Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Van het Ende Customs
DeelnemerRepareren kan meestal wel, afhankelijk waar het lek zit. (rubber/aluminium). de kosten durf ik zo niet te zeggen. Als het een hele dure slang is is rep een oplossing, maar sommige leidingen zijn vrij goedkoop dus dan is nieuw een betere optie.
wel meteen de o-ringen en evt filterdroger vervangen he.suc6
Van het Ende Customs
Deelnemeris goed te doen als je een beetje handig bent en goed gereedschap hebt. zal +/- 3 uur werk zijn voor je denk ik. Tis idd beter als je het spul toch los hebt liggen op het filterdroger(droogpot) te vervangen.
En altijd o-ringen vervangen. Daarna ff vullen en klaar is kees (laat ook fluor toevoegen) daarmee kun je na een paar weken checken als alles dicht is en ook bij een evt volgende lek meteen zien waar de lek zit als je op tijd er bij bent.suc6
Van het Ende Customs
DeelnemerWaarschijnlijk zit jullie probleem in de opwarming van de verdamper. Zoals jullie waarschijnlijk wel weten wordt deze verwarmd door het koelsysteem. De originele Opel installatie (Koltec/Necam) doet dit meestal door 2x 8mm slang paralel aan te sluiten op één kachelslang. Wat wij dan doen is ombouwen naar 16mm en aan te sluiten op beide kachelslangen. Waarschijnlijk hebben jullie ook het probleem dat als jullie lange tijd met constante snelheid rijd dat de auto terug schakeld naar benzine.
Succes.Van het Ende Customs
DeelnemerWaarschijnlijk is dit schimmel (klinkt erger dan het is) op je verdamper, dit kun je verwijderen/behandelen met een speciaal reinigingsmiddel. (wij hebben daar professioneel materiaal voor). Bij de plaatselijk Brezan, Ferwerda, Lasaulec hebben ze hier oook wel een spuitbusje voor met reinigingsmiddel. Berner (Wurth dan ook wel, denk ik) verkoopt het ook wel.
groetjes,
Van het Ende Customs
Deelnemerik niet, misschien zijn de lagers ook wel kapot.
Dure hobby zo’n compressor.mvg,
JohnVan het Ende Customs
Deelnemeroh bedankt, zal eens kijken bij cih. had al eea gezocht, maar nog weinig kunnen vinden wat ik echt zocht
later.PS ga straks weer even met kabelbbom aan het stoeien. kabelboom alarm wordt in originele kabelboom geintrigeerd
Van het Ende Customs
Deelnemerik begrijp het, zal ns gaan kijken
Van het Ende Customs
DeelnemerErg interesante discussie. Wij hebben een C24NE in een ascona B1600. kunnen we deze gewoon ter keuring aanbieden bij het RDW? hoe zit het nu we een nieuw (europees) kentekenbewijs hebben
waar veel meer gegevens op staan?spreek jullie leuter
Van het Ende Customs
DeelnemerImpco werkt met een mixer en omvl met een mengstuk waardoor je de luchtdoorlaat verkleint om een zuigend effect te krijgen.
IMPCO is gewoon de BOM voor zo’n V8.suc6
Van het Ende Customs
DeelnemerGaaf project. Waar haal je toch al die info vandaan?
Wij zijn ook bezig met een Ascona B project.
Ben erg geintreseerd in het verhaal van de remmen vooral over je achteras? (is dit ook mogelijk bij een standaard 1600)mvg.
Van het Ende Customs -
AuteurBerichten