Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zozo, die ziet er netjes uit!
Lekker veel opties ook:thumbup!
Ben benieuw hoe de ‘start knop’ bevalt, want ik vindt een ouderwetse sleutel toch wel fijn!
Ik ben toch best wel benieuwd naar de vraagprijs en de km-stand:angel..Het half-leder interieur is fijn, kan ik je zeggen! En het ziet er top uit, met het wit/grijze motief!
Ik vindt het echt een super auto om te zien, maar ik vindt de voorbumper niet echt bij het geheel passen. En zeker niet met 120PK.
Ook wel enigszins apart, de standaard 16” Cosmo velgen, je zou toch op z’n minst de 5-spaaks van het sportpakket verwachten?
Verder heel veel plezier ermee! En ik ben benieuwd naar meer foto’s (over twee week!)Inderdaad, zoals hierboven.
Het hele verhaaltje heeft niks te maken met tandemasser of niet. Alleen om de werkelijke maximale gewichten. Dus zoals het plaatje zegt!
Veranderd je naam dan ook in 2.0CDTI? Of blijf je D-Cat:thumbdown?
Op ’t kentekenbewijs kan je vaak het motortype wel vinden.
En anders het vermogen wel,
74Kw = 1.6 100PK
92Kw = 1.8 125PK
107Kw = 2.2 147PKTevens, misschien even kijken op je achterklep :sleeping?
origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door Roelof
Er is 1 duidelijkheid. Als je aanhanger 2-assig is (4 wielen) mag die heel veel gewicht hebben (+1500 kg) en is het onmogelijk om een auto te vinden dat je hem met B kunt trekken.
Opel Vivaro gaat prima hoor
voorbeeld:
Opel Vivaro 2.5 CDTi 2005:
Leeg gewicht: 1750kg
kenteken trekgewicht: 2000kgaanhanger:
Max gewicht (aanhanger + lading op kenteken aanhanger): 1500kg
> 1750kg + 1500kg is 3250kg en dus onder de 3500kg
> 1500kg is minder dan de 1750kg van de VivaroHuppa, Dubbelasser erachter en gaan zeg ik dan.. zonder E bij B
Maar helaas zijn de Meeste autoambu’s met een max gewicht van 2000Kg
Willem
Misschien een beetje laat, maar ik moet je toch echt even verbeteren Wim.:P
Je zit bijna goed, echter ga jij uit van het leeg gewicht v/d auto. Dit terwijl je het max. beladen gewicht van het trekkende voertuig moet nemen.
Als je een Vivaro hebt van leeg 1750KG, en hij mag 2500KG max wegen beladen. Dan mag er zonder ‘E’ nog een aanhanger achter met een maximum toegestane massa van 1000KG.De eisen zijn:
Max. gewicht aanhanger lager als leeg gewicht auto.
Totale maximale combi gewicht mag niet boven de 3500KG zijn.Even een plaatje ter verduidelijking:

Mijn ouders hadden eerst een F-station van ’97. En ook hierin waren de achterspeakers beduidend minder als voorin. Achter had eigenlijk alleen een ‘redelijk’ middengebied, terwijl voor ook wel laag uit kwam.
Ik denk niet dat de 1.8 met 140PK nou zoveel soepeler en fijner rijdt in een Vectra tov. de 122PK versie.
Even wat gegevens:
140PK:
140PK @ 6300Rpm
175NM @ 3800Rpm0-100 : 11,2sec
Top: 209122PK:
122PK @ 6000Rpm
167NM @ 3800Rpm0-100 : 12,1sec
Top: 199Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar als het mogelijk is ga dan voor de 2.2 16V.
Na de Facelift (MY2006) heeft deze 155PK, 220NM en een 6-bak. Hierdoor is er veel meer rust aan boord, dan met de 1.8 welke veel toeren draait.
Even ter vergelijking:
2.2 16V (155pk) : 80 in ‘6’ geeft 1931Rpm, en 120km/u = 2900Rpm, 140 = 3400Rpm
1.8 16V (140pk) : 80 in ‘5’ geeft 2422Rpm en 120km/u = 3625Rpm, 140 = 4200Rpm
1.8 16V (122pk) : Identieke versnellingsbak als 140PK-versie.
Tevens staat de 2.2 bekend als een heel gewillig blok, welke ook al onderin het toerengebied goed oppakt.Je hebt tot nog toe niet heel veel geluk gehad met de Zafira!
Echter hoop ik wel voor je dat het nu voorbij is! En je er nu van mag gaan genieten:thumbupIn principe zou de software update voldoende moeten zijn, aangezien het probleem volgens Opel dan is opgelost.
Ik weet echter niet wat de update veranderd aan de bediening van de EGR. Dus ik kan ook niet zeggen of de Fiat pakking voor problemen kan zorgen of niet. Ik denk wel dat het meevalt,Als je uitgaat van €650 dan is dat een meerprijs van €450 tov. een uitgebreidere TT. En die meerprijs lijkt me het zeker waard, alleen al om het feit dat er geen kabels over je dashboard hangen. Tevens zit de 12V plug in de Zafira voorin ook op een rot locatie, en hangt je draad over de pook heen.
Zozo Phil, 414K:wors!
Maar ik mis de glans op de auto, maar misschien komt dat door de foto. Want onze Astra kon veel harder glimmen:agent.
En er moeten nodig andere achterlichten in, de donkerdere versie (zoals onze had). Is toch wel vele malen mooier!Hetzelfde als Spacejam zegt.
Waarschijnlijk is de Zafira al uitgerust met een GID (grafisch info display). Als hij deze heeft kan je eventueel een CD70 inbouwen. Het is misschien een duurdere oplossing als een TT. Maar naar onze mening is het een zeer fijn systeem. Zeer snelle GPS fix, ~2 a 3 seconden. Duidelijke aanwijzing. En eenvoudig in gebruik.Haha, ieder zijn smaak toch:thumbup? Maar de jouwe is ook luxer dan doorsnee Zafira. Zwart lijkt icm. lichtmetaal al heel anders als met ‘doppen’ !
Maar hier even een paar vakantiekiekjes van onze ZAF!

De Zafira bevalt nog uitstekend. Echter is hij naar mijn mening wel rumoeriger als onze oude Astra-F 1.6 8V:thumbdown. Het kan aan mij liggen, want het is natuurlijk een veel zwaarder(diesel) geluid, maar toch. Zeker zo rond de 2000RPM vindt ik hem vrij rumoerig. Je kan in heuvelland ook goed vernemen dat je toch wel wat toeren moet maken. Met de Astra kon je best heuvelop met 1500rpm (wel constante snelheid dan), de Zafira valt dan volledig ‘dood’, en verliest snelheid. Ook is naar mijn mening de toerenval tussen de 2e en 3e versnelling erg groot. Op vlakke weg verneem je het niet, maar heuvel op des te meer. Je moet in de 2 echt tot minimaal 3500rpm doortrekken, dan zit je in ‘3’ net boven de 2000rpm. Een geblazen motor rijdt toch wel wat anders als een atmosferische.
Aan het brandstof verbruik is wel te zien dat de 1.9 in heuvelland aardig moet werken. Waar we met gelijke snelheids en file omstandigheden in NL 5,4L/100km scoren halen we hier niet beter dan 6,1L/100km. Gemeten over 1800KM.
Dat was het wel, ik ga verder genieten van mijn vakantieking:Jammer dat er alsnog voor een powerbox is gekozen. Het is natuurlijk niet mijn auto, maar ik had het niet gedaan!
Extra vermogen is leuk, maar powerboxen staan nou niet echt goed bekend. Een powerbox stuurt verkeerde gegevens naar de computer v/d auto, oa brandstof temperatuur. Hierdoor komt er wel extra vermogen vrij, maar het kan zo zijn gevolgen hebben.Hmm, ik zou zweren dat ik alweer gereageerd had, maar ik zie niks:wtf
Ik heb ook even naar onze mistlampen gekeken, en inderdaad gelijk. Zal door de lichtinval wel iets vertekend lijken op de foto. Een achterspoiler op een Zafira vindt ik echt top! Maakt hem even wat anders als de andere duizenden op de weg. Helaas hebben mijn ouders het geld er niet voor over:thumbdown/
Die honing graat grille van een OPC lijkt ook een stuk moderner.
Meestal vindt ik de achterlichten v/d facelift minder mooi dan de lichten voor de face-lift. Maar bij deze kleur komen ze prima uit! Staat echt goed. Misschien komt het doordat bijna alle Zafira’s die je ziet rijden zwart zijn:thumbdownIk heb ook al gereageerd in je topic over de computer.
Echter, een ongeblazen motor chiptunen heeft nagenoeg geen effect. Hoogstens ~7 PK erbij. Bij motoren uitgerust met een turbo wordt ook de turbodruk enigszins verhoogd, waardoor je veel meer power krijgt.Tevens wordt het ook op prijs gesteld als je je even netjes voorstelt!
24 juli 2010 om 10:42 In reactie op: Welke computer heeft een Meriva 1.4 16V 2008 -> Bosch ! #17703352Ik kan er geen antwoord opgeven. Wel kan ik zeggen dat je beter de Meriva kunt inruilen op een exemplaar met 1.6 of 1.8 motor. De benzinemotoren hebben geen turbo, daardoor is de te behalen winst veel kleiner! Je mag blij zijn als je er 7PK bij krijgt. Bespaar je het geld, en doe er iets leuks mee:D.
Mooie Zafira! Lekker aan het glimmen:wub.
Je hebt er trouwens wel mooie velgen onder, en een dakspoiler! Die grille is ook wel mooi, niet standaard?
En lijkt het nu zo, of heb je er achterlichten van een Facelift model inzitten?Ps. Zie ik nou chromen ringen om de mistlampen:thumbup?
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! En, we want :kewlpics
Over de Navi update, bij de dealer kan je wel een nieuwe CD bestellen van de BENELUX, of een set cd’s voor heel Europa. Echter betaal je er wel de hoofdprijs voor.
Zelf heb ik ze gedownload, echter mag daar hier op het forum niet over gesproken worden:P.
Als je interesse hebt stuur je maar PMZwakke punten v/d Zafira-B weet ik eigenlijk niet. Gewoon testen wat je bij alle auto’s zal testen, dus alle knopjesking:. Tevens, rijdt met radio uit! Hierdoor kan je bijv. een klein rammeltje wel horen, die je met radio niet hoort.
87DKM is niks, als er normaal met de auto is omgegaan, dus niet afgetrapt kan hij zeker 3x danwel 4x deze stand hebben.
Ben je specifiek opzoek naar een automaat? Want op de 2.2 zit wel een ouderwetse 4-traps automaat, terwijl de handbak 6 verzetten heeft. Als ik eerlijk ben vindt ik een vraagprijs van 16K té veel. De vraagprijs voor de Zafira die mijn ouders onlangs hebben gekocht was €10950. Dit was dan wel een 1.9CDTI 88KW Cosmo van 9-2006 met 162DKM. Uiteindelijk hebben we er €9950 voor betaald.En ook niet van onbelang, wat voor uitvoering betreft het? Met welke opties?
Mvg,
MartijnHeel erg bedankt voor de reactie!
Het boekje is afgestempeld bij officiële merkdealers. Denk ook wel dat hij van de meest recente software voorzien is. Gezien we er nu zo’n 7DKM rustig mee gereden hebben. En gister vol gas doorgetrokken tot 4500RPM maar niks geen wolk te zien. M.i. zit de luchtinlaat dan dus niet vol met ‘zooi’.
Hoop dat hij lang volhoudt!origineel gepost door Kdebruijn
Ik heb zoveel mooie velgen voorbij zien komen dat ik de mijne haast niet durf te posten….. maarrrrrr ik doe het toch..Mijn standaard 16″ Sport velgen.. Bling!:agent
Als ik eerlijk ben vindt ik dit eigenlijk de mooiste velgen voor een Astra-G, op een handje vol aftermarket na.
Die van jou kunnen alleen wel een poetsbeurtje gebruiken, want ik heb ze minder dof gezien:PNette Astra, in mooie uitvoering.
Echter ben ik niet kapot v/d achterlichten en de velgen, maar ieder zijn eigen smaak.
De 1.6 8V is echt wel een fijn blokje, maar soms mis je net wel dat beetje extra wat je fatsoenlijk laat invoegen, of een inhaalsprint op een B-weg.Als het een exact gelijke bak ik, dan moet het verschil wel in de eindoverbrenging zitten. (of een heel gare koppeling, wat je al lang had vernomen)
Onze oude Astra F X1.6SZR draaide bij 120km/h dik 3000 toeren. 2600 toeren lijkt me echt bijzonder weinig! Heeft de motor nog amper trekkracht.
De 1.6 16V draaide volgens mij ook bijna 4000 toeren met 120. -
AuteurBerichten


