Van het Ende Customs

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1,126 tot 1,150 (van in totaal 1,235)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: 2e snertmeeting 8 februari @ terwolde #17461856

    sneewde hier net ook in Wezep-city.
    Gelukkig schijnt nu de zon weer.

    je weet toch:
    Na sneeuw komt zonneschijn!
    hmm, of was t nou anders.
    igg ’t weer is nu goed

    In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301979

    :thumbup super topic :thumbup

    Maaarrrrrrrrrrrrrr, mag ik iets brutaals zeggen!
    Is het misschien een idee om dit topic eens op te schonen van onrelevante posts, zodat het goed en duidelijk overzichtelijk blijft.

    Ik overweeg dus ook om misschien een SEH in de corsa te bouwen, maar 65 pagina’s.
    Daar kun je wel een volle dag voor gaan zitten.

    m@zzel

    PS: nu doe ik het zelf ook, dus gooi deze post er dasn ook maar af.

    In reactie op: 2e snertmeeting 8 februari @ terwolde #17461854

    kermit gefeliciteerd met je verjaardag?
    ben ik de eerste?

    ik denk niet dat ik kan komen, maar we zien wel.

    laterrrrr

    In reactie op: LPG en Airco monteur #17399256

    haha,
    ach ja die Johnnie he.

    In reactie op: show hier je 2.0L 16 klepper #17324729

    netjes jongens.
    gaat de LET met Lexmaul ook nog op de bank?
    ben benieuwd naar het resultaat.

    hopelijk dat mij 16klapper er ook nog eens bij komt te staan.

    In reactie op: 4-2-1 of 4-1 spagetti? #17464864

    dus we gaan bij de corsa c16SE(I) voor de 4-2-1
    en de C20XE voor de 4-1
    en bij een C20SEH? ook 4-2-1. gok ik?

    alvast bedankt jongens.

    In reactie op: LPG en Airco monteur #17399254

    idd voorheen Ruissen. Tegenwoordig Henk Boertien -> http://www.hboertien.nl
    Die BMW ken ik niet, maar rijd jij ook niet in een bordeax rode corsa A met afgedraaid vliegwiel? Jij komt toch ook wel eens bij Jan-Willem; JW USA / UTW, naast Antiloop?
    Seagel is waarschijnlijk Jacquel. Nee, helaas werkt hij niet meer bij ons. Vele jaren veel van hem mogen leren, maar helaas.
    Hij is voor zichzelf begonnen: PPO systems -> http://www.pposystems.nl (geloof ik)

    m@zzel

    In reactie op: benzine leiding binnendoor #17431946

    gaat dat het dus worden, iig bij de kadett (denk ik)

    In reactie op: gas keuring met niet originele motor #17421393

    war raar, nooit gewten.

    In reactie op: benzine leiding binnendoor #17431943

    sorry hoor.;)
    en hoe zit het dan met mijn voorstel wat betreft de remleidingen?

    In reactie op: benzine leiding binnendoor #17431941

    Ikzelf zou de remleidingen het liefst ook binnendoor leggen, maar meer omdat ik van extra laag houd en niet van beschadigde leidingen.
    Iets zegt me dat dit niet mag. geloof dat ik het een keer gehoord heb ofzo. weet niet zeker.
    LPG leding mag zowiezo niet binnendoor, maar dat terzijde.

    ER is hier toch vast wel een APK keurmeester op t forum.

    en idd, zoals al eerder gezegd. ziet er erg netjes uit. ik hoop dus dat het toegestaan is.
    Trouwens doorvoerrubbers kun je waarschijnlijk bij elke automaterialen- of electrozaak halen.
    Zo niet kan ik ze wel voor je regelen. heb ze wel liggen.
    Doorvoorrubbers zullen iig vereist zijn.

    mzzl

    In reactie op: Lichte vlieg wiel met apk? #17454250

    klopt,
    CO meter moet 1 decimaal nauwkeurig zijn.
    Wanneer de eis is dat hij 2 decimalen moet kunnen meten zal de eis wel max. 0,50 worden.

    In reactie op: gas keuring met niet originele motor #17421390

    ik werk bij een LPG inbouwstation.
    Wij hoeven nergens aan te geven welke motor er in een auto zit.
    Natuurlijk hebben ook wij regelmatig een steekproef.
    Nog een nooit een keurmeester gehad die de motorcode controlleerd laat staan als de originele motor in een auto zit.
    nummertjes van onderdelen des te strenger (lekker belangrijk), maar zet je een bv tank met 1 bout vast dan zouden ze dat niet zien.
    Ik mag aannemen dat keuring bij RDW gelijk is.

    maar goed, ambtenaren he.
    ( je kunt ze natuurlijk niet allemaal over één kam scheren, maar toch)

    succes

    In reactie op: c1.6sei tunen. #17446782

    origineel gepost door Donny_rossi
    of 1.8 16v zafira zuigers er in heb ik ook heel veel koppel winst zeker niet mis voor de cross

    Oh, past dit gewoon jongens?
    Wat is de behaalde winst?
    Heb je ook wat op papier?
    zuigers zijn toch gewoon van een X18XE of een Z18XE,
    zoals ook astra vectra omega, etc?

    laterrrrrrrrr,
    John

    PS: sorry voor de 4 posts achter elkaar, zal het niet weer doen!

    In reactie op: c1.6sei tunen. #17446781

    Peter,
    De dingen die ik hier hoor, brengen volgens mij nogal wat kosten met zich mee.
    Is het niet goedkoper om tijdens de winterstop een C20SEH (130pk) in te bouwen?
    Zo’n blok koop je toch voor relatief weinig geld. alleen eea aanpassen wat nogal wat tijd en evt centen kosten.
    SEH heeft ook een hoog koppel.

    succes.

    In reactie op: c1.6sei tunen. #17446780

    origineel gepost door corsaboy
    ik haalde al 126 pk uit deze motor zonder aanpassingen..
    En deze motor was maar deels opgefrist. Onderblok was nog orgineel.

    Kijk je hebt het over meer pk’s maar wat is je budget…
    Je kunt van alles doen, maar een licht vliegwiel heeft niets met meer vermogen te maken…..
    Helemaal in de cross zou ik een afweging maken van hoe extreem wil je gaan, wat wil je ervoor uitgeven, wat mag en hoe betrouwbaar moet het zijn… :D

    Corsaboy
    ik heb dit ook gelezen of ‘jullie’ site (goede site trouwens lekker simpele uitleg met veel foto’s).
    mochten we een blokkie gekocht hebben dan zullen we jou/jullie tips waarschijnlijk ook gaan uitvoeren.

    mzzl

    In reactie op: c1.6sei tunen. #17446779

    origineel gepost door sylvester1
    he

    wij rijden met de cross ook met een c16se(i), volop getuned, ik zou beginnen met een complete rivisie van de motor, koprivisie met inlaat en uitlaat bewerkt, andere nokkenas, licht vliegwiel, chip, gasklephuis aanpassen etc. stuur anders even een u2u dan kan ik je een goede uitleg geven, wij hebben op de bank 141pk(op de wielen) met 179nm.

    succes met het tunen van je c16sei

    Syl. hier ben ik ook wel ingeintreseerd, aangezien wij ook een C16SE(I) aan willen gaan schaffen tbv TR.
    Zal ff U2U sturen

    In reactie op: wim's Combo-B 16V: Update 25-02-2011: Recaro bestuurde #17411986

    goed bezig wim.
    Dit is toch vrijwel op elke wisserarm te bouwen?
    Ideaal gezien iedereen tegenwoordig clean wil.
    mischien oook iets voor ons.

    In reactie op: Kadett coupe (C20XE) VERKOCHT #17393650

    mooi dat het zo kan.
    idd nog even goed bevestigen:
    Wat we nu onder de kap zien is niet in de lijn van de rest van de auto.
    goe bezig jongens.
    en nu… …schuren?
    suc6. we blijven het volgen!

    In reactie op: Verlagingsveren nog korter maken, hoe? #17462955

    de veren zijn nieuw.

    In reactie op: Verlagingsveren nog korter maken, hoe? #17462952

    als ik zoek op: @ max.
    vindt de zoekmachine niets, klopt dat?

    In reactie op: Verlagingsveren nog korter maken, hoe? #17462949

    Corsa TR.
    we zitten voor op -100mm.
    achter komen we helaas niet verder standaard dan -60.
    als we nou nog 60mm konden persen, kunnen we die 20 er wel weer bij schroeven.
    Iemand die het doet regio zwolle – apeldoorn

    In reactie op: Verlagingsveren nog korter maken, hoe? #17462945

    uhm, iemand een adres.
    en wat zijn de prijzen?
    Evt verlagingsvereb die 10cm verlagen is ook goed?
    en volgens mij had ik niets gevraagd over APK, dus … (geintje)

    thanks

    In reactie op: R12 of r134a? #17459285

    je kunt het verschil vrij eenvoudig zien.
    R12 heeft schroefdraad op de vulnippels om koppelingen erop te draaien.
    R134a heeft nippels voor een snelkoppeling.

    Zal al wel niet meer can toepassing zijn, maar toch.

    mvg

    In reactie op: Verlagingsveren nog korter maken, hoe? #17462938

    we hebben ook een compleet V-Maxx schroefset gemonteerd, maar achter kan hij maar 6cm omlaag. dus ook de dempers zijn vernieuwd.
    waar kunnen ze persen dan.
    Ze zoude inprincipe dus nog wel 6 cm korter mogen zijn. die 2 cm schroeven we m dan wel weer omhoog.

    thanx

25 berichten aan het bekijken - 1,126 tot 1,150 (van in totaal 1,235)