Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat zal de turbo wel zijn, als je de slang aan het begin van de druk zijde van de turbo er even af haalt zie je gelijk of het nat is of niet.
je kan ook de eerste kat weg halen om de speling aan het asje van het turbine wielLijkt wel of een van je fans kapot is. Kijk eens of je ventilatoren soepel draaien draait er 1 zwaar weet je dat dat misschien de boosdoener kan zijn
Hier een foto van het uitlees apparaat ben wezen rijden

De turbo druk schommelt overduidelijk en merk je zeer goed. Hij schommelt over het hele bereik. alsof ie moeite heeft om de druk vast te houden
Maar ik denk niet dat het aan de bougies ligt aangezien ik het al had met de oude turbo en stage 1 file ( Maar sluit het nog niet uit )
Heb vandaag de Druk zijde dus Op de turbo tot aan einde intercooler de boel op druk gezet, en heb al 3 klemmen opnieuw gemonteerd eerst hield ie zijn druk niet eens vast.
nu blijft ie wel op 1 bar staan zonder dat ie leeg loopt. Maar zonder succesBougies zijn vrij vers nog 6000 gedraaid kan morgen de originele er eens in stoppen
NGK BKR6EIX
Ik zit zelf te denken aan de brandstofdruk regelaar, bougies zou ie toch meer van moeten stotteren ?
Gaat zeker goed komen, Heb vanavond de turbo gemonteerd samen met een stage 2 chip, trek echt HARD :D
Maar blijf nog steeds een beetje een dip houden als ik bij bijvoorbeeld 3000- toeren vol gas geef trek ie door tot 3800 houd even in en trek weer bij 4000 toeren verder.
Ook als ik bij 4000 toeren vol gas geef voel ik het lichtjes, Vraag me af of dit aan de software ligt of aan wat anders iemand een idee ?
Gister een LEH turbo opgehaald., De actuator van deze Let is kapot, en zit ook een aardige scheur in het spruitstuk ( bij wastegate )
haal maximaal 0.8 bar met de Let ipv 1.2 bar.
Mooie wagen heb je daar.
Mocht je nog eens een iets meer vermogen willen stuur maar een pmtje
hij zou ergens bij het rode stipje moeten zitten

Dan bedoel je de afdichting tussen je nokkenas en verdelerkap ?
Nokkenas sensor is alleen nodig voor het starten om te bepalen waar welke cilinder staat. Bij een draaiende motor kan je de stekker van de nokkenas sensor er gewoon afhalen.
Als het telkens na 10 a15 minuten is kan het je krukassensor zijn
Mooie bak maurice. Zie je binnenkort wel eens verschijnen voor een chipje :thumb
Zo ken ik nog vele verhalen, Bij de corsa C komt het nog al eens voor dat de Aandrijfas hoezen los komen doordat de klem zijn spanning verliest, en de hoezen zelf worden ook keihard, en scheuren af.
ze hadden het vast op kunnen lossen door een Ashoes te vernieuwen, Maar blijkbaar hadden ze geen zin in vieze handen,, dan maar een complete as :hmmzHoogstwaarschijnlijk je klepseals die versleten/hard zijn
Let op Blauwe rook uit de uitlaat bij start en bij gas geven, Klepseals willen de geest nog al eens geven en ook de turbo kan soms aardig wat olie lekken en dat de cilinder in persen.
is het een handelaar of particulier ?Vandaag de Milltek binnen gerold.


Past perfect, materiaal ziet er goed uit, Degelijke klemmen er bij.
Gaffel in de remtrommel zal wel blijven hangen.
Moet je even de remtrommel er af halen en de onderdelen schoonmaken/gangbaar maken. Weet niet of je zelf
ervaring hebt met die remmetjes schoon te maken ?Welkom op het forum,
Kijk even in deze how-to viewtopic.php?f=129&t=157254
als je dat uitvoert heb je grote kans dat je probleem verholpen is
Denk dat er een remblok vast zit. even beide kanten open halen en schoonmaken ( gangbaar ) maken
Dat is net het probleem haasje17, daar onder heb je de ruimte nodig voor je intercooler anders als de intercooler te ver naar voor zit, zit die bumper niet lekker tenminste ik kreeg hem vorige week er niet eens op
Is lastig te zeggen Dolby want heb ook nog een belangrijk vacuum slangetje vernieuwd van de turbo naar volgens mij magneetklep/solenoid bij de turbo. Had af en toe het idee dat de turbo niet echt meewerkte. Nou dat is volledig over nu blijft ie trekken tot 6000-6500. Maar merk niet echt een extra boost door de FMIC denk op hogere snelheid dat de lucht koeler zal zijn. Zit nu ook de Stage2 chip in
eerste en tweede versnelling toch last van wielspin..
Weer een nuttig weekend gehad,
als eerst natuurlijk de originele koplampen schoon gemaakt, De lenzen waren echt smerig keuken papier was gewoon bruin :???:



Later nog de kappen er terug op gezet. dus klaar voor montage.Nu de Fmic wat vorige keer niet helemaal lukte aangezien ik de voorbumper niet meer terug kreeg.
eerst een frame gemaakt voor de fans



was eigenlijk vrij snel gedaan, Daarna natuurlijk de intercooler plaatsen

Tijdens het plaatsen kwam ik er achter dat er nog een vacuum slangetje gescheurd was op de klep van de turbo
Dus dat tussen door ook maar even gedaan, En ook de Forge dumpvalve er op gezet ( vervangen ).



Was ook aardig werkje airco pomp los gegooid om er fatsoenlijk bij te kunnen.

Ook natuurlijk de koplampen gemonteerd.



:D
Kan je er los in zetten, alleen door de kit randen zaten ze nog aan de kap vast, Had ze bij wijze van ook in die chrome lampen kunnen stoppen.
Ben benieuwd hoe die zal klinken

:thumb
Oke resonated is dus inderdaad stiller.
En wat was je kwijt voor die 63mm op maat
Nog een vraag jongens,
Wil een er toch weer een andere uitlaat op hebben, Zit bij de Milltek,s te kijken maar zie veel Resonated en veel Non-resonated staan.
Is resonated nu stiller dan Non-resonated
Of hoe zit dat in elkaar ? Aangezien het weer uit Engeland komt moet het wel in een keer goed zijn
-
AuteurBerichten