Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Van het Ende Customs
DeelnemerNiet door ons iig. nou ja, hij wordt wel door ons gesloopt, maar het is de bedoeling dat ie straks in concoursstaat weer wordt opgebouwd.
Ik had van de vorige eigenaar ook niet de indruk dat ie gesloopt ging, worden, maar ja dat zullen ze ook niet gauw zeggen natuurlijk
Van het Ende Customs
Deelnemerhahaha gezien de staat (achteraf) waar Paul m in kocht was het Sloop of Forum.
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Van het Ende Customs
DeelnemerKlopt, komt idd uit zuidwolde!
Nou kom maar op met de spannende verhalen over deze auto.L@TER
PS: Paul ik dacht dat je m niet meer oranje wou vanwege het EK
Van het Ende Customs
DeelnemerKijk zo moet dat.
zo gauw onze schuur weer is getransformeerd in garage ipv feestzaal zal ik weer foto’s maken van het motorblok en de kale ascona. + roestplekken
Van het Ende Customs
DeelnemerOke dank je wel.
Ik probeer het meteen en ik hoop dat jullie foto’s zien met hoe hij eruit zag.



En kaal interieur

@Louwe, was jouw ascona ook Jadegrun?
Groetjes
Van het Ende Customs
DeelnemerHet word toch echt is tijd dat er een update komt.
Ik ben alleen nog aan het uitvogelen hoe ik er foto’s bij kan zetten.Ik moet wel eerlijk zeggen dat het allemaal niet zo opschiet.
mja ik heb ook liever dat het goed gebeurt dan snel.Momenteel is de hele auto al gestript. (staat alleen nog op de assen)
we zijn bezig met tectiel krabben in het interieur.
Hierdoor heb ik een goed beeld van wat gelast moet wordenWat gelast moet worden:
allebei de wielkasten
voetenruimte aan de passagierskant is bijna geheel weg.
chassisbalk
en wat plekjes onder de verschillende raamrubbers
en slecht gelaste plekken ( achter de voorschermen en nog wat in het interieur tegengekomen)
En voor de rest moeten een heleboel gaten dichtgemaakt worden waar een schroef of bout in zat.De 2.4 hangt inmiddels aan onze steun gemaakt door onze vader. (hiervan komt ook zeker een foto want ziet er wel wijs uit:P)
Nu is het nog wachten op de steun voor de auto waarmee we hem kunnen kantelen en de assen eronder weg kunnen. ( verf voor de assen is er al:P)Plannen voor de auto:
Ik (paul) wil de auto gewoon zo strak en origineel mogelijk en niks geen gekkigheid.Over de kleur: eerst dit: het schutbord en interieur van de ascona is oranje. exterieur is roze. en volgens de kleurcode hoort hij jadegrun te zijn. dit snap ik allemaal niet. of er is een keer ander chassisnummer ingeslagen of hij is een keer overgespoten + interieur & motorruimte. Of iemand anders moet iets weten?
Dus over de kleur loop ik nog te twijfelen. kwist eerst 100% zekern dat hij oranje zou worden wat op de ascona’s toendertijd gespoten zat.
maar sinds de groene ascona gedeelte vind ik dit ook wel erg mooi. en dan heb ik hem ook origineel.
Dus ben ik benieuwd naar wat jullie te vertellen hebben?Onderstel: Zo laag mogelijk op ATS Classic rondom 8J 13″. das makkelijk zat. en dan spaken zwart en rand gepolijst. veren en schokdempers moet ik nog maar ff zien. schijfremmen rondom. assen enz. netjes zwart geschilderd
Motorruimte: Matzwart gespoten 2.4 en zo clean mogelijk. kabelboom hebben we al bedacht hoe die uit het zicht komt te liggen. accu komt in de kofferbak. alleen nog bedenken hoe we de waterslangen en benzineleidingen laten lopen.
Interieur: ook nog twijfels over: of originele achterbank en setje kuipstoelen uit astra/kadett gsi oid. in leer bekleden of weer in de originele stof. wat zeggen jullie?
dak en stijlen komt geen bekleding en dit laat ik in kleur spuiten.
Hoedenplank en kofferbak weet ik ook nog niet. In kleur of bekleden. Hoedenplank grote gaten gezaagt voor boxen.
iig tank matzwart. accu in een nette bak in de kofferbak en mooi reservewiel. Ats of misschien iets origineel opel.Exterieur
dakgoot blijft zitten. deurstijlen netjes zwart. sloten en deurklinken blijven zitten. antenne gat dicht. zwarte achterlichten + eromheen. licht getinte koplampen met witte knipperlichten. kunststof bumpers blijven zitten (worden nog wel netjes zwart gemaakt). en de grill ben ik nog niet uit. misschien embleemloos of netjes met opel logo erin.Iig geen geheim meer wat het word:P maarja ik kan ook zo weer veranderen al blijven sommige dingen hetzelfde.
Ik hoop zo snel mogelijk foto’s neer te kunnen zetten en ook jullie reacties. iig over wat ik vroeg over de kleur en het interieur.Ik wens jullie iig een goede nachtrust want het is al laat genoeg:P
groetjes van het Ende Broeders
Van het Ende Customs
DeelnemerHey ik vind 14″het mooiste, lowwwwwwww,
dus wat mij betreft de juiste keuze
had jij of je broer nou verbreed staal?
Zijn die nu te koop?see ya
Van het Ende Customs
DeelnemerOke dank je wel.
IK denk dat ik oranje sowieso mooier vind op een ascona.Van het Ende Customs
DeelnemerHey Robbie,
Die lijst heb ik ook al is gezien op google. en die kleur moest jadegrun zijn, foutje van mij:P
Maar ik kan voor de rest geen ascona vinden op internet die een foto heeft en dit kleurnummer heeft.
origineel heeft mijn ascona dit nummer ook en nu ben ik dus benieuwd welke kleur dit is.
aan mijn eigen ascona valt het niet te zien omdat deze overal oranje is.groetjes
Van het Ende Customs
DeelnemerHallo,
Kan iemand mij vertellen welke kleur groen nummer E314 is, is Signalgrun. Met die 30 verschillende kleuren groen word ik hier ook niet veel wijzer:P
en dat bruine leren interieur, die zaten origineel alleen maar in de groene ascona’s en kadetjes? of ook bij andere kleuren?
Ik hoop dat ik wijzer kan worden.
Groetjes
Van het Ende Customs
Deelnemerik denk idd dat ze de magneet bedoelen.
misschien dat zij alleen de komplete koppeling kunnen vervabgen.
4 uur is wel erg lang voor een profesionele (ervaren) monteur.succes
Van het Ende Customs
Deelnemerals de pomp niet draait kan dat verschillende redenen hebbe. te weinig r134a. magneet, koppeling, ecc, computer, kabelbreuk, zekering, condensor of relais kapot.
verstopping in systeem.
zo maar zeggen dat je pomp kapot is. is wel erg kort door de bocht.mvg
JohnVan het Ende Customs
Deelnemerwaarschijnlijk bedoel je BRC
Van het Ende Customs
Deelnemerziet er goed uit lars!
Zijn er standaard maten/tekeningen van de verstevigingen in de veerpoten? Ik zag dat louwe ze ook er in heeft gezet?Van het Ende Customs
Deelnemervelgjes hadden we al gekocht, dus die zijn al binnen
Van het Ende Customs
Deelnemervan een rekord is dus een goed idee. ik heb ook wel eens gehoord van de remmen van kadett GSI 16V rondom? ervaring mee?
gr
Van het Ende Customs
Deelnemerreken op 1500 1700 pleuro.
Wij doen geen oldtimers, maar succes.
waar ko, je vandaan, heb misschien wel adres voor je.
Ga je het zelf doen?Van het Ende Customs
Deelnemerbackfire is te arm mengsel of onsteking op verkeerde moment dus vonkoverslaf of niet goed afgesteld.
succes
welk type verdamper heb je?Van het Ende Customs
Deelnemerbedankt voor je reactie. ik zag dat je laatst ook al op een ander forum had gereageerd.
Dit is toch het eukste forum.
we zullen eens opzoek gaan naar een leuk set remmerij. welk merk zijn 100mm verlagingsveren.
blok en bak zaten er al in bij aankoop.We zijn er al wel achter dat het gedane las werk niet zo mooi is, maar ja maakt niet uit. hoe meer je zelf doet des te meer het je eigen auto/project het is en hoe meer je er vsn gaat houden.
Van het Ende Customs
Deelnemerniemand tips. alles is welkom.
Van het Ende Customs
DeelnemerWij volgen dit project aandachtig, want wij zijn met soort gelijk project bezig.
Je komt toch wel een hoop tegen als je met een auto van +/- 30 jaar bezig bent.
Tips en trucks bijten wij ook als je t nieut erg vind.
suc6.Wij zullen ook eens wat foto’s gaan plaatsen.
Van het Ende Customs
Deelnemerzonder interieur/ motorkap etc, d8 t niet toch?
Van het Ende Customs
Deelnemerzonder interieur/ motorkap etc, d8 t niet toch?
Van het Ende Customs
Deelnemerzonder interieur/ motorkap etc, d8 t niet toch?
Van het Ende Customs
DeelnemerLeuk om al die ascona’s te zien. hopelijk dat volgend jaar ons project er ook tussen staat.
-
AuteurBerichten