Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
28 november 2015 om 22:22 In reactie op: Calibra 3.0V6 Iceland ,06-2017 Update op komst p.4 #18292629
Olie aanzuigbuisje en carter/ peilstok moeten over inderdaad. Net voor de zekerheid even gecheckt, op onderdeel nummer.
Calibra : x25xe : 90573197
Omega: X30xe : 90573197
Is beide hetzelfde, Past ook prima die aanzuigbuis van x25 op x30 blikje
Alles wijst zich zelf, in de wielkasten zitten vaak bevestiging punten, onder aan de bumper ook, soms moeten de achterlichten er uit omdat daar achter ook schroeven kunnen zitten.
Vaak zit er bij de trekhaak zelf ook een beschrijving !
Heb de auto net 2 a 3 weken maar ken ook mensen die het hadden verder nooit geen problemen gehad
Daar hebben er meer last van, waar onder ik zelf ook met de vectra station met een x16xel motor, is enkel bij koude motor, ik denk dat het iets met de olie pomp is . Heb het nog nooit onderzocht omdat mijn vermoedens naar de olie pomp gaan, Verder kwa vermogen is alles prima. ( bij mij dan )
Haha inderdaad Fearless Camber is belangrijk, Er is wel een marge tussen het verschil van links en rechts.
Ook weer hetzelfde bij een auto die achter ook afgesteld kan worden Eerst achter afstellen indien nodig en mogelijk. ook weer eerst camber dan sporing.
dan voor precies het zelfde. Standaard gezien is bij veel auto,s het niet mogelijk om camber af te stellen.Maar om even te reageren op de topic starter. Als er alleen veren zijn vervangen kan de camber niet veel veranderd zijn tenzij er een sleuf gat in de veerpoot zit of de bovenste bout van de veerpoot in diameter kleiner is waardoor deze ook veranderd.
15 november 2015 om 14:00 In reactie op: Calibra 3.0V6 Iceland ,06-2017 Update op komst p.4 #18292624Het is even stil geweest maar zeker niet stil gezeten hier wat foto,s
Blok strippen



Op de steun,


Koppen er af


alle kleppen/veren/seals er uit


Uitlaat kanalen ook aardig vies

gereinigd

na het vlakken de boel gereinigd


Daarna alle kleppen ingeschuurd

Nieuwe seals er op

Dat 24 x dezelfde handeling te hebben gedaan>

Tijd om de koppen weer terug te monteren



Andere kant



Hydraulische klepstoters terug zetten


Nokkenassen + nieuwe keringen

Thermostaat gemonteerd

Kleppen deksel monteren


en verder met de distributie riem





Motor is in principe klaar voor de montage heb al een extra alu carterpan+ olie aanzuigbuisje kunnen score dus die moet ik nog monteren
Aangezien ik de 1e versie inlaat wil gebruiken van de omega x30xe moet het een en ander aan brandstofslangen en bedrading gewijzigd worden.Heb daarom een extra wagen er bij gehaald, zo kan de calibra in de garage blijven en kan ik alles rustig aan doen.

Geen half werk zo te zien Goed bezig :thumb :kewlpics
2 oktober 2015 om 22:14 In reactie op: Distributie Ketting Astra J 1.4 Turbo uitgerekt na 60000Km #18297836@ topic starter, Als 1 nokkenas een tand verspringt moet het serieus slap staan, Dan zou ook wel wat bijgeluiden gehoord moeten hebben lijkt me ?
vorige week zo,n soort geval gehad maar dan met een distributie riem. Klant kwam voor een piepje dat ie opgelost wou hebben voordat hij vertrok naar Ierland, in de loop van de dag de wagen bekeken en remmen wat onderhoud gegeven, maar hoorde van begin af aan al een vreemd geluid uit de motor komen. Verder onderzocht bleek dat de distributie riem 8 jaar oud was en 100.000km oud hij mag 8 jaar zijn en 90.000 km hebben.
Hier het filmpje riem stond zeer slap maar is niet versprongen !
https://www.youtube.com/watch?v=7k-Tqb0fe28″ onclick=”window.open(this.href);return false;
na vervanging liep de motor stukken rustiger en stiller.
had hem al gezien van de week, Alleen zo jammer dat het een automaat is
Testen zijn in de fabriek gedaan, onder ideale omstandigheden zoals kieren/naden afplakken/ bandenspanning omhoog/ word op een rollenbank gedaan stuur blijft rechtuit staan ondervind dan geen enkele extra weerstand.
Dat kan natuurlijk niemand nabootsen op de openbare weg :P
Die diesels zijn nooit schoon geweest, op de snelweg word het roetfilter geregenereerd Komt alsnog te tering zooi er uit welles waar in kleinere vorm maar even schadelijk
waarom dan nog filters er tussen zetten ?
2 oktober 2015 om 19:10 In reactie op: Distributie Ketting Astra J 1.4 Turbo uitgerekt na 60000Km #18297834naar mijn idee als je de wagen in de versnelling zet rol je meestal een tikje terug en vaak achteruit ( dus tegen de draairichting in ) , tenzij ie niet in achteruit versnelling staat
nog even benadrukken uit eerdere post,
Wat ik zelf denk is dat de kettingen bij lichte motoren ook ( lichter is ) dus waarschijnlijk ook iets minder sterk, ( dit om minder wrijvingen te krijgen/ minder weerstand )
2 oktober 2015 om 10:58 In reactie op: Distributie Ketting Astra J 1.4 Turbo uitgerekt na 60000Km #18297831Lezen is ook lastig soms he. Bepaalde kracht er staat wat spanning op de ketting. Zeg niet dat het er daadwerkelijk tot leid dat de ketting uitrekt :vertag
1 oktober 2015 om 20:13 In reactie op: Bedenk verzin een nieuwe naam voor VW, oftewel Volkswagen #18297861Vlooien wagen
Vuile was1 oktober 2015 om 08:04 In reactie op: Distributie Ketting Astra J 1.4 Turbo uitgerekt na 60000Km #18297821Verdiep je eens verder in die techniek. Er komt wel degelijk een bepaalde kracht op de ketting te staan waneer de wagen enkel in zijn versnelling staat.
30 september 2015 om 20:22 In reactie op: Distributie Ketting Astra J 1.4 Turbo uitgerekt na 60000Km #18297819ja is wel een logische reden wat hier boven word geschreven,
Vw- heeft veel last gehad van opgerekte kettingen de eerste klachten kwamen al bij 40.000 km. In de meeste gevallen knapte de ketting en kost het een compleet blok.
Bmw heeft ook een kwaal van de modellen vanaf 2008/2009 1 serie en 3 serie kettingen rekken heel snel.Wat ik zelf denk is dat de kettingen bij lichte motoren ook ( lichter is ) dus waarschijnlijk ook iets minder sterk, ( dit om minder wrijvingen te krijgen/ minder weerstand )
Klinkt eerder naar een paar bougies die versleten zijn of bobine/ die slecht is.
dus controleer de bougies eens , en uitlezen kwam geen foutcode uit voor ?
Neem aan dat je altijd wegrijd in de 1e versnelling ? als je in zijn 2 wegrijd kan de motor wel eens gaan bokken en moeilijk doen !
30 september 2015 om 17:38 In reactie op: Bedenk verzin een nieuwe naam voor VW, oftewel Volkswagen #18297850Vuile Wagen(s)
Kijk voor de gein eens de aflevering terug van RADAR van deze maandag 28e,
http://www.npo.nl/radar/28-09-2015/AT_2038987″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Vw krijgt nog een hoop ellende voor hun kiezen
http://www.autoweek.nl/nieuws/34468/volkswagen-stopt-met-verkoop-diesels-in-nederland” onclick=”window.open(this.href);return false;
27 september 2015 om 20:04 In reactie op: Calibra 3.0V6 Iceland ,06-2017 Update op komst p.4 #18292618Deze week de 350.000 km aangetikt, uiteraard loopt de motor nog prima zit ergens wel een licht tikje in, maar kan naar mijn idee nog door naar de 400.000

Vind dat de motor volgend jaar met pensioen mag, dus heb alvast een vervanger gescoord ( x30xe )

Motor gaat eerst uit elkaar daarna opbouwen met nieuwe pakkingen enz enz. Dan kan direct de nieuwe koppeling en de betere f25 bak er op
Ja dat is je Tracioncontrolmodule
6 september 2015 om 13:58 In reactie op: Dolby Zafira 2.2 16V Elegance – (Z22se) motor overleden. #18229906nu nog even recht hangen :thumb
Welkom, en nette wagen veel rij-plezier
:thumb
-
AuteurBerichten