vanieba

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 390)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Dikke vectra's topic ! #17410945

    @GTS Vectra wrote:

    :shock: :wors

    In reactie op: Mark’s Vec. C2 2.2 16V STW : wisseling op de oprit #18146396

    @Outzy wrote:

    Ik zit hier geïnteresseerd mee te lezen over het chippen van een Z22YH. :)
    Ik heb dit op me eventueel-to-do-lijst staan. Maar zoals Dolby ook al zei, de prijs ten opzichte van de winst schrikt mij zelf ook een beetje af. Als de prijs lager zou zijn, dan weet ik zeker dat meer niet Turbo rijders hun auto zullen chippen.
    Des al niet te min, mooi te horen dat er toch wel een duidelijk verschil merkbaar is. Met name in de koppel. :thumbup

    Tja ik vind het een schappelijke prijs wel, zeker incl de twee dyno-run’s die ze uitvoeren en het fine-tunen van de motor na de eerste run

    In reactie op: Mark’s Vec. C2 2.2 16V STW : wisseling op de oprit #18146395

    @CJX wrote:

    Begrijp ik het nu goed dat jij een oude 2,2-16V motor hebt liggen in een C2. ?

    Op de site van unlimited tuning wordt idd gesproken over chiptuning van de 2,2-16v met 147 PK.
    Ik neem echter aan dat jij ( net als ik ) het 2,2-16v DGI blok in de VEC hebt liggen met standaard 155 PK.
    Die kom ik niet tegen op de site van unlimited tuning. ( Wat me dan niet verbaasd trouwens omdat chiptuning van de DGI blijkbaar lastig is)

    Of kan unlimited tuning toch wel een DGI-blok chippen, en had jouw blok blijkbaar al wat pk’s ( 155 > 147 ) verloren de afgelopen jaren.

    Dat is een foutje op hun site, moet je even bij Signum kijken daar staat de 155pk versie wel bij
    en ik heb idd de 155pk versie, dat is wel de fabrieksopgave en in ideale omstandigheden gemeten pk’s

    Je zal altijd verlies hebben t.o.v de opgegeven fabrieksgegevens, het is zelfs zo dat de mannen van Unlimited Tuning
    vonden dat het nog erg meeviel voor een auto met bijna 190K op de teller

    In reactie op: Mark’s Vec. C2 2.2 16V STW : wisseling op de oprit #18146390

    Zat al enige tijd te twijfelen wat te doen met de winterset, heb nu een zelfde set als de zomerwielen maar dan 17” i.p.v 18”
    En aangezien ik een eigen bandenbedrijf heb toch maar een setje 18” Borbet LV5 winterwieltjes besteld :

    Vind ut erg geslaagd zo voor de winter :D

    In reactie op: Mark’s Vec. C2 2.2 16V STW : wisseling op de oprit #18146389

    @Dolby wrote:

    Over het algemeen chippen op een non turbo auto (atmosferische motor) heeft geen zin. Het minimale vermogen winst is zo weinig dat het voor de kosten eigenlijk niet loont. Bij een turbo motor zijn de verschillen heel goed merkbaar en daardoor ook kosten technische de moeite waard. :thumb

    Veel plezier met je gechipte auto. :thumb

    Nou dan nodig ik je graag uit om in mijn auto te stappen….. wat het is wel degelijk merkbaar t.o.v standaard, ben er zeer tevreden over
    En uiteraard is het bij een turbo geblazen motor zeker beter merkbaar

    De reden van het chippen : dattie sneller is en tja dan heeft hij het zomers ook wat makkelijker met een 1600kg caravan op de kont :jerry

    We hebben totaal 3 auto’s daar laten chippen en hebben een leuke prijs afgesproken met Unlimited Tuning.

    In reactie op: Mark’s Vec. C2 2.2 16V STW : wisseling op de oprit #18146382

    #Stof#Stof#Stof# ………… :jerry

    Effe nodig afstoffen hier zie ik wel :D

    Half Augustus twee op vakantie gegaan met de caravan d’r achter en aangezien we redelijk dicht
    bij huis stonden, heb ik halverwege de vakantie de auto terug gebracht naar mijn woonplaats waar een
    bevriende Opel monteur de Distributieketting en Balansasketting wel wilde vervangen in de avonduurtjes.
    Hij is er ruim 10uur mee bezig geweest en de wagen loopt er weer heerlijk soepel door,

    Het was meer preventief dat ik alles wilde vervangen dan noodzaak al was de ketting al redelijk uitgerekt
    volgens de monteur.

    Dus ook maar meteen doorgepakt en met de auto drie weken geleden naar Amersfoort gereden om
    hem daar onder handen te laten nemen door Unlimited Tuning : met het volgende resultaat

    Van ongeveer 148pk naar 162pk en van 219Nm naar 245Nm, het is wel aardig merkbaar voor een ongeblazen motor,
    Hij is er echt wel feller op geworden dus ik weer helemaal blij :thumbup :D

    In reactie op: Borbet LV5 onder een Vec C #18298737

    Niemand die een sjopje wil maken ??

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17445175

    @kadettgte@freeler.nl wrote:

    :thumb :thumb Vandaag de achterbanden nagekeken +/- 1,5 a 2 mm de slijtblokjes nog net niet geraakt , met de APK (advies vernieuwen )waren ze nog 2 a 2,5 mm niet gecupt..recht.. en gelijk op gesleten , de banden komen uit Engeland en zaten onder de OPC2 set 2 jr terug van Marcin kocht , met toen nog zo 5,5 a 6 mm..ik heb er nog +/- 200000 km meegereden , deze mnd met wisselen naar de winterset zal ik ze vernieuwen.
    Ik ken het merk uit Engelse niet ..
    Na aanpasingen door KCP achterbanden kaarsrecht af gesleten…
    .

    Das best veel :hmmz 2ton :jerry

    In reactie op: Velgen ET 43 passen die op mijn Vectra C Gts (ET35) #18296124

    welke velgbreedte praat je over,

    In reactie op: Aandrijfas Insignia 1.6 T 2010 #18296096

    zit daar goud in ofzo…… 2450,- voor een aandrijfas :wtf

    In reactie op: RaymondVec’s Vectra C2 2.8 V6 | Zomer modus #18295199

    Mooie Vec man, aan de kleur hoef je in ieder geval niet te wennen :D

    (kreeg je mail net, jammer dat je de lip aan een ander verkocht hebt.)

    In reactie op: Show hier je Vectra #17285993

    Fijne spiegels he die Emuk’s

    In reactie op: Velagen Vectra C GTS #18291419

    misschien een schroefset ? dan kan je hem op elke gewenste hoogte zetten

    In reactie op: Op Ebay/MP gevonden : #17456921

    jij niet Helmer :jerry

    @micvec wrote:

    @vanieba wrote:

    :D Landal Coldenhove ?

    :thumb ja dat klopt :thumb

    Leuk park wel, ben er vorig jaar ook 2x geweest :thumb

    Mannen …… ik denk niet dat de topicstrater hier op zit te wachten….. al het gelul over Astra F uitlaten
    doe dat lekker in het Astra topic….

    en op de vraag terug te komen van dit topic,
    je kan gewoon een enkele uitlaat monteren i.p.v een dubbele, alle ophangpunten zijn gelijk
    let wel op de dikte’s van de beide uitlaat pijpen

    In reactie op: uitlijnen Signum… #18290464

    Heel bekend Arjontje
    ik lijn dagelijsk uit :D

    :D Landal Coldenhove ?

    In reactie op: uitlijnen Signum… #18290480

    Zitten er voor dan camberbouten in ? of sleufgaten in de schokbrekers ?

    In reactie op: uitlijnen Signum… #18290469

    idd de wielvlucht achter staat echt te negatief
    is ook niet versteld aan het rapport te zien :thumbdown

    In reactie op: Wielbouten vraag #18289784

    schuifbouten met lengte 28 is prima te gebruiken.

    rij er zel fal jaren mee met zowel de winter als de zomerwielen :thumb

    In reactie op: Waar was je vandaag met je Vectra !!! #18203204

    Vorige week maandag :

    Hippolitushoef onderweg naar Den Helder

    Op de boot naar Texel voor een weekje vakantie

    Mooie mod Lucas, veel geluk met jullie nieuw wondertje

    In reactie op: grote beurt vectra #18289110

    @Wess1988 wrote:

    Ik heb een distributieriem, dus die hoeft niet vervangen te worden is mij verteld. Wat de andere dingen betreft: Bedankt! Een multiriem is ook aardig prijzig geloof ik he?

    Ik zal eens googlen.

    Wie heeft jou dat wijsgemaakt ?? dat een distributieriem niet vervangen hoeft te worden.
    een distributieketting zal in de regel niet vervangen te hoeven worden, al gebeurt het wel eens en dan
    vooral vanwege de kettingspanner.

    Een distriebutieriem zal dus wel verangen moeten worden rond de 5jaar of een x aantal km’s

    In reactie op: Show hier je Vectra #17285978

    @Derk Hattem wrote:

    hier een foto van mijn wolf in schaapskleding :D

    Mooie wielen Derk, waar heb je die toch weg ?? :jerry

    welkom bij dit forum

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 390)