VAN BELLE Jean Marc

Aangemaakte reacties

22 berichten aan het bekijken - 101 tot 122 (van in totaal 122)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: LED verlichting Nieuwe Vivaro #18278495

    @Arnovariante: Ik plaats mij ook wat aan de kant van Johnny0503:

    Ik lees in je ‘klacht tegen opel’ tegelijk dat je van een Mercedes R komt en aan je ‘optielijst’ te zien, denk ik dat je je Vivaro op hetzelfde niveau wil krijgen MAAR voor een prijs die wellicht minder dan de helft tot slechts een derde is van je Mercedes R (zeker als je opties neemt daar, zie https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_R-Class” onclick=”window.open(this.href);return false;).

    Kijk, bij mij is de Opel verkoper ALTIJD correct geweest, ik denk dat je wellicht een nogal ‘opdringerig type’ bent uit je stijl van opmerkingen te zien en niet goed kunt omgaan met een ‘nee, of dat is moeilijk’, waardoor je eigenlijk zelf meer voor de gek gehouden wordt als Johnny en Jean Marc (ik), die erg nederig zijn en begrip hebben voor de andere kant maar niet minder gedreven zijn. Ik voelde mij al serieus ‘opdringerig’ toen ik de bestelbon voor de tweede maal vroeg te wijzigen met opties en dat voor dezelfde prijs (geen 20.000 EUR + BTW, alstublieft, dit is 10.000 EUR goedkoper dan gelijk welke serieuze personenwagen, ik ben ook boekhouder, weet je) en de verkoper dat probleemloos deed (en niet HOEFDE te doen). Ik zal dan ook geen drama maken, hoe jammer ik het ook vind, als daar keyless niet blijkt op te zitten (wat ik vrees, ondanks mijn bestelbon en zelfs wetende dat ik speciaal een lichtere motor koos om net al die opties in de plaats voor dezelfde prijs te kunnen krijgen; de 90 PK bijvoorbeeld is NIET verkrijgbaar in ECOFLEX versie bij Renault zelf net omdat ze er niet genoeg meer aan overhouden qua winstmarge). Je bent trouwens van niet zo ver van hier, en laat nog sidebars, frontbar met LED? dakrails en dakspoiler inbouwen en hebt niet de parkeersensoren vooraan genomen bij Opel zelf, wat doe je dan als er conflicten in zijn, bij Opel zijn dat inderdaad manuele die je met een knop moet verzetten en ik heb die jammer genoeg niet meer in de prijs die mijn werkgever voorzag erbij kunnen nemen).

    Ook wens ik je te wijzen op het feit dat je in je handtekening van een Mercedes R die minstens een 3 liter is (3000 cc) zegt naar een “Vivaro Sport Biturbo” te gaan, en ik hoop dat je begrijpt dat je met de helft van het aantal CC (1,6 liter ofte zo’n kleine 1600 cc) niet straks komt klagen dat die zelfs met de dubbele turbo’s niet zo lang meegaat als die Mercedes en ook eigenlijk minder hard optrekt boven de 140 km/h of dat je niet meekunt als ik met mijn Kawasaki 1400GTR naast jou zou komen staan en verdwenen ben voor je ‘u’ kunt zeggen als ik die opentrek op een draaggewicht van slechts ruim 400 kg inclusief mijzelf), want je kunt de fysische wetten niet tarten. Er zijn al bij de Insignia ‘programmafouten’ geweest met de biturbo’s waardoor die bij het sportief rijden niet voldoende extra olie toegesmeerd kreeg waarbij we, bij mijn ervaring, voor het eerst meemaken dat een fout in de software leidt tot onherstelbare schade aan een motor. Als je echt sportief wil rijden, moet je bij de slikkende achterwielgedreven Vito’s blijven met Mercedes Vito motoren en niet bij de nieuwe Vito met Renault voorwielaandrijvende motor of de Vivaro of Trafic kopen.

    Samengevat: Als andere nieuwe mensen op dit forum denken dat het kommer en kwel is bij de New Opel Vivaro, dan moeten ze dit topic eens goed doorlezen en beseffen dat mensen ZELDEN hier komen schrijven hoe tevreden ze zijn, want dan hebben ze internet niet nodig, en dat hier vooral de minputen boven komen.

    Ik reed al met Vito, Vivaro, Trafic en volgende maand weer met New Vivaro. Bij alle merken had ik door mijn intense maar ecozuinige rijstijl weinig onderhoud, waarbij mijn Vito het duurst was, zowel qua aanschaf als qua onderhoud (maar bijv. de kosten aan de aandrijfstangen vooraan hadden duidelijk ook te zien met het hogere vermogen, ik vermoed dat Arnovariante dan ook dezelfde kosten zal hebben aan 150.000 km waar ik die had met mijn Mercedes Vito), maar dat een zuinige camionetterijstijl met de stand van het gas NIET diep ingeduwd, echt alleen op het lijf van de New Vivaro en New Trafic geschreven zijn met hun 1,6 liter motoren, en de stand dieper gas ingeduwd bijv. veel meer bij de meestverkopende Ford Transits past die qua uiterlijk erg mooi zijn en die nu massaal op de vooral Westvlaamsche wegen rijden maar die een veel zwaardere motor hebben en zelfs niet eens een serieuze chauffeurszetel hebben voor mensen met een totaal versleten rug als ik [ook op dat vlak zaag ik niet en moest ik al lang in een rolstoel zitten, maar mijn 10 uren sport per week zorgen ook op dat vlak dat ik de dokters het ‘kijken na’ geef en door een actieve leefstijl als die van Jezus zo ‘mijzelf als lamme’ voorlopig blijf (pseudo)miraculeus genezen en sportief zelfs ver boven al mijn leeftijdsgenoten blijf staan die wel toegeven aan hun rugpijn, ik ben de flikflak aan het leren op gewone grond].

    Het mag even gezegd zijn: Voor die prijs (goedkoper in België dan in Nederland ook zoals alle auto’s en moto’s) zo’n enorme kwalitatieve camionette die voor de chauffeur al meer luxe biedt dan de gemiddelde personenwagen, proficiat voor Opel New Vivaro en innige deelneming aan onze verkopers die voor almaar minder marge almaar lastigere klanten moeten bedienen (reden waarom de NAV80 niet geleverd wordt: teveel gezaag van klanten en het niet echt goed werken van de touchpad aan het stuur bij de Insignia, zie dat forum daar maar eens, echt waar).

    Bij mij was eerlijk verteld dat het lang zou duren en dat er leveringsproblemen zouden kunnen zijn… Mijn verkoper is erg eerlijk, maar ik denk dat ik hem ook de KANS geef om eerlijk te zijn omdat ik… zo eerlijk mogelijk ben met hem ook.

    Een persoonlijk vraagje, arnovariante, niet om ruzie te maken, maar om je beter te maken: Je hebt zo’n enorme smaak en bent veeleisend, geen probleem, maar geef je andere mensen soms ook de ruimte om te zeggen dat je niet van alles je zin kunt krijgen en je soms tevreden moet zijn met 85% en met 15% ‘minder’? Met 85% vergaat de wereld niet en 15% minder of ‘langer wachten’ is bij mijn weten nog altijd ‘erg positief’, nee toch? In een relatie tussen man en vrouw gelden overigens dezelfde principes: Veel mannen en vrouwen verlaten hun partner rond hun 40ste in de overtuiging dat ze die paar procent die ze te kort hebben bij een andere partner kunnen vinden, om nauwelijks drie jaar later te ontdekken dat ze op die leeftijd niet meer dezelfde dromen kunnen realiseren (kinderen, huisje/boompje/beestje) als toen ze twintiger waren) en dat ze met die 5% tekort (bijv. passionele seks) die in de passie 95% van de ‘nieuwe’ relatie uitmaakte, op het einde weer herleidt wordt tot diezelfde… 5% ontevredenheid en dat ze die zelf opbliezen tot 95% in subjectieve grootte… Echt niet kwaad bedoeld, maar je mag veeleisend zijn, op voorwaarde dat je zelf minstens even perfect bent… Ik heb nog niet zoveel perfecte mensen met een opgesmukt uiterlijk ontmoet, en dat hoewel iedereen dat bij geboorte inhoudelijk volgens mij wel was…

    Maar hou ons verder op de hoogte, het is de bedoeling dat we hier met verschillende mensen verschillende meningen hebben. Niet dezelfde alleen… Ik hou ervan tegengesproken te worden, ook al heb ik voel ik reflexmatig dat mijn emoties dan even opspringen en de vraag stellen: “Word ik hier nu aangevallen en is die ander een gevaar voor mij?” Maar dan weet ik dat het diertje in mij nog altijd perfect haar lichamelijke functionaliteit behoudt, en ook dat zou ik echt niet anders willen… Ik ben geen terminator zoals in de film (soms lijk ik er wel op naargelang ik mij meer en meer beheers, mea minima culpa). +je

    In reactie op: levering periode vivaro #18284516

    Ik had die in januari of februari al besteld en nadien nog een beetje gewijzigd. Ik hoop dat die ‘kaart om te deuren’ te openen erop zit, want ik zag de gleuf niet EN ik zag toch WEL een sleutelopening in het stuur toen ik door het raam keek en verneem dat deze niet leverbaar meer zouden zijn zelfs. Hopelijk hebben ze die optie er niet uitgehaald, want speciaal daarvoor had ik moeten elektronische airco nemen (volgens de folder kan je dan bijv. je passagier warm laten hebben terwijl ik als chauffeur fris zou kunnen laten aanstaan, maar in de handleidingen die ik al uit de V.S./Ierland kreeg, staat nergens dat de twee zones apart kunnen verwarmd/gekoeld worden en dan heeft dit geen zin). Ook heb ik nog snel eens een nieuwe folder gehaald en daar zie je bij de demofoto’s dat het sleutelkapje van het stuur dichtgemaakt is en er een grote ronde START/STOP is alsook die sleuf nog iets hoger voor de kaart… Geen drama, maar ik had speciaal de lichtere motorversie genomen net om mij die optie te kunnen aanschaffen en in de configurator moest je een heleboel andere opties EERST nemen voor je de handsfree card kon nemen, dus die kaart kost wel degelijk als optie een paar duizend euro (zonder sportive versie was die soms zelfs niet meer verkrijgbaar)… We will see in August…

    Ter info: de bestelde opties in definitieve versie (met dan 90 PK ipv 120 PK versie om aan gelijke prijs uit te komen) van mij waren:

    OVE05, L2H1 90PK Start/Stop (allerlichtste model ditmaal omdat prijsverschil tussen motoren mijn werkgever mogelijkheid tot alle opties gaf): Midnight Black; 5BT (lampen+regen) AJS (donker getinte achterruit) AVT (kaart) AYV flexcargo; B68 BSJ BSK ERK (wandbeschermingen + schuifdeuren links en rechts), C68 (ECC), J1U (achterklep met ruit), K08 (standkachel), K69 (extra sleutel), KPD + V66 (krachtafnemer op motor met 6 polige connector voor ombouw), VR2 (trekhaak met TSA), UJ0 (bandenspanningscontrole), UTK (deadlocks als dubbele deursluiting tegen inbraak, 2 X klikken op afstandsbediening wordt dat volgens manual), UV8 (flexdock, vrees echter dat Iphone 6Plus te groot is daarvoor) en XADP (navigation pack met camera in spiegel; in NAVI 80 zou camera in groot scherm verhuizen, maar is NAVI50, zag ik).

    Flexcare heeft voor mij geen zin: Mijn huidige Trafic van 3 jaar oud heeft al 183.000 km op de teller, dus reken maar hoe snel ik buiten Flexcare val. Omgekeerd: goedkoopste camionette ooit in onderhoud geweest voor mij: enkel klein onderhoud, 1 X vier remmen vervroegd vervangen ruim boven de 100.000 km door mijn eco rijstijl, alle zuinigheidsrecords gebroken (waarvan > 2.000 km met één tank van België tot in Bulgarije in april laatst), geen enkele herstelling moeten laten uitvoeren en de motor en de wagen rijdt nog steeds perfect trillingsvrij (ware het niet van het minverbruik en problemen met de advocaten van mijn ex in de vechtscheiding, ik bleef er mee rijden).

    Maar ik zie volgende maand wel of alles klopt, ik hoop van harte dat die kaartstart erin zit, want met verschillende chauffeurs voor die wagen is dat wel bijzonder handig en ik heb dat ook op de persmoto waar ik mee rij (Kawa 1400GTR) en dan zijn die twee in overeenstemming en beiden met ECO knop voor mijn nieuwe zuinigheidsrecords die ik weer zal proberen te maken op dit forum…

    Dank je, autodelta! Dit topic kan gesloten worden. Dus mijn autokasten zullen nu eens naar rechts moeten verplaatst worden. Gelukkig heb ik intussen een linkerdeur besteld en komt dat goed uit…

    In reactie op: Vivaro 2015 regen en lichtsensor #18289531

    Dat is normaal. Regen en lcihtsensoren hebben niets maar dan ook niets met elkaar te zien.

    Wat jij bedoelt, is dat voor de camionetten met een meer rechte voorruit het typen regensensoren verschilt en ook de intensiteit van de lichtsensor anders werkt bij een ‘lichte vrachtwagen’ dan bij bijv. uw Zafira.

    Je vraag zou dus moeten zijn of er softwarematig ook een koppeling kan gemaakt worden, dat als de regensensor geactiveerd wordt, ook de lichten geactiveerd worden.

    Voor zover ik de programmatie een beetje ken van de camionetten, is het zo dat er een goedkopere versie is van lichtsturing naar elektronische activering van de lichten. Dit combineren met de regensensoren werkt verwarrend: Wat als het donker wordt of je in een tunnel rijdt en de regensensor dat niet detecteert. Is veel complexer dan je op het eerste gezicht zou denken. In de Zafira koos men voor een 1 sturing, dat betekent: Te weinig licht > 1 = aan. Regen > 1 = aan. Geen regen meer: aanblijven.

    Bij de opels staat men meer onder prijsdruk (kijk naar de prijs en je weet hoe laat het is) en onder veel grotere massaproductie. Daar zul je merken dat ook de regensensor niet altijd de eerste keer reageert en je soms eens de stand van de ruitenwissers 1 X naar beneden moet drukken en dan terugzetten, waarna het systeem accurater op regen reageert.

    De lichtsensoren werken alleen op de lichten: Die staan ingesteld om ook bij regen en om pas bij veel meer duisternis de lichten te activeren dan bij de gewone personenwagens. De lichten zijn bij mijn weten ook zwaarder van vermogen bij lichte vrachtwagens als bij de luxe personenwagens. Ook in een tunnel zie je soms een klein beetje vertraging.

    Dat is ook zo bij het zustermodel van Renault en dat al sinds de optie uitkwam van automatische verlichting en regensensoren, die beiden bovenaan je spiegelzone in het midden van de voorruit worden gemonteerd en had ik al op mijn versie 2012, dus ik herken dit probleem en vermoed dat het nog lange tijd zo zal blijven, als we tenminste nog altijd zo goedkoop de camionettes kunnen bestellen (en dat wil ik bovenal).

    In reactie op: geluidsinstallatie opel vivaro 2015 #18289902

    Wacht, nog niet sluiten: De geluidskwaliteit van de Navi 50 lijkt inderdaad minder te zijn dan die van mijn vorige Renault Trafic met 4 boxen (2 bovenaan tegen de ruit met midden + hoge tonen) en twee in de deur, waar het nu enkel nog twee in de deur is.

    Welke luidsprekers heb jij dan hier geplaatst en hoe deed je dat? Graag wat uitleg.

    Je komt immers een vraag stellen en vraagt hulp, maar hier is het de bedoeling van sociaal te zijn en als je een oplossing vindt deze ook mede te delen.

    Kun je foto’s plaatsen of wat meer uitleg?

    Dank u bij voorbaat! +je

    In reactie op: levering periode vivaro #18284514

    Aha… ook die van mijne werkgever (eigenlijk die voor KBC Lease) is toegekomen bij de garage (maar ze gaan met verlof, dus wordt eind augustus in orde gezet voor levering dan). Levering was voorzien voor september, dus is correct volgens schema.

    Kon al fotootjes nemen, want is herkenbaar aan de… extra zijdeur die ik bestelde voor mijn zoon als we samen daar een huis voor hem in Engeland zullen (ver)bouwen…


    Meer nieuws dus tegen september…

    +je

    In reactie op: levering periode vivaro #18284510

    Na te plaatsen: verwarmbare voorzetels? Bij ons is dit niet verkrijgbaar? Is dit iets nieuws of gebeurt dit op maat?

    En weet iemand of de NAVI 80 al verkrijgbaar is ipv de NAVI 50? In Nederland en U.K. in elk geval al wel, in België blijft het stil daarrond (problemen met de touch bediening bij dat toestel in de andere en duurdere Opels).

    In reactie op: levering periode vivaro #18284508

    Even bij concurrentie nagevraagd: Ford camionetten wegens hun succes (verbruiken wel veel, maar zijn erg mooi qua uitstraling): levertermijn op maat… 2016 ook. Peugeot en Citroën (die doen ook samen zoals Opel en Renault) is dat maar een paar maanden, maar daar kun je niet echt opties nemen. Let wel: de prijs is daar toch een paar duizend euro goedkoper, maar ook de camionette is veel kleiner en vooral: de chauffeurszetel is niet verkrijgbaar met lendensteun, en ergste bovenal: onderhoud om de 30.000 km ipv 40.000 km.

    Skylive, je opmerking van 4 X 4 apprecieer ik ook, iemand al enig idee of die nieuwe traction control de camionettes minder snel vast rijdt als je op gras rijdt? Ik kwam dit zowel met mijn Vito (toen ook nog voorwielaandrijving) en daarnavolgende Vivaro en Trafic toch ook ‘regelmatig’ tegen, maar ik wijk dan ook graag eens af van de baan bij het parkeren op tuingrond of het helpen met allerhande tuin(huis)perikelen… Initiële levertermijn was van bestelling eind maart naar september. Ik denk dat je dus ongeveer 6 maanden mag rekenen voor een lichte vrachtwagen op maat met zéér veel opties (Vivaro op kop, Trafic iets minder, zelfs qua motorisatie!, Ford volgt met nog iets langer zelfs maar dat zal zijn door de goede verkoop de laatste zes maanden) en drie maanden voor camionetten met minder optiemogelijkheden of met een veel duurdere prijs (Citroën Jumpy of Peugeot Partner respectief Mercedes Vito).

    In reactie op: Vivaro start niet meer #18278349

    Laatste bericht van 18 maart 2015. Jaboter, weet je al iets meer? Alles omtrent ECU’s interesseert mij in hoge mate immers. Wil daar alles over leren (zowel bij auto’s als moto’s).

    In reactie op: LED verlichting Nieuwe Vivaro #18278487

    @johnny0503, @stillekracht, @anderen?,

    Ik moet nog de (leasing)Renault Trafic van 2013 te koop stellen. Welke kanalen bevelen jullie aan. De garage zelf geeft mij nog 6.000 EUR + 21% BTW (valt 100% onder btw-stelsel in België) en raadde mij dus aan particulier (bij voorkeur ook zelfstandige voor aftrekbaarheid BTW) proberen meer te vragen. Is een Grand Confort middernacht zwarte (métalisé) bestelwagen met achterklep en in hout uitbeklede zijwanden en vloer, dus geen schade aan de zijkanten zoals je dikwijls ziet bij camionettes van fietsen en zo, maar zit op 175.000 km nu (heb nog nooit kosten gehad aan die wagen en rijdt nog steeds als nieuw zonder enige trilling in het stuur, remblokken gingen tot meer dan 100.000 km mee, en er liggen nog maar pas 4 nieuwe en zelfde Marathon banden op, want mijn achterste banden gingen liefst meer dan 150.000 km mee, heb ik nog nooit meegemaakt en verbruik blijft tussen 6 en 7 liter op mijn ECO-rijstijl). 2dehands.be of specifieker gaan voor lichte vrachtwagens?

    Deden jullie dat ‘in der minne’ of via een website? Merk dat bijv. Autoscout inderdaad stuk heel hoger gaat in prijs, maar dat wil niet zeggen dat die auto’s ook aan die prijs verkocht worden.

    In reactie op: LED verlichting Nieuwe Vivaro #18278485

    Keyless entry wordt des te interessanter dus, want hoe zeldzamer… Bij Renault op de website in configurator is die optie er nu ook… uit gehaald. De bestelbon in januari vermelde van mij toen al september, en het mag zelfs iets later, geen probleem daarmee. Integendeel, kon en kreeg zo serieus wat extra opties voor nauwelijks een hogere prijs. Enkel NAVI 80 ipv NAVI 50 is een minimaal minpuntje. Als de keyless entry inderdaad nog later wordt, heb ik misschien ook nog deze er bovenop, joepie!

    Mensen, wees redelijk, als je deze opties bij Mercedes wil, dan betaal je al snel 10.000 EUR en meer voor… dezelfde Renault motor (en krijg je een wagen die sneller roest, echt waar, maar wel dikkere staalwanden heeft).

    Opel Luton maakt het zichzelf niettemin wel erg moeilijk door zo’n waslijst aan opties te geven. Heb intussen ook een extra schuifdeur besteld, maar nu is de productie gestart en de bestelbon definitief.

    Weet iemand of er lederen overtrekken bestaan (ik ga meer en meer lopen en nu heb ik zo’n vinyl overtrek met handdoeken erboven voor als ik bezweet terugkom en dat is niet zo aangenaam als in een zuiveren lederen auto die je gemakkelijk kunt afwassen binnenin).

    In reactie op: levering periode vivaro #18284505

    Ik rij met een Renault Trafic van 2013 die nog als nieuw rijdt maar al op 155.000 km zat bij de bestelling op de autobeurs van januari, en kreeg daar toen een minimum overname voor van 6.000 + BTW ongeacht de kilometers tijdens de levertermijn. Zit intussen ruim boven 175.000 km en oorspronkelijke levertermijn incl. keyless entry was september 2015, maar laatst kreeg ik melding dat het misschien zelfs vroeger zou kunnen zijn.

    Voor mij maakt het echter niets uit, gezien ik 113% tevreden blijf van mijn huidige Renaault Trafic. Integendeel, het verlangen stijgt nog wat, maar dromen is minstens even leuk als er mee rijden. Hoor intussen niets dan goeds van de Vivaro’s.

    PS: Renault Trafic kon niet, want veel minder opties mogelijk bij Renault en zelfs GEEN ecoflex 90 pk bij hen verkrijgbaar (ook niet in L2). Testte een 140 PK uit en kreeg die onder de 5 liter (1:20) qua verbruik à 90 km/h op autostrade, 90 PK belooft gelijkaardig op 160 gram en voor prijsverschil met 120 PK ecoflex kon ik meteen de Sportive L2H1 ipv de Edition L1H1 bestellen (kon ik dankzij lange leveringstermijn net bestellen, elk voordeel heeft dus een nadeel).

    In reactie op: LED verlichting Nieuwe Vivaro #18278479

    Dank je, ben blij dat Bulgarije erin staat, want op de folder stond volgens mij West-Europa…

    Heum, zelfs met mijn TomTom mocht ik twee keer terug van de bergen in achteruit met mijn Trafic van Sofija (София) naar Vratsa (Враца) omdat de wegen ongeveer over gingen in rallyparcours, maar een keer je erin slaagt de bordes te lezen en je een landkaart naast je hebt, lukt het wel. Tomtom zei ook door Servia en in terugkeer ging ik via Roemenië dat de eerste ruim zes uren een drama is (voor minder dan 300 km) is, maar daarna via autostrade en ticket Hongarije zowel goedkoper is qua tol als veel sneller.

    Ben inderdaad blij dat ze de motors nemen van Renault, ik geef je op een briefje dat mijn huidige 2.0 Dci motor van mijn Trafic op 172.000 km nog even zuinig en soepel loopt zonder trillingen als bij zijn eerste kilometers. Een 1.6 zal natuurlijk iets minder lang meegaan, maar ik gok toch nog op zo’n 400.000 km als veelrijder (voor iemand die niet veel kilometers met een diesel doet, gaat die motor ook minder lang mee overigens, en veel hangt ook af van de rijstijl, ik verbruik maar 6,5 liter à 7 liter meestal met mijn huidige en wil daar ruim een liter vanaf doen met de volgende op grote afstanden).

    Heb voor het gemak of de leesbaarheid dit topic wat aangepast NA het antwoord hieronder:
    Onderhoudslampje brandde bij mij maar NA 40.000 km. Achterbanden gingen ECHT meer dan 150.000 km mee (nieuwe Opel Vivaro heeft terug Marathonbanden, hoorde ik, joepie!), inderdaad 1 liter ook op ruim 30.000 km olie (maar eigenlijk kon ik dus volledig onderhoudsinteval doen met één oliebeurt, slechts één maal ging de verwittiging aan en dat was NA schuin te parkeren zelfs, geeft ook verschilletje op je opstartmodus waar je dat kunt checken met de knop van de boordcomputer zonder je vuil te maken). Remblokken alle vier pas vervangen na 100.000 km (heeft naar het schijnt wel ook te zien met mij rijstel en remmen op de motor dat iets minder zou gaan bij de 1,6 nu ook omdat die minder tegenkracht heeft, maar valt nog te bezien met hardere magneetdynamo voor stroomvoorziening die nu zelf ook meer stroom kan leveren bij afremmen, denk dat dat laatste sneller opladen zelfs negatief is naar slijtage en verbruik overigens maar misschien met de eco knop ook wordt uitgeschakeld); heel in het begin was er zo’n ontkoppelingsdruk’buté’ die vervangen werd binnen garantie meteen (naar het schijnt hebben sommige camionetten dat ook als je veel in diepe plassen rijdt aan hoge snelheid, maar dan van alle merken, Vivaro en Trafic van 2010 zouden dit nogal gehad hebben en is moeilijk bereikbaar om te vervangen, maar dit zou opgelost zijn in bijna alle ECO2’s, zeker van Renault, bij Opel misschien iets later pas). Dus eigenlijk heeft er geen sleutel op mijn Trafic gestaan en hij voelt niet aan als dat hij de eerste 100.000 km ook enig probleem zal kennen omdat hij wellicht zo zacht maar toch kordaat behandeld werd door mij. Zij had trouwens de bijnaam of op z’n Brugs waar alles met ’tje’ wordt verkleind.

    Wat betreft levertermijnen, denk dat er volop zal uitgeleverd worden in juni… Misschien nog meer nu de economie en ook het gewone ‘werkvolk’ blijkbaar enorm positief reageert op de verkiezingen en van Great Britain nog een Greater Britain willen maken…

    In reactie op: LED verlichting Nieuwe Vivaro #18278476

    Nav50 heeft ook geen mogelijkheid tot bekijken van videoclips en foto’s terwijl je stil staat, maar misschien krijg ik die PC toch wel opgeboot in Windows CE om er mee te doen wat ik wil… Weet niet of ik het ga proberen, want eigenlijk hebben we toch die speciale bureauzetel naast ons hé? TMC had ik nu bij TomTom maar die blijkt af en toe uit te vallen (kabeltje versleten van gebruik?) Ga wellicht ook moeten Oost Europa apart bijbetalen een keer ik die NAV50 heb.

    Maar zeer rijk uitgerust voor een lang niet zo rijke prijs als Mercedes Vito, want daar swingen de opties echt de pan uit.

    Jij en ik zullen echt genieten de komende vijf jaren van deze leasingwagens…

    In reactie op: LED verlichting Nieuwe Vivaro #18278474

    Dikke proficiat, Johnny0503: Net vandaag werd ook de officiële bestelbon van mijn werkgever met de definitieve opties doorgegeven en daar ook Engeland de komende vijf jaar wellicht zal aangedaan moeten worden, komt er bovendien een linker deur in en mijn werkgever voorzag nog wat extra opties en wij samen hopen dat deze wagen tot 500.000 km zal bollen.

    Ik som de opties even op om jullie te doen verwateren:
    L2H1 Sportive maar met lichtste motor MT 6 1.6 Diesel Euro 5 Start/Stop (zoals Johny hierboven zegt, even zuinig aan 90 km/h maar bij het optrekken en erboven iets minder zuinig 160 gram ipv 155 gram). Van de motor zullen jullie niet verwateren, eerder verdieselen, denk ik.
    Midnight Black metaal kleur met Connect Black zetels
    SBT Automatische koplampen en regensensor
    AJS Donker getinte ramen
    AVT Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening met handenvrij systeem voor open/sluiten van de deuren (kaart)
    J1U Achterklep met ruit
    AYV FlexCargo scheidingswand met doorlaadklep en raam
    B68 Houten vloer met kunststof toplaag in laadruime
    Schuifdeur zonder raam rechts + schuifdeur zonder raam links
    Elektronic Climate Controle (ECC)
    Houtenz ijwandbescherming op volledige hoogte
    Standkachel (voor winters in Bulgarije of voor als je onderweg in panne valt, had ik op mijn initiële Vito ook)
    Extra sleutel
    Connector voor ombouwingen, 6 polen + Krachtafnemer op motor (PTO) voor eventuele uitbouw later camionette of bij doorverkoop
    Stalen reservewiel
    Centrale deurvergrendeling met deadlocks (zoals driedubbele sluitingen)
    Flexdock voor Smartphone
    Trekhaak met TSA
    Navigation Pack NAV50 (NAV80 nog niet beschikbaar)

    Normaal ben ik niet zo’n autofan, maar nu voelt het toch echt anders, zeker omdat ik zoveel inspraak had en zoveel mocht opzoeken en vergelijken…

    Ja, autodelta, ik ben volop aan het twijfelen nu. 5,40 meter is erg lang, ik ga vandaag eens in een ondergrondse parking proberen te meten…

    Dank je, merk net dat ze inderdaad maar 50 cm breed zijn en zo’n ruime 22 cm hoog. Maar in de L2 moet dan toch een plank van 290 cm net kunnen zonder de doorsteek naar voren. Dus misschien een ruime 1000 eur opleggen voor de L2 ipv de L1 toch… Dank u!!!

    In reactie op: LED verlichting Nieuwe Vivaro #18278471

    Addendum leveringstermijn LED’s voor autodelta: Net binnengesprongen bij Opel verdeler: Bestelcode 26 betekent dat die nog steeds wijzigbaar is voor mij, maar verrassend nieuws: de leverdatum stond eigenlijk op augustus door het leveringsprobleem van de LED’s en is versprongen naar mijn verjaardag 26 juni 2015. Dus misschien zit er toch beterschap in de levering van de LED’s weer. Let wel: dit kan altijd wijzigen en is pas echt betrouwbaar bij de code waarin je NIET meer kunt veranderen aan de bestelling. Kreeg dus het advies om te kijken of ik zeker ben van mijn bestelbon nu (twijfel deur aan linkerkant en… erger: lengte L1 of L2 omwille van mijn vraag in het forum over… mogelijkheid tot surfplank onder de nieuwe passagiersbank, jawel). Weet jij de juiste afmetingen breedte X hoogte voor die luiken in 2 fasen (zo gaat L1 in fase helemaal open en verbod op passagier erboven tot 3,75 meter voor L1 = standaard lengte en tot 4,15 meter voor de L2 = verlengde versie).

    In reactie op: LED verlichting Nieuwe Vivaro #18278470

    Dank je autodelta, dit is het bericht dat ik wou lezen hier. Van die ’tanks’ ontdekte ik in Roemenië van een douanier aan de grens met Moldavië/Ukraïne (ik mocht niet binnen met mijn Trafic omdat op het verzekeringspapier die landen geschrapt waren met een kruisje, wist ik niet) dat ook de Dacia tanks blijkbaar zo zijn: als je met je chauffeurskant hoger staat kan er bij zijn Dacia 75 liter ipv 45 in (hij tankt zo altijd in Moldavië en er ligt bij dat tankstation een ’treinbiel’ = zo’n grote houten lange balk om speciaal daar zo op te rijden, spotgoedkoop), en ik ontdekte dit nadat ik Lukoil er attent op maakte dat pomp 4 in Izegem ‘foute’ cijfers gaf en maar 80 liter aanrekende ipv 90 liter. Ze overtuigden mij dat dit niet kon en ik draaide mijn wagen om en leerde zo tot de nok te vullen en aan 90 liter kreeg ik er zo op een moment nog 23 liter extra in tot 113 liter! Sindsdien tank ik altijd daar en kwam ik zo aan die extra record cijfers.

    Bij mijn weten waren echter de tanks ook bij Renault dezelfde als bij de Vivaro. Enkel Mercedes Vito heeft een optie voor grotere dieseltanks.

    Benieuwd hoe het met de nieuwe gaat maar we houden dus elkaar op de hoogte. Dat van die LED’s lijkt nog steeds ernstiger dan ze willen toegeven, als je zelfs naar de nieuwe configurator online gaat, kun je niet eens de LED’s meer bestellen als optie, dus het is wel serieus. Bij Renault weet ik niet (moet ik ook nog eens nazien, maar ik heb maar 25 à 26 uren op een dag die ik kan maken). In elk geval heel bedankt, mag ik je aanraden dat jullie de tankbeurten ook ingeven op die Duitse of die Nederlandse website voor andere gebruikers? Op die Duitse website kun je ook je rijstijl aangeven, zodat je het heel mooi ziet. Gisteren voor het eerst met een grote paardentrailer gereden (pony gaan halen voor dochter van een vriendin in Zeeland) en dan ging mijn verbruik ook meteen naar tot zelfs boven 10 liter! Ik vrees trouwens dat mijn nieuwe 90 PK die trailer niet zo best zal kunnen trekken, maar dat is toch maar uitzonderlijk, dus daarvoor verander ik mijn keuze niet (1500 EUR voor 120 PK ECOflex ipv 90 PK, lijkt mij niet verantwoord noch recupereerbaar tijdens het rijden, integendeel, twinturbo problemen kun je net niet hebben met hogere oliedrukken om dat vermogen vrij te maken; die 1500 EUR zal in dit geval niet alleen de chipset zijn zoals tussen 120 en 140 PK of tussen de varianten van de Vito’s die wel gewoon een andere elektronische IC op dezelfde motor hebben meestal; binnen de Renault motor voortractie en de Mercedesmotoren achtertractie natuurlijk).

    In reactie op: LED verlichting Nieuwe Vivaro #18278468

    Voor Nederlandse gegevens: hieronder deel ik ook jullie opgave 100 / aantal liter voor x op y.

    De Vivaro Trafic 2.5 CDTI had fabrieksopgave qua verbruik zo’n 7,2 liter. Als je met de tool op http://brandstofverbruik.be/editorial/be/component/tags/tag/174-verbruik-omrekenen” onclick=”window.open(this.href);return false; rekent, dan komt dit op 190 gram (200 stadsverkeer; baanverkeer minder). Is 1:13,9
    De Vivaro Trafic 2012 ECO 2 2.0/1.9 liter had als fabrieksopgave 6,7 liter. Via http://brandstofverbruik.be/editorial/be/component/tags/tag/174-verbruik-omrekenen” onclick=”window.open(this.href);return false; stemt dit overeen met de fabrieksopgave of de roze kaart van inschrijving van 180 gram per kilometer. Deze was de eerste die ook al niets meer verbruikte als je gas loslaat, de oudere modellen bleven ‘ralanti’ draaien (vertraagd). Is 1:14,9 of 1:15 zoals jij hierboven stelt (werkelijk).
    De Vivaro Trafic 2014/215 ECO 3 duikt als eerste onder de 6 liter fabrieksopgave. Via http://brandstofverbruik.be/editorial/be/component/tags/tag/174-verbruik-omrekenen” onclick=”window.open(this.href);return false; reken ik nu de fabrieksopgave om van 155 tot 160 gram en dat is 5,85 tot 6 liter per 100 km. Is 1:17 of 1:16,7. In de testrit die ik al deed met de 140 PK versie met dubbele bank (Mixto), kwam ik in het rijden van zo’n ruime 100 km naar Zaventem à 90 km/h op minder dan 5 liter per 100 km uit = 1/20 (rekent uit het hoofd)! In terugkeer wou ik die vriendin van de luchthaven sneller thuis brengen, en na nog 100 km dus ruim 300 km in totaal met controletankbeurt (boordcomputer mag je niet altijd geloven, maar bij mijn Renault is dat ‘verschrikkelijk’ precies in tegenstelling tot mijn geteste BMW’s en Mercedessen die positievere boordcomputercijfers geven dan bij tankbeurten ‘plain’vol = typische Vlaamse ‘versterkingswoordjes’, kleuren ons vocabularium) kwam ik effectief terug op 5,1 liter/100 km gemiddeld uit = 1/19,6.

    Hoop dat dit ook waar is voor mijn single turbo Vivaro eind dit jaar… (met mijn rijstijl! Toen ik de parkwachter in Bulgarije met mijn Trafic door Sofija liet rijden, kwam die meteen aan een gemiddeld verbruik boven de 9 liter uit = 1 op 11,1 alstublieft, en de bandenslijtage + remslijtage was meteen ook 10voudig van het mijne, waarna ik besloot toch geen bier te drinken maar zelf met mijn wagen terug te rijden en hem te tonen hoe ik aan mijn extreem lage onderhoudskosten kom bij Renault Trafic en straks ook hopelijk Opel Vivaro).

    Op de website http://nl.wikipedia.org/wiki/Brandstofverbruik” onclick=”window.open(this.href);return false; vind je een link naar de zogezegd echte verbruikscijfers. Mijn verbruik kun je continu opvolgen op https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/677524.html” onclick=”window.open(this.href);return false; met hoogtes en vooral… laagtes!

    In reactie op: LED verlichting Nieuwe Vivaro #18278466

    Junior Members hebben meestal minder geduld dan Senior Members (ook al ben ik hier ‘Newbie’ omdat ik dit forum nog niet kende, ik heb al zo’n ruime 1.500.000 km met vooral camionettes gereden)… Je zult ervan genieten, van je nieuwe camionette. Sinds ik in 2012 de nieuwe Trafic ECO2 kocht, zijn dat verdomd goeie en goedkope camioinettes geworden die het rijden weer tot een waar plezier maken (voor mij al boven het niveau van een gewone personenwagen door het hoge zitten en het verre zicht in bijv. files boven ‘kleinere’ auto’s.

    Enige dat verminderde met de jaren, zijn de grotere steunbalken opzij aan de voorruiten, die voor een blinde hoek zorgen (fietsers), maar misschien moet ik weer meer leren mijn hoofd zelf draaien en driedubbel kijken (zijdelingse ongevallen komen in het algemeen meer voor, bij camionettes zijn echter intussen procentueel minder ongevallen dan met personenwagens).

    Hou ons op de hoogte in juni Johny0503 met het antwoord (niet alleen vragen stellen dus).

    In reactie op: LED verlichting Nieuwe Vivaro #18278464

    Klopt inderdaad, en ziet er niet zo goed uit. Op dit moment zijn er twee grote leveringsproblemen, omdat deze in Luton (U.K.) gemaakt worden:

    1. LED lampen. Kan zelfs uitlopen tot… september 2015! Toeleverancier levert immers totaal NIET meer (probleem ernstiger dan men eerst dacht; is trouwens een universele leverancier van LED lichten, ik dacht dat Mercedes Vito gelijkaardig probleem heeft). Kwaliteitscontrole in Luton is trouwens erg streng, veel strenger dan bij Renault Trafic tegenhanger. Wie wagen sneller wil in België, kreeg trouwens al lang een telefoontje om eventueel de LED daglichten door gewone te laten vervangen, en daarvan zijn er al uitleveringen. Voor mij komt het niet op een maandje…

    2. De sportive versie: zwartere zetels die daar standaard in zitten, geven ook leveringsprobleem. Dit zal wel opgelost worden, vermoedelijk nog voor de vakantie.

    Heeft iemand al ervaring met de biturbo problemen die bij de insigna problemen gaven? Daar ontstonden problemen met de oliedruk bij hoge en dubbele turboschakelingen, maar dat zou nu ook opgelost zijn met een software-update (ook bij al uitgeleverde).

    Mij interesseert vooral het verbruik iets. Koos daarom voor de verrassend véél goedkopere lichtere versie van Ecoflex Start/Stop zonder biturbo, omdat die ook zo’n veel lager verbruik zou hebben (5 à 6 liter/100 km voor Belgen, of dus tot 1:20 in Nederland).

    Iemand al echte verbruikscijfers?

    Ik verbrak net mijn eigen record en haalde wellicht een ‘wereldrecord’ met mijn huidige Trafic 2012 door van België tot alstublieft Bulgarije te rijden met één dieseltank (nieuwe tank is ook 10 liter kleiner, vernam ik: van 90 liter, 110 liter bij schuinzetten wagen, naar 80 liter, wellicht minder te ‘vergroten’ door de wagen schuin te zetten, want deze eigenschap is eigen aan Dacia-tanken).

    Zie link op http://www.renaultforum.nl/forum/1832-km-met-een-trafic-tank-oude-trafic-verslaat-nieuwe-t18846.html” onclick=”window.open(this.href);return false; voor eerste record en op http://www.renaultforum.nl/forum/wellicht-trafic-wereldrecord-2020-5-km-met-109-0-liter-t20172.html” onclick=”window.open(this.href);return false; voor mijn recentste overtreffende record.

    VAN BELLE Jean Marc

22 berichten aan het bekijken - 101 tot 122 (van in totaal 122)