Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dashboard en boordcomputer is alle jaren hetzelfde gebleven. Alleen heb je verschillende kleuren. antraciet, mat zilver en glanzend zwart (opc)
ook de boordcomputer verschilt per auto. Je 3 soorten ‘zwart/wit’ en een kleuren scherm. Daarnaast heb je ook nog verschillende radio(navi)modellen. Maar alles verschilt per auto en het is maar net wat de 1e eigenaar heeft besteld.de meeste 5deurs 2.0T hebben 170 pk (Z20LEL) Je hebt ook nog een 200 pk variant (Z20LER) maar die is wat zeldzamer. Beide blokken zijn standaard te tunen tot pak em beet 235 pk
Als je een OPC wil, kom je automatisch bij een 3 deurs uit. Zoals al aangegeven zijn er geen 5 deurs opc gemaakt. Daarin zit 240 pk (Z20LEH). Deze hebben naast het glanzend zwart interieur ook andere bumpers en de uitlaat in het midden. maar 3 deurs = GTC. Daar tuinen veel mensen in. GTC is alleen een aanduiding dat het een 3 deurs is. Net zoals dat GTS bij de Vectra C aangeeft dat het om een 5 deurs (ipv 4) gaat.
correct me if im wrong king:
Succes met je keuze.
Heb zelf ook een 2.0T (170pk) maar die wordt na de zomer gechipt naar 235. Ook een 5deurs. Vind persoonlijk de 5 deurs (met een paar mooie velgen) minstens zo mooi als de 3 deurs. Nadeel van de 3 deurs vind ik dat de achterklep klein en smal is en ik mijn gitaar versterker daar niet meer door naar binnen krijg :)Ben heel erg blij met de auto!
thx voor je reply. Ik heb me ook zeer zeker verdiept in de materie. Alleen kom ik zoveel informatie tegen dat ik er geen juistheid uit kan filteren.
Vandaar mijn topic.Maar ik kan concluderen dat het niet slecht is voor je motor om 95 te tanken bij een gechipte turbo, maar dat je bij 98 wel optimaler gebruik maakt van je motor.
Helaas ben ik gister geflitst op een nogal onprettige snelheid dus, misschien is mijn chiptuning geld al op voordat ik er uberhaupt heen kan rijden. Even duimen dus.
Jo. Bedankt voor je sympathieke reply! #not
gepost vanaf mn telefoon
Nou ik kan mij nog een aflevering van de keuringsdienst van waren herinneren waarin niet kon worden aangetoond met feiten dat het zuiniger rijdt en beter voor je motor is.
gepost vanaf mn telefoon
keb ook een LEL.
Maar als mijn maandelijkse kosten omhoog gaan, zie ik chiptuning niet zo zitten. Daarom ook de vraag of de duurdere bezine uiteindelijk goedkoper gaat rijden ivm verbruik
Gaat nu al ruim 200 euro bezine per maand intorque steer:
http://youtu.be/53pjVf_bp-4?t=2m42s” onclick=”window.open(this.href);return false;
neuh, laat de de philips er nu inzitten. Beetje zonde van t geld anders. Maar wel balen dat philips die lampjes verkoopt onder de naam “blue” vision en xenon look.
Want dat is het gewoon bij lange na niet. Gewoon geel licht, wat ietsjes witter is als normaal.Welke melding?
gepost vanaf mn telefoon
Potverdikke. Komt ie nu mee :-)
Naja, vette pech voor mij :-)gepost vanaf mn telefoon
Toch maar laten maken. Gelukkig was de pakking niet lek maar zaten de bouten gewoon los. Meevallertje. Mooi geld over om m te chippen :-)
gepost vanaf mn telefoon
@Jefkere wrote:
@chieltjuh wrote:
terug in in zn 1 trouwens ook (moet je echt bijna voor stilstaan).
Dat “kwaaltje” hebben alle bakken in een H denk ik hoor…
heb ik geen last van.. Alleen als het heel koud is gaat ie tijdens het starten wat stroever in z’n 1 of achteruit. Anders altijd zo soepel als een tiet!
@iquick wrote:
Eeh ben ik nou serieus blind of staat daar een 1.8 ipv een 1.6 turbo?
Verder is dit echt een dikke bak vooral die velgen :kewlpics
Lol foutje. 1.6 180 pk :)
Is ook zoveel uit zon klein blokje :dgepost vanaf mn telefoon
Opel dealer zegt dat ik hier gewoon mee kan doorrijden als het niet erger wordt en na een minuut gewoon weg blijft gaan.
Gescheurd spruitstuk had hij nog nooit gezien bij de 2.0 turbo”s…
ja tis lek bij spruitstuk. Rechterkant lekt ie.
Nu is het even afwachten of het de pakking is of dat het echt een scheur in het spruitstuk is.
Klopt het dat de turbo ook vervangen moet worden als het spruitstuk kapot is? Oftewel, ben ik de lul?
Straks gekeken. Zie er verder niks aan. Het geluid komt direct rechts van t blok vandaan. Lijkt meer naar achter dan naar voor maar tis moeilijk te plaatsen. Ik voel wel wind maar dat is constant en volgens mij vd radiator ventilator
gepost vanaf mn telefoon
Is er een manier om 1 van de 2 te constateren of uit te sluiten?
gepost vanaf mn telefoon
zoals ik al aangaf heb ik een kleine portomonee. Ik was van plan een EDS licentie te kopen en iemand zijn IDF te lenen om hem zelf te flashen (met hulp). Dit zijn datasets die uitvoerig door EDS zijn getest en zorgvuldig zijn samengesteld. Hierbij heb je standaard 200 pk (ipv170) en pas als je ‘sport’ inschakelt worden er 235 pk en 360 nm gebruikt. Dit zal ik dan alleen doen om een GTI de les te lezen of voor een krappe inhaalactie. Verder rij ik wel door, maar ja dat kan ook niet anders met een turbo. Wel altijd netjes warm rijden en rustig rijden als ik bijna thuis ben.
Ben bang dat mijn blok eerder aan groot onderhoud toe is omdat hij al zoveel km’s heeft gelopen. Hij is heeft alle stempels dus het onderhoud tot nu toe zit wel goed.
en als ik het 1 en ander kan voorkomen met heavy duty slangen en of buizen rondom het turbo systeem, dan heb ik dat er evt wel voor over. Want de turbo wordt toch het meest opgefokt lijkt me87/88 gem. Bij mijn 2.0 turbo.
99 lijkt mij wat aan de warme kant..
gepost vanaf mn telefoon
Kan je je stadslicht ook via de wielkast vervangen?
gepost vanaf mn telefoon
15 maart 2012 om 09:01 In reactie op: ASTRA H 2.0 T COSMO extra opties inleren progameren adres #17877025Als je thuis komt. Motor uit, uitstappen. Aan je groot licht trekken (alsin seinen) deur dicht en op slot. Tadaa al je lichten blijven 30 secs aan.
Als je vertrekt of de auto open maakt kan dit helaas niet zoals hierboven vermeld.
gepost vanaf mn telefoon
Cim?
gepost vanaf mn telefoon
Vind t nogal wat geld voor een 1.6.
Voor dat geld heb je een hele mooie turbo met dezelfde opties!Heb de mijne gekocht bij 162k lokale opel dealer alle papieren en onderhoud bij hun.
gepost vanaf mn telefoon
Men xevje haalde ook niet meer als 1:10
Weinig snel weg, goed doorrijden, maar niet volle bakgepost vanaf mn telefoon
Zelfde verhaal in mijn astra. Cd30 :(
Ik wil gewoon een usb stick ergens in kunnen duwen en dan met de besturing en het scherm vd auto alles bedienen. Maar ik krijg zoiets niet gevondenEn ik ga geen radio kopen van 600 euro!
gepost vanaf mn telefoon
-
AuteurBerichten