Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
17 oktober 2015 om 18:02 In reactie op: Mark’s Vec. C2 2.2 16V STW : wisseling op de oprit #18146396
@Outzy wrote:
Ik zit hier geïnteresseerd mee te lezen over het chippen van een Z22YH. :)
Ik heb dit op me eventueel-to-do-lijst staan. Maar zoals Dolby ook al zei, de prijs ten opzichte van de winst schrikt mij zelf ook een beetje af. Als de prijs lager zou zijn, dan weet ik zeker dat meer niet Turbo rijders hun auto zullen chippen.
Des al niet te min, mooi te horen dat er toch wel een duidelijk verschil merkbaar is. Met name in de koppel. :thumbupTja ik vind het een schappelijke prijs wel, zeker incl de twee dyno-run’s die ze uitvoeren en het fine-tunen van de motor na de eerste run
17 oktober 2015 om 17:56 In reactie op: Mark’s Vec. C2 2.2 16V STW : wisseling op de oprit #18146395@CJX wrote:
Begrijp ik het nu goed dat jij een oude 2,2-16V motor hebt liggen in een C2. ?
Op de site van unlimited tuning wordt idd gesproken over chiptuning van de 2,2-16v met 147 PK.
Ik neem echter aan dat jij ( net als ik ) het 2,2-16v DGI blok in de VEC hebt liggen met standaard 155 PK.
Die kom ik niet tegen op de site van unlimited tuning. ( Wat me dan niet verbaasd trouwens omdat chiptuning van de DGI blijkbaar lastig is)Of kan unlimited tuning toch wel een DGI-blok chippen, en had jouw blok blijkbaar al wat pk’s ( 155 > 147 ) verloren de afgelopen jaren.
Dat is een foutje op hun site, moet je even bij Signum kijken daar staat de 155pk versie wel bij
en ik heb idd de 155pk versie, dat is wel de fabrieksopgave en in ideale omstandigheden gemeten pk’sJe zal altijd verlies hebben t.o.v de opgegeven fabrieksgegevens, het is zelfs zo dat de mannen van Unlimited Tuning
vonden dat het nog erg meeviel voor een auto met bijna 190K op de teller17 oktober 2015 om 10:55 In reactie op: Mark’s Vec. C2 2.2 16V STW : wisseling op de oprit #1814639017 oktober 2015 om 10:49 In reactie op: Mark’s Vec. C2 2.2 16V STW : wisseling op de oprit #18146389@Dolby wrote:
Over het algemeen chippen op een non turbo auto (atmosferische motor) heeft geen zin. Het minimale vermogen winst is zo weinig dat het voor de kosten eigenlijk niet loont. Bij een turbo motor zijn de verschillen heel goed merkbaar en daardoor ook kosten technische de moeite waard. :thumb
Veel plezier met je gechipte auto. :thumb
Nou dan nodig ik je graag uit om in mijn auto te stappen….. wat het is wel degelijk merkbaar t.o.v standaard, ben er zeer tevreden over
En uiteraard is het bij een turbo geblazen motor zeker beter merkbaarDe reden van het chippen : dattie sneller is en tja dan heeft hij het zomers ook wat makkelijker met een 1600kg caravan op de kont :jerry
We hebben totaal 3 auto’s daar laten chippen en hebben een leuke prijs afgesproken met Unlimited Tuning.
16 oktober 2015 om 06:59 In reactie op: Mark’s Vec. C2 2.2 16V STW : wisseling op de oprit #18146382#Stof#Stof#Stof# ………… :jerry
Effe nodig afstoffen hier zie ik wel :D
Half Augustus twee op vakantie gegaan met de caravan d’r achter en aangezien we redelijk dicht
bij huis stonden, heb ik halverwege de vakantie de auto terug gebracht naar mijn woonplaats waar een
bevriende Opel monteur de Distributieketting en Balansasketting wel wilde vervangen in de avonduurtjes.
Hij is er ruim 10uur mee bezig geweest en de wagen loopt er weer heerlijk soepel door,Het was meer preventief dat ik alles wilde vervangen dan noodzaak al was de ketting al redelijk uitgerekt
volgens de monteur.Dus ook maar meteen doorgepakt en met de auto drie weken geleden naar Amersfoort gereden om
hem daar onder handen te laten nemen door Unlimited Tuning : met het volgende resultaat


Van ongeveer 148pk naar 162pk en van 219Nm naar 245Nm, het is wel aardig merkbaar voor een ongeblazen motor,
Hij is er echt wel feller op geworden dus ik weer helemaal blij :thumbup :DNiemand die een sjopje wil maken ??
@kadettgte@freeler.nl wrote:
:thumb :thumb Vandaag de achterbanden nagekeken +/- 1,5 a 2 mm de slijtblokjes nog net niet geraakt , met de APK (advies vernieuwen )waren ze nog 2 a 2,5 mm niet gecupt..recht.. en gelijk op gesleten , de banden komen uit Engeland en zaten onder de OPC2 set 2 jr terug van Marcin kocht , met toen nog zo 5,5 a 6 mm..ik heb er nog +/- 200000 km meegereden , deze mnd met wisselen naar de winterset zal ik ze vernieuwen.
Ik ken het merk uit Engelse niet ..
Na aanpasingen door KCP achterbanden kaarsrecht af gesleten…
.

Das best veel :hmmz 2ton :jerry
22 september 2015 om 10:12 In reactie op: Velgen ET 43 passen die op mijn Vectra C Gts (ET35) #18296124welke velgbreedte praat je over,
zit daar goud in ofzo…… 2450,- voor een aandrijfas :wtf
Mooie Vec man, aan de kleur hoef je in ieder geval niet te wennen :D
(kreeg je mail net, jammer dat je de lip aan een ander verkocht hebt.)
Fijne spiegels he die Emuk’s
misschien een schroefset ? dan kan je hem op elke gewenste hoogte zetten
jij niet Helmer :jerry
18 juli 2015 om 10:44 In reactie op: micvec`s vectra gts brembo schijven en blokken gemonteerd #1828715018 juli 2015 om 10:41 In reactie op: Links en rechts uitlaat vervangen voor 1 zijde mogelijk ? #18290791Mannen …… ik denk niet dat de topicstrater hier op zit te wachten….. al het gelul over Astra F uitlaten
doe dat lekker in het Astra topic….en op de vraag terug te komen van dit topic,
je kan gewoon een enkele uitlaat monteren i.p.v een dubbele, alle ophangpunten zijn gelijk
let wel op de dikte’s van de beide uitlaat pijpenHeel bekend Arjontje
ik lijn dagelijsk uit :D16 juli 2015 om 19:41 In reactie op: micvec`s vectra gts brembo schijven en blokken gemonteerd #18287148:D Landal Coldenhove ?
Zitten er voor dan camberbouten in ? of sleufgaten in de schokbrekers ?
idd de wielvlucht achter staat echt te negatief
is ook niet versteld aan het rapport te zien :thumbdownschuifbouten met lengte 28 is prima te gebruiken.
rij er zel fal jaren mee met zowel de winter als de zomerwielen :thumb
Mooie mod Lucas, veel geluk met jullie nieuw wondertje
@Wess1988 wrote:
Ik heb een distributieriem, dus die hoeft niet vervangen te worden is mij verteld. Wat de andere dingen betreft: Bedankt! Een multiriem is ook aardig prijzig geloof ik he?
Ik zal eens googlen.
Wie heeft jou dat wijsgemaakt ?? dat een distributieriem niet vervangen hoeft te worden.
een distributieketting zal in de regel niet vervangen te hoeven worden, al gebeurt het wel eens en dan
vooral vanwege de kettingspanner.Een distriebutieriem zal dus wel verangen moeten worden rond de 5jaar of een x aantal km’s
@Derk Hattem wrote:
hier een foto van mijn wolf in schaapskleding :D
Mooie wielen Derk, waar heb je die toch weg ?? :jerry
welkom bij dit forum
-
AuteurBerichten






