Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Van het Ende Customs
Deelnemerorigineel gepost door alexendaan
hij is vandaag getaxeerd op 8500 euro,ik heb de motor gereviseerd en van de cardanas alle lagers vervangen en een leren interieur erin gezet, de taxateur was in mijn ogen eerlijk en zag ook dat ik er veel tyd en geld in heb zittenps hij is getaxeerd door Jonker wesdorp
had je dit verwacht of dacht jezelf meer of minder?
Van het Ende Customs
Deelnemerorigineel gepost door navreen76
bij 30 a 35 graden buiten tempratuur kan de druk veel hoger worden hoor dan 10 tot 15 bar in de condensor. ik heb al drukken meegemaakt van 25 bar bij 134aJa maar dat is waarschijniljk hoge druk zijde.
Ik heb t over afpersen van hele systeem, dus ook lage druk.
hopen dat de drukken niet veel verder aan dan 25, anders grote kans op ‘explosie’15 juni 2009 om 19:05 In reactie op: Opel commodore A 5700 V8 update 14-01-2012 wattstelsel! #17470621Van het Ende Customs
DeelnemerBRILJANT!!!!!
Ga er verder ook niets over zeggen.
:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors
Van het Ende Customs
Deelnemerdan zou ik weer eens een paar ‘normaal’ tanken.
kijken wat t dan doet.Van het Ende Customs
Deelnemeraero :wub
Van het Ende Customs
Deelnemerkweet niet hoe het voor het spuiten was, maar ziet er weer leuk uit.
zelf gespoten? zo op foto mag het resultaat er wezen.
leuke velgen ook. 15″ toch? Blijven deze eronder?
(zocht nog een set van deze (opknappers)en nu maar weer opbouwen he
Van het Ende Customs
Deelnemerorigineel gepost door kaneelschep
haha.. 80/80…. king:
Ik kan al niet eens meer normaal rijden met 40/40…
Achter is het iig een ramp. als je er ook nog wa sub en versterker zooi hebt..welke maat velgen en banden rijd je dan?
Vast ook geen aangepaste wielranden (achter)
gr,
Johnff on-topic:
napersen geen optie?
heb zojuist een set (voor A corsa) terug gekregen en ziet er goed uit.
dus, hoelaag zou je ze willen:wtfVan het Ende Customs
Deelnemerafscheid nemen is altijd moeilijk.
mijn kadett staat ook al jaren stil te w88 op een 2de jeugd.
Ik wacht tot ie oldtimer is, maar dat zal die nooit worden helaas. 89’er.
Blij dat deze ook gespaard is gebleven.
laat maar komen die :kewlpics after!!!7 juni 2009 om 10:16 In reactie op: The making of astra cabriobully HIJ BLIJFT FIJN IN MIJN BEZI #17415702Van het Ende Customs
Deelnemerwijze keuze die je maakt.
je moet maar zo denken geen hand vol, maar een land vol.
Kun je van je cabrio niet zeggen.
gewoon kalm an en netjes maken en dan ben jij degenene die ’t laatste wacht.een nieuwe kippetje (sorry) vind je zomer 2010 wel met t dak eraf.
:afro
Van het Ende Customs
Deelnemerik ben ook wel benieuwd naar de ‘officiele’ waarde.
post maar:kewlpics dan zullen ‘echte’ liefhebbers er ook eens prijskaartje aanhangen:hmmz
Van het Ende Customs
Deelnemerorigineel gepost door nl-tuning
RAT is COOL sommige mensen begrijpen niet waarom, en je hebt toch meerdere soorten rat style:P,Dan zal ik wel van de ene houden, maar niet van de andere.:D
Als iedereen maar plezier heeft in zijn of ‘project(en)’
Vind je andere Dett overigens wel errug vet MrMonkey:wub
Van het Ende Customs
Deelnemerorigineel gepost door turbootje
origineel gepost door arjontje
sorry geen opel: :o :o
je prullebak zit vol man .!!!:jerry:jerry
stroomt zelfs over (giezen het buroblad):jerry
Van het Ende Customs
Deelnemer10 bar zou idd ook kunnen.
15 bar gaat nog wel goed, maar 10 zou ook wel kunnen6 juni 2009 om 17:26 In reactie op: Phyxius GSI Tuning Projekt 2 : Technische Restauratie Kadett #17473641Van het Ende Customs
Deelnemerorigineel gepost door Jerremy
Haha, goeie VR6 dan :jerry
Mooie olie-boot dus, zoals 9 van de 10.. :vertaguhm, volgens mij is dit project ook zo begonnen, maar gelukkig motorich volledig in ere hersteld.
wat zijn de verdere plannen aan de V6
6 juni 2009 om 17:03 In reactie op: Opel commodore A 5700 V8 update 14-01-2012 wattstelsel! #17470598Van het Ende Customs
Deelnemernice!!!!
Maaruh, als je op vakantie gaat oid wil ik die krantenwijk wel ff doen.
Of bezorg je de hele provincie in je eentje ofzo?Van het Ende Customs
Deelnemerorigineel gepost door louwe 16 klepper
vind die kever op de achtergrond veel mooier;)dat zegt genoeg lijkt mij.
Waarom doen mensen zulke dingen:puke
zooooooooo zondeVan het Ende Customs
Deelnemerzonde van zo’n dett, maar goed.
vind Rat altijd zonde en nergens op slaan.
Moeilijk uit te leggen, maar bij de meeste Rat’s heb ik het idee dat alle zooi van zolder gehaald wordt om aan de auto te knopen.Maar als die Mayhem Rat is, vind ik t toch wel leuk (slijm slijm).
Sterker nog: Volgens mij wordt mijn Corsa dan ook Ratgr
Van het Ende Customs
Deelnemervind alleen vreemd dat als het een kleine lek is dat ie na 5 weken al leeg is en dat ze vrijwel niets kunnen zien.
Is de verdamper ook gecontrolleerd?Van het Ende Customs
Deelnemeridd geen idee,
:kewlpics?Van het Ende Customs
DeelnemerYo,
Waarom loopt ie op benzine slecht?
zou evt af te stellen moeten zijn, toch.
Zelf heb ik hier niet zo heeel veel ervaring mee, helaas.
Jan wel, die van ROPPEN JOH!!!, en Apart he, etc, etc, etc :jerry
ombouwen naar teankmeter is best wel prijzig, denk zo’n 60 euri ofzo, dagteller rijden is goedkoper.
en wat btreft de ruimte, tja….
2 opties: kleinere tank, of tank verplaatsen of……
achterbank eruit dan heb je plenty ruimte natuurlijk:P
-offtopic en je gaat niet door wezep rijden met je knallende woofers, want das niet helemaal c-kadett stijl, toch?
Doe daar dan maar webers en een groep A op als je lawaai wilt maken-offtopicorigineel gepost door Fearless
Hey man!Ik heb nu een C kadettje 1.2s op gas.
Deze loopt niet zo fris.
Ook op benzine niet.Als deze weer fris op benzine loopt kan je m dan voor me afstellen op gas mischien?
Er zit een Landi verdamper ding voor op…
Mengstuk op de carburateur zat een beetje los, schroefjes wat lossig…Mischien ook een nieuwe pakking daar tussen?
Verder moet ik nog een metertje voor in hebben op het dashboard. Ik moet nu elke keer naar de gastank kijken….En laatste vraag :P
Ik heb nu een grote gastank midden in de kofferbak staan….
Hiervoor wil ik wat anders… Ik wil een bult ruimte in de kofferbak hebben voor de subwoofer en mn gereedschapskoffers voor als ik beunen moet ;)
Weet jij daar wat voor?Nou stop ik hoor:argue
Van het Ende Customs
Deelnemerorigineel gepost door nick1987
ik heb een oud barrel gekocht met LPG installatie. hij liep niet toen ik hem kocht. (v6 motor)ik heb niet zo veel verstand van lpg installaties. maar om ff uit te leggen hoe het er uit ziet:
vanaf de verdamper loopt een brede slang naar de inlaat, zit midden bovenop het luchtfilter geschroefd, en er zit daar een draaiknop op de slang waar ik de hoeveelheid gas mee zou moeten kunnen afstellen. (staat ook op R/L, rich/lean betekend dit neem ik aan)
op remmenreiniger loopt de motor wel een paar seconden, dus vonken doet hij wel. maar op LPG doet hij niets.
hoe werkt de verdamper nou precies? er zitten 2 waterslangen op aangesloten zodat het koelwater de verdamper op kan warmen zodat het gas goed kan verdampen. het gas komt uit de verdamper via de grote slang die naar de inlaat gaat (gasvormig) en het komt de verdamper in via een veel kleinere metalen leiding (vloeibaar) maar dan moet eerst de toevoer naar de verdamper toe open gestuurd worden.
dit heb ik gecontroleerd na een paar seconden starten gaat het lampje van mijn spanningszoeketje branden als ik deze op de 2 electrische aansluitingen van de electrische klep die in de metalen gasleiding voor de verdamper zit.
oke als dit verhaal hierboven een beetje klopt dan is dat dus tot hoever mijn kennis strekt.waar het ophoud is:
midden op de verdamper zitten ook 2 electrische aansluitingen. deze 2 draadjes zitten gekoppeld aan die van de eerder genoemde electrische klep in de toevoerleiding naar de verdamper.
waar dient deze aansluiting op de verdamper voor? is het ook een klep die daar bediend word ofzo?ook zit er een plastic pijpje op de verdamper, diameter zal zo’n 6 mm zijn volgens mij. op de verdamper staat bij dit pijpje: “HOT PLUG” waar moet dit op aangesloten zijn???
de benzine toevoer van de auto is afgesloten, maar het motortje moet ook kunnen starten op GAS toch?
ik heb het al meerdere keren geprobeerd maar na 3 x starten zie ik de verdamper bevriezen en ruik ik een gas lucht er komt dus in ieder geval wel gas naar de motor. want de slang naar de inlaat zie je ook bevriezen.omdat de boel bevriest had ik zo het id dat de motor niet wil lopen omdat het LPG nog niet goed genoeg verdampt is, dus heb ik de koelslangen van de verdamper los genomen en aan de warme kraan gekoppeld.
ik had zulke goede hoop maar nogsteeds geen plofje niets. met het kraantje op rijk, of op arm, geen reactie.
de verdamper bevriest niet meer met het warme water erop.de auto word gebruikt voor de zwarte cross als hij het nog gaat doen dus het hoeft allemaal niet soepeltjes te lopen, zolang het maar aan het rijden te krijgen is.
kan iemand me wat meer vertellen over de werking van de verdamper en me helpen met tips om de motor aan de praat te krijgen.
sorry voor de late racties trouwens-offtopic
heb je ook een foto van je verdamper? zo te horen een impco (dus zal wel een amerikaan zijn)
over het watergedeelte:
met het water wordt de verdamper verwarmt (eidenlijk de kou afgevoerd). dus ten eerste zit er volfoende koelvloeistof in? is je doorstroming goed? misschien verkeerd aangesloten, contorle met kachlel op warm.het bevriezen kan te maken hebben met dat de verdamper inwendig lek is waardoor er VEEL TE VEEL vloeibaar gas krijgt, of zoals gezegd geen doorstroming van KVS.
wat betreft de inlaat zou idd Lean Rich kunnen zijn.
let wel bij Impco is dit super gevoelig en eigenlijk niet zonder
viergastester af te stellen.
evt ff :kewlpicsdie kleppen (spoelen van afsluiters) die je hebt getest met lampje moeten direct bij starten opengaan, zolang als deze dicht zijn zal ie nooit starten, mischien fout in aansluiting of defect relais:wtf
HOT PLUG zegt me zo niets.
DAt ie niet wil lopen klinkt niet raar.
ten eerste lijkt ie volledig te verzuipen en als je aan die afstelschroef heb zitten draaien wordt t ook lastig, want dat is bij deze zeeer zeeeer gevoelig.ik hoop dat je er wat aan hebt, maar iig suc6
Van het Ende Customs
Deelnemerorigineel gepost door ackuijt
Hallo, Ik heb een Astra 1.8-16V Bj 97. Vorig jaar begon de airco merkbaar minder te koelen.
Met de jaarlijkse beurt aangegeven bij de dealer (Motorhuis Katwijk) dat dit speelde.
Daar werd echter aangegeven dat zolang de airco het doet je er niets aan moest doen.
2 maanden later………geen koeling meer in het interieur.
De compressor maakt geen oorlogsgeluiden als ik deze inschakel, en de ventilator draait.
Wat kan ik doen, volgens de dealer is de compressor rot en gaat het 1000 euro kosten.
Ik geloof het niet zo erg.zou zelf eens beginnen met een service beurt (nieuwe olie, r134a, en evt fluor) aan de airco (wij adviseren dit eens per 2 jaar te doen, beetje vreemde opmerking van je garage)
succes
Van het Ende Customs
Deelnemernormaal gesproken ( bij een niet werkende airco):
systeem afzuigen ( voor de zekerheid dat er geen koudemiddel meer inzit)
vervolgens systeem op druk zetten met stikstof (max 15 bar)
controle dat systeem druk vast houd ( let op: hoe langer hoe beter te controleren)druk blijft gelijk:
afvullen met olie, r134a en evt fluor ( voor latere controle lekkage)
na +/- 3 weken controle fluor met uv licht.druk valt snel weg:
bij grote lekkage zoeken (dmv luisteren)
lekkage verhelpen
afvullen met olie, r134a en evt fluor ( voor latere controle lekkage)
na +/- 3 weken controle fluor met uv licht.druk zakt langzaam/weinig:
bij niet vindbare of kleine lekkage afvullen met olie, r134a en (extra) fluor
na +/- 3 weken controle fluor met uv licht (en evt. vaker)suc6, maar hoe dan ook, jou airco is iig lek.
Van het Ende Customs
Deelnemerorigineel gepost door corsanovapower
ik heb een stele vliegwwiel liggen van c20ne en die weegt staandaart 8kg en hij is verlicht tot 4225 gr en hij is ook te koopen die kost?
Van het Ende Customs
DeelnemerHaha, met deze zoektocht gaat het dan toch ook bnog goedkomen?
Dan zal het met t repareren ook wel lukken?origineel gepost door manus
origineel gepost door Jambon
Weet je nog hoe hij heette? Zou je me anders willen pm-en, ben al erg lang op zoek naar degene die em gebouwd heeft!! :vertag
Ik zou het zo 123 niet weten,mss dat ik er nog achter kan komen via een andere oud collega.
Ik zie hem niet zo vaak dus kan ff duren,grt Manus.
-
AuteurBerichten