Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Onze Astra F 1.6 Edition had ook (semi) sportstoelen, met hoge wang. Echter na 260DKM en 13 jaar nog als nieuw, en ze zaten nog steeds als gegoten. (Echt beter als onze huidige Zaf-B!)
Ik had een redelijk groot feest, bij iemand in de tuin. Dus 4 grote partytenten, waarvan 1 met instrumenten & speakers ed.
En toen begon het opeens keihard te waaien, en direct daarop regen.
Dus iedereen als een gek die apparatuur naar binnen halen, maar een groot deel v/d mensen bleef daarna binnen. Echter bij stonden daar met een groepje aan de stangen te hangen, waarbij ze met 2 man de zeilen en haringen los haalden. Dus de tenten zijn gespaard:P. Echter was ik wel zeik en zeiknat! En kwam er een halve liter water uit elke schoen (en ik heb niet maat ‘boot’)
En nu ben ik behoorlijk verkouden, en dat in de zomer:PIk kan me je standpunt wel enigszins voorstellen. En die riem moet zeker wel enige marge hebben, zeker met weinig belasting.
Echter zou het toch wel mijn keuze zijn de riem uit voorzorg te vervangen. Beter iets minder km’s met de D-riem dan straks de hele boel kapoet. Als de riem knapt worden er enkele dingen geraakt, en deze zullen kapot gaan. Met tot gevolg een hoge rekening. (specifieke onderdelen weet ik zo niet, er is vast wel iemand die er uitsluitsel over kan geven:D)Ik weet niet hoe het zit, maar volgens mij kom je zonder airbag de APK ook wel door. Immers, oudere auto’s hebben ook nog regelmatig geen airbag.
Toch zou ik er van afzien. Het is toch wel je eigen veiligheid. Ik zou er dan ook nooit voor kiezen om de airbag te verwijderen, zeker niet omdat een ander stuurtje mooier is of prettiger in de hand ligt. Daar komt nog eens bij dat radiobediening op het stuur wel ideaal is.
En mijn laatste puntje, hoe gaat de BC om met een ontbrekende airbag? Misschien shiet ie constant in de foutmeldingen ed.
Afgelopen zondag 27 Juni
Arden Blue Vectra SW OPC gespot.
Stond met caravan op de uitrij parkeerplaats op een camping in Bakkeveen. Helaas geen foto.Heb er geen ervaring mee, maar zal een powerbox nooit kiezen!
Een powerbox ‘fopt’ de motor, door oa. een andere temperatuur door te geven. Je zal niet de 1e zijn die hierdoor zijn blok in de soep draait.Ga liever voor chiptuning. Hierbij veranderen ze je software, en oa. tijden van inspuiting waardoor je meer vermogenswinst krijgt.
Kijk maar eens of hier jou motorcode bij staat: EDS motorsport
EDS is gespecialiseerd in Opel, en ik hoor er veel lovende ervaringen over.Ik ben benieuwd! Zal zsm proberen, hier kan je bijv. Toch airco systeem helemaal uitzetten?
De Zafira staat nu bij de garage, de vergrendeling v/d linkerachterdeur werkt niet, dus de deur gaat niet op slot.
En ter vervanging, een Opel Combo 1.4 met maarliefst 60 pony’s!origineel gepost door speaker
origineel gepost door twistam
Sinds kort hebben mijn ouders een Zafira B Z1.9DT.
Ik vermoed (vooral omdat het een ex-leaser is) dat deze modificatie niet is uitgevoerd.
We willen dit wel graag doen, en ik heb dus nog een vraagje.
Bij de te bestellen onderdelen staan er dus 2:
– Fiat EGR afdichtklep
– Opel EGR pakkingMaar in de how-2 foto’s zie ik 3, onderdelen. 2 Pakkingen dus, moeten we er dan ook 2 bestellen of is het 2 per verpakking?
Bvd,
Martijnhet zijn 2 Opel pakkingen die ik gebruikt heb. Is niet persé nodig, maar ik deed het wel !!
Dus om aan beide zeiden 1 te gebruiken. Dus 2 bestellen dan maar;)
Sinds kort hebben mijn ouders een Zafira B Z1.9DT.
Ik vermoed (vooral omdat het een ex-leaser is) dat deze modificatie niet is uitgevoerd.
We willen dit wel graag doen, en ik heb dus nog een vraagje.
Bij de te bestellen onderdelen staan er dus 2:
– Fiat EGR afdichtklep
– Opel EGR pakkingMaar in de how-2 foto’s zie ik 3, onderdelen. 2 Pakkingen dus, moeten we er dan ook 2 bestellen of is het 2 per verpakking?
Bvd,
MartijnVreemd, ik dacht dat de Edition standaard elektrische spiegels had, maar zoveel maakt het ook niet uit. Btw, Astra’s hadden vaak OF koplamp hoogte verstelling OF niveau regeling, onze station had het laatste.
Opzich is de 1.6 8V wel een fijn blok, maar soms kom je bij een inhaalsprintje toch wel wat power tekort.Bedankt voor de antwoorden!
Ik dacht de executive (welke op de cosmo gebaseerd is). Omdat het een ex-leaser is.Alfred,
Mooie Astra, die kleur heb ik nog niet vaak gezien!
Tot vorige week hadden mijn ouders ook nog een Astra F (staat op de vorige pagina) 1.6 8v SW van ’97. Had nu 260DKM op de teller staan.
Aan die wieldoppen te zien heeft ie nog geen stoepbandje geschept! :thumbup, hoeveel km staan er op de klok?De Edition is wel een fijne uitvoering, met fijne bekleding en heerlijke stoelen! Onze Astra had ook nog niveauregeling, maar jij hebt koplampverstelling (als ik het goed zie). En heb jij nou geen elektrische spiegels??:hmmz En is je linker buitenspiegel nou niet gespoten? of lijkt dat zo door de foto?
Misschien spot ik je nog eens in Surhuisterveen, ik kom er zelf regelmatig. En wat mij tot nu toe opgevallen is, is dat daar nog best veel -F’jes rondrijden :thumbup!
Bij de dealer zal waarschijnlijk lekker prijzig zijn,
Voor de Zafira-B mag je bij de dealer €293 achterlaten voor een net:vertag, of voor een hondenrek€469…
Dus ik zou voor marktplaats gaan!Het blijft toch een vreemde combi hoor.

Meriva & Turbo :P
De Meriva-A OPC uitgezonderd dan
origineel gepost door DarkNL08
De Corsa D OPC heeft een Turbo.. de Corsa D GSi niet geloof ik.. :)De GSI heeft ook een turbo, in beide uitvoeringen een 1.6 T
Tsja, wel een goeie vraag…:hmmz
Want ik dacht dat ze een identiek blok hadden. De OPC heeft standaard al 42PK meer, dus moet daar haast wel een andere turbo op zitten. Misschien dat hier dus een lager maximum aan zit met deze turbo??
Ik gok maar wat…Ik zie dat aan je avatar dat je een Signum van voor de facelift hebt?
Net als bij de Vectra’s van voor de facelift worden vaak ook de koplampen dof, dit zou ook de mindere lichtopbrengst kunnen verklaren.Een bagagenet voldoet bij jouw waarschijnlijk ook wel.
Bij sommige Zafira-A’s zit deze ergens onder de achterbank, als hij hier niet zit heb je hem niet. Zul je hem via de dealer moeten aanschaffen, of via marktplaats oid.hmm vreemd. 80 gaat bij ons juist zonder trillen in ‘6’. Maar in ‘5’ heb ik het idee dat ie net niet lekker loopt…:hmmz
origineel gepost door TJINNE
Is het niet enkel de 150 pk die 16 kleppen heeft ????:(Ik weet niet precies in welke jaren, maar Opel heeft een tijdelijk tekort gehad aan de 1.9 CDTI 8V (dus 100&120PK), toen hebben ze tijdelijk in de Astra geen 1.9DT (8V) geleverd, maar de 1.9DTL (16V) Dit was een teruggeschroefde 150PK’er. Zo is er op het blok ook gewoon een stikker te vinden met ‘Z1.9DTH’.
Hierdoor is een deel v/d 120PK Astra’s ook te tunen naar 200PK.Oke!, ik ben benieuwd!:thumbup
Mooie Zafira! Ook de uitvoering (met clima:thumbup!)
Zelf ben ik niet zo kapot v/d Vauxhall logo’s en grille.hmm, vreemd.
In de ‘6’ is ook goed te doen ja, maar naar mijn mening vindt ik brom best vervelend.
Zou je misschien even voor mij willen proberen om 80 in ‘4’ te rijden een stukje, en dan in ‘5’? Als wij opschakelen naar de ‘5’ zit er toch een beste brom in.
Overigens, je hebt wel een 1.9DT (8V)? En geen 1.9DTL (16V) welke ook tijdelijk geleverd is?’t Is een auto die je nou niet bepaald vaak ziet. Maar ik heb zo’n vermoeden dat er niet veel mede-forummers een Sintra rijden:hmmz
Ik zie dat ik mijn post wel heel beroerd geplaatst heb, volgende keer dat stomme touchpad van de laptop toch maar uit;)..
Het vreemde is dat je al lang kunt opschakelen, maar het is gewoon niet prettig.
Hebben alle 1.9 CDTI’s dit? Want 80 in ‘5’ zou prima moeten kunnen, maar in ‘4’ rijdt vele malen prettiger!origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door twistam
Dat is een zeer net verbruik icm. de automaat!
Maar met wat experimenteren weet ik wel dat bij 100 km/u in ‘6’ de motor al echt niet meer hoeft te zwoegen. Vanaf ~90 trekt hij in ‘6’ nog vrij goed. Maar het geluid is niet fijn.
Zo ook 80 in ‘5’ met ~1700 toeren kan prima, trekkracht zat. Helaas wel een vervelende brom. Onze oude Astra F 1.6 8V kon je bij 50 (1500rpm) al in het vijfde verzet gooien, zonder dat deze begon tegen te stribbelen.Die astra had dan ook VEULL kortere versnellingen..
Deze draaide rond de 3500 a 3800 toeren bij 120km/u
Willem
Hoho Willem!
Het was wel een 1.6 8V(!), welke bij 120 in ‘5’ krapaan 3000 toeren draait.
Maar het gaat me vooral om het gebruik v/d versnellingen bij de CDTI. Voor je gevoel kan je al lang overschakelen, en de motor heeft ook daadwerkelijk trekkracht zat. Maar om een of andere reden loopt hij niet echt lekker tot ong. 2100 toeren. Dan dringt er toch een behoorlijke brom/dreun door in het interieur. -
AuteurBerichten