Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Alle onderdelen heb ik inmiddels besteld en ze beginnen langzaamaan binnen te komen:
Het nieuwe ECC bedieningspaneel:

De kabelboom (met sensoren):

De afdekkap voor luidspreker en zonsensor:

De zonsensor

De luchtkwaliteitsensor (deze is overigens optioneel)

Het wachten is nu nog op de draaischijf van een kachelunit voor ECC, twee stelmotoren voor de kachelkleppen en voorschakelweerstand van de fan.
@chieltjuh wrote:
Ik ben ook wel benieuwd,( die normale kachel is of sambal of ijskoud.) is vervangen van complete kachelunit niet makkelijker?
Voor het vervangen van je kachelunit moet je complete dashboard eruit. Dat kost je een halve dag werk.
De stelmotoren zitten aan de zijkant van de kachelunit en daar kun je vanaf de zijkant (bij je gaspedaal) bij. Een stuk makkelijker en sneller dus. De weerstand die ook in de kachelunit komt kun je vanaf de buitenkant vervangen. Je moet hiervoor wel de zwarte afdekkap bij je ruitenwissers weghalen en je luchtrooster daaronder uitbouwen. Je komt dan direct bij de weerstand uit.
Je comfortsluiting krijg je weer werkend door je raam aan de bestuurderskant helemaal open te doen, daarna weer dicht doen en de knop nog even vasthouden. Comfortsluiting werkt nu weer.
CDL staat voor Central Door Lock
@Redshock wrote:
@gerben rsv wrote:
thnx voor de tip als ik er niet uit kom met de standaar kabel ga ik het zo proberen. maar moet je niet 4 aansluitingen hebben op die spiegel ? ivm achteruit rijden en dat soort grapjes ?
thnx in iedergeval
Nee, de Astra H is niet geleverd met een spiegel die van Dimstand af gaat bij achteruit rijden. Je hebt daarom maar twee aansluitingen nodig +12 volt en Massa.
Welke complete dakkabel heb je besteld? Daar ben ik wel benieuwd naar..
Ik heb destijds bij het inbouwen van een automatisch dimmende binnenspiegel in mijn GTC de originele aansluiting van de REC gebruikt. Trek een 2 aderig (2x 0,75mm2 is genoeg) kabeltje vanaf je REC over je hemel richting je binnenspiegel en sluit die direct aan op de binnenspiegel.
Omdat ik mijn binnenspiegel toch nooit uit de auto haal heb ik de stekker van de spiegel eraf geknipt en de voedingskabel er direct aan gesoldeerd.
Als je wilt weten waar je het in de REC op aan moet sluiten lees dan in het HOWTO gedeelte even de handleiding [HOW-TO] – Astra H – Regensensor en automatisch licht (viewtopic.php?f=126&t=166123). De aansluiting voor de voeding van de regen/lichtsensor is namelijk dezelfde als voor de dimmende binnenspiegel.
Succes!
Nee, ik durf je niet meer exact te zeggen wat het gekost heeft.
Regensensor 2e hands was 25 euro?
Lichtschakelaar 2e hands 30 euro?
Binnenspiegel + afdekkappen 2e hands 75 euro?Je kunt het beste opzoek gaan naar gebruikte onderdelen via Ebay of demontage bedrijven. Nieuw kopen via de dealer kan ook, maar dan betaal je de hoofdprijs.
Ik heb dit zelf ook ingebouwd in mijn GTC en heb er een HOWTO van gemaakt. Je kunt deze vinden in het HOWTO gedeelte op het forum of direct via onderstaande link:
Als je de catalogusnummers hebt van de onderdelen die je wilt bestellen kun je deze site gebruiken. De prijzen zijn erg scherp:
http://www.kfzteile-profis.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Kun je aangeven welke stappen je uitvoert als je OPCOM hebt aangesloten? Welke module probeer je bijvoorbeeld te benaderen of krijg je deze melding bij iedere module?
Is je OPCOM goed? welke lampjes branden er op je OPCOM stekker? Is alles juist geconfigureerd? Als je via settings in OPCOM een test doet herkent ie dan je OPCOM module?
Ik heb kortgeleden een soortgelijk probleem gehad. Zodra de motor koud was (auto een nacht in de vrieskou stilgestaan had) wilde de auto niet meer starten. Het symbooltje van het sleuteltje begon te knipperen en er gebeurde niets.
Uiteindelijk bleek mijn accu niet al te best te zijn dus die heb ik vervangen, maar dat was geen oplossing voor het probleem. Ik heb vervolgens alle zekeringen en relais uit de UEC gehaald en de contacten en UEC ingespoten met contactspray. Sindsdien geen problemen meer ondervonden. Ook na een paar koude nachten en dagen stilstaan vorige week in Oostenrijk startte de auto zonder problemen.
Voor meer informatie over mijn probleem en oplossing zie het topic: viewtopic.php?f=5&t=173080
9 februari 2013 om 20:28 In reactie op: [HOW-TO] – Astra H – Inbouwen origineel alarmsysteem #18050785@lorenzo01 wrote:
Beste,
Is dit ook mogenlijk op de zafira B uit 2006 cosmo ?
Mvg Lorenzo
Ja dat is mogelijk. Voor zo ver ik weet heeft een Zafira B dezelfde hemelverlichting als een Astra H. Je kunt dus dezelfde ultrasoonmodule gebruiken. Ik ga er vanuit dat ook de motorkapschakelaar en alarmclaxon hetzelfde zijn, maar dat durf ik niet 100% zeker te zeggen.
Dat kan! Hier een overzicht van de IPC + Mogelijkheden. Dus controleer even welke aphacode je hebt en op basis daarvan kun je zien of je IPC is voorbereid:
http://trueffelwurm.de/cockpit_farbe/index.php/Astra-H_Tachovarianten” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik heb een Astra uit 2005, heb zelf PDC ingebouwd en bij mij werkt het lampje wel, jaartal mag dus niet uitmaken.
Ik denk dat je ergens een programmeerslag vergeten bent.
De snelste stap is toch even een volledige DTC (foutcode scan) doen met opcom om te zien wat daaruit komt. Je kunt dan wat gerichter gaan zoeken als je foutcodes hebt.Als je er zeker van bent dat alles goed staat is het handig om even een volledige DTC scan te doen zodat je zeker weet dat er geen fouten (meer) zijn (lees: problemen in de communicatie met PDC).
Ik spreek even voor mijn beurt, maar het klopt dat je bij het op contact zetten even het icoontje van de PDC ziet oplichten. Dit is een oranje P met daarachter een aantal streepjes. Dit lampje moet uit gaan zodra je de auto gestart hebt. Blijft deze aan dan heb je ergens een storing in het systeem.
Zoals gezegd nog wat foto’s van de stoelbekleding. (Het is een complete set bekleding van de voorstoelen en een complete achterbank die zo over te zetten is)



@dennie-astra h cosmo wrote:
Ik heb voordat ik de pdcknop had gemonteerd
Alles gecalibreerd!PDC hoef je toch niet te kalibreren? Alleen afwezig zetten in de variantconfig van de REC, IPC en DIS en eventueel controleren of het goed staat in de canbus?
Je meetwaardeblokken al bekeken in OPCOM van de IPC als je de knop indrukt? Al een volledige DTC scan gedaan om foutcodes in te zien?
30 januari 2013 om 10:19 In reactie op: [OPGELOST] Astra-H Z19DTH start niet meer na een nacht.. #18098071Inmiddels 9 dagen verder en het probleem heeft zich niet meer voorgedaan na het inspuiten van de relais en zekeringen in de UEC.
Heb je de knop ook geactiveerd in je IPC?
Wat ik destijds gedaan heb is alle draden aan elkaar getwist (wel even uitkijken dat ze geen kortsluiting maken). Op die manier kun je wat makkelijker draden loshalen of aan elkaar maken zonder steeds alles los en vast te solderen.
Het gaat om een bekledingsset inclusief kussens. Je moet je oude bekleding dus van de stoel verwijderen en de andere er weer opzetten (kost ongeveer een uur per stoel).
Ook zit er een complete achterbank bij daarbij hoef je geen bekleding te vervangen en kun je de complete achterbank gewoon omwisselen.Ik zal vanavond even wat foto’s maken.
Volgens mij zijn de frames niet makkelijk aan te passen.
Ik heb sinds kort het sportinterieur uit mijn GTC 1.9 sport vervangen voor een half lederen interieur. Ik moest ook erg wennen aan de half lederen stoelen. Het sportinterieur heeft veel hogere wangen aan de stoelen waardoor ik het idee had meer steun in de stoel te hebben. Het half lederen interieur geeft wat meer bewegingsruimte.
OFFTOPIC: Mocht er nog iemand interesse hebben in het sport interieur, het is te koop. Ik heb ook nog 2 kale stoelframes uit een 5 deurs Cosmo.
27 januari 2013 om 12:19 In reactie op: [HOW-TO] – Astra H – Inbouwen origineel alarmsysteem #18050782Bij het weglaten van de ultrasoonsensor heb je overigens ook geen beveiliging op het veranderen van de hellingshoek. Voor zo ver ik weet zit er namelijk een hellingshoek sensor in de ultrasoonmodule. Die beschermt je tegen het wegslepen/opkrikken van je auto.
27 januari 2013 om 12:07 In reactie op: [HOW-TO] – Astra H – Inbouwen origineel alarmsysteem #18050783Dat ben ik niet met je eens dat de ultrasoonsensor niet reageert op het inslaan van je ruit. Het is namelijk hetzelfde principe als een parkeersensor(meten van afstand). Je sluit je auto af en de ultrasoonsensor meet op dat moment een bepaalde afstand. Iedere wijziging in de gemeten afstand zal het alarm activeren. Bij het inslaan van het raam zal het ultrasoon niet meer terug kaatsen vanaf het raam waardoor de gemeten afstand dus groter is dan verwacht. Gevolg is dat het alarm af zal gaan.
Normaal pak je de gnd (massa) van een van de aansluitingen op de UHP. Je gaat dan met een kabel die 2 aders en een mantel heeft naar je microfoon. Vervolgens soldeer je naast de 2 aders ook de massa vanaf de UHP aan de massa van de microfoon. Je kunt om het te testen natuurlijk ook eerst even een draad aan de mantel van de microfoon maken die je vervolgens ergens tegen het chassis of een massapunt aan houdt. Zo kun je testen of het verschil maakt.
-
AuteurBerichten