Vannos

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 2,082)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Calibra 3.0V6 Iceland ,06-2017 Update op komst p.4 #18292629

    Olie aanzuigbuisje en carter/ peilstok moeten over inderdaad. Net voor de zekerheid even gecheckt, op onderdeel nummer.

    Calibra : x25xe : 90573197

    Omega: X30xe : 90573197

    Is beide hetzelfde, Past ook prima die aanzuigbuis van x25 op x30 blikje

    In reactie op: demonteren achterbumper astra j sportstourer #18303043

    Alles wijst zich zelf, in de wielkasten zitten vaak bevestiging punten, onder aan de bumper ook, soms moeten de achterlichten er uit omdat daar achter ook schroeven kunnen zitten.

    Vaak zit er bij de trekhaak zelf ook een beschrijving !

    In reactie op: Onvoorspelbaar tikkend geluid..!?! #18302631

    Heb de auto net 2 a 3 weken maar ken ook mensen die het hadden verder nooit geen problemen gehad

    In reactie op: Onvoorspelbaar tikkend geluid..!?! #18302629

    Daar hebben er meer last van, waar onder ik zelf ook met de vectra station met een x16xel motor, is enkel bij koude motor, ik denk dat het iets met de olie pomp is . Heb het nog nooit onderzocht omdat mijn vermoedens naar de olie pomp gaan, Verder kwa vermogen is alles prima. ( bij mij dan )

    In reactie op: Uitlijnen onmogelijk #18302181

    Haha inderdaad Fearless Camber is belangrijk, Er is wel een marge tussen het verschil van links en rechts.

    Ook weer hetzelfde bij een auto die achter ook afgesteld kan worden Eerst achter afstellen indien nodig en mogelijk. ook weer eerst camber dan sporing.
    dan voor precies het zelfde. Standaard gezien is bij veel auto,s het niet mogelijk om camber af te stellen.

    Maar om even te reageren op de topic starter. Als er alleen veren zijn vervangen kan de camber niet veel veranderd zijn tenzij er een sleuf gat in de veerpoot zit of de bovenste bout van de veerpoot in diameter kleiner is waardoor deze ook veranderd.

    In reactie op: Calibra 3.0V6 Iceland ,06-2017 Update op komst p.4 #18292624

    Het is even stil geweest maar zeker niet stil gezeten hier wat foto,s

    Blok strippen


    Op de steun,

    Koppen er af

    alle kleppen/veren/seals er uit

    Uitlaat kanalen ook aardig vies

    gereinigd

    na het vlakken de boel gereinigd

    Daarna alle kleppen ingeschuurd

    Nieuwe seals er op

    Dat 24 x dezelfde handeling te hebben gedaan>

    Tijd om de koppen weer terug te monteren



    Andere kant


    Hydraulische klepstoters terug zetten


    Nokkenassen + nieuwe keringen

    Thermostaat gemonteerd

    Kleppen deksel monteren


    en verder met de distributie riem




    Motor is in principe klaar voor de montage heb al een extra alu carterpan+ olie aanzuigbuisje kunnen score dus die moet ik nog monteren
    Aangezien ik de 1e versie inlaat wil gebruiken van de omega x30xe moet het een en ander aan brandstofslangen en bedrading gewijzigd worden.

    Heb daarom een extra wagen er bij gehaald, zo kan de calibra in de garage blijven en kan ik alles rustig aan doen.

    In reactie op: Corsa B GSi ’98 – Amsterdam #17782146

    Geen half werk zo te zien Goed bezig :thumb :kewlpics

    In reactie op: Calibra 3.0V6 Iceland ,06-2017 Update op komst p.4 #18292622

    @Mr.F wrote:

    echt een mc Donalds petje is het he :angel

    is ook officieel mijn 2e huis :)

    @ topic starter, Als 1 nokkenas een tand verspringt moet het serieus slap staan, Dan zou ook wel wat bijgeluiden gehoord moeten hebben lijkt me ?

    vorige week zo,n soort geval gehad maar dan met een distributie riem. Klant kwam voor een piepje dat ie opgelost wou hebben voordat hij vertrok naar Ierland, in de loop van de dag de wagen bekeken en remmen wat onderhoud gegeven, maar hoorde van begin af aan al een vreemd geluid uit de motor komen. Verder onderzocht bleek dat de distributie riem 8 jaar oud was en 100.000km oud hij mag 8 jaar zijn en 90.000 km hebben.

    Hier het filmpje riem stond zeer slap maar is niet versprongen !

    https://www.youtube.com/watch?v=7k-Tqb0fe28″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    na vervanging liep de motor stukken rustiger en stiller.

    In reactie op: Gevonden op Ebay/marktplaats enz. #18036801

    had hem al gezien van de week, Alleen zo jammer dat het een automaat is

    In reactie op: Verbruik Opel Karl. #18294068

    Testen zijn in de fabriek gedaan, onder ideale omstandigheden zoals kieren/naden afplakken/ bandenspanning omhoog/ word op een rollenbank gedaan stuur blijft rechtuit staan ondervind dan geen enkele extra weerstand.

    Dat kan natuurlijk niemand nabootsen op de openbare weg :P

    In reactie op: Goed bezig bij VW!! #18297141

    Die diesels zijn nooit schoon geweest, op de snelweg word het roetfilter geregenereerd Komt alsnog te tering zooi er uit welles waar in kleinere vorm maar even schadelijk

    waarom dan nog filters er tussen zetten ?

    naar mijn idee als je de wagen in de versnelling zet rol je meestal een tikje terug en vaak achteruit ( dus tegen de draairichting in ) , tenzij ie niet in achteruit versnelling staat

    nog even benadrukken uit eerdere post,

    Wat ik zelf denk is dat de kettingen bij lichte motoren ook ( lichter is ) dus waarschijnlijk ook iets minder sterk, ( dit om minder wrijvingen te krijgen/ minder weerstand )

    Lezen is ook lastig soms he. Bepaalde kracht er staat wat spanning op de ketting. Zeg niet dat het er daadwerkelijk tot leid dat de ketting uitrekt :vertag

    Vlooien wagen
    Vuile was

    Verdiep je eens verder in die techniek. Er komt wel degelijk een bepaalde kracht op de ketting te staan waneer de wagen enkel in zijn versnelling staat.

    In reactie op: Distributie Ketting Astra J 1.4 Turbo uitgerekt na 60000Km #18297819

    ja is wel een logische reden wat hier boven word geschreven,

    Vw- heeft veel last gehad van opgerekte kettingen de eerste klachten kwamen al bij 40.000 km. In de meeste gevallen knapte de ketting en kost het een compleet blok.
    Bmw heeft ook een kwaal van de modellen vanaf 2008/2009 1 serie en 3 serie kettingen rekken heel snel.

    Wat ik zelf denk is dat de kettingen bij lichte motoren ook ( lichter is ) dus waarschijnlijk ook iets minder sterk, ( dit om minder wrijvingen te krijgen/ minder weerstand )

    In reactie op: Astra G Motor Storing. #18296354

    Klinkt eerder naar een paar bougies die versleten zijn of bobine/ die slecht is.

    dus controleer de bougies eens , en uitlezen kwam geen foutcode uit voor ?

    Neem aan dat je altijd wegrijd in de 1e versnelling ? als je in zijn 2 wegrijd kan de motor wel eens gaan bokken en moeilijk doen !

    In reactie op: Bedenk verzin een nieuwe naam voor VW, oftewel Volkswagen #18297850

    Vuile Wagen(s)

    In reactie op: Goed bezig bij VW!! #18297114

    Kijk voor de gein eens de aflevering terug van RADAR van deze maandag 28e,

    http://www.npo.nl/radar/28-09-2015/AT_2038987″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Vw krijgt nog een hoop ellende voor hun kiezen

    In reactie op: Goed bezig bij VW!! #18297101
    In reactie op: Calibra 3.0V6 Iceland ,06-2017 Update op komst p.4 #18292618

    Deze week de 350.000 km aangetikt, uiteraard loopt de motor nog prima zit ergens wel een licht tikje in, maar kan naar mijn idee nog door naar de 400.000

    Vind dat de motor volgend jaar met pensioen mag, dus heb alvast een vervanger gescoord ( x30xe )

    Motor gaat eerst uit elkaar daarna opbouwen met nieuwe pakkingen enz enz. Dan kan direct de nieuwe koppeling en de betere f25 bak er op

    In reactie op: Vreemd kastje #18294863

    Ja dat is je Tracioncontrolmodule

    nu nog even recht hangen :thumb

    In reactie op: Nieuw #18295522

    Welkom, en nette wagen veel rij-plezier

    :thumb

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 2,082)