Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Van het Ende Customs
DeelnemerOm rechtstreeks op de dynamo te meten, zet je 1 meetpen op die de dikke (rode) kabel naar de accu en 1 op het motorblok.
Zo meet je de echt wat de dynamo levert. als je op de accu meet kan je bv door slechte massa verbindingen bv. maar 12,3V meten terwijl je Dynamo wel 14,4 – 14,6V levert. Dan is je dynamo niet stuk maar heb je een ander probleem, waarschijnlijk een slechte verbinding.
Bij mij was er uiteindelijk niets defect, maar ergens dus een grote overgangsweerstand.
Ik heb massa’s goed schoongemaakt. Toen was het probleem beter. Mijn probleem was uiteindelijk dat ik een lekstroom had (waarschijnlijk in de ICE)TIP: bij demonteren niet vergeten accupool los te halen.
Ik heb bij monteren ook ff een draad (met zekering) aan op mijn dynamo gemaakt, zodat ik ‘m later makkelijk zou kunnen controlleren. aangezien je er bij de Z22SE moeilijk bij kan.Succes
1 september 2011 om 10:41 In reactie op: Van het Ende Customs Slammed Astra H. Herfs-pics. Pag 6. #17911948Van het Ende Customs
DeelnemerGeen idee. ik las het pas op hun site.
1 september 2011 om 05:07 In reactie op: Van het Ende Customs Slammed Astra H. Herfs-pics. Pag 6. #17911946Van het Ende Customs
Deelnemerstickerdump.com, maar ze staat ook op diverse evenementen met een stand en heeft ook een winkel in Ede. Ik weet niet als deze al open is.
Van het Ende Customs
Deelnemergeen idee.
Misschien LPG systeem is laten onderhouden.
Van het Ende Customs
DeelnemerWat voor merk en type LPG systeem is er gemonteerd?
30 augustus 2011 om 16:55 In reactie op: Van het Ende Customs Slammed Astra H. Herfs-pics. Pag 6. #17911944Van het Ende Customs
DeelnemerThx.
@colin: Inmiddels zijn er al een rits weer vanaf. Ik vond het toch te veel.30 augustus 2011 om 15:21 In reactie op: Van het Ende Customs Slammed Astra H. Herfs-pics. Pag 6. #17911939Van het Ende Customs
Deelnemer29 augustus 2011 om 21:23 In reactie op: Startblokkering? demonteren/omzeilen Corsa B 1996 Diesel #17912581Van het Ende Customs
DeelnemerBetekent dat dat de ‘beveiliging’ op de pomp zit?
Het probleem is dat auto niet start. Startmotor wordt niet aangestuurt vanuit contactslot.
Als je de contacten van het slot afhaald kan je m wel met een schroevendraaier strarten.
En aangezien er onderaan het slot een module/kastje zit dacht ik dat dat de blokkering is die startmotor onderbreekt oid.Wat zou dan het probleem kunnen zijn, denk jij? contactslot stuk?
Van het Ende Customs
Deelnemerbeetje laat, maar ik zou gewoon een inductie relais monteren (zoals bij een LPG systeem).
Deze onderbreekt wanneer motor niet loopt (via ontsteking)
Dit lijkt mij de mooiste oplossing.Van het Ende Customs
DeelnemerIk heb ook de dynamo van mijn Z22SE Astra gedemonteerd.
Leek op voorhand een hele klus, maar achteraf was het goed te doen.
Volgens mij heb ik m wel vanonder af eruit gehaald maar van bovenaf los gehaald.
Vier bouten rechtstreeks op onderblok uit mijn hoofd.Idd even luchtfilter + buis demonteren, geeft heel veel ruimte. Geloof dat ik ook computer van spruitstuk heb gehaald.
succes.
Ik heb overigens toen geinformeerd voor een gereviseerde, maar er zijn verschillende types met zeer uiteenlopende prijzen.
Ik heb ‘m toen laten testen maar bleek niet defect.
Waar heb je je laadstroom gemeten op de accu of op de dynamo zelf?Succes
Van het Ende Customs
Deelnemerals ik jou was zou ik gewoon origineel houden en je schroefset aanpassen.
29 augustus 2011 om 16:35 In reactie op: Van het Ende Customs Slammed Astra H. Herfs-pics. Pag 6. #17911934Van het Ende Customs
Deelnemer@Turbootje: Absoluut onmogelijk!
Het zou wel op donderdag, vrijdag of maandag geweest kunnen zijn. Mijn vrouw werkt daar namelijk, maar niet op woensdag.
@Fearless: Klopt idd. 3 pasta’s en 2×3 borstels. deze dus:

Van het Ende Customs
Deelnemerom dat het strafbaar is en je vaak toch lichtopbrengst verliest.
28 augustus 2011 om 21:13 In reactie op: Van het Ende Customs Slammed Astra H. Herfs-pics. Pag 6. #17911931Van het Ende Customs
Deelnemer@Fearless: is zo’n set. merk weet ik zo niet. zou ik moeten kijken. komt bij Ferwerda vandaan. 3 verschillende schijven met 3 verschillende pasta’s
@GTS Power: Wielen ben ik blij mee zo. Was een flinke klus, maar wel leuk om te doen.
Het detailen ben ik nog niet heeeel erg tevreden over. Ik overweeg m eens prof. te laten polijsten en dan zelf bij te houden. zitten nog wat plekjes die me niet 100% zinnen. en ik weet niet hoe ver ik kan gaan (lees ik durf niet verder te gaan)Van het Ende Customs
Deelnemerjammer. ik wil eigenljik ook wel donkere
28 augustus 2011 om 20:15 In reactie op: Verslaafd aan het poetsvirus? Show hier je detail-collectie #17871003Van het Ende Customs
Deelnemerover herindeling en toevoegingen van de subtopics is al eerder gesproken, maar geen resultaat.
(motoren topic indeling is ook een beetje erg gedateerd)
28 augustus 2011 om 20:05 In reactie op: Verslaafd aan het poetsvirus? Show hier je detail-collectie #17871001Van het Ende Customs
Deelnemerheel goed, maar ik bedoelde meer een ‘echt’ sub-topic (of hoe heet zoiets)
28 augustus 2011 om 19:38 In reactie op: Van het Ende Customs Slammed Astra H. Herfs-pics. Pag 6. #17911927Van het Ende Customs
Deelnemerthx
28 augustus 2011 om 19:36 In reactie op: Verslaafd aan het poetsvirus? Show hier je detail-collectie #17870998Van het Ende Customs
DeelnemerGoh, heeft het bij jullie geregent? :???:
:jerry
Netjes hoor
(PS: ik zit nog steeds te wachten op een echt detailing topic waar mensen ervaringen, vragen, tips, etc kunnen delen) :thumbdown
Van het Ende Customs
Deelnemer@Hollaender85 wrote:
@Stornie wrote:
De zondag was een supermooie dag! Hierbij een selectie van mijn foto’s van de zondag.

He Stornie,
Waar heb je mij gezien op de Snelweg?
Dat is namelijk mijn auto :DMisschien kun je mij deze foto ook per Mail opstuuren?
Grtz
Dennis
Dennis,
Wat zijn dit voor achterlichten?
Origineel gespoten of….?gr,
JohnVan het Ende Customs
Deelnemer:thumb
27 augustus 2011 om 18:40 In reactie op: Verslaafd aan het poetsvirus? Show hier je detail-collectie #17870994Van het Ende Customs
Deelnemer:thumb
Van het Ende Customs
Deelnemer@astrawez wrote:
Mooie foto’s allemaal. Hier een aantal van mijn foto’s:
http://i65.photobucket.com/albums/h229/astrawes/Album%202/0-SAM_1552.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Mazzel!!Wij hebben nog even met deze Duitser staan praten.
Praten was ook iets wat hij graag deed.
Kwam erop neer dat auto zeer snel is en het liefst/best vooruit gaatEerste wat hij vroeg was als wij uit Maaskantje kwamen.
26 augustus 2011 om 15:03 In reactie op: ICE vragen mbt ISO stekker en deurpanelen Astra H station 08 #17889538Van het Ende Customs
DeelnemerBedankt heren.
Heb ff gezocht en kwam dit tegen:
ISO en mini ISO
In de huidige generatie auto’s is de aansluiting voor de autoradio veranderd,er word een nieuwe stekkeraansluiting gebruikt,Mini ISO ook wel Most genoemd.
bij Opel vind je die in de Astra H,Vectra C,Zafira B,Corsa D en Tigra Twintop.
in deze stekker aansluiting vind je alleen een massa,continu plus en 2 CAN Bus draden.
Er zijn kabelsets te koop die verlopen naar Iso,zodat je ‘oude’ radio toch gemonteerd kan worden.
Een geschakelde voeding ontbreekt,die kan uit de zekering kast worden gehaald of in sommige gevallen via de sigaretten aansteker voeding.
Let op !!!!!!!!! ook de antenne aansluiting is veranderd !!!Iso
volgorde connector:
C
B
AA1 snelheidspuls of niet bezet
A2 stuurwielbediening
A3 tel mute ( bij sommige radio’s) of niet bezet
A4 gesch. plus (bij opel)
A5 remote/ automatische antenne
A6 verlichting
A7 cont. plus ( bij opel)
A8 massa/minB1 achter rechts +
B2 achter rechts –
B3 voor rechts +
B4 voor rechts –
B5 voor links +
B6 voor links –
B7 achter links +
B8 achter links-Van het Ende Customs
DeelnemerZoals het nu zit werkt het perfect alleen wordt de weerstand erg warm (lees heet)
-
AuteurBerichten