Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De Z20LEL en Z20LER zijn identiek op de software na, ook de koppelingen zijn gelijk is mij verteld en staat op de meeste tuner sites.
De Z20LEH (OPC) heeft o.a. een andere intercooler, koppeling, sotfware, turbo en nog een paar kleine dingen.
verbeter mij als ik het verkeerd heb.Opel downsized de blokken om de emissie eisen, de auto’s worden daardoor lichter, zuiniger en hebben minder uitstoot, groener dus helemaal 2011.
ik rij zelf een Z20LEL (170) en heb hem probleemloos laten chippen naar 236pk/340nm, dat zelfde zal je ook ongeveer bereiken met een LER
dat zal je waarschijnlijk niet lukken met een Z16LET maar je komt wel in de buurt.een opc’tje misschien?

Als je blok nog goed is, en je alleen meer vermogen wilt. waarom geen turbo monteren?
de sets van DBilas kosten nieuw tussen de 4500,- tot 5500,- gemonteerd en al, je auto levert dan 210pk
http://www.dbilas-dynamic.de/dbilas_eng/index.htmJe zult waarschijnlijk ook de remmen aan moeten passen, maar dat moet toch ook met een 2 liter blok!?
Ik heb ook eens een offerte aangevraagd voor een custom turbo systeem met een garret voor mijn z22se (zelfde kleur als jou auto),
dat moest toen 3500,- gaan kosten met montage, maar als je zelf wat handig bent………het is maar een idee hoor
ik weet namelijk niet hoe goed een 8 klepper met een turbo gaat werken.De Astra H/J levert al 180pk met een 1.6-16v turbo, zonder chiptuning.
Naast opels (eigenlijk alles op auto gebied) ben ik een erg fanatieke wedstrijdzwemmer en ik heb een eigen muziekstudiootje,
ook ik ben erg veel met mijn huis bezigeen deel van mn apparatuur …

het inbouwen heeft me uiteindelijk nog 410,- gekost
en dat inclusief! een APK een nieuwe stabilisatorstang en nieuwe bouten in de uitlaat (die moesten uitgeboord worden).[rquote=1835496&tid=138966&author=hennyw][rquote=1830677&tid=138966&author=turbosix]Die van mij moet ook vervangen worden (110dkm, Astra z20lel).
Hij slipt behoorlijk door in de 3de tot 6de versnelling.
De opel garage hier om de hoek doet het voor 1450,- totaal maar
nu heb ik een opc vliegwiel, platen en drukgroep bij F.Janssen gekocht voor 350,- en een lager en boutjes via een postorderonderdelenbedrijf voor 133,- + 9,50.
Nu zoek ik alleen nog iemand in de buurt die het er voor me in wil zetten,
ik gok dat dit me 400,- tot 500,- gaat kosten.
[/rquote]ik zou niet naar het casino gaan als ik jou was[/rquote]
Hoe bedoel je dit Hennyw?
Die van mij moet ook vervangen worden (110dkm, Astra z20lel).
Hij slipt behoorlijk door in de 3de tot 6de versnelling.
De opel garage hier om de hoek doet het voor 1450,- totaal maar
nu heb ik een opc vliegwiel, platen en drukgroep bij F.Janssen gekocht voor 350,- en een lager en boutjes via een postorderonderdelenbedrijf voor 133,- + 9,50.
Nu zoek ik alleen nog iemand in de buurt die het er voor me in wil zetten,
ik gok dat dit me 400,- tot 500,- gaat kosten.Ook ik kom nu net bij Vdb Works vandaan.
Vanaf de kuinre naar st. jansklooster gereden waar hij de metings doet.
Na de eerste meting bleek dat mijn Astra H z20lel met standaard 170pk niet 170 maar 188 pk had! en niet 250nm maar 287nm koppel!
In eerste instantie dacht hij dat hij al gechipt was maar de software was nagenoeg gelijk aan die van een andere z20lel.
Het was blijkbaar de combinatie van een grotere aanzuigbuis (de enige mod naast een bailey DV26), pas een beurt gehad, BP ultimate en een gezonde motor.De derde meting resulteerde in 235,7pk en 340nm koppel.
dat is 65+pk meer dan die standaard zou moeten hebben.
heb hem helaas niet goed kunnen proberen want het was erg glad op de wegen.Verder over Vdb en partner OBD-tuning; prima service, niet duur en geen foute verkoop praatjes.
Als de gladheid wat over is zal ik de astra even flink op zn donder geven.origineel gepost door Klanderman
Nee, metertje zit er niet in. Dit is normaal ook niet te zien in de boordcomputer. Als die te warm wordt zul je wel een waarschuwing krijgen.
Een haaienvin zal inderdaad wel lukken. Alleen wat ik hoor is dat je ontvangst dan toch minder is, het is natuurlijk niet voor niets zo’n grote antenne;)Maar je rijdt toch nooit met alleen stadslicht aan? Normaal zet je toch altijd je dimlicht aan en dan brand gewoon dat lampje in de tellerbak dus ik zie je probleem niet zo eerlijk gezegd. Gewoon altijd de knop vol naar rechts, dan weet je zeker dat het dimlicht aanstaat. Nu gebruik ik het zelf overigens niet aangezien ik automatische verlichting heb, dat is toch wel een erg handige optie moet ik zeggen.
Van de radio weet ik niet want ik heb de originele radio er niet in zitten. Vind de verlichting zowiezo wel mooi. In de handgrepen zitten bij mij ook sfeerlichtjes. Ook zit er bij mij een lampje onder de binnenspiegel (is volgens mij alleen maar met automatische blinderende binnenspiegel). Deze schijnt precies op de pook. Ziet er mooi uit.Het is gewoon allemaal maar net wat je gewent bent. Elk merk heeft zijn eigen systemen en vaste manieren van waarschuwingen/bedieningen enz. Wij hebben hier thuis 3 Opel’s staan dus ik weet niet beter dan dit:P Je raakt hier ook wel weer gewent aan hoor.
140 pk is wel lekker! Meer dan genoeg vermogen is z’n auto.sorry voor de late reactie maar
het temperatuur metertje zit wel in de boordcomputer!
(teminste wel in mijn cd30mp3 en in de gewone cd30 ook)
bijna niemand weet dit maar als je de settings knop ingedrukt houd tot dat je een pieptoon hoort, krijg je er een nieuw menu bij,
dan kun je scrollen met de BC knop tot je bij V-(velocity/snelheid) en T=(temperture) komt.origineel gepost door arjontje
Ja 15 inch past.
Alleen de diesel 1,9, en benzine 2,0 turbo’s past niet.origineel gepost door turbosix
*knip*
215/45 R17 (heb ik nl op mijn astra h)
enz enz225/45-17 hoort op de astra H.
hiervoor zat er zelfs 205/45 R17 op, volgens mijn handleiding kan 205 en 215
Bij Siton-suzenaar te joure geweest,
helemaal geen aanmerkingen gehad en het certificaat voor 15,- genomen.
Kreeg ook nog een agenda, zo’n raamscherm en heb voetbal-kaartjes gewonnen.
Bij ons serveerden ze snert (erwtensoep).
Prima sevice door ons fietsen te lenen om het dorp in te kunnen!Ik kan het mis hebben, maar volgens mij kan het wel.
ze hebben mij toen vertelt als je een inch groter (of kleiner gaat) tel je 10 bij de breedte op en 10 van de (%)wanghoogte af.
dus
185/75 R14,
195/65 R15
205/55 R16
215/45 R17 (heb ik nl op mijn astra h)
enz enz -
AuteurBerichten