Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik bedoel dat ze erg weinig te koop worden aangeboden…
In mijn vorige 147pk sterke astra z2.2se heb ik eens tegen een GTI (150) gesport,
dat heeft die gti dik verloren, dat is geen grootspraak maar om even ontopic te blijven,
Tallie haar astra moet toch minstens zo snel aanvoelen als haar GTI..dat zal de zeldzame 150pk gti versie zijn?
hmm, volgens de kenmerken op een veilingsite vliegt jou astra in 9,5sec naar de 100,
een golfje 3 GTI (85kw) doet daar 10,9sec over :hmmzIk zou zeggen geef hem eens een goede beurt (niet sexistisch bedoeld)
kwaliteits olie en bougies gebruiken….[rquote=1876182&tid=143216&author=robert_corsa]j waarde staat voor de breedte van de velg.
de et waarde is belangrijk als je grotere velgen neemt. standart maat et 49 15”. heb nu et35 17”. als je et waarde te hoog is, bijvoorbeeld et45 bij 17”, dan steken je velgen tever buiten je auto.dit is volgens mij het antwoord.
kom je zelf ook uit wognum of omgeving? heb je pica van je wagen? ben dan wel benieuwd of ik je ken:angel[/rquote]
de lagere ET heeft volgens mij niet met je velg grote te maken
maar met de breedte ( J ), nou wordt een grotere velg ook vaak wat breder genomen.
bijv; een 15 x 9j heeft vaak een lager ET getal dan 17 x 7j.[rquote=1875402&tid=143216&author=GSI Racer]@Turbosix,
Volgens mij word het dan ET39[/rquote]
ja, je hebt helemaal gelijk, had mn kop er zeker even niet bij.:sleepingje ET-waarde zal ook iets veranderen en je weggedrag dus ook, (de vooras dan)
weet niet of je dat erg gaat merken bij een halve cm aan elke kant
maar volgens mij zijn vooral opels er gevoelig bij.
standaard ET49, met 1cm verbreders ET59???[rquote=1868245&tid=142587&author=erve156]ga vanmiddag nieuwe bougies halen :
keuze uit de NGK en de Bosch ? Welke raden jullie aan ?
Ik zie dat de meningen zijn verdeeld…keuze wordt ??:D[/rquote]
Meningen verdeeld?!? Iedereen raad de NGK’s af toch!?!
hier dan mijn Corsa w12 met verlengde deuren, wilde nog wat kleine schoonheidsfoutjes weg werken maar daar heb ik denk ik geen tijd meer voor.
ga overmorgen op vakantie:D
[rquote=1867369&tid=142414&author=Martijn1981][rquote=1867163&tid=142414&author=turbosix]ik dacht eerst ook de bobinebrug bij mij zelf, maar er zat ook vocht bij de bougies.
ook bij mij een rustig toeren verloop geen probleem en bij vol gas stotteren als een gek.
je kunt eerst standaard bougies proberen, die zijn niet zo heel duur.
ik zeg absoluut niet dat het niet de brug is maar voordat je een dure brug besteld,
zou zonde geld zijn als die goed bleek te zijn.[/rquote]Als het de bougies zijn gaat je Motormanagmentlampje niet branden, deze gaat alleen branden bij een defecte sensor, bobine of andere electronische actuatoren
Met andere woorden ff uitlezen, komt hieruit dat de bobine defect is deze verv, en gelijk ff goeie bougies monteren, zal niet de eerste en zeker niet de laatste bobine zijn die defect gaat door verkeerde bougies…:cry:cry
[/rquote]
bij mij ging toch echt wel het motorlampje branden hoor.
de brug was o.k. bij het uitlezen gaf hij misfire aan.ik las hier ook iets op het forum dat de NGK iridium het niet lang uithouden in een OPC.:hmmz
[rquote=1867369&tid=142414&author=Martijn1981][rquote=1867163&tid=142414&author=turbosix]ik dacht eerst ook de bobinebrug bij mij zelf, maar er zat ook vocht bij de bougies.
ook bij mij een rustig toeren verloop geen probleem en bij vol gas stotteren als een gek.
je kunt eerst standaard bougies proberen, die zijn niet zo heel duur.
ik zeg absoluut niet dat het niet de brug is maar voordat je een dure brug besteld,
zou zonde geld zijn als die goed bleek te zijn.[/rquote]Als het de bougies zijn gaat je Motormanagmentlampje niet branden, deze gaat alleen branden bij een defecte sensor, bobine of andere electronische actuatoren
Met andere woorden ff uitlezen, komt hieruit dat de bobine defect is deze verv, en gelijk ff goeie bougies monteren, zal niet de eerste en zeker niet de laatste bobine zijn die defect gaat door verkeerde bougies…:cry:cry
[/rquote]
bij mij ging toch echt wel het motorlampje branden hoor.
de brug was o.k. bij het uitlezen gaf hij misfire aan.ik las hier ook iets op het forum dat de NGK iridium het niet lang uithouden in een OPC.:hmmz
ik dacht eerst ook de bobinebrug bij mij zelf, maar er zat ook vocht bij de bougies.
ook bij mij een rustig toeren verloop geen probleem en bij vol gas stotteren als een gek.
je kunt eerst standaard bougies proberen, die zijn niet zo heel duur.
ik zeg absoluut niet dat het niet de brug is maar voordat je een dure brug besteld,
zou zonde geld zijn als die goed bleek te zijn.[rquote=1861073&tid=76163&author=corsaracer]is zeker weten geen opc….. misschien een gsi…[/rquote]
volgens het RDW een 1.4, dus ook geen GSI…
maar dat blokje heeft dan geen 235 pk, met dit vermogen wil je geen risico nemen en gewoon goed spul hebben.
ik had eergisteren precies het zelfde, er was niet meer mee te rijden, even uit en opnieuw starten en dan kon ie weer rustig aan.
ik heb de bougies vervangen en het was weer 100% goed.
was 70 euro kwijt voor Bosch f5dp0r bougies.klopt de gtc, opc, en twintop hebben een andere grille,
ook de astra 5drs en station vanaf 2007 hebben een facelift gehad, deze grilletjes gaan ook niet passen.
Dus zoeken op astra H hatchback/station 2004-2006.Ze zijn echt super makkelijk zelf te vervangen als je 1 met een goede pasform hebt.
De grillen van Irmscher, steinmetz en lexmaul schijnen goed te passen.
Mijn voorkeur gaat naar de Lexmaul!koelvloeistofleiding net vervangen met iets van een tuinslang ofzo, de retourleiding was gescheurd:o dus ff een tijdelijke oplossing.
nu opzoek naar een blauwe set van Samco / Qsp / Roose / of? maar kan nog niks vinden:(
straks het blok maar ff schoonmaken, alles zit onder de koelvloeistof.Daar zit wel wat in Baas J,
Zou het met beplakken niet meevallen?
Het moet wel iets opgeschuurd worden maar dan laat ik het op de onderkant er wel wat dikker op.Ik zat te denken aan die folie die je er in een waterbak om dompelt en dan met blanke lak behandeld.
…En is een hitteschild niet op zijn beste als hij glimt? waarom zit het goedje daar niet op? maar kan het mis hebben hoor.
Daar zit wel wat in Baas J,
Zou het met beplakken niet meevallen?
Het moet wel iets opgeschuurd worden maar dan laat ik het op de onderkant er wel wat dikker op.Ik zat te denken aan die folie die je er in een waterbak om dompelt en dan met blanke lak behandeld.
…En is een hitteschild niet op zijn beste als hij glimt? waarom zit het goedje daar niet op? maar kan het mis hebben hoor.
Ik vindt juist de cross-over mooi!
Je ziet gelijk dat je met een Z20LEx te maken hebt, hoort bij het blok.
En, OK, de direct-air mod is beter
maar de meeste mensen voelen het verschil niet eens :hmmzIk wil de crosspipe namelijk polijsten of met carbon bedekken.
Ook zoek ik nog de luchtinlaat boven de gasklep.


ik stem; b4r7, het western sheriff thema past ook helemaal bij de kapitan!
ik stem; b4r7, het western sheriff thema past ook helemaal bij de kapitan!
ooh, ps;
ik moet er een hebben voor een Z20LEL, weten julie zo of die gelijk is aan de LET/70mm of LEH/80mm?
anders ga ik wel even meten hoor.bedankt voor jullie snelle reacties, ik zal ook even op e-bay kijken.
@Baas J; ik bewaar inderdaad ook al mijn originele onderdelen
maar er zullen er vast wel meer mensen zijn die ze wel kwijt willen.hier met verschoven logo, in de middellijn, vind ik persoonlijk niet mooi.

mijn laatste dan, sorry jongens, andere grille + betere banden.

het logo zit precies waar het oude logo zat hoor.
maar ik had idd iets beter mn best moeten doen op de banden. -
AuteurBerichten