Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[rquote=1893338&tid=96170&author=tuinmeubel]
Leuk ! Maar… als je nou de gordel omdoet, zit het dan op z’n kop ? [/rquote]Dat dacht ik ook al, misschien links even met rechts ruilen:)
Een beetje geduld is ook wel op z’n plek. Iedereen dropt hier zijn hulp vrijwillig!
Verder heb ik weinig verstand van de V6-CDTI, behalve dan dat ie een superr geluid heeft!:angel
De filters en oliën kan nooit kwaad om deze te vervangen.11 maart 2011 om 13:20 In reactie op: Waarom '98 Astra Sport geen elek ramen heeft maar wel e #17833177[rquote=1888652&tid=144307&author=xladage]Ik dacht altijd dat elec ramen ze zwaar was voor de sport. Dat hij niet standaard met elec ramen werd geleverd omdat dan het standaard ledig gewicht van de auto hoger kwam te liggen, en dat gaat dan natuurlijk ten koste van de prestaties, ik dacht dat dat het verhaal was
maar dat van jullie klinkt toch beter ;)[/rquote]
Zal wel leuk zijn, deze maatregel en alsnog ook de 1.6 8V als sport leveren:P
Ziet er zeer goed uit!
Ben alleen wel benieuwd wat je nou precies zelf gefabriceerd hebt. Zoals ik het op de foto kan zijn lijkt het een stuk gordel :hmmz?Overigens ben je nu wel verplicht om elektrische ramen in te bouwen hoor!
Leer + gescheiden achterzetels en nog steeds zwengelen..:oMijn ouders hebben een 1.9CDTI 120PK. Tot heden zeer tevreden over.
+ Flexibiliteit
+ Zuinig (5,6L/100km)
+ Redelijk vlot
+ Comfortabel
+ Krachtige airco
+ Uiterlijk t.o.v. enkele concurrenten uit gelijke jaartallen– Had stiller mogen zijn. Bij 80 in ‘6’ volledig stil, echter vanaf 100 km/u redelijk wat geluid. Ook behoorlijk banden geluid.
– Wegenbelasting hier in NL, weegt wel weer 1513KG.
– Overzicht bij achteruit inparkeren.
– Opbergruimte, dan met name voorin.Daarbij moet ik ook nog vermelden dat het vliegwiel binnenkort zeer waarschijnlijk vervangen dient te worden (duur grapje!)

Maar een keer richting EDS?
Zag dit v/d week op autoweek.nl
http://www.autoweek.nl/autonieuws/16098/EDS-maakt-Opel-Astra-tot-Focus-RS-eter[rquote=1877976&tid=143469&author=HiTmAn]vraag me af
wil dolgraag de 19 maar me vriendin rijd altijd in de za4a.. duss:([/rquote]Ik zeg 18”. (ietsje) minder stoeprandgevoelig :P
Over de speakers hierboven, mijn fout..
Ik dacht ff aan Astra H en Zafira B. In de Vectra-C bezit hij ook nog over 2 tweeters in de achterdeuren.
@Speaker
Welk systeem is ook alweer gelijk aan de CD70? De Business of Professional?De CD70 heeft 7 speakers.
2 speakers in voordeuren (L&R)
2 speakers in achterdeuren(L&R)
2 tweeters in bovenin voordeuren ter hoogte van de handgrepen of in de A-stijl (afhankelijk van model (L&R)
1 speaker midden bovenin het dashboard onder het rooster.De systemen van Opel hebben geen uitgang voor een subwoofer of versterker. Echter is wel het e.e.a. mogelijk d.m.v. een high/low converter.
@ Speaker,
Delphi of Siemens, even demonteren denk ik? Wanneer je een Delphi hebt, hoe kan je dan een aux-in creëren? Het soldeer verhaal voor de Siemens ken ik al.
Daarnaast, weet je zeker of een Dension geschikt is voor de CD70? Als ik op hun website kijk staan alleen de CD30MP3 en DVD90 in de ‘compitable’ list, zie:
http://www.dension.com/sites/default/files/opel-22-11-10.pdfOverigens is een (luxere) versie van een Parrot ook een optie lijkt me, deze hebben ook ondersteuning voor USB en iPod ed.
Misschien staat er op de HTC een functie aan op gebied van stroombesparing?
Misschien staat er op de HTC een functie aan op gebied van stroombesparing?
Parkeersensor?
En wanneer je de auto weer wat voorruit gereden hebt zit je weer op grotere afstand van een object :hmmz?Krijg morgen een van mijn laatste bladen binnen, abbo vagweek opgezegd!
Maar zal het eens even lezen :agentHeb er geen ervaring mee.
Neem aan dat de dealer de wagen ook al heeft uitgelezen?
Als ik jou was zou ik gewoon de auto bij de dealer zetten, een verzoek doen tot vervangend vervoer (desnoods eisen) en de wagen pas weer ophalen wanneer deze gemaakt is. Laat ze anders het probleem bij Opel Nederland neergooien.
Het is een nieuwe wagen!Die code is een diefstalbeveiliging. Wanneer je de code niet hebt kan je er ook niks mee. De dealer kan evt. wel de code achterhalen, maar of jij zin hebt om nog weer geld uit te geven aan een oud cassettedeck?
Wanneer je een aftermarket radio plaatst geeft het display continu de datum weer (In een Astra F). In een Astra G moet er nog het een en ander geprogrammeerd worden volgens mij.De latere (vanaf 2001) 1.8 motoren hebben 125PK. 25 Is toch een behoorlijk verschil!
Ga d’r maar vanuit dat je bij de dealer hier flink voor moet betalen. Het uurloon is flink en nieuwe onderdelen zijn ook niet goedkoop. Echter voor precieze prijzen zal je echt contact op moeten nemen met je dealer..
2 januari 2011 om 17:52 In reactie op: Opel Astra (F) Stationwagon c1.4n 1998 Interieurfilter #17786465Het interieur filter ligt bij de Astra F onder de parafaan plaat. Dit is de kunstofplaat waar oa. de aandrijving van je ruitenwissermotor ook uitsteekt.
Heb niet een heel duidelijke foto, maar het gaat dus om het rood omcirkelde onderdeel.

Naar mijn weten moeten eerst de ruitenwisserarmen eraf. Afdekkapje hiervan omhoog en je kunt ze losdraaien.
Daarna is de parafaan er volgens mij zo af te halen (?)
Daaronder ligt het filter, deze vervangen en alles weer monteren.
Er zijn vast wel mensen hier die een duidelijker uitleg kunnen geven! :angelVan de 1.6 16V in een Zafira moet je niet teveel verwachten met 100PK. Solo zal het met geringe belading best gaan, denk dat het met 5 volwassenen + bagage al behoorlijk afzien is. Zeker omdat het echt hoogtoerige motoren zijn.
Om te zien wat de 1.6 met een caravan doet zie: CaravantrekkerAls zeer ervaren carvanner zal het ook met enige belading (houd hier bij berekening wel rekening mee (groot verschil)) wel te doen zijn. Maar ik zou persoonlijk Limburg al haast afraden.
Laat hem liever uitkijken naar een 1.8 16V of nog beter de wat zeldzamere 2.2 16V. De 1.8 16V is volgens mij rond 2000/2001 nog door de ANWB uitgeroepen als caravantrekker van het jaar. Echter moet dan nog behoorlijk wat geschakeld ed. worden. Daarnaast zal de 2.2 echt met een caravan van 900KG spelen.Heel mooie GTC!
En op die stoelen mag je zeker wel trots zijn, want ze zitten als gegoten! Mijn ouders hebben precies dezelfde in de Zafira.
Ben zelf niet echt weg van de velgen. Ben meer iemand voor alles origineel geleverd op het model:P.
Ik zie trouwens dat je een ander radio/navigatie(?) systeem hebt ingebouwd. Hoe zit de bediening van de boardcomputer nu dan?Verder heel veel rijplezier toegewenst!
De Comfort was in 2002 de meest basic uitvoering op de C. In 2003 is de Essentia hier nog onder gekomen. Als ik op gaspedaal.nl kijk zie ik twee optiepakketen (kunnen meer zijn geweest overigens):
Business-pakket € 535
– El. climate control
– Middenarmsteun voor
– Warmtew.voorruitLicht-pakket € 799
– Binnensp. aut. dimmend
– Dimlichten aut.
– Mistlampen voor
– Regensensor
– Xenon kopl. +sproeiersVoor de rest een hele reeks aan losse opties.
Zie daarvoor hier: gaspedaal.nl Vectra C
Laatste is toch gewoon 2010/2011? Zo ja, dan ben ik al 2 maand voorzien van de ‘nieuwste’ :P
In het Vectra sub-forum staat ook een topic over ‘een bezoekje aan EDS te marl’ of iets in die geest. Als je dat topic leest kom je er wel achter dat iedereen altijd zeer positief is over EDS. Men gaat er niet voor niets zo’n eind voor rijden. Daarnaast is de prijs ook inclusief rollenbank meting. Tevens, als de huidige technische staat v/d turbo ed. hen niet helemaal aanstaat raden ze het je ook af. Dus gewoon eerlijk & betrouwbaar.
Ook wel eens positieve verhalen gehoord over Klaassen tuning, ook in DE.
XboX heeft geen bluray. Overigens lopen beide apparaten ook alweer een behoorlijke tijd mee..
-
AuteurBerichten
