Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
van der Wal
DeelnemerIk zeg blijf af blijf af.
De tecshift automaten zijn een groot drama.
Internet staat vol met klachten over die rommel bakken.
En ik persoonlijk vind het ook voor geen meter rijden.
Rijd helemaal niet gelijkmatig als een vol automaat .
Alle schakelingen krijg je volop mee.
Opschakelen gaat nog enigszins maar met terug schakelen gaat het helemaal niet soepel.
Als je er ook nog een aanhanger mee wil trekken word het schakelen nog erger.
Ik zou zeggen een handgeschakelde versie of geen vivaro.Gr Ralf
van der Wal
DeelnemerHoi
Je kunt zonder problemen de letters van de deuren verwijderen.
Bij een Vivaro zijn de letters er op geplakt en er zitten gegarandeerd geen gaatjes achter de letters.
Is nooit geweest bij de Vivaro.
Succes met verwijderen.Gr Ralf
van der Wal
DeelnemerGoedenavond
Het ruitje zit samen 7 het rubber in het tussenschot getrokken.
Deze is heel simpel te verwijderen doordat er 1 man aan de binnenkant flink tegen het ruitje duwt en de ander aan de andere kant aan het rubber trekt dan komt de ruit vanzelf er uit.De ruit mag wel gewoon verwijderd worden zonder problemen.
De regel van de rdw is dat er in een kleine bestelauto een tussenschot gemonteerd moet zijn van minimaal 30cm hoog.
Als dit het geval is mag de bovenste helft gewoon open zijn.
En aangezien er bij de combo een metalen schot van ongeveer 70 cm hoog standaard gemonteerd is is dit geen probleem dus je hoeft geen rooster voor het gat te plaatsen.Succes met het verwijderen.
Gr Ralf van der Wal Bedrijfswagen Bekleden
van der Wal
DeelnemerHoi
Het maakt niet uit of je nu een Opel, Renault of een Nissan pakt in elk van deze bussen word er gebruik gemaakt van de motoren van Renault.
Alle motoren, en alle electronica is allemaal van Renault en Opel deelt er in mee.
Als je voor het model Vivaro tot 2006 gaat kun je het beste voor de 1.9 met 100 pk gaan of voor de 2.5 met 145 pk
Een 2.2 is er nooit geweest bij de Vivaro.
Als je het facelift model zou kiezen kun je het beste de 2.0 met 115 pk kiezen of de 2.5 maar deze is er nog maar tot half 2011.
Daarna is er alleen nog maar de 2.0
Qua bus op zich zou ik voor Opel gaan want deze heeft mooiere bekleding en heeft luiere opties als RenaultGr Ralf van der Wal Bedrijfswagen Bekleden
van der Wal
DeelnemerHallo
Ik heb sinds kort ook een Insignia cosmo uit 2009 en ik heb ook al van alles geprobeerd om deze functies ingesteld te krijgen maar helaas.
Dat de deuren automatisch op slot gaan tijdens het rijden lukt niet
(Heb ook al het trucje geprobeerd wat Maarten heeft vermeld maar dit werkt bij mij absoluut niet.Mijn sleutel personaliseren samen met mijn stoel werkt ook niet ook al staat dit wel ingesteld in het menu.
Als ik in het menu de optie makkelijk uitstappen ingesteld heb gaat de stoel wel naar achteren als ik de auto uit zet en de sleutel uit het contact haal
maar als ik dan weer instap en de auto start blijft de stoel op de achterste stand staan.Ik heb al tig dingen geprobeerd ook precies wat in het instructieboekje beschreven staat maar het werkt allemaal niet.
Gr Ralf
van der Wal
DeelnemerHey Ron
Achteraf mistlampen inbouwen bij een Vivaro is geen probleem.
Wat je nodig hebt is het volgende, voorbumper met mistlampgaten, de mistlampen zelf, richtingaanwijzer schakelaar met mistlampfunctie voor en een relais die de mistlampen aanstuurt, de bedrading ligt er al.
Wat betreftde cruise control is ook geen probleem, de best werkende set is van het merk John gold deze word in de meeste gevallen gebruikt bij de Vivaro.
Het mooie van dit systeem is dat het plug & play is en dat je de originele stekkers gebruikt.
Als de Vivaro van voor 2011 is zijn deze nooit geleverd af fabriek met cruise control, na 2011 wel maar dit originele systeem is naderhand niet in te bouwen.
Een Vivaro heeft zover ik weet geen katalysator maar wel eventueel een roetfilter deze is wel te verwijderen maar dan moet deze wel uitgeschreven worden in d computer anders krijg je storing.Gr. Ralf
van der Wal
DeelnemerHoi
Een Vivaro op geel kenteken met dubbele cabine is gewoon mogelijk.
Degene die met een Vivaro dubbele cabine op geel kenteken rijden hebben deze als particulier gekocht en niet als bedrijf.
Hierdoor is het een marge auto geworden ipv een btw auto waardoor er door de bestuurder wegenbelasting betaald moet worden voor een Vivaro met geel kenteken.
Zo word een Vivaro met dubbele cabine in de volksmond een Vivaro op geel kenteken.Wat betref het verzetten van het schot is helaas niet toegestaan dit ivm de regels van de rdw.
Daar komt bij dat je het schot niet meer fatsoenlijk vast kunt zetten omdat er geen bevestigingspunten meer zitten voor het schot.Gr. Ralf
van der Wal
DeelnemerDe lichtopbrengst met xenon achteraf ingebouwd in de Vivaro is gewoon goed
Het is alleen dat er voor de Vivaro geen koplampen met xenon lenzen verkrijgbaar zijn waardoor als de xenon ingebouwd is dat de hele koplamp gevuld word met het xenonlicht wat dan voor andere weggebruikers fel over kan komen vooral omdat de koplampen bij de Vivaro vrij hoog zitten.
Ik heb bij mijn Vivaro de koplampen wat naar beneden bij laten stellen en dan gaat het perfect en hebben tegenliggers geen last.
Maar dit probleem komt ook bij gewone auto’s voor die xenon in normale koplampen hebben gemonteerd dat als ze niet wat bijgesteld zijn het hinderlijk voor tegenliggers kan zijn.
Maar als je het zo doet geen probleem.Gr. Ralf
18 januari 2014 om 17:43 In reactie op: Lege ruimte van de achterzitting gebruiken van de vivaro #18204967van der Wal
DeelnemerHeb je toevallig een foto van de dubbele cabine aan de voor en achterkant.
Misschien kan ik dan aan de hand van de foto’s mer vertellen.Gr. Ralf
15 januari 2014 om 17:03 In reactie op: Lege ruimte van de achterzitting gebruiken van de vivaro #18204965van der Wal
DeelnemerHoi haiko
De zitting van de achterbank kun je alleen vanuit de laadruimte losmaken.
Als er een originele dubbele cabine gemonteerd is tenminste.
Als het om een originele cabine gaat is de zitting vast geschroefd op het metalen onderframe van de dubbele cabine zelf.
Als er een originele cabine gemonteerd is is er aan de laadruimtekant een groot Opel logo zichtbaar in het tussenschot.Gr. Ralf
van der Wal
DeelnemerHoi
Om even terug te komen op je eerste bericht wat betreft de navigatie.
Je wilt het originele systeem met kleurenscherm inbouwen lees ik.
Dit is helaas ook niet mogelijk bij de Vivaro de reden is dat de bedrading voor het scherm en voor de gps antenne en voor de radio zelf niet voorbereid zijn als de Vivaro niet standaard geleverd is met navigatie.
De enige manier om de originele navigatie in te bouwen is de complete kabelboom van een Vivaro met navigatie over te bouwen in jou Vivaro anders is het niet mogelijk.
Maar daar hoef je ook niet rouwig om te zijn want het originele systeem is niet veel bijzonders en qua bediening en begeleiding heel erg ouderwets.
Daar komt nog bij dat je met dit systeem verder ook niks kunt
Dan kun je beter een dubbel DIN radio van bijvoorbeeld Pioneer of een ander merk monteren.
Dan heb je veel meer mogelijkheden zoals ingebouwde telefoon functie , mogelijkheid voor een achteruitrijcamera, duidelijkere en betere navigatie , film kijken en ga zo maar door.
Ik heb zelf de Pioneer F 930 BT radio navigatie en de werkt super in alles en de telefoonbediening werkt ook heel makkelijk en duidelijk.
De originele stuurbediening kan door middel van een extra interface ook gewoon gebruikt worden.
Deze radio’s worden op marktplaats veel aangeboden voor mooie prijsjes
Mochten er nog vragen zijn laat maar weten kan veel informatie geven over de VivaroGroeten ralf.
van der Wal
DeelnemerHallo
Ik zie dat je op zoek bent naar een nieuwe sleutelbehuizing.
Daar hebben wij de perfecte oplossing voor.
Wij leveren nieuwe sleutelbehuizingen die niet van echt te onderscheiden zijn.
Ze zijn van een perfecte kwaliteit en zien er precies hetzelfde uit als de originele sleutel.
Het voordeel van deze oplossing is dat je de electronica van je oude sleutel gewoon over kunt zetten en de sleutelbaard kun je ook van je oude sleutel overzetten hierdoor hoef je niet langs de dealer om de sleutel in te laten lezen en is deze gelijk te gebruiken.
De behuizing kost € 17,95 ex per stuk.
Je kunt ze rechtstreeks via onze webshop bestellen en afrekenen
Ons webadres is: (link verwijderd door moderator)
Mochten er nog meer vragen zijn hoor ik het graag.Groetjes Ralf
van der Wal
DeelnemerHoi
Je kunt bij de Vivaro gewoon een normaal xenon setje inbouwen alle electronica die er in zit is van Renault en bij deze bussen word nog geen gebruik gemaakt van can bus.
Alles in de bus is volledig analoog.
Wat betreft de xenon moet je het type H4 hebben en dan kun je kiezen uit gewone H4 of H4 bi xenon dan is je grootlicht ook xenon.
De Stuurbediening is bij de Vivaro nooit verlicht, de Stuurbediening van een Astra overzetten gaat helaas niet.
De stekker die je tegen bent gekomen boven het dashboard kastje is bedoelt voor de passagiers airbag.
Verder is er bij een Vivaro niks voorbereid wat betreft bochtenverlichting of thuiskomverlichting.
Een comfort module zit er ook niet in dat de ramen automatisch dicht gaan.
Mochten er nog meer dingen zijn die je wilt weten hoor ik het welGroetjes Ralf van der Wal
http://www.bedrijfswagen-bekleden.nl30 juni 2012 om 18:12 In reactie op: tomtom scherm uitbouwen en ombouwen ivm achteruitrijcamera #18038976van der Wal
DeelnemerHey John
We hebben het wel over hetzelfde systeem maar vorig jaar was er inderdaad nog niks verkrijgbaar voor het originele systeem daarom heb ik er een andere radio in gezet.
Het scherm kun je in ieder geval demonteren zoals ik uit gelegd heb.
Het zilveren afwerk randje zit best vast geklikt maar met een beetje geduld is hij goed te verwijderen.
Dan blijven er alleen nog 2 schroefjes over waar het scherm mee vast zit kan niet missen.
Succes met het knutselen en mocht je nog iets willen weten dan hoor ik het wel want ik ben voor mijn werkzaamheden veel met bedrijfswagens bezig en ook met mijn eigen Vivaro.Groeten Ralf
29 juni 2012 om 12:45 In reactie op: tomtom scherm uitbouwen en ombouwen ivm achteruitrijcamera #18038974van der Wal
DeelnemerHey Gerdie
Ik zal je even een hoop moeite besparen want op deze radio kune je geen achteruitrijcamera aansluiten.
En er is voor deze radio type geen interface te krijgen om de camera mee aan te sturen.
Ikzelf heb ook een Vivaro waar deze radio in heeft gezeten en heb dit vorig jaar allemaal uitgezocht.
De interface die leverbaar is voor de originele radio is voor de modellen Vivaro met het oude navigatie systeem
maar niet voor dit systeem.
Het enig wat je kunt doen is of een andere radio er in zetten ( heb ik gedaan) of je moet met een los schermpje gaan werken.
De originele radio en scherm er uit halen is heel gemakkelijk.
De radio kun je verwijderen door de U beugeltjes van een oude Philips autoradio te gebruiken, het scherm verwijderen is een kwestie
van het zilverkleurige raampje verwijderen (deze zit gwoon rondom geklikt) en dan links en rechts van het scherm de 2 torx schroefjes
losdraaien en dan het scherm naar voren halen.Bij mij heb ik het nu zo gedaan:

Groeten Ralf
van der Wal
DeelnemerOpel Vivaro 2.0 CDTI 115 PK
Bouwjaar 2011
KM stand: 47.000 :thumbvan der Wal
DeelnemerIk ga dit jaar toch ook weer een kijkje nemen zoals elk jaar, is vaste prik geworden. :thumb
Maandag 28 november gaan we met 10 man richting Essen.
Natuurlijk met mijn Vivaro, hoop alleen dat de sneeuw nog ff weg blijft, niet als vorig jaar dat we er 5 uur
over gedaan hebben om weer thuis te komen door die K sneeuw. :swear
Ben pas geleden naar 100% Tuning in Rotterdam geweest maar dat vond ik persoonlijk
vies tegen vallen als je Essen gewend bent.
Zoals ik het op internet kan vinden is het in 2012 ook gewoon in Essen en niet ergens anders.van der Wal
DeelnemerEr is inderdaad gekeken naar het draagvermogen, dit is geen probleem.
Alleen als hij gekeurd moet dan is het volgens de nederlandse regels een afkeur.
Maar aangezien ik toch pas over 2,5 jaar naar de keuring hoef heb ik er nog geen last van.
En aangezien de Vivaro in Februari gekeurd moet worden heb ik er toch mijn winterbanden op liggen.van der Wal
DeelnemerEn nog een paar foto’s. :D
Als je eenmaal weet hoe het werkt stelt het niet zo veel meer voor. :thumb



van der Wal
DeelnemerHelaas niet gelukt, dus nog een keer.

van der Wal
DeelnemerHierbij als het goed is de foto’s, als ik het goed gedaan heb. :(
[img]

van der Wal
Deelnemer@johani500driver wrote:
Denk dat ik weet welke vivaro jij hebt, een donker grijze zeker. kwam hem pas tegen toen je de velgen te koop had.
Je nieuwe velgen is een goede keus :thumbup ben benieuwd naar een foto.
Wat betaalde je voor deze set trouwens?
Denk dat ik zelf voor de 18 inch ga, eerst maar voorjaar laten worden, vandaag de winterbanden er om gelegd namelijk.Het zou goed kunnen dat je me tegen bent gekomen want ik rij door heel
Nederland om laadruimtes van bedrijfswagens te bekleden.
We rijden van Maastricht tot groningen maakt niet uit.
Het rijd super 20 inch.
Ik was voor de complete set € 2400 kwijt.van der Wal
DeelnemerIk heb inderdaad een redlijke donker grijze Vivaro helemaal VPC uitgevoerd aan de buitenkant.
Ik wil heel graag mijn nieuwe velgen laten zien maar ik krijg het niet voor elkaar om de foto’s er op te zetten.
Als iemand dit ff kan vertellen want ik ben niet zo’n ster met de computer.
Alvast bedankt voor de moeite.Gr. Ralf
van der Wal
DeelnemerSinds gisteren heb ik mijn nieuwe velgen onder mijn Vivaro liggen.
Staat erg goed vind ik zelf. :thumb
Qua rijden helemaal geen probleem, rijd super goed vooral op de snelweg. :thumb
Absoluut geen last van dat je rukken aan het stuur krijgt bij spoorvorming of zoiets dergelijks.
Zelf op wegen binnen de bebouwde kom en klinkerwegen is gewoon goed te doen.
Hij is echt niet overdreven stug of dat hij veel meer stuitert als eerst
Ben er super tevreden mee en 20 inch is echt niet te groot voor een Vivaro.Groeten Ralf
van der Wal
DeelnemerOm even op de display van de radio terug te komen.
Mocht er achter de radio geen draad los zijn dan is het een kwestie van even bij de dealer
langs gaan, dan hangen ze hem even aan de computer en dan kunne ze deze instelling weer activeren.
Ikzelf heb een Corsa B gehad van 1998 waar ze een andere radio in hadden gezet, nu hadden ze in de computer
veranderd dat als ik de radio aan had staan dat dan altijd de datum zichtbaar bleef.
Ik heb er toen naderhand een orginele VDO CDR500 radio cd speler in gezet, even langs de dealer om hem aan de
computer te hangen, instelling veranderen en klaar de zenders mooi leesbaar op het display. :thumbSucces ermee
Groeten Ralf
-
AuteurBerichten