Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
17 oktober 2008 om 08:51 In reactie op: waarom plaatsen zoveel mensen dure velgen en goedkope banden #17411064
Van het Ende Customs
Deelnemerikzelf rijdt met 18″ Irmscher Sportstar (destijds niet al te goedkope) velgen onder mijn Astra Coupe.
Ik stoor me ook aan die stomme merken banden, maar ja, als t allemaal voor de show is ,maakt het merk niet oveel uit voor sommigen en kopen ze een combiset en leveren ze in op de band.
Voor mij is er maar 1 band, namelijk de Toyo Proxis T1-…, Misschien wel niet de stilste, maar ik vind m zo heerlijk.
Mijn maat is 205/45-18. Vrij smal maar aangezien de ruimte tussen band en spatbord niet zo groot is dankzij het KW variant II set. Gaat allemaal prima zo.
Vrij moeilijk te vinden en anders onbetaalbaar deze maat hier in Nederland, daarom laat ik ze overkomen per schip.L@ter
Van het Ende Customs
Deelnemerkan wel, dan moet je een tankzender op je tank zetten met exact dezelfde weerstand als de originele benzinemeter in de tank. via een relais moet je m dan doorschakelen.
suc6
Van het Ende Customs
Deelnemeridd
Van het Ende Customs
Deelnemerdat klopt
ome hans, samen met zijn vrouw en 2 kinderen.
Van het Ende Customs
Deelnemersorry jongens over de weinig nieuwe berichten, maar er is op dit moment weinig te melden.
Iedereen is druk momenteel: School, bijbaantjes en ik op mijn werk ivm met ziekte, gezinnetje en een drukke vrouw dus ‘oppassen’. De meesten van jullie zullen het wel kennen. Be ondertussen wel wat onderdelen aan het verzamelen geweest voor de Kadett E project.We zijn ook niet zo dat we constant grote berichten plaatsen met tig foto’s over niets.
We zullen dit project cker doorzetten al moet t 10 jaar duren. Auto staat niet in de weg.
En mocht het project om wat voor reden floppen zijn wij daar niet te trots voor om jullie dat te onthouden.mvg,
JohnVan het Ende Customs
Deelnemer@kadett coupe1967,
Klinkt als een vervuild verdeelhuis (spinnenkop) ff scoonmaken door stappenmotor te verwijderen en dan bus schoonmaken met remmenreiniger, voelermaat 0,15 en perslucht.
misschien vonk overslag op onsteking, bogiekabels, etc licht bevochtigen met bloemspuit en controlleren op vonkjes en/of bougies controleren op overslag ( zwarte ingebrande streepjes op het porselein)
@kadettgek
Volgens mij zijn alle eisen wel op internet te vinden.
iig: slangen mogen max 1 jaar oud zijn, tank max 10 jaar en alle gas voerende)n delen moeten 67-R01…. goed gekeurd zijn. RDW past het kenteken voor je aan.succes.
Van het Ende Customs
Deelnemerreserveer ook maar een set vor mij
Van het Ende Customs
Deelnemerals je soms wel soms geen + krijgt, zou het misschien het relais kunnen zijn of druksensor misschien?
verbind deze eens door. hoeveelheid koudemiddel verschild per auto en type motor.
Uit mijn hoofd 750 of 900gr. maar op 400 of 1000 moet ie het ook doen.succes
Van het Ende Customs
Deelnemer@ Kroacs
Motor vervangen is wel heel kort door de bocht.
Is er ook een meting uitgevoerd?
Ik kan je wel een schema faxen of per post versturen.
doe me de gegevens maar.
Als motoren exact het zelfde zijn is het geen probleem.
Bij motorwissel altijd verbindingen en massa goed controlleren.
Volgens mij is het geen diode maar bedoel je de DFCO klep.
9 van de 10 storingen bij een koltec systeem is het verdeelhuis vervuild.Van het Ende Customs
DeelnemerBeetje late reactie, maar goed:
@h67racing
overschakeltijd is niet instelbaar en is van diverse factoren afhankelijk. 4km is wel erg lang.
Wel bekend is dat doordat er 8mm waterslangen worden gemonteerd de doorstroming in verdamper minimaal is, waardoor de verdamper langzaam opwarmt. misschien temp. sensor defect?
Durf zo geen antwoord op je probleem te geven.
@erik 33
de GTS is een x18xep of x18xer. deze motoren hebben koppen met ongehrde klepzittingen. Deze zijn gevoelig voor inslaan. Het klopt dat de importeur niet homologeert. Tegenwoordig is er een “wondermiddel”
genaamd Tunap in de handel dat evt problemen met kop voorkomt en evt. garandeerd. De XER is niet mogelijk ivm directe inspuiting waardoor injectoren vervuilen. XEP kan dus wel XER niet.mvg,
JohnVan het Ende Customs
DeelnemerHet middel gaat niet minder werken, maar er gaat altijd wat verloren in de loop de jaren, want niets is 100% dicht.
wij adviseren daarom ook om 1x per 2 jaar om op het systeem een service beurt uit te voeren, dwz verse olie en koudemiddel (evt. met fluor)suc6
Van het Ende Customs
Deelnemerals het probleem ook op benzine is zal het 99% niet aan de lpg installatie liggen
l@terVan het Ende Customs
Deelnemer@ richardw
Is dit probleem alleen op lpg of ook op benzine? Alleen op lpg, misschien DFCO klep of relais.@ Alexopel
Zou het zo niet weten, zoals al gezegd, ik ken het systeem niet.@ opelkadetje
Als hij nog maar net gevuld is en er fluor is toegevoegd kunnen ze toch controlleren met uv licht?
of zelf met een blacklight.
volg de leiding van de condensor (radiateur van de airco) naar het motorblok. het onderdeel op de motor waar de leidingen op gemoteerd zijn is de compressor/pomp (deze wordt aangedreven door de riem)suc6
Van het Ende Customs
Deelnemer@ Alexopel
Het OMVL systeem ken ik nieten weet niet als deZe lamba gestuurd is. maar je lambda sonde zou je door kunnen meten dmv spanning te meten tussen de grijze en zwarte draad. spannig moet op en neer gaan tussen 0 en 1 volt. contineu 0,4 a 0,5 v is een defecte sonde.
Hoezo het vermoeden dat de verdamper kapot is?@ opelkadetje
Officeel hoor je een airco eerst af te persen met stikstof om te kijken als hij druk vast houdt.
Met grote lekkage hoor je m dan wel lekken. bij kleine lekkage fluor toevoegen en na 3 weken kijken met uv licht. Jou probleem klinkt idd niet als een lekkage. schaklet pomp wel in. je zou er eens rechtstreeks 12 op kunnen zetten. doet ie t dan nog niet is je pomp, clutch of spoel waarschijnlijk kapot.
misschien is je druksensor niet in orde.
suc6
Hoeveel koudemiddel werd er uit gehaald? Na hoeveel jaar van laatste vulling.Van het Ende Customs
Deelnemervandaag een zwarte Corsa D OPC gezien in Vorden.
Iemand van hier?Schitterende auto’s trouwens. Is nu de 2e die ik in het echt gezien.
groetjes
Van het Ende Customs
Deelnemerr12 is bij wet verbode/niet meer toegestaan ivm milieu, etc.
Hij moet nu met r134a gevuld worden. Dit is wat de huidige auto’s hebben.
Wat je moet doen is ‘retrofitten’ dit is een ‘ólie’ wat een r12 geschikt maakt voor r134.
Het is het beste om ook alle o-ringen te vervangen maar is niet noodzakelijk.
Wel adviseer ik om het filterdroger te vervangen.
De vraag is alleen, waarom is de airco leeg.
lekkage, restauratie, of gewoon leeg door ouderdom?zo’n retrofit set kost +/- 100 ex BTW.
succes,
Van het Ende Customs
DeelnemerDit is niet de temp. sensor.
Deze heeft 2 draden en zit ook niet op de condensorWaarschijnlijk is het de druksensor.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
groetjes,
Van het Ende Customs
Deelnemerkan ik ook alles niet bij je laten coaten?
Ziet er vet uit man, Ga zo door.
Ik hoop zelf ook nog eens een C coupe te kopen om te restaureren.
Heb destijds 2 coupetjes moeten wegdoen wegens omstandigheden.doe doei
Van het Ende Customs
DeelnemerDeze week even bezig geweest met het opruimen van de schuur en meteen maar even de kadett (volgend project) in elkaar gezet. Staat net even wat netter.


Velgen die straks op de kadett moeten komen

Voor de rest nog wat foto’s van de ascona



Waar we momenteel mee bezig zijn. Rechterhelft van de auto is nu klaar. Linkerkant kan ik pas verder mee als de kabelboom eruit is.

John hier bezig met de kabelboom. Wachten hiervoor is op doorvoerrubbers.

Hier moet een nieuwe rand in

Hier moet alles netjes gemaakt worden, bumpergaten zijn verrot

Hoedenplank moet ook weer dichtgemaakt worden. wat zouden jullie doen? in kleur spuiten of bekleden?

Motorruimte moet ook nog 1 en ander gebeuren om dit strak te krijgen

Andere keienvanger moet er nog ingelast worden. iemand toevallig nog 1 liggen?

Dit is wat ik nu allemaal te melden heb. de rest van de week nog hard aan de slag zodat hij volgende week naar de spuiter kan. :hmmz was dat maar waar:P. Ik ben allang blij dat het niet stil ligt.
Groetjes
Van het Ende Customs
Deelnemerdoe maar naar paulvanhetende@msn.com of naar johnvanhetende@msn.com
alvast bedankt.
Van het Ende Customs
DeelnemerOh jamme, ik ben wel benieuwd naar de geschiedenis.
Van het Ende Customs
Deelnemeronstking kan een groot probleem zijn bij LPG, maar kan toch vervangen worden en zou t toch goed moeten zijn.
Van het Ende Customs
Deelnemerals je zeepsop op de injectoren spuit gaat hij bellen blazen als ie lek is.
Evt nieuwe injector erop. kost nog geen 10 pleuro. als het een EGI systeem is tenminste.
verdeelhuis moet je schoonmaken met remmn/carburateur reiniger en een voelmaat 0,15 mm.
en droog in elkaar zetten. vervuiling is niet te zien. controlleer meteen je ingang op je verdeelhuis.
succes, mocht je nog vragen hebben dan hoor ik t wel.
Werk zelf bij een LPG inbouw station, kan onderdelen evt ook wel aan je versturen.mvg
Van het Ende Customs
Deelnemerkenteken begint met 37 en eindigt op 59. bijna goed dus:P
over 2 jaar is wk tog weer? hopen dat hij tegen die tijd klaar is:)en die sticker zit er niet op. is het wel dezelfde dan?
Van het Ende Customs
Deelnemerhet kenteken begint met 33 of 59, maar weet ik niet cker.
Pistolen Paulje kan je dat wel vertellen.Welke zwarte achterlichten heb je te koop:kewlpics fototje?
Is het gespoten of origineel -
AuteurBerichten