Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door Nick-GSI
spot ze ook regelmatig bij ons in de werkplaatsKlinkt niet zo positief, dat ze zo vaak in de werkplaats zijn..:o
Okee, veel plezier:D!
Als ik heel eerlijk ben is het ook niet super ruim hoor..:hmmz
Je hebt veel beenruimte, maar de achterbank is vrij kort dus heb je die ruimte wel nodig. Ik kan met mijn 1,85M goed 2x achter mezelf zitten, maar veel langer moet je niet zijn!Ik blijf me altijd maar afvragen waarvoor dat rode lampje boven de alarm verlichting is. Had onze -F niet
Denk het niet.
Ben zelf overigens 17:thumbdownAls je de gordels van de 3e zitrij nou gebruikt ;)?
Nee, denk niet dat het mogelijk is. Sowieso is de rails in de wagen bodem niet langer, tevens zit je ook nog met de houder v/d rolhoes ed.
Het is meer je eigen keuze, waar hecht jij waarde aan? en wat voor bedrag wil je eraan uitgeven?
– Uiterlijk
– ComfortVoor het uiterlijk zou je een set (origineel) lichtmetaal kunnen monteren en de achterramen iets laten blinderen (geen pikzwarte folie oid.)
Voor comfort misschien een ander interieur? De stoelen van een Cosmo of de optionele sportstoelen zitten vele malen beter als de standaard stoelen.
En, tjsa ingebouwde navigatie is heel mooi en werkt eenvoudig. Maar het is ook 2e hands een behoorlijk stukje duurder als een losse TomTom of soortgenoten.
Een brilhouder is voor een paar euro’s te krijgen bij de dealer. Deze kan je monteren op de plek waar de handgreep zit (boven het portier).
Echte bekerhouders in de Zafira-B.? Die moet ik nog vinden.. Alleen echte houders (lees vakjes) op de 3e zitrij.Erg mooie GTS:wors
hm. Hard tikken doet die van ons niet..:hmmz
Hoort het alleen als de auto op contact staat en niet wanneer de motor loopt.
Misschien loopwerk aan het einde? Is volgens mij niet de allerbeste die in de CD70’s zit.Kan zijn dat de achterklep misschien wat bijgesteld moet worden?
Overigens hadden wij last van een rabbel in de kofferbak en dan met name op slecht wegdek. Nooit kunnen vinden totdat ik een keer op de 3e zitrij zat. Ik keek gewoon uit het raam, en zag in mijn ooghoek wat trillen. Dat was de kunststof afdekplaat van de achterklep (het gedeelte onder het raam). Hiervan zat 1 klemmetje niet vast, eerst een paar keer proberen licht in te drukken maar bleef niet zitten. Toen maar eens een flinke mep tegenaan gegeven en toen zat hij vast! Nooit weer een rabbel gehoord, in de gehele auto ook niet trouwens!Onze CD70 tikt ook altijd heel lichtjes. Volgens mij leest hij dan gewoon de schijf. Immers de navigatie is altijd actief (ook zonder geprogrammeerde route). Hij weet altijd waar je rijdt, dus zal de schijf ook gelezen moeten worden.
uh, waarschijnlijk is de schijf wel beveiligd tegen kopiëren. Er zijn wel programmaatjes om dit te omzeilen, maar denk niet dat het de bedoeling is dat we daarover op dit forum gaan praten:P
Kan zo niet 1,2,3, een test vinden van all season banden. Maar hier staat wel wat informatie ANWB : Banden
Ben zelf meer van een setje zomerbanden en een set winterbanden. (komt ook mede door lichtmetaal)
Heel verstandige keuze! Immers veiligheid is ook zeker op de weg heel belangrijk!
Daarnaast lijkt het me dat de moderne ontwikkelingen binnen de bandenindustrie het mogelijk maken om veel betere banden te produceren als 15 jaar geleden.
En gelukkig is 195/65/15 ook een van de beter betaalbare bandenmaten.Daar heb je wel een punt inderdaad. Echter bij onze Zafira is de kvs temp. alleen te lezen via de boordcomputer (waardeloos dus!). Maar stationair komt hij nauwelijks boven de 75 graden uit. En met 80 op de cruise control zo rond de 92 graden. Maar ik dacht dat de bedrijfstemp. van de CDTI’s altijd zo rond de 100 graden lag? Of heb ik dat mis:hmmz
@ Willem
Neem aan dat je audio bedoelt?
Heb ff gegoogled, maar ausio had uhh, nogal wisselende hits. :D
Maar sowieso zouden deze motoren zonder het EGR stukken minder problemen vertonen, minder problemen met de wervelkleppen in het geval van de DTH.Naar mijn weten is het gewoon mogelijk d.m.v. een zogeheten ISO-stekker. Op onze CD70 zit een Parrot CK3100 aangesloten (overigens al aanwezig bij aanschaf).
De telefoon die mijn vader van het werk heeft (HTS S740:thumbdown) wordt volgens Parrot wel volledig ondersteund, maar werkt toch niet goed (beide apparaten wel up-to date firmware). Met mijn Nokia werkt hij overigens wel zalig!Daar heb je zeker gelijk in. Oa door het EGR wat uitlaatgassen opnieuw verbrand blijft er veel troep achter in het inlaat spruitstuk. Mijn ouders rijden normaal gesproken ook altijd vrij rustig (lees 1 op 19) met de Zafira-B. Echter heb ik direct al gezegd dat daar niks mis mee is, zolang je af en toe de auto maar even flink de sporen geeft.
Dat heeft duidelijk zijn uitwerking. Als je een brandstof tank lang rustig hebt gereden, en daarna geef je hem flink de sporen dan komt er ook wel een lichte walm uit de uitlaat (voor korte duur overigens). Wij gebruiken er meestal een lange snelweg oprit voor. Vol op het gas, en dan in de versnellingen doortrekken tot ~4000Rpm (tegen je gevoel in). Dan meestal tot zo’n 135km/u (in ‘4’), en dan door naar ‘6’ en rustig verder cruisen!Bij 14 inch is 175/65 de normale maat.
13 inch is 165/70/13
15 inch 195/55/15
dit waren de standaard banden onder de Astra F volgens mij.Gooi de banden dan liever weg.
Neem bijvoorbeeld caravans. Je ziet ze geregeld met klapbanden. Dit komt deels ook door onjuiste belading, maar zeker ook door verouderde banden. Van buiten zien ze er nog goed uit, veel profiel ed. Maar veelal is het rubber uitgehard, en is de kans op een kapotte band groot. Dus het is voor je eigen en andermans veiligheid.205/55/15 is 205*0,55 = 112.75mm hoog.
195/65/15 is 195*0,65 = 126.75mm hoog.@Hotdog
Bedankt! Handige site, echter kent hij slechts een type Zafira (A). Gezien de gegeven steek van 43.
In de autoweek van afgelopen week stond overigens een test in van winterbanden, en dat tov. gewone zomerbanden. De conclusie was toch wel dat alleen op sneeuw en ijs de winterbanden in het voordeel zijn. Maakt de keuze niet makkelijker, wel of geen winterbanden? Gaan overigens niet op wintersport oid.:hmmzZafira-B, Astra-H & Vectra-C/Signum hebben dit ook wel standaard, is alleen moeilijker aan te sluiten denk ik, i.v.m. canbus?
Was eigenlijk ook sarcastisch bedoeld, echter vergeten smiley toe te voegen:angel
25 oktober 2010 om 19:29 In reactie op: Welke is nu het meest populair, oftwel, wat rij jij? #17748654Voor de Vectra-B vindt ik de station vele malen mooier als de overige carrosserie varianten.
Een -C GTS is toch ook wel erg mooi! Maar vindt een C-station in de juiste uitvoering net zo mooi, alleen een station heeft wat betere praktische bruikbaarheid:wors -
AuteurBerichten