Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
:thumb
Hoe dichtbij wil je het hebben ? :jerry
in Elst liggen deze : http://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/accessoires-dakdragers-en-fietsendragers/m935580906-dakdragerset-opel-vectra-station-wagon-2003-2008.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
3 juni 2015 om 15:02 In reactie op: Leon’s Vectra 2.2 automaat vraag nummers parkeersensorhouder #18160769Owjaa…. :D vorig jaar buiten het caravanseizoen om heb ik ze er niet tussen gehad, maar met Pasen dit jaar zijn
we nog even weggeweest met de caravan en toen zijn ze er weer onder gekomen, maar zie net dat ze er nog onder zitten… :Dmerk dus geen verschil in het rijden :jerry
3 juni 2015 om 14:54 In reactie op: Leon’s Vectra 2.2 automaat vraag nummers parkeersensorhouder #18160768@ DeKleineMan, dat klopt helemaal wat je zegt,
Ik heb idd mijn Vec verlaagd met Eibach, en heb er toen hulpveren onder gezet. Wat resulteerde in dat de auto weer
ongeveer 3 cm omhoog ging, dus toen de veren onder een pers gezet en de helft van de lengte ingeperst en rondom warm gestookt.na deze modificatie zijn de hulpveren de helft korter en na montage tussen de Eibach veren is de auto 6mm hoger komen te staan,
maar ….. het grote voordeel doe ik als ik (mijn Hobby 560KMFE die 1600kg mag wegen) aankoppel.
Dan zakt de auto toch bijna niet in t.o.v zonder de hulpveren.rij trouwens met ongeveer 95kg kogeldruk en 3.2bar in de achterbanden, wat het tot een super strakke combi maakt, en ook gewoon lekker 100-105 kunnen rijden als het verkeer het toelaat :D
Ik heb gewoon de gok genomen met de hulpveren, ook al zal het door de makers en expert worden afgeraden,
aan de veiligheid zal het echt niet liggenLaat je hem toch wrappen
mmm twijfel idd oft allebei hetzelfde rood is,
vind het op de GTS veel mooier:thumb
Heerlijke kleur dit :kewlpics
:D dank je blackbonkie,
was zelf helaas afwezig afgelopen week, maar ik vernam al van mijn collega dat je was geweest :thumbgoed om te horen dat hij weer goed rijdt.
@ de rest, je mag altijd een PM sturen voor een afspraak
en luxe kentekenplaten :D die missen ook nog Leo :thumbup
@jadatis wrote:
Ik kan het voor je uitrekenen met een betere formule dan die de banden- en auto-fabrikanten zelf gebruiken en die ik eens bemachtigd heb.
In de jaren aardig bijgeleerd daarover, zit zelf niet in de auto of banden-branche.
Noem mezelf tegenwoordig bandendruk-specialist.nodig heb ik van de bandwang naast de maat ook of het een XL/reinforced/Extraload band is , dan wordt de maximumload gedragen by ( AT) 2,9 bar in plaats van bij gewone autobanden 2.5 bar . Dit tot 160km/U toelaatbaar.
Ook nodig dus de maximum load of loadindex, en de snelheidscode ( S tot Y )
Je laag Hoogte/breedte verhouding banden ( 50 in de maten staat voor 50%) zijn vaak XL//, en worden vaak te laag in hun draagvermogen aangegeven door de fabrikanten.Van de auto moet ik dan op zijn minst de MTA’s voor en achter en de MTM weten ( maximum toelaatbare aslast/massa) , maar leeggewicht en de manier waarop je hem belaadt ( personen en vracht en waar ongeveer) voor de situaties waarvoor je advies druk wilt weten, zou handig zijn.
Om het compleet te maken de snelheid waar je in jouw gebruik geen minuut overheen gaat, en als de achtewielen zo /- staan meer dan 2 graden , dan de camberhoek zoals die heet.Met deze gegeven reken ik het uit , los van wat de adviezen op de auto of boekje zijn.
Daar is de laatste decennia nogal wat aan veranderd.
tot pakweg 1990 gaf men als normaal gebruik , de uitgerekende druk aan, voor de aslasten door auto-fabrikant bepaald voor 3 personen en een beetje vracht. Tegenwoordig is Normaal gebruik voor 4 personen en vracht en daarvoor worden de MTA’s ingevuld
Voor maximaal beladen wordt achter steeds vaker de AT druk of zelfs de maximum druk van de band gegeven.
Dit alles omdat men overbelading verwacht, wat wettelijk nog steeds niet toegestaan is.:hmmz :sleeping zit al 20 jaar in’t bandenvak, maar dit …….. :lol: is wel erg ver gezocht als je mijn mening vraagt
rond de 2.5bar is vrij standaard
eventueel kan je er iets boven of onder gaan zittenwat zijn de gegevens van de velgen ? breedte en E.T waarde ??
Zoo dan, hoe een verbrogen gebrek je nu zo nadeling kan zijn…..
beterschap man, hoop dat het toch sneller geneest dan dat er nu gezegd wordt.is het nog na te gaan op de tegenpartij ?
daarom zet ik mijn Vec altijd onder dak tijdens oud en nieuw.
succes met de afhandeling
Heeft je set ook camberbouten in de voorste schokbrekers ?
ik denk dat je de wielvlucht voor minder negatief moet gaan zetten in combi met je sporing,en achter valt het opzich mee alleen is het de vraag of hij al aan het maximale zit/ uitgesteld is of dat daar nog winst te behalen valt.
ik zou hem graag eens willen zien/uitlijnen
dus die band op de foto komt van voor ?
de enige afwijking op je uitlijnrapport wat ik zo zie is je sporing achter…. of is hij daar op uitgesteld ?
1,489 voor de benzine en 1,209 voor de diesel,
al sinds afgelopen donderdag bij ons op de hoek (firezone pomp)als je bij Unlimited Tuning op de site kijkt krijg je ongeveer 12pk en 20Nm koppel meer,
en dan ben je €300,- kwijtgoeie keus :thumb hij bevalt mij beter als m’n vorige knop in m’n GTS
6 november 2014 om 11:23 In reactie op: Mark’s Vec. C2 2.2 16V STW : wisseling op de oprit #18146380@Siedo wrote:
@vanieba wrote:
wat bedoel je met kleurverschil ? als je op de achterklep doelt : hier zijn alleen de logo’s afgehaald (door de vorige eigenaar)
Achterklep inderdaad. Maar onder de logo’s was de kleur niet donkerder?
Daar ben ik beetje bang voor, als mijn plakplaatjes eraf haal.Geen idee, zoals ik al vermelde heeft de vorige eigenaar de logo’s er al af gehaald/ laten halen
en ik vermoed dat het al gebeurt is toen de auto nog nieuw was, aangezien hij vers uit de lease
kwam toen ik hem 1.5jaar geleden gekocht heb.maar ik heb iig geen kleurverschil
31 oktober 2014 om 11:11 In reactie op: Mark’s Vec. C2 2.2 16V STW : wisseling op de oprit #18146378Dank je wel,
wat bedoel je met kleurverschil ? als je op de achterklep doelt : hier zijn alleen de logo’s afgehaald (door de vorige eigenaar)
Om het trekken naar links te verhelpen zal je hem moeten uit laten lijnen, balanceren is als hij trilt.
leuk dat je er was, je naafdopjes zullen morgen wel met de post komen :thumb
@kadettgte@freeler.nl wrote:
@speaker wrote:
Vandaag op ebay.de een origineel rond ding met blauw stiksel :wub
Nice Raafie …. en Stuur-en ze hem ook op ?!?!?!?!? :angel
.
Ja en als die maar goed verpakt word , anders raak je over-stuur whoehaha :wors :worsEn zeker als het zou beschadigen dan stuur-t het voor geen meter :jerry :thumbup
25 oktober 2014 om 07:38 In reactie op: zijn 16 inch banden minde spoorgevoelig dan 17 inch banden? #18258425Zoiezo geen 205/50R16 of 215/45R17 onder een Vec C doen, is allebei te laag qua omtrek,
als je zo veel last hebt van spoorvorming ? ( wat ik apart vindt aangezien 70% van de Vectra’s C op 17” staat ) zou ik hem eens goed laten uitlijnen.En als je idd smaller wilt kan je als je de huidige velgen wilt houden idd het beste de 205/50R17 pakken, die heeft bijan de zelfde omtrek als je originele maat
succes :thumbup
groet Mark
-
AuteurBerichten