Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Veertje lam in je schakelaar waarschijnlijk. Of nieuwe hendel installeren of zelf openmaken en invetten/oprekken/vervangen…
Kan ook wat anders zijn hoor, it’s just my two cents ;-)
Greetz Emiel
Zuur!
Lange punttang?
Sateprikker?
Naald + punttang?
Extra hard duwen op je dop?
Stofzuiger?Zo nu ben ik ff door ideeën heen, verder met mn biertje op t balkon B-)
Succes in ieder geval, Greetz Emiel
Kan ook zijn dat je de kabels verwisseld hebt. Helaas gewoon weer loshalen en opnieuw beginnen. Voordeel is wel dat je steeds meer behendigheid er in krijgt ;-)
Greetz Emiel
6 april 2017 om 09:04 In reactie op: Centrale deurvergrendeling vergrendelt tankdop klep niet #18341689Als je in de kofferbak kijkt, rechts de bekleding loshalen van de zijkant en dan zie je in de carrosserie de motor zitten. Ter hoogte van de achterbank zeg maar.
Greetz Emiel
Aanduwen al geprobeerd? Kan puur toeval zijn dat bv de startmotor defect is hoor…
Greetz Emiel
Wat Liviu2004 waarschijnlijk bedoeld is dat je beter uitleesapparatuur er aan kan koppelen om er achter te komen wat het nou is. Het is dus niet duidelijk wat de foutcode is, wel als je de juiste uitleesapparatuur hebt. Afhankelijk van je type ABS pomp heb je een simpele scanner (met het knipperledje) of de “pro” scanner met meer duidelijke foutcodes.
Denk dus niet dat hij er zo obv je filmpje duidelijkheid over kan geven ;-)
But correct me if i’m wrong
Greetz Emiel
Leuk joetoep filmpje om je een klein beetje een idee te geven wat er allemaal aan de binnenkant zit. Op basis hiervan zou je t zelf kunnen proberen maar anders niet je vingers aan branden.
Vast en zeket dat er wat kleinere garages in je buurt zitten, zeg maar geen kwikfit enzo. Dit zijn meestal wel garages die gek op klusjes zijn die cash zonder bon kunnen. Scheelt weer wat geld. Ook zelf je onderdelen kopen, zoek op het internet rond en sprokkel je spulletjes bij elkaar.
Onderhoud hoort nou eenmaal bij een auto, en helaas ook de remmen. Wees blij dat het niet je koppeling/drukgroep, schokbrekers, koppakking of versnellingsbak is. Dat is een stukje duurder. Een Astra G 1.6 kan je tussen de 500 euro (veel kapot en vervangen) en 1500 euro (knappe nette auto) kopen. De remmen zullen je max 250 kosten. Tja wat is het je waard? Je koopt geen auto van 500 euro zonder werk, echt niet.
Greetz Emiel
Vast en zeker nog best ver. Boordcomputer maakt gemiddelde berekening obv rijgedrag en verbruik. Resetten kan door de knop het meest verre van je af op de hendel een paar seconden in te drukken. Hierdoor gaat rijbereik even op een paar streepjes en dan zou je weet juiste waarden moeten zien.
Ik heb er ook last van (gehad) met mn Astra G. Na de tip van Haasje mn tank dop rubber even er af getrokken. Om de tankdop zit een rubber, daarin zit een ontluchtingsgaatje welke verstopt raakt. Nu ik deze weer vrij heb gemaakt zijn bij mij de waardes weer kloppende.
Astra G (welke vrijwel gelijk is aan Zaf A) heeft een 52 liter tank maar als ie leeg was volgens meter en BC kreeg ik er met moeite 45 liter in. Met andere woorden je hebt een ruime 7 liter reserve! Zie ook overige fora op het internet… Zowiezo altijd beter nooit helemaal leeg te rijden ivm prut in de tank, maar je kan dus nog wel wat verder waarschijnlijk.
Greetz Emiel
Die plofzakken? Nee dan moet je een andere module hebben zowiezo. Deze zie je zitten als je de achterasbak er uit klikt. Is dus helaas geen plug and play zonder die andere module en waarschijnlijk opcom. Stoelverwarming is relais en knopjes, daar is geen programmeren voor nodig.
Als je de stoelen gaat verwisselen, wel eerst de accu loskoppelen en minstens 5 min wachten, anders krijg je airbag storing door je gordelspanners.
Greetz Emiel
Gele kabel is zij airbags, mocht er nog 1 bijlopen is dat idd stoelverwarming. Kan je ook achter het kapje zien zitten onder de asbak.
Greetz Emiel
Hydraulisch idd. Olie vervangen, loopt het zowiezo al iets door de motor en dan toch starten. Je zal iets moeten doen toch? Of met de hand draaien een paar slagen….
Greetz Emiel
Wat denk je dat er gebeurt als je auto 2 weken stil staat als je op vakantie bent ;-)
Wil je zeker zijn? Vervang olie en filter. Wil je echt verder met t motortje en is geld geen probleem? Eerst dunnere olie en dan vervangen voor wat je wilt hebben in t blokje.
Greetz Emiel
Idd starten zonder ontsteking. Oliepomp draait dan wel rond. Misschien gewoon olie vervangen voor verse alvorens te starten om helemaal safe te zijn.
Greetz en succes Emiel
En anders op de sloop een nieuwe stoel scoren. Zal max 5 tientjes zijn. Meestal 2 schroeven achter de stoel, zichtbaar vanaf de achterbank maar to be fair: geen Corsa D stoel losgehaald, dus met die nog geen ervaring.
Greetz Emiel
Nu zijn er heel wat problemen bekend met dr Astra G en de dynamo. Weet niet zo zeer of het dan alleen de X16 is of ook de Z16.
Veel mensen vervangen de stuurbekrachtigingspomp omdat ze denken dat deze stuk is, maar dat blijkt dan de dynamo te zijn.
Ik merk zelf hetzelfde zoals je al aangeeft. Lampen zie je dan zwakker worden. Ook valt bij koude start de stuurbekrachtiging uit. Bij een beetje meer toeren komt ie weer op en is er niets aan de hand.
Greetz Emiel
Zelfde vraag als hierboven… Ik heb met de Astra G last van een overspannen benzine meter. Kan ook nooit voller tanken dan 45 liter en dan ligt de naald op de bodem en knippert het benzine lampje. En dat met een 52 liter tank.
Weet iemand of je het filter kan doorlussen?
Greetz Emiel
In ieder geval de eerste 20 min niet hoog in de toeren trappen, ofwel stoplicht sprintje, nog ff terugschakelen voor het invoegen en racen. Koelvloeistof temperatuur meter is niet je olietemperatuur en je olie smeert/koelt juist de boel.
Greetz Emiel
Officieel mag het niet:je lampen hebben niet het juiste keurmerk. Op het glas staat namelijk of de lamp (lees het glas) bedoeld is voor DRL of mistlamp.
Formeel zal je niet snel “tegen de lamp” lopen, mits de schakeling idd uit gaat bij inschakelen verlichting. Of de pakkans groot is op dit moment? Ik betwijfel het als ik zo om me heen kijk op de weg.
Originele dagrijrelais kan je bij de VOD bestellen, maar was een paar jaar geleden al €55 ex BTW. Mag wat kosten dus.
Greetz Emiel
In principe rij je de koppakking niet kapot. Maar preventief vervangen betekend wel even een paar uur meer werk en extra kosten voor onderdelen (kopbouten, dergelijke pakkingen, kop vlakken etc) dus doe je dat niet preventief.
Zou er 4 ton op staan en wil je nog jaaaaren verder, tja dan kan je de stap overwegen.
Gewoon heel houden die pakking, niet koud gaan trappen en de juiste vloeistoffen in je motor houden helpen daar bij.
Greetz Emiel
Kijk als je toch naar de sloop gaat, eens naar die van eeb Astra G. Deur is redelijk gelijk qua groote. Probleem van een Tigra en Corsa voordeur mechanisme is dat deze groter (lees langer) zijn dan een achterdeur/4 deurs mechanisme. Ik denk dus dat je meer succes hebt met die van een Astra of vectra B.
Opel heeft natuurlijk best veel onderdelen gebruikt in meerdere modellen.
Greetz Emiel
Iets onder de stoel geschoven? Mogelijk kabel losgeschoten. Zekering kan je nog even nakijken en anders is mogelijk het verwarmingsmatje in de stoel defect.
Hoe dan ook succes met je zoektocht.
Greetz Emiel
Als MML knippert is de startonderbreker in werking. Sleutel zit de chip in, hopelijk heb je een reserve sleutel (die wel werkt).
Greetz Emiel
Idd met opcom. Misschien ter overvloede : leds wel juist om er in gedaan?
Greetz Emiel
Maar had je nou op mijn How-To gekeken?
How To: Corsa B/Tigra CV met afstandsbediening uitbreiden.
Daar staat stap voor stap wat te doen. Dat is de simpele plug and play die je zocht. Ik heb voor de Astra sleutel gekozen mede omdat je dan een sleutel met afstandsbediening hebt, maar als je voor de Vectra B1 of Omega B1 kiest heb je een losse afstandsbediening, dan hoef je geen sleutels bij te laten maken.
Greetz Emiel
Heb je die nou nog steeds niet?! Foei!!!
:-D
Greetz Emiel
-
AuteurBerichten