Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Of kijk even op deze site voor de onderdeel nummers ~> ecat24.com tipje: rechts bovenin ff de taal op EN zetten :good:
Zodoende kan je zelf bestellen via de telefoon, maar dan moeten ze je wel kennen bij Broekhuis Apeldoorn, anders moet je vooraf betalen.
Onze huis leverancier heeft ook aardig wat liggen, spiek hier anders ook even tussen ~> FSRS Trading
Succes and Greetz Emiel

Kommetjes…
En idd geen kvs slangen alleen carterontluchting. Zo zie je maar dat je al genoeg zelf weet er van B-)
Greetz Emiel
Nee dan denk ik eerder dat ik me vergis :unsure:
T zijn echt t aantal dat je ziet, en dan voor de rest die paddestoel clipjes die de kaart vasthouden.
Greetz Emiel
Heerlijk zo’n sedan :happy02: ik heb een hatch en daar zitten iets meer schroefjes in :whistle:
Maar die schroeven idd en dan trekken. Succes
Aha… Pennetje van de motor van het slot geschoten waarschijnlijk. Hoor je iets rammelen als je de klep heen en weer haalt? Heb dit gehad met mn Omega :wacko:
Achterplaat loshalen en je ziet de boel zo zitten. Veel schroefjes, maar snel los. Met een beetje geluk alleen losgeschoten en zo weer vast te klikken.
Greetz Emiel
Alleen de boutjes idd + slangen zoals carterontluchting en kvs. Vandaar de waterpomptang.
Volgens het klushandboek moet er vloeibaar bij, maar dacht dat het alleen in de kommetjes hoeft van de nokkenassen. Als je vloeibaar doet zal ik het “vlak” opsmeren en niet zo’n kit streep.
Greetz Emiel
Is te doen joh. Doppenset, waterpomptang voor de slangenklemmen, en een mesje waarmee je bv stickers van ramen kan krabben voor de eventuele restjes pakking.
Wel opletten: niet te strak vast draaien. 8Nm, zeg maar handvast, beginnen vanaf de binnenste bouten en dan in spiraal vorm de andere bouten aandraaien.
Ook vloeibare pakking meenemen, dus zowel de rubberen pakking als vloeibaar gebruiken.
Succes, het lukt je wel :good:
Greetz Emiel
Staat ie oo een kier dan?
Greetz Emiel
Koffer met de sleutel geopend? Kan zijn dat de stand niet goed staat. Ander veel voorkomend probleem: draadbreuk in de boom waar de kabel de klepbin gaat. Rubber aan de kant wrikken en je kan het zo zien.
Greetz Emiel
Klopt helemaal :good:
Greetz Emiel
Mooie luxe versie, ziet er goed uit :toppie:
Hopelijk houden ze em heel :scratch:
Hoe dan ook veel rijplezier gewenst. Greetz Emiel
Thanx! :toppie:
Vandaag 3 weken na de vakantie Frankrijk en Belgische Ardennen (3000km ongeveer gereden) ein-de-lijk de Astra weer even vertroeteld met dr badje en waxje. Kan niet klagen over het resultaat zullen we dan maar zeggen, dat na al het bloed, zweet en bier :applause02:
Buitenzijde na wassen met Meguiars Gold Class shampoo, handmatig ingesmeerd met Poorboys Polish met Sealant en afgetopt met Poorboys Natty’s Paste Wax… De plaatjes zeggen genoeg denks B-)



Binnenzijde na een goede zuigbeurt :whistle: en handsopje ingespoten met Bruynzeel’s Leder Spray. Geweldige ervaring voor een Action prijs van €1,79 :no-money:



En als laatste de banden en zijskirts ingesmeert met Merguiars Endurance Tire Gel. Met de skirts moet ik nog aankijken hoelang het effect blijft zitten, was een probeersel :mail:


En de vrouw heeft weer de eer het eerste rondje te mogen maken in een frisse schone wagen :smiley-car: sommige hebben al het geluk :rolling:
Thanx 4 reading :good:
Greetz Emiel
Staat de Astra G bekend om :whistle:
Waarschijnlijk zit het ontluchtings gaatje in het rubber wat om je tankdop heen zit, verstopt. Had er zelf last van vorige maand tijdens vakantie. Een paar bergen op en neer en ineens zat mn tank van 1 kwart vol naar helemaal vol :rolling:
Dus kijk die even na, en waarschijnlijk is je probleem opgelost. :good:
Greetz Emiel
Afstandsbediening in geleerd? Zekering nagelopen?
Succes hoe dan ook :good:
Snel antwoord : ja dat kan.
Vergeet niet dat je in je sleutels een startonderbreker chip hebt zitten, mocht je ook nieuwe sleutel baarden willen gaan gebruiken.
CV module is plug-and-play, hooguit afstandsbediening in programmeren door de deuren op sluiten te drukken als contact aanstaat.
Greetz Emiel
31 augustus 2017 om 21:11 In reactie op: Motorolie temperatuur Opel Astra Coupé 2.2 (Z22SE) #18347759Zou zelf persoonlijk volledig doen. Uit nood kan alles wel natuurlijk. Zelf peil ik na gereden te hebben na 10 min, of bij koude motor.
Greetz Emiel
31 augustus 2017 om 14:47 In reactie op: Motorolie temperatuur Opel Astra Coupé 2.2 (Z22SE) #18347746Mannol is idd als 1 van de beste uitgeroepen, ik zou daar voor gaan. Als je vaker lange afstanden rijdt, of weer aan de roadtrip gaat en/of ff wilt blazen in Duitsland, zal ik je de 5w40 adviseren. Blijft de olie onder hoge belasting (lees temperaturen) mooi dik en smeerbaar. Ben je een korte afstand rijder of woon je om de hoek van de oprit naar je dagelijkse snelweg, ofwel snel al op toeren moeten draaien, zou ik de 5w30 pakken, omdat deze dan dunner is en sneller overal stroomt.
Lees even verder rond op t forum, bij how to gedeelte wordt oa uitgelegd hoe belangrijk het is dat de carterontluchting vrij is en hoe je eventueel een bypass bij jouw blokje kan maken om mogelijk gebruik tegen te kunnen gaan.
Ik zit nu nog in de Ardennen, na een roadtrip van ongeveer 3000 km’ers met mn Astra X16xel. Deze blokken willen ook ineens gaan gebruiken, hierbij door uitgedroogde klepseals. Ik heb er 10w40 in gedaan met de oliewissel voordat ik weg ging (normaal thuis ivm kortere afstanden 5w30), en waar ik normaal elke 1000km een halve liter bij vul, nu maar 1x een 250ml bij moeten voegen. En ik rij telkens stukken van 300 a 400 km achter elkaar rond de 130km/h om dan even de benen te strekken. Motortje loopt heerlijk rustig en heeft t naar zn zin.
Verder de gouden tip: pas op toeren gaan jagen (doortrappen, sportief rijden en stoplichtsprint) als je een kwartiertje hebt gereden op normale toeren. Zo weet je dat de olie goed op temp is. Stationair de motor laten warm draaien helpt hier in niet.
En verder je waarschuwing mbt controleren oliepeil: die krijg je idd als je op 3/4 van je oliepeilstok zit. Is gewoon een waarschuwing, niet een teken dat je geen olie meer hebt.
Greetz and enjoy you ride, Emiel
Het zou heel goed kunnen dat je blok niet geschikt is voor E10. Kijk anders even op de site van de NL’se leverancier : BlueOne95
Greetz Emiel
30 augustus 2017 om 14:03 In reactie op: Vivaro 2003 – Stoel vervangen door bank – problemen? #18347707Klinkt stom, maar zit je niet verzekering technisch en/of belasting technisch met het feit dat je aantal zitplaatsen op de kentekenpapieren niet meer overeen komt? :scratch:
Greetz Emiel
Kijk even op onderstaande linkje. Meerdere plaatjes, vanaf nummer 7. Tipje: als de tekst in t Frans staat en het is zoals bij niet mn beste taal, dan kan je rechts boven Engels kiezen :applause02:
Succes :good-job:
Greetz Emiel
Hoor je iets rammelen als je de deuren heen en weer beweegt? Kan zijn dat het stangetje wat de sloten met de motors verbind, los zijn geschoten.
Greetz Emiel
1 augustus 2017 om 16:47 In reactie op: Astra g – Ruitenwisser bestuurder raakt motorkap steeds #183466882e foto, vierkante gat, daar zit ie in vast. Daar dus afgebroken. Succes in ieder geval met de vervanger zoeken,en hopen dat het droog blijft :toppie:
Greetz Emiel
31 juli 2017 om 20:51 In reactie op: Astra g – Ruitenwisser bestuurder raakt motorkap steeds #18346653Ik geef de arm zelf, of t draadeinde ook wel eens een schriktik met de hamer. Niet lopen rammen, maar gewoon een goede klap er op. Pas wel op dat je niet mist en je raam raakt :rolling:
Greetz Emiel
31 juli 2017 om 14:23 In reactie op: Astra g – Ruitenwisser bestuurder raakt motorkap steeds #18346628Dit is dan wel weer een zwak punt. Toevallig een maat van me waarbij dit ook kapot is, en al vaker voorbij zien komen.
Als je de parafaan plaat los hebt, zie je dat het punt waar de wissers vast zitten op het mechanisme, is afgebroken. Je zal dus de hele as moeten loshalen. Zijn 2 of 3 moertjes zo uit het hoofd.
Greetz Emiel
-
AuteurBerichten