Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je zou ook een mantel moeten hebben, een vlechtwerk dat om de 2 aders zit. Die mantel is de massa.
Nee, de microfoon heeft 3 aansluitingen.
Hot +
Cold –
Gnd massaVolgens mij heb ik de cold aan de massa gemaakt of de cold doorgeknipt. Daarna was ik goed te verstaan voor de andere kant.
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik heb toen volgens mij de min draad van de microfoon los gehaald of bij aan de massa gelegd. Daarna was het goed.
26 januari 2013 om 19:45 In reactie op: [HOW-TO] – Astra H – Inbouwen origineel alarmsysteem #18050781Ik heb geen deadlock, maar ik heb het wel op actief staan volgens mij. Je krijgt dan “CDL with deadlock” te staan in de variant config?
Jij hebt wel deadlock? Gaat het alarm nu ook af als je een deur opent? Je kunt het dan inderdaad zonder ultrasoonsensor doen alleen heb je dan geen beveiliging bij het inslaan van een raam en kun je dus de hele auto leeghalen zo lang je de deur maar niet opent.
26 januari 2013 om 11:46 In reactie op: [HOW-TO] – Astra H – Inbouwen origineel alarmsysteem #18050778Omdat je hem op afwezig kunt zetten zou ik zeggen dat het zonder ultrasoonsensor moet kunnen, maar ik heb het zelf nooit getest.
De instellingen zijn goed zoals je ze hebt aangegeven. De alarmclaxon is ook aangesloten? Krijg je nog foutmeldingen te zien?
Het lampje moet na 10 seconden gaan knipperen (1x per seconde volgens mij). Sluit je de auto wel 2x af? met de eerste keer op de afstandbediening drukken sluit je de deuren als je binnen 10 seconden nogmaals drukt (richtingaanwijzers blijven dan wat langer branden) activeer je het alarm.
Bij het openen van de motorkap moet dan inderdaad het alarm afgaan. Bij het openen van je deuren nog niet omdat je geen ultrasoonsensor hebt.
22 januari 2013 om 15:01 In reactie op: Sensor koelvloeistof reservoir en ruitensproeier reservoir. #18098525Ik zie dat ik vergeten ben te melden dat het om een Astra-H gaat. Hoe de meldingen eruit zien weet ik, maar het probleem is dat ze niet verschijnen als ik het reservoir leeg heb. Ik heb zelfs de sensoren er al uit de reservoirs gehad om te zien of er dan een melding verschijnt, maar nee.
Ik heb een Astra H 1.9 diesel en daaronder zit een bodemplaat. Weet iemand of je het serviceluik van de bodemplaat los kunt bestellen? Ik ben die van mij namelijk verloren tijdens het rijden.
Ik heb al in EPC gekeken maar kan alleen een keienvanger vinden. Dat ding lijkt niet echt op de bodemplaat die ik eronder hebben zitten en lijkt ook van staal te zijn, niet wat ik zoek dus.Concreet: Is het serviceluik los te bestellen of alleen compleet met bodemplaat en heeft iemand misschien een onderdeelnummer?
21 januari 2013 om 08:27 In reactie op: [OPGELOST] Astra-H Z19DTH start niet meer na een nacht.. #18098070De laadstroom zit tussen de 13,6 en 13,9. Dat ziet er volgens mij goed uit. Ik heb de dynamo overigens een half jaar geleden vervangen.
Gisteravond heb ik de relaisaansluitingen in de UEC ingespoten met contactspray en ik had vanochtend geen problemen met starten.20 januari 2013 om 16:52 In reactie op: [OPGELOST] Astra-H Z19DTH start niet meer na een nacht.. #18098067Die software update wil ik inderdaad laten doen.
Dit is mijn Software versie nummer: M:71.42 S:01.00A
Ik had begrepen dat het probleem in versie .62 opgelost is voor wat betreft het transponder probleem.Waar ik overigens de vinger nog niet op kan leggen is waarom het probleem alleen voorkomt als de auto een nacht heeft stil gestaan (met vorst). Als de auto eenmaal een keer gestart is kan ik hem namelijk probleemloos blijven starten de hele dag door.
Als de CIM/software niet goed is dan zou het probleem vaker voor moeten komen zou je zeggen.In de CIM zelf heb ik overigens geen enkele foutcode zitten. Deze zit alleen in de ECU. Aangezien de CIM meerdere apparaten aanstuurt zou ik daar eigenlijk ook foutcodes verwachten. Bijvoorbeeld AFL, IPC, UEC.
Voor wat betreft het samendrukken va de CIM ter hoogte van de aansluiting, hier is toch die modificatie voor geweest? Dat klemmetje op de CIM? Die zit er namelijk op bij mij.
18 januari 2013 om 21:49 In reactie op: [HOW-TO] – Astra H – Inbouwen origineel alarmsysteem #18050776Zekering 27 is de enige die geplaatst moet worden. Achter deze zekering zit de Ultrasoonsensor en de sirene. Ik heb het voor de zekerheid nog even nagekeken in TIS.
14 januari 2013 om 22:15 In reactie op: Z19DTH 150PK (astra H GTC) Geen vermogen bij laag toerental #18086254Ja dat zou kunnen inderdaad. Weet je toevallig of ik met Opcom iets over de werking van de injectoren kan zien? Heb wel iets gevonden waarmee ik de inspuitafwijking kan zien, maar dat zegt me niet zoveel.
14 januari 2013 om 21:20 In reactie op: Z19DTH 150PK (astra H GTC) Geen vermogen bij laag toerental #18086252Inmiddels een flesje dieselcleaner op gereden. Het vermogen lijkt zo goed als terug. De motor klinkt alleen wel wat rauw tussen 1500 en 3000 toeren. Maar eens even zien hoe het de komende tijd gaat. Inmiddels ben ik al zo gewend aan de problemen met de auto dat ik niet meer weet wat goed en slecht is qua vermogen. :swear
@stefanDTI wrote:
Weet ik zo niet , is laatst ingeladen bij de dealer toen ik vertelde dat mijn astra er ook wel eens last van heeft.
Zou je dat een keer willen checken als je je Opcom aangesloten hebt op je auto? Ben er wel benieuwd naar.
Weet je ook wat de software versie van die update is? Dan kijk ik morgen even of ik misschien die update al heb op mijn CIM. De hardwarematige update (het klemmetje) is al wel uitgevoerd.
Het probleem lijkt vooralsnog opgelost. Vandaag heb ik de accu de hele dag aan de lader gehad en vanavond weer aangesloten. De auto startte direct. Morgen komt er een nieuwe accu in en dan hoop ik dat daarmee het probleem opgelost is.
Het schijnt dat die CIM modules inderdaad wel eens wat problemen geven. De reservesleutel heb ik inderdaad ook al geprobeerd met hetzelfde resultaat als gevolg.
Vanochtend was trouwens mijn accu helemaal dood. Waar ik gisteren de auto nog kon sluiten met de afstands bediening, reageerde hij vanochtend helemaal nergens meer op. Zelfs geen lampjes als uk de sleutel in het contact stop. Ik heb nu de acculader er aanhangen en dan maar eens zien hoe het er vanavond voorstaat.
@harrynijhof wrote:
Er zit een kastje aan je contactslot, dat is het ‘startblokje’.
correct me if i’m wrong!Je bedoelt het kastje dat de chip in de sleutel leest? Dat gaat namelijk via de CIM module (de module om het stuur waar ook de hendels voor richting en ruitenwisser op zitten)
Dat heb ik al geprobeerd, zonder resultaat helaas. Accu is er een uurtje af geweest en ik heb de sleutels al opnieuw ingeleerd.
Ook heb ik er al een andere auto met startkabels voor gehad om uit te sluiten dat de accuspanning te laag is.
Heb je toevallig al een oplossing voor het probleem ;)
Misschien is de connector van je 3e injector het probleem. Schijnt veel voor te komen bij de Z19DTH. Je kunt daarvoor een gemodificeerde stekker kopen.
7 januari 2013 om 19:39 In reactie op: Z19DTH 150PK (astra H GTC) Geen vermogen bij laag toerental #18086250Ik heb de egr niet helemaal uit elkaar gehad. Wel heb ik het gedeelte met de klep erin van de solenoid afgehaald. Daartussen was het brandschoon. Het pinnetje stak ruim naar buiten en veerde gemakkelijk in. Ik heb de egr ook nog getest met de opcom en de klep gaat bijna 1cm open als ik hem aanstuur met opcom. Dus de werking lijkt goed.
Bedankt dat je het accelereren van 1500 naar 2000 toeren in de verschillende versnellingen uitgeprobeerd hebt!
Ik heb vandaag maar een potje dieselcleaner van Wynn’s gekocht en in de tank gegooid. Hopelijk gaat dat nog verschil maken.
Ik heb dezelfde auto met dezelfde motor en hetzelfde probleem :(
Zie hier mijn topic viewtopic.php?f=21&t=172140 en daarmee alles wat ik al geprobeerd heb.6 januari 2013 om 14:59 In reactie op: Z19DTH 150PK (astra H GTC) Geen vermogen bij laag toerental #18086248Vandaag de turboslang gecontroleerd van turbo naar intercooler en van intercooler naar inlaatspruitstuk. Volgens mij zijn dat de enige twee rubberslangen en is de rest gegoten plastic. In deze slangen zat geen scheur. Helaas dus nog geen oorzaak voor het probleem.
Verder heb ik nog getest hoe lang ik er over doe om op toeren te komen. Wellicht is er iemand met een gtc met z19dth die dat ook eens wil proberen zodat ik wat referentie materiaal heb. Ik heb de tijd gemeten met de timer(te vinden onder de boardcomputer) van de auto.
Ik ben in verschillende versnellingen op 1500 toeren gaan rijden, vervolgens het gas volledig intrappen en kijken hoe lang het duurt voor je op 2000 toeren zit.
3e versnelling van 1500 naar 2000 toeren in 2 seconden
4e versnelling van 1500 naar 2000 toeren in 4 seconden
5e versnelling van 1500 naar 2000 toeren in 8 seconden5 januari 2013 om 23:01 In reactie op: Z19DTH 150PK (astra H GTC) Geen vermogen bij laag toerental #18086247Het vreemde is dat bij 2500 a 3000 toeren het vermogen helemaal goed lijkt te zijn. De auto trekt dan prima. Hierdoor dacht ik dat de turbo en intercooler wel goed zouden zijn.
Hoe kun je de intercooler controleren?
-
AuteurBerichten