Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik heb ook van die vage problemen gehad. De garage heeft van alles gedaan maar wisten niet wat het kon zijn.
Ben toen zelf maar eens wat gaan proberen. Heb alle stekkers die ik onder de motorkap kon vinden los gehaald, de contacten lichtjes opgeschuurd met een schuurpapiertje en ingespoten met teflon.
Daarna, GEEN problemen meer…… :jerryik zeg niet dat het bij jou ook het geval is, maar je kan het altijd proberen en het kost je niks…
nee, het is leer! :vertag
origineel gepost door Speedy007
Je haalt het onderste en bovenste deel uit elkaar(weet niet meer exact hoe ik het gedaan heb maar het was niet moeielijk) Alleen moet je dan wel de kabels van de stoelverwarming naar het bovenste gedeelte is doorknippen en terug solderen en beschermen.Linkerstoel voor de rechter ruiten kan mss wel maar dan zit je klepje verkeerd om de stoel te kantelen
oh oke, dan moet dat wel gaan lukken denk ik.
Oh stom, natuurlijk kan je ze niet compleet omruilen :jerry
bedankt voor je hulp in ieder geval!
zijn er trouwens nog Tigra rijders op een ander forum actief? Nu Tigrafreaks uit de lucht is…
origineel gepost door Speedy007
Je kan zelf de onderstellen laten zitten en gewoon de 4bouten van de stoel losmaken:P Calibra stoelen passen er zo op.Ik heb ook de stoelverwarming aangesloten en de onderste delen van de stoelen met elkaar verwisselt(krijg je minder snel instapschade) Het onderste deel van de bestuurdersstoel voelt aan de linkerkant duidelijk al wat slapper dan aan de rechterkant.
dat klinkt nog makkelijker :P:thumbup (waarom zou je moeilijk doen als het makkelijk kan haha)
maare, de onderste delen verwisselen? Hoe bedoel je dat? De stoelen bestaan toch uit 1 geheel lijkt me? Of kan je de linker stoel voor de rechter verruilen?
wat bedoel je met: “onder de bodem”? Dat is toch niet aan de onderkant van de auto of wel?
origineel gepost door R°bin
Als je zegmaar voor de stoel zit op je knieen (vanaf buiten gezien dan) dan zit daar een grote torxbout. Onder de bodem zit daar een moer. Die vasthouden en torx losdraaien.. Ik zat eerst ook te kloten toen kwam ik er pas achter dat er onder een moer zat xDoke thnx!
ik ga het binnenkort eens proberen. Hoe zit het trouwens met de gordelspanners, kan ik die overzetten? Of zitten die aan de stoel vast van de calibrastoelen?
heeft er iemand soms foto’s van calibra stoelen in de tigra?
oke, dank je!
weet iemand soms hoe ik de oude stoelen er uit krijg?
oke dat is mooi!
ik heb wel eens gehoord dat de stoelen breder zijn dan de Tigra stoelen, hoop niet dat het een probleem opleverd?
Is er trouwens een vervanging voor het tigrafreaks forum?
de moer waar je wisser mee vast zit, is waarschijnlijk los. Probeer het plastic kapje er eens af te halen en te kijken of de moer los zit. Zo ja, je wisser in de juiste stand zetten en vast draaien.
succes! king:
ik heb nog wel een kilometerteller unit liggen die je kan overnemen….
Bij het slot is inderdaad van binnen uit. Heb de bekleding al wat weg gehaald en kan er zo wel bij komen.
heb de punten die jij aangaf ook gecheckt.
– Achter de bumpers ziet het er prima uit, geen roest
– veerschotels ook niks
– spatbordranden ook niks
– tankhals ook niet.het meeste zit op de dorpel aan de pasagierskant. Eigenlijk wil ik mijn siteskirt (standaard skirt) verwijderen, maar weet dat dan de clipjes breken. Weet iemand of het makkelijk is om er nieuwe clipjes op te zetten en hoe moet ik dat doen?
laten lassen heb ik eigenlijk geen trek in (kost veel geld). Is misschien wel het beste, maar ja, hij is al uit 1996. Best oud dus…
Als ik de plekken met zinkspray beghandeld heb, moet er dan eerst nog een grondlaag overheen of direct aflakken?
en waar kan ik het beste mee ovetten?
weet iemand soms ook wat dat andere spul is waar groenetijger het over heeft?
1 plek op de deur, 1 plek bij het slot van de achterklep, 1 plek aan de binnenkant van de achterklep in de afwateringsgoot en meerdere plekken bij de dorpel van de pasagiersdeur
waarmee kan ik het beste ontvetten? En waar kan je zinkspray krijgen?
lassen is niet echt een optie, ben niet zo handig :D
9 december 2008 om 10:01 In reactie op: Nieuwe unieke Vleugeldeuren Lambo doors Opel Tigra #17452333lassen! Nou dan ben ik ook snel klaar haha :D
daar begin ik inderdaad ook niet aan
9 december 2008 om 09:21 In reactie op: Nieuwe unieke Vleugeldeuren Lambo doors Opel Tigra #17452331leek mij inderdaad ook wel erg goedkoop voor deze scharnieren.
Is zo iets trouwens makkelijk zelf te monteren of zitten er veel haken en ogen aan?
staat bij Tigra – special offers op http://www.lenk-tuning.com/ :D
je kan het altijd proberen!
haha, erg ingewikkeld!
maar ik begrijp wat je beoeld. Die middenconsole is te krijgen, maar schijnt een verschrikkelijke pasvorm te hebben. Kan nu ff geen plaatje er van vinden.
groetjes,
Maartennou dan houdt het helemaal op,
ben zelf al flink aan het stoeien met poly. Dan ga ik dat maar af maken :D
dat is waar, maar ik heb er geen €2000,- voor over :D
ziet er in derdaad leuk uit, maar hij is wel €2000,-
Dat is mij wat te veel van het goede :(die koelvloeistof sensor hebben ze bij mij ook 3 keer vervangen.
Het helpt inderdaad, 1 week, en dan komt alle ellende weer terug.7 maanden bezig geweest! Wow dat is niet best zeg!
maar begrijp ik goed dat je de bodykit met kit vast moet zetten?? Dat houdt toch nooit?
bedankt voor je reactie in ieder geval!er zit een uitleg bij het pakketje van de afstandbediening, maar hier even een korte uitleg.
– De module sluit je aan op de unit van je centrale deurvergrendeling. Haal de stekker van de centrale deurvergrendeling los, zet de module er op en steek de stekker van de cv in de module. De unit van je cv kan je vinden “in” het voorspatbord aan de kant van de bijrijder. Je zal de boordcomputer even los moeten schroeven om er bij te komen.
– Als je dit hebt aangesloten kan je het kapje onder je stuur los schroeven. Dan vind je een aantal draden die naar de unit van je knipperlichtschakelaar toe lopen. Ik meen dat het de groen-zwarte en groen-witte draad moet hebben. Deze knip je door en sluit aan op de 2 draadjes die bij de afstandbedieningsmodule zitten.En dan even op het blauwe knopje drukken van je afstandbediening en voila! Je deuren gaan op slot!
Ik hoop dat je er zo uit komt en anders maar weer ff op het forum vragen
volgens mij heb je die ook voor alarm inderdaad. check ff de site van waeco, daar staat alles op :vertag
-
AuteurBerichten