Van het Ende Customs

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 1,235)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Koltec VG392 op C20NE / SEH #17802012

    Mega/EGI systemen hebben ‘altijd’ een eigen MAP-sensor.

    In reactie op: Koltec VG392 op C20NE / SEH #17802010

    Van alle Necam Mega en Koltec EGI systemen zijn de ECM’s gelijk.
    Het is de EPROM die het verschil maakt.
    Het maakt dus niet uit uit welk merk of type je deze ECM haalt.

    In reactie op: Koltec VG392 op C20NE / SEH #17802008

    [rquote=1852076&tid=140948&author=Oly]ok dank voor je reactie.

    Ik ben bezig een A Corsa compleet te restaureren / aan te passen. Er komt een C20NE met 20SEH zuigers. Ook moet de auto op LPG komen. Ik heb het laswerk praktisch af, als het weer wat warmer wordt ga ik de motor ruimte verder in de lak zetten en de auto in een spit hangen om de bodem af te lassen en te behandelen. Ik wil in deze periode ook het LPG systeem deels inbouw gereed maken door de verdamper en verdeler te plaatsen en de koperleiding onder de wagen door leggen.

    De onderdelen van zo’n geregeld systeem zijn goed te vinden en omdat ik het systeem ken uit m’n B corsa kwam ik op het idee om deze ook te gebruiken op m’n A.
    Is de gas ECU (ECM ?) programmeerbaar?

    Of is het betere een geregeld systeem te zoeken gemaakt voor de C20NE? zo ja welke types zijn er dan?
    Ik wil eigenlijk geen antieke oplossing met een gasmengstuk o.i.d.

    Alvast weer bedankt voor je reactie.
    [/rquote]

    Ik denk dat je de ECM+ uit een sloper oid moet halen met een C20NE motor. bv: Kadett GSI, Astra GSI, Calibra, Vectra, Omega. ECM is niet programmeerbaar (door ons).
    Wel zul waarschijnlijk een nieuwe Eprom kunnen bestellen.

    In reactie op: LPG en Airco monteur #17399399

    87a wordt niet gebruikt (sorry, vergeten te vermelden)
    wanneer een relais niet bekrachtigd wordt (met 85 en 86), verbind hij 30 en 87a door
    zet je er 12V op dan verbind hij 30 door met 87.

    Ik had de website gezien in je andere topic, maar kon geen schema vinden.
    Misschien een mail sturen.

    succes!

    In reactie op: Kadett E ’86 van Piele #17520458

    klopt, maar dan heb je ook wat.
    Teak zou je evt ook niet hoefen te lakken. dit kun je ook mooi in de olie zetten.
    Of bankirai, maar dat is wat rooiig en (te) donker.

    In reactie op: LPG en Airco monteur #17399397

    nee dat gaat samen wel op 1 relais.

    85 = massa
    86 = stand lpg vanaf schakelaar
    87= + draden afsluiters
    30 = +15

    Ik heb Vogels nog even gebeld, maar zij kennen dit ook niet.
    Het is iig wel oud zei hij.
    Enigste optie is nog om het te gaan meten en/of gokken. :hmmz

    In reactie op: LPG en Airco monteur #17399395

    [rquote=1851328&tid=86882&author=mantadevil]en welke relair(s) moet ik gebruiken?????[/rquote]

    Gewoon een universeel 5 polig wisselrelais voor je afsluiters.
    het ‘inductierelais’ zit al in je schakelaar.

    Ik heb vandaag ff gekeken maar ik heb hier zo geen schema voor je. Misschien als je een duidelijke foto van stekker hebt met volgorde van draden dat ik mijn vermoeden kan geven.
    Helaas hebben wij dit merk ook niet en zou ook niet weten wie ik kan vragen. Ik kan morgen Vogels even voor je bellen, maar ben bang dat dat ook nix wordt.

    gr,
    John

    In reactie op: LPG en Airco monteur #17399394

    [rquote=1851368&tid=86882&author=Oly]John,

    heb je ook een antwoord op mijn vraag?

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=140948%5B/rquote%5D

    gereageerd!

    In reactie op: Koltec VG392 op C20NE / SEH #17802003

    Deze verdampers worden voor een geregeld systeem gebruikt. Dat betekent dat er ook een ECM bijzit met bijbehorende calibratie.
    Ik weet dus niet wat je van plan bent met deze A?

    In reactie op: Kadett E ’86 van Piele #17520456

    Peter wil waarschijnlijk gewoon MOOI hout en dat net blank/getint aflakken! :hmmz

    Ik heb ff gereageerd, maar dfan hiero:
    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=86882&page=8#pid1850704

    Ik zal morgen ff voor je kijken.

    In reactie op: LPG en Airco monteur #17399390

    [rquote=1850373&tid=86882&author=mantadevil]zou jij me kunnen vertellen of dit goede schema’s zijn voor het aansluiten van me lpg spul
    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=141009
    kom er zelf niet helemaal uit en zou het graag in 1x goed doen

    andwoord mag ook per u2u dat lees ik wat sneller

    al vast mijn dank voor de moeite [/rquote]

    Ik ken deze behuizing wel, maar je merk niet.
    Volgens mij hebben wij nog ergens zo’n setje verdwaald in magazijn liggen. Ik zal morgen voor je kijken. Ik laat wel ff weten.

    uit mijn hoofd is meestal:
    rood = +15 (plus via contact, ook spanning tijdens starten)
    zwart = massa
    blauw = + afsluiters LPG
    geel = + afsluiter benzine (maar deze zul jij waarschijnlijk niet gebruiken)
    bruin = -1 (- op bobine)
    groen = tankmeter (aansluiting afhankelijk type sensor)
    wit = tankmeter (aansluiting afhankelijk type sensor)

    kun je anders niet een duidelijke foto van de stekker maken waar de kleurvolgorde ook op te zien is?

    In reactie op: Project KRSA2000 v2.0 #17651725

    :o
    Hallo, ff een project gemist!!!
    Ik ga m volgen

    In reactie op: LPG en Airco monteur #17399387

    hoog co stationair of op toeren?
    Die schroef op de verdamper is om stationair af te stellen. Als ht goed is heb je ook een afstelregister gemonteerd in je drooggasslang. Deze is om aftestellen op toeren.

    De OMVL verdsmper die jij bedoeld van Vogels (tenminste dat denk is) heeft aan de
    zijkant 2 schroeven. 1 voor stationair en voor de overname. Bij deze moet ook alsnog een afstelregister gemonteerd worden. Er zijn ook verdampers met een stelschroef in de uitgang. bij deze hoef je geen afstelregister te monteren.

    Suc6!, als je er iets aan hebt tenminste

    In reactie op: Opel Corsa GESPOT #17314725

    [rquote=1849092&tid=46746&author=Vans-91]Een mat kleurige corsa a gespot met dambordstyle op het dak. Bij ouddorp vannacht[/rquote]

    Joop aka Mayhem misschien???

    In reactie op: Kadett E ’86 van Piele #17520443

    ik heb op die laatste foto geen auto gezien! :P

    Vindt dit zulke leuke VW’s
    Ken je die Caddy van Sloperij Bastiaan ook?

    Goed goan!

    In reactie op: EGR klep defect #17289213

    zo kan het ook, ik heb alleen plaatje sinds afgelopen aug.
    geen msl en geen problemen of wat dan ook!

    In reactie op: '34 Opel "Dirty-Six" #17751206

    [rquote=1844963&tid=136074&author=Koekie]Even een kleine bouwstop
    De driftwagen vroeg wat om aandacht:D[/rquote]

    KUT!!!

    Die driftbak is ook vet, maar dit project is zeker een van de dikste op het forum sinds… 2008? (mijn bescheiden mening)

    In reactie op: '34 Opel "Dirty-Six" #17751197

    :o

    Kan ik daar ook soliciteren.
    Daar bouwen ze alleen maar jongens dromen!

    In reactie op: Kadett E ’86 van Piele #17520421

    Dikkerd!
    Wordt dit ook een rat?

    Lekkere OZ’tjes en die BBS’en zijn ook niet mis:thumbup

    In reactie op: Manta A 2.3 T5R #17712634

    Asko,

    Er zijn meer lezers als posters.
    (Gelukkig, anders zou mijn mailbox helemaal ontploffen :angel)

    Had het pas met een klant (Volvo V70 T5R 300+pk) over jouw project!

    In reactie op: Project 2: Opel Commodore B 2.8 -> 3.6 Irmscher!! #17703210

    fittie-fittie!
    :argue

    In reactie op: Project 2: Opel Commodore B 2.8 -> 3.6 Irmscher!! #17703205

    met een 3.6 Irmscher heb je zeker iets aparts in huis.

    Dat probleem heb ik ook altijd met mijn verjaardag. Dat ik veel vraag en maar iets krijg:jerry
    Je hebt toch nog even tijd om te sparen.

    In reactie op: Project 2: Opel Commodore B 2.8 -> 3.6 Irmscher!! #17703202

    Sow Denis,
    Dikke bak met een lekkere tor :agent
    We gaan het volgen!

    In reactie op: g3 loop op 3 cyclinders #17757644

    Welk systeem is er overigens gemonteerd?

25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 1,235)