Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als je zelf een beetje goed kunt 3D’en zou je bijvoorbeeld bij shapeways (http://www.shapeways.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;) je ding kunnen laten printen. Geen idee hoe hoog de kosten kunnen oplopen maar je kan wel 100% customizen. Een goedkopere oplossing is op op een nederlands 3d print forum een verzoekje te doen, kun je ook materiaalsoort wat beter kiezen ;)
@boons605 wrote:
Zo. Ik heb Elmo vandaag €19,28 per maand goedkoper gemaakt :agent
Vorig jaar meegedaan aan Trials, wat voor 2 extragratis schadevrije jaren zorgt. En dat is wel handig als je meer dan een jaar leasebak hebt gereden waardoor je schadevrije jaren weg zijn. Als je dan twee weken voor je 25e verjaardag een auto koopt ben je natuurlijk weer een extra risico. Dus nu ipv 49 euro per maand aan verzekering, 29 euro per maand (en de centjes).
Nooit eerder van gehoord, helaas niet beschikbaar in mijn Provincie. Klinkt als een goed initiatief namelijk!
Ik was te voorbarig.. met een proefrit de 100 aangetikt zonder problemen. Net nogmaals gereden en weer gezeik. Auto aan en uit gezet en ik kon weer verder.. als ik maar niet te hard ga. Geen doen dit, snel even iemand met een 1.2 vinden die mij wil helpen.
De EGR cheater zal wel beschikbaar zijn denk ik :p
Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
Ik ben een blij man, ik deed het met 3 cilinders.. en das niet de bedoeling. Er zaten goedkope bougies in, eentje had het begeven en ze zijn allemaal vervangen met Bosch. Ik heb er een proefrit mee gemaakt en alles is goed nu lijkt het :D.
Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
@ColinH wrote:
Van de week gespot in Rijswijk, superdik die verbrede stalen velgen !!

Gr Colin
Die is van Vincent, kan niet missen ;)
Zeker een prima idee maar ik ken niemand met een c 1.2 in mijn buurt. Anders zou ik meteen de lmm, bobine en gasklephuis checken.
Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
@beurjean wrote:
Ik kan je plaatje niet zien maar ik denk dat je het aluminium huisje bedoelt voor de koelvloeistofdoorstroming. En die cilinder die er dan opzit is de egr. Maar die heb jij niet.
Oké, als je dat zeker weet moet ik even kijken hoe en wat. Als ik dat ‘huisje’ los maak, gaat er dan iets lekken? Ik ben toch wel benieuwd hoe het eruit ziet namelijk. Aan dat huisje zit in ieder geval nog wel een stalen buis aan de achterkant. Ik heb airco dus wellicht heeft het daar iets mee te maken? Dan lijkt afdoppen me helemaal niet slim :P

Ik heb dit ding zonder die cilinder erop, maar mij was verteld dat nieuwere types dit niet meer hadden
Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
Ja goed opgelet, dit was een foute uitspraak van mij. Omdat ik een andere versie heb (kleiner) dan ik dacht, kreeg ik het idee dat ik hem niet meer had. Maar blijkbaar dus wel.. dus vandaar dat de EGR wel de fout zou kunnen zijn.
Carter ontluchting zal ik in hoeverre mogelijk controleren.
Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
Oh idd wat extra informatie: de auto is uitgelezen en geeft geen foutcodes
Waterpomp is reeds vervangen, volgens mij is deze prima en de motor is ook goed op temperatuur.
Carterontluchting zit niet in het gasklephuis bij de z12xe geloof ik. Het gasklephuis heb ik overigens schoon gemaakt. Ik vraag mij dan af hoe ik de carterontluchting kan controleren?
Ik denk niet dat de LMM die kan veroorzaken. Ik heb wel eens zonder filter gereden (en dus ook zonder dat er lucht door de LMM stroomt) en dan looptie een stuk beter :PHoe controleer ik de gasklep sensor?
Ik heb overigens een EGR afdop plaatje gekocht en een cheater (om hem te laten denken dat de egr er nog op zit), maar deze moet ik nog monteren. Voor het geval het de EGR is :P
Hij rookt iig niet meer zo erg als toen de vacuumslang eraf was. Ik wil wel wat dingen checken maar vind het ook lastig omdat ik niet zo goed weet waar ik dan op moet letten.Even een nieuwe post, de motor liep even goed maar na er weer een keer 100 mee gereden te hebben op de snelweg ging hij direct weer slecht lopen en kwam hij slecht vooruit. Na een herstart rijdt hij ietsje beter maar boven de 100 km/h kom ik niet. Verder klinkt de motor nog vreemd. Voor een beter beeld heb ik nogmaals een filmpje gemaakt:
Nieuwe video van motor en uitlaat geluid: http://www.youtube.com/watch?v=yJDfZbYWZkk” onclick=”window.open(this.href);return false;
Om even ontopic te blijven, een random foto van mijn corsa in de regen ;)

Die link die je gaf is idd interessant maar je hebt ook dezelfde kit met een “cheater” erbij. In de tekst erbij staat dat deze nodig is bij een z12xe dus wellicht is dat dan ook wel zo. Maar het scheelt nogal.. een plaatje van 4 pond of een kitje van 25 pond.
Een stap in de goede richting, maar ik vraag mij af of dit geen storing gaat geven? Misschien kan ik hem wegschrijven?
9 september 2013 om 17:47 In reactie op: Lens koplamp vervangen voor oudere type Corsa c lamp #18172441Ja, de lampen hebben exact dezelfde aansluiting en bevestigingspunten.
Ik vind het een mooi ding! Echt eentje om zuinig op te zijn ;)
@PeterNoFear wrote:
Watskeburt?
Leek eerst losgeschoten vacuümslang te zijn maar nu blijkt er toch wat meer aan de hand te zijn, althans dat denk ik want hij stottert en houdt nog steeds in. Kwam amper met 50 een brug op :(
Hij staat momenteel bij een garage waar hij uitgelezen gaat worden.. ben benieuwd :P. Hij dacht zelf aan de EGR
Gehuild bij mijn corsa omdat ik niet weet waarom hij ’t niet doet :(
Maar snel naar de garage om erachter te komen wat het probleem is..@Ronald45 wrote:
Loopt ie koud wel goed? In dat geval zou ik aan temp sensor denken.
Nope, de motor raakt ook niet overhit maar is gewoon mooi op temperatuur na een tijdje volgens het klokje dan ;)
edit: zou het misschien de oliepomp kunnen zijn?
Update: het was een vacuümslang die ik over het hoofd had gezien, dat was het hele probleem :’), blij toe dat het niks ernstigs was :)
Update 2: motor klinkt weer normaal maar rijd naar een keertje doortrekken (met een warme motor uiteraard) toch weer slecht. Ik heb de accu er al af gehaald om eventuele dingen te resetten maar volgens mij werkt dat niet zo :P
Mijn waggie in zijn huidige staat, vlak voordat hij mij in de steek liet onderweg naar de Lelystadse meeting :(

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
Nooit begrepen dit, en zal het ook nooit begrijpen.. wie doet nou zoiets :(
Ik begin hem eigenlijk al te vrezen voor mechanische motorschade, maar hij draait heeeeel soms wel even goed. Heb hem ook wel eens uitgezet en meteen weer aangezet waarmee het probleem even weg bleef. De bougies zijn iig niet zwart en een EGR heb ik er niet op zitten. Bobine, lambda whatever.. kan wel ff zoeken worden :/
edit: Op de CCUK fb pagina zijn gescheurde vacuümslangen of uitlaatkleppen genoemd. Zou dit een mogelijkheid zijn?
Iemand in de buurt van Arnhem met een Op-com?
@robert_corsa
Zou je denken, de waterpomp is een paar maanden geleden vernieuwd, samen met de distri ketting. De open luchtfilter kan ik helaas niet weg doen, hij zat er al op toen ik de auto kocht dus ik heb de originele spullen niet meer.
@wim
Ja, deze is ruim op pijl. Ietsje teveel maar ik weet dat dit niks uit maakt.2 september 2013 om 13:28 In reactie op: Wim’s Corsa-B upd 04-05-’14: Remmen Banden + Diversen kleine #18157389Mooie simpele upgrade :)!
-
AuteurBerichten