Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Welkom op het opelforum
heb je nog :kewlpics van je wagen ?
Zal best mogelijk zijn,. Voor het geld wat je er in stopt heb je al een goede 2e handse 2.0 Turbo ( coupe )
Vandaag de SPAL fans gemonteerd.
Weerstand 2.2 ohm 76Watt

Fans gebruiken per fan 100watt plus minus


verbruik totaal op 276 a 280 watt, Wat de originele fan dus ook verbruikt nu geen foutcodes meer !
Inderdaad ziet er niet uit
Ja even de stekkers er af, en inderdaad om het makkelijk te maken even die luchttoevoer weg halen !
Welkom op het opel-forum :thumb
Onder die stekker die omcirkelt is zit inderdaad de gloeibougie
Geen half werk zo te zien :thumb
zet je er gelijk een volledig alu versie radiateur in ?
@Jerk wrote:
Ziet er weer dik uit.
Mag ik vragen waar je je nieuwe luchtfilterbak met bijbehorende slang heb besteld? ;)Dankje :thumb
Heb ik van baasJ overgekocht.
hier zijn ze ook te vinden
http://www.courtenaysport.co.uk/astra-g/zafira-a-turbo-hoses/info_101.html#CDTi” onclick=”window.open(this.href);return false;@NoFear1696 wrote:
die lichtere Vliegwiel ga je spijt van krijgen :thumbdown
een voordeel van de lichtere vliegwiel is dat de motor sneller op toeren komt.
nadeel is met gas los gaat de motor ook heel snel in toeren terug.
in veel gevallen slaat de motor zelfs af bij terug schakelen voor de bocht.nou krijgen we natuurlijk welles/nietes reacties, maar dit is mijn persoonlijke ervaring met een lichtere/afgedraaide vliegwiel
Heb nog geen ervaring met lichtere vliegwielen, weet ook niet wat een originele weegt namelijk. Maar insteek was voornamelijk omdat het oude vliegwiel waarschijnlijk niet fris meer zal zijn.
dacht gelijk maar een nieuwe en een stukje lichter, We gaan het zien hoe het aanvoelt.,@ maurice dan moet je wel eerst de veccie verkopen :) :thumb
Ja je kan het beter maar in een keer doen, in plaats van telkens 1 dingetje vervangen
Intussen alle spullen liggen voor stage 3.5
LEH injectoren

Korte inlaat + 80mm Luchtmassameter + CDTI luchtbox

Sportkoppeling/lichtvliegwiel 5kg/ uprated brandstofpomp

Wat beter fans SPAL in plek voor de huidige fans voor de airco

Leh turbo had ik al gemonteerd, Nu de onderdelen nog eens monteren en ecu schrijven naar phase 3.5
heb je dit voor nodig zo iets tenminste
http://www.ebay.co.uk/itm/TURBOCHARGER-SUPERCHARGER-HOSE-AND-INTERCOOLER-PRESSURE-LEAK-TEST-TOOL-KIT-/321096261298″ onclick=”window.open(this.href);return false;Vermogen zal rond de 280/300 pk liggen en 400 a 450 nm
Ziet er goed uit allemaal, Ik raad je aan om je intercooler eens op druk te zetten. Hierdoor kan je lekage,s opsporen die je al rijdend niet hoort natuurlijk.
zo had ik ook 3 lekage,s terwijl ik alle klemmen aardig had aangedraaid.Ik ga volgende week of die week daar op update,s installeren voor stage 3.5 470cc injectoren/korte inlaat+ 80mm LMM/CDTI luchtbak/ Sportkoppeling/lichtervliegwiel/betere brandstofpomp/
Ik zou als eerst eens alle vacuum leidingen na gaan kijken. /stekker verbindingen.
een gescheurde vacuum leiding kan een hoop roet in het eten gooien/ zo komt jou turbo ook niet op druk !
Waar ben je geweest Timothy ?
Zal eens kijken wat het bij ons kost
Als je kan hem gewoon afdoppen inderdaad, en de externe dv over de vacuum van je brandstofdruk regelaar.
je kan hem ook laten zitten je interne dv maar dan blaast het spul wel veel minder af !,
Ja intercooler zal ook wel een hoop olie uit komen. Weet niet hoeveel er gelekt is maar je kan het wel even controleren natuurlijk
Heb je toen ook de olie uit de aanzuig buis gehaald ?
Controleer het terugslag klepje maar tussen de kleppendeksel en gasklep geheid dat ie stuk is. Daar door komt er turbo druk jet kleppen deksel in !
Heb ook nog een replica liggen van forge, met 2 type veren
20-000 euro krijg je er niet voor , Hoogstens de helft
succes
Voor dat stuk doorvoer van bumper naar remmen, vragen ze 65 euro ex btw ! ( voor de astra g opc 2 )

Helaas heeft het niks geholpen, Het is naar mijn idee de software waar het nog aan kan liggen.
Theoretisch was kon het wel eens de oorzaak zijn. Klepje ga ik morgen bestellen zodat dat weer in orde is.Ik laat het afstellen bij Klasen, op aanraden van Courtenaysport wel moet ik eerst nog een Sportkoppeling monteren
Hier nog een filmpje van mijn oude turbo hoe die er aan toe was. na 178.000 km Ding begon aardig te loeien
[youtube:354xrv7b]http://www.youtube.com/watch?v=9rTzxlsUzT4&list=UUGLPsqw7iRwRNhT2vTbuSdA&feature=share[/youtube:354xrv7b]Je kan het beste via onder af die slang er af halen

Het begin is bij de onderste rode DOPals je die slang er af hebt kan je direct zien of je een LET of LEH turbo hebt aan de aansluiting waar je de slang overheen schuift
die moet er zo uit zien mocht je een LEH hebben
Buis hoort droog te zijn, !
Even een update over het inhouden.
Heb samen met mijn collega/baas gereden maar kunnen niet aan de hand van de waardes een fout ontdekken behalve dan het schommelen van de turbo druk.
uit eindelijk maar besloten om de originele file er weer in te schrijven, Liet de wagen nog even na draaien aangezien we goed gas hadden gegeven, Dus ik keek nog even of er echt geen
vacuum lekages waren, en zat wat te prielen aan wat slangetjes. en in eens bij het slangetje van de kleppen deksel naar gasklep zat een vacuüm lekage daartussen zat een terug slag klepje
de aansluitingen daarvan waren afgebrokkeld. Die door verbonden met een T stukje er tussen nog eens gaan rijden maar geen verschil.Uit eindelijk toch de originele file er in gezet. Heb er nu geen last van maar denk dat het komt doordat de turbo druk een stuk lager ligt nu. Zat zo net op Courtenay sport te kijken of ik zo,n klepje kon bestellen, en bekeek de beschrijving eens waarvoor het precies is.

Fitted inline in the breather hose from the rocker cover to the inlet manifold to prevent the rocker cover from becoming pressurised when on boost.
Failure can lead to a small loss of boost pressure as the pressure escapes into the rocker cover causing a slight drop off in power and the rocker cover becoming pressurised when the engine is on boost can cause premature rocket cover gasket failure and oil leaks.
Kan dus zorgen voor wat inhouden van de turbo. Ga eerst eens rijden door het slangetje af te dichten en met stage 2 er in kijken of er nu geen boost probleem is.
-
AuteurBerichten