Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Van het Ende Customs
Deelnemerzoiets zoek ik inderdaad.
Alleen jammer dat er niet bij staat welke jaren dit geleverd werd.Van het Ende Customs
DeelnemerOok van Clarion en/of Alpine.
o ja, liefst met type aanduiding.
wat waren in die tijd de top uitvoeringen van headunits van Pioneer, Kenwood, Alpine, Clarion etc.alvast bedankt
Van het Ende Customs
Deelnemermaar logischerwijs: als een velg breder wordt schuitft ’t hart toch verder uit het midden?
Van het Ende Customs
DeelnemerET waarde heeft toch te maken met hoeveel hart van de velg uit het midden zit?
Van het Ende Customs
DeelnemerHet mag ook wel een keertje tegenzitten, geintje.
Zo op de foto ziet er iig super uit.
Succes met het herstellen.
Gezien de rest van jou aanpak, komt het vast helemaal goed.
Hoop dit jaar live te mogen bewonderen op een meeting.suc6, ga zo door.
Van het Ende Customs
DeelnemerAls wij zo’n TID (kastje/display) in een Corsa A bouwen, is het dan ook mogelijk?
Of zit er een boel electronica aan en is dit niet eenvoudig te doen?
De originele info in display hebben wij in pincipe ook niet nodig, alleen tijd zou misschien handig zijn, maar geen must (zit ook wel op de radio)Als het dus kan, heb ik zeker interesse in dit geheel.
Dus kort samen gevat: Als ik het kastje en een stekker heb.
Kun jij dan bijv: rpm, km/u en/of tijd, etc. erin zetten?mvg,
JohnPS: post ff iets aangepast, zeker erg leuk zulke dingen.
Van het Ende Customs
DeelnemerHallo,
Nog ff aan het zoeken geweest.
Klopt het onderstaande schema?
en kan ik van een willekeurige versnellingsbak van een kadett met digidash de sensor/gever afhalen?
Het dash komt in een TR 1.2S 1987, past daar de gever/sensor zo op?alvast bedankt
opelkadetje
Posting Freak
Posts: 1160
Registreerde: 6-12-2004
Lokatie: noord holland
lid Is OfflineStemming: goed
Gepost op 5-2-2008 op 14:40je moet de stekkers die bij het digi dash horen gebruiken en niet die van je oude dash.
dan moet je een pulsgever hebben van een gsi, (kadett)
en dan kan je dit schema aanhouden:pulsgever kadet gsi, indien je dat wil hebben een oliedruk sensor, als het goed is het je er 1tje met enkele draad, en van gsi heeft er 2.
verder misschien handig om ff te weten waar de kleuren voor zijn.je hebt ook 2 stekkers bij je digi dash….
aan de zwarte ‘analoge’ stekker zit:
zwart groen; rechter knipper
zwart wit; linker knipper
buin wit; handrem lampje
bruin: aarde
wit: groot licht lampje
wit geel: lichten lampje
zwart: aanhanger lampje ?
zwart; spanning
groen wit: onbekend: dit draadje zit er wel in maar wordt nergens vernoemd?!vervolgens de witte data stekker:
2x zwart spanning
3x bruin aarde
2x grijs groen: dash verlichting?
blauw water temp
blauw rood km/u meter
blauw wit accu meter
blauw zwart benzine meter
groen toerenteller
blauw geel oliedruk meter
blauw groen oliedruk lampjedeze draden verbinden kleur op kleur en dan volgens mij moet je dan knipperlicht weghale bij je alarmlichtschakelaar, moet bij mijn kadet wel iig.
maargoed zo moet t wel lukken denk iknever drive faster than your guardian angel can fly
Van het Ende Customs
Deelnemerik bedoel die digi inbouwen.
Van het Ende Customs
Deelnemerwas ook maar een grapje,
gaat mij erom dat het allemaal een beetje te doen is en geen zaagsnedes in het zicht komen.mvg,
Van het Ende Customs
Deelnemerdus het stelt niet zoveel voor als ik t goed bedrijp, das mooi.
bedankt.Van het Ende Customs
Deelnemerbedankt zal nog eens verder zoeken. kon vannacht zo snel nix vinden.
moet je dashboard ook veel aanpassen voor het digidash?mvg,john
Van het Ende Customs
Deelnemerheel heel heeeel vet.
Ooit hoop ik zelf nog eens kadett Coupe aan te schaffen, maar eerst de andere projecten.Spuit je de auto zo als hij daar staat of heb je een cabine tot je beschikking?
Suc6. blijf t allemaal gewoon volgen.
Van het Ende Customs
DeelnemerIk heb geen Omega, maar laat verder maar.
Van het Ende Customs
Deelnemerklopt, wij doen ook gelijkwaardige projecten.
Teleflex ben ik zelf nog nooit echt enthousiast over geweest.Het is niet bedoelt als een aanval, maar alleen een persoonlijke mening
Van het Ende Customs
Deelnemerwat denk je van je verrijking ( benzine kleeft an de wand) LPG niet dus verzuipen.
Het heeft nog meer redenen.
Het wordt niet voor niets zo ontwikkeld.Van het Ende Customs
DeelnemerWij doen ook veel LPI.
bevalt goed, maar BRC en Prins zijn ook goed.
en die 5% toename, betwijfel ik.
Grote voordeel van het vloeibaar injecteren vind ik wel de lagere temperatuur.
Grote nadeel bij inbouw vind ik de grote injectoren.Rijdt voor de rest prima.
Van het Ende Customs
Deelnemerop welke foto zijn er zakkers zichtbaar dan?
En hoezo: Het wordt geen super Kadett.Ik vind het allemaal nog al erg vet en netjes wat je maakt, hier zouden velen een voorbeeld aan kunnen/moeten nemen.
ziet er allemaal SUPERRRRRRRRRRRRRR uit.
ga zo door.suc6
Van het Ende Customs
Deelnemermisschien ergens een lekkage of probleem met je dfco.
wat kan ik voor je betekenen?
mvg
johnVan het Ende Customs
Deelnemer@ stug,
misschien is verdere info wel handig.Van het Ende Customs
Deelnemerik weet iemand die deze spoiler heeft, zal m eens vragen als hij ervan af wil.
gr
Van het Ende Customs
Deelnemerff offtopic
leuke combi heb je: Astra coupe en kadett GSI.
Heb ik ook.Heb pas ook draagarmen gedemonteerd van mijn donor.
Rechts ging met bruut geweld en links met de flex.succes.
Van het Ende Customs
DeelnemerRespect!!!
Van het Ende Customs
Deelnemerhoe oud is de auto?
Is het een Koltec EGI/Necam Mega systeem?
welke motor zit er in de calibra?
waarom verdenkt hij de verdamper?
lek, te veel of te weinig opbrengst, etc.
zo moeilijk te zeggen.
hoe rijdt de auto verder op Benzine?
hoe is de CO waarde?Natturlijk is alles te repareren, maar kan zo niet zeggen wat het is.
meten is weten!Van het Ende Customs
Deelnemerorigineel gepost door Astraman
Jah precies, je aansprakelijkheid is wel anders op het moment dat je betrokken raakt ij een ongeluk dat plaatsvind onder winsterse of extreme weersomstandigheden daarzo, ik zou het sowieso doen want het erge is dat het niet jouw schuld hoeft te zijn.Mijn velgen waren toendertijd een maandsalaris dus om daar mee in de pekel te gaan crossen….vond ik een beetje zonde.
In de regen icm met koude (onder de 10 graden) reageren winterbanden ook beter. Een flinke regen bui of natte bladeren is geen enkel probleem.
Valt niet te ontkennen dat het ook iets comfortabeler en zuiniger rijdt.Leuke voordeeltjes.
Je hebt gedurende de winter geen last van hondamongolen die je uitdagen (zodat je ze weer de les moet lezen) omdat je auto er meer standaard uitziet.
Je kunt op verjaardagen lekker opscheppen over je dure velgen die in winterstalling liggen en iedereen denk dat je gaat wintersporten op de een of andere manier :D
Als je op 80 km wegen langs opgefokte brommers gaat hangen denken ze dat je van de pliezie in burger bent en gaan ze abrupt van het gas af. :angelEnige nadeel is dat ie niet zo strak stuurt als ik echt op de max een bocht instuur, en dat het er niet uitziet, zwarte velgen.
Ik had ook een set stalen velgen eronder, maar stoorde mij hier een paar maanden per jaar mateloos aan. Maar ja, doorrijden met mijn 18″ Irmscher velgjes was ook geen optie.
Ik heb dit “lelijke”probleem opgelost door een extra set (gebruikte) 15” Irmscher velgen gekocht voor onder mijn Astra Coupe (Irmscher).
Heb ze natuurlijk wel zwart laten poedercoaten, want het zijn wintervelgen. Aangezien ik toch altijd Opel blijf rijden, zullen ze voorlopig nog wel ff blijven passen. Daarom was het mij de uitgave wel waard.
Wij hebben de Michelin winterbanden en bevallen super.
Durf niet te zeggen dat met zomerbanden niet goed gaat, maar aangezien mijn zoon en zijn moeder dagelijks in de auto rijden neem ik het zekere voor het onzekere.Van het Ende Customs
Deelnemerorigineel gepost door CorsaKris
origineel gepost door Big Sexy
. ik heb wel een keer 165-50-15 op een 8.5J velg gezien die eraf floepte, geen prettig gezicht:wtf Hoe krijg je daar ooit lucht in?
Ik heb 195-45 op mijn Borbet A 9J laten leggen.
Ik moest naar collega garage (bandenboer) gaan om ze op te laten pompen. Heb het gezien.
Ging niet van harte. Garage zelf had al moeite om de velg goed op het apparaat te krijgen. -
AuteurBerichten