaat ?
8 augustus 2015 om 16:04 In reactie op: Calibra 3.0V6 Iceland ,06-2017 Update op komst p.4 #18292597Alvast wat voorbereiding getroffen voor volgend weekend,
Bak schoonmaken


even met de hoge druk er op


Daarna even een laagje verf



Koppeling set ligt ook al klaar voor montage dus even afwachten tot volgend weekend
Ik heb het ooit opgevraagd, was € 35- Tenzij je de dealer weet te vinden waar de auto gekocht is, soms hebben ze die code nog in hun systeem staan en vaak geven ze die gewoon
-
AuteurBerichten