Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als je de stekker eruit trekt zie je het vanzelf denk ik.
Anders het lampje eruit halen, en kijken of hij storing geeft.Ik heb respect voor je hoe je het hebt gedaan !!
Is het mogelijk zo’n setje bij je te bestellen (hahahah).
Ben zelf ook op zoek naar dit, maar vind de prijs erg hoog.
Als jij zegt dat je het voor ongeveer €100 euro gemaakt hebt ……Zo, zaterdag uit nood maar een nieuwe accu geplaatst. De andere gaf alleen lampjes weer, maar auto starten hoo maar.
ANWB erbij gehad, of ik even 150 euro wilde betalen voor een nieuwe.
Nou die zetten we er zelf wel even in.
Kleine 80 euro lichter, maar wel originele !@lebragard wrote:
Ikzelf heb XB Led Halo Rings geplaast in de mistlampunits.
Aangesloten via een wissel-relais (5polig) gaan aan bij contact op
gaan uit bij automatisch of schakelen naar verlichting.
Draden voor aansluiten:
– contact + = lichtstekker unit Links (bestuurderskant) zwarte draad
– geschakelde plusdraad standlicht (parkeerlicht) zwart/grijs draad
– masse/aarding = bij aan de masse-vijs, aan chassis Li (langs baterij) of Re (luchtfilter)Alle bedrading / relais / zekering / geïsoleerd afgeschermd en lopen over de voorste stootbalk.
Zeer veel plaats en makkelijk te bereiken na demonteren van de bovenste gril.
Heb alles vastgelegd op foto’s, helaas lukt het me niet direct deze bij te voegen als bijlage.
Wie meer uitleg wil over deze dagrijverlichting –> bericht.
Grts
lebragardMod is gedaan op een Opel Zafira B 2009 (elektrisch schema is voor Opel Zafira B Facelift)
Via Op-Com dagrijverlichting instellen = 5 mogelijkheden (geen mistlichtfunctie als DRL)
Geschakelde plusdraad standlicht/parkeerlicht aan de Re kant = grijs/rood draadBedankt voor je foto’s !
Misschien iets om hier een HOW TO van te maken !
Denk wel dat dat je lukt !
Bij de Op-Com waar heb de instelling gedaan: bij Daytime Runninglights en dan bij allen op version 5 zetten ?@Famempeters wrote:
ik ben nog even verder wezen struinen maar bij GM Tuningparts die hebben een set die met kabels 1 op 1 uit te wisselen is met de mistlampen zonder gedoe bij de B Zafira kijk op marktplaats advertentie 824592564 deze set kost 79€.
ga je voor de Led strips hier nog een aanstuurmodule voor Opel advertentie 818404259 19,95 kind kan de was doen en geen storingen .
ik zou buiten me mistlampen om gaan deze lekker laten voor wat het is en strips er naast plaatsen .
Bert
Heb hen gemaild maar bij deze set heb je eigenlijk een andere set nodig voor het monteren van de lampen. Deze lampen van € 79 zijn bedoeld voor als je ze al een keer vervangen hebt
@Famempeters wrote:
er staan schema,s op internet om door middel van een Relais wanneer je je licht aan zet je dag rijverlichting uit zet .
ik heb het op de A Zafira 2004 ingebouwd van die strips van 18mm die passen precies in de grille . koop je zo,n setje strips zit er een schema bij . anders een Hella relais kopen.10€
ik heb de geschakelde stroom draad van de aan steker als + gebruikt voor de dag rij verlichting ( deze accepteert ook andere randapparatuur zonder storing meldingen) en via het stadslicht draadje + schakeld het relais de dag rijverlichting uit .kijk even op de web site van http://www.car-and-tuning.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; Peter heeft deze strips voor heel weinig ze zijn goed ik meen 15€ de 2 zit een goed schema bij hij heeft ook voor deze een relais op z,n web site staan of mail hem en noem mijn naam Bert Hoofddorp dan weet hij wel welke je moet hebben .
ik heb in totaal 4 sets ingebouwd 2 x Opel Zafira 2x Opel Sintra . voor de Opel Sintra heb ik de sets gebruikt voor de beginner dus de simpele uit voering ze zijn top kijk op marktplaats advertentie 808939728 kosten 30 € en zijn compleet zit een 3e draad in/aan voor naar de plus + van je stadslicht . dan schakelt de dag rijverlichting uit bij inschakelen verlichting passen mooi naast de mistlampen tussen de grille in .ook hier zit een hand leiding bij .
Bert
Hoi Bert, heb je deze ook bij een opel zafira B geplaatst ?
En weet je toevallig nog wat de afmetingen hiervan zijn ?
Goede info trouwens !
En Bovensmilde ligt naast mijn woonplaats, denk dat ik ze dan wel even ga halen !Zoals Dobly zegt: batterijhouder even opnieuw solderen !
Beetje roomboter (ja het klinkt gek) maar dat doet wonderen.
Even invetten dus !Hoi,
Heb hier zelf al eens wat gepost hierover.
Met beschrijving en al.
Even zoeken.
Ik heb zelf de geschakelde 12v van de kachel gehaald !
Hopelijk heb je er iets aan !@kawa_nl wrote:
Voor de installatie van een parrot is inderdaad ook de geschakelde plus nodig,
overal lees ik dat die bij de aansteker te vinden is maar nergens hoe je er bij kunt komen…
iemand nog een tip? (voordat ik weer een of andere vergrendeling kapot breek..)Ik heb hem daar dus niet weg gehaald.
Bij de kachel !Bij mij zat deze niet bij de sigarette aansteker. Ik heb hem weggehaald bij de kachelaansluiting.
werkt perfect.@Zafira2.2 wrote:
Korte update van mijn kant als TS. Ik heb gisteravond in 1,5 uur Xenon ingebouwd. Een H7 6000k Canbus set.
De GP Thunderlampen zijn gewoon geel in vergelijking met Xenon.Ik ben bezig een ‘How To’ te maken met foto’s etc zodat iedereen het zelf kan doen.
Even kort :
– De bumper hoeft er echt niet af.
– Je hoeft geen special adapters/fitting te kopen, gewoon huidige aanpassen met ijzerzaagje.
( De adapters/fitting zijn na aanpassing ook nog gewoon voor halogeen te gebruiken)– Enige dat je uit hoeft te bouwen is het luchtfilterhuis, 5 min werk.
– Kosten € 80,- voor een goede AC Canbus Slimline set : Bestaat uit H7 6000k lampenset op metalen voet ( is een must ) + set led T10 steek stadslicht + reserve xenonlamp.
Weet je ongeveer wanneer je de how to klaar hebt? Ben even benieuwd naar de fotos.
Heb je hem ook uitgelezen ?
Ik heb een keer hetzelfde bijna gehad. Motor viel zelfs uit op de snelweg (zit je dan met je hele gezin in……)
Kwam er bij de garage achter (had toen nog geen obd) dat de lambdasensor (zit links in de grote slang) verkeerde waardes gaf (-21.6 terwijl het buiten 18 was).
Deze vervangen en euvel was opgelost.Ik gebruik zelf autoshampoo van ***** (ben leverancier hiervan). Moet zeggen dat je hiervoor weinig nodig hebt (10 ml in 5 liter water).
Hij glimt als een gek, en maakt korte metten met vliegen e.d.Heb zelf een 1.8. Hiervoor gekozen omdat de 2.2 meer olie verbruikt en onzuiniger is verbruik.
Voor de 140 pk die ik heb is het een fijne trekauto ook voor een caravan. !Misschien een lijstje waar je alles gehaald hebt ? Volgens mij kun je er zo een how to van maken. Duidelijk zo met de foto’s ! Kost het alles ? Ben ook van plan om het te doen.
Bijvullen !! Dat is het enige denk ik.
Heb hetzelfde gehad, advies is om altijd met airco te rijden, omdat anders de rubbers van de leidingen uitdrogen en er vloeistof ontsnaptAchter de bumper zit er 1 schroef, en aan de bovenkant zitten er 2.
Als je deze bovenste los draait kun je de koplamp verstellen, zodat de spleet dunner wordt.
De achter de bumper zal helaas de bumper eraf moeten.@MPWPeter wrote:
@vfrmarcel wrote:
Net de laatste draad aangesloten voor de camera en externe microfoon voor de telefoon , nog steeds gelukkig met de radio
Ziet er mooi uit, dat is vast ook mooi in een Astra H! Hoe heb je de camera aangesloten? De kentekenplaat zit op de achterklep, net als bij m’n station… Eerst naar boven via het dak en dan weer naar beneden door de d-stijl naar de verlichting??
Kun je hier de boordcomputer ook nog gebruiken ? En welke radio heb je ?
@Family man wrote:
Even wat foto’s van de eerder vernoemde updates:
bagagescheidingsnet en (bagage)vloernet en 2 netjes aan zijkant met haakjes (opel flexsysteem)


set structuurwielen met wieldeksels en winterbanden (de velgenboom die ik bij de winterset kreeg staat niet op de foto’s).


opbergbak voor bagagescheidingsnet

gisteren gewassen met de 2 emmer methode en in de wax gezet!

Waar heb je de netjes weg ? Misschien een onderdeelnummer?
Haha, nu je het zegt opeltje17
Iceberg, maak graag fotos als je er mee bezig gaat. Lijkt mij ook een leuk project om te doen. Welk scherm gebruik je hiervoor ?
Toevallig radio verwisseld? Of uitgehaald? Dan kan het zijn dat de stekker wat lossig zit ?
@beurjean wrote:
Waarom moeilijk doen ;)
Bij Zafira B kan de code eenvoudig uitgelezen worden zonder apparatuur:
1. sluit de portieren.
2. trap het rempedaal en gaspedaal, allebei in en hou ze in getrapt.
3. zet de auto op contact (!!), dus NIET starten.
4. na enkele seconden verschijnt in de km-dagteller, “ECN” en daaronder een 6-cijferige code.
5. noteer een “P” en de eerste 4 cijfers van de 6-cijferige code.Bijv. ECN 011514 wordt dan P0115 (defecte sensor motortemp).
En post hier de code :D
He, bedankt willem. Dit is handig dat ik dit ook weet.
Ben je monteur? -
AuteurBerichten






