Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
op de weg naar Antwerpen had ik een bumperklevende Mitsubishi eclipse achter me die er heel wel graag omheen wilde.
Ik dacht dat zal wel een rete snel ding zijn! (super laag, breed en met een giga vleugel).
Ik ging naar rechts om hem er langs te laten en op het moment dat ie naast me zat gaf ik flink gas,
dat ding was nergens meer, haha, blijkt er maar een 2.0 met 146pk/177nm in te hangen op 1295kg!
hij zal zich wel lullig gevoeld hebben in zijn ”schaap in wolfskleding” tegen mijn standaard burgerbak….Dit heb ik vroeger eens gemaakt, misschien krijg je wat ideeën en hebben de andere photoshoppers wat meer duidelijkheid? :hmmz

@frank de jonge wrote:
Van 170 naar 235PK
Van 250 naar 400NMBeetje voorbarige cijfers lijkt me die 400NM op de site van Vmax?????
Denk niet dat je koppeling dit gaat trekken!
VDB had mijn blok eerst op 360nm gechipt en dat trokken de platen niet,
later terug geschroeft naar 340nm dat heeft hij een maandje gehouden en toen maar een LEH/cdti (opc) koppeling er in gezet
De astra G met de LET’s hebben sterkere platen in de 5-bakken de LER en LEL’s gaan tot 330-360nm.Er rijden hier idd heel weinig gepimpte Astra H’s, heel veel standaard 1.7cdti’s,
het stikt hier wel van de verbouwde Astra G’s.
Voor meetings met opels zul je toch wel buiten de provincie moeten zoeken,
de tuningclubs van hier hebben weinig Opel rijders, (Tuning Club Friesland, Tuning society north en north tuning projects)Optisch is die van mij ook vrij standaard dus je zal mij ook niet snel herkennen (geen logo achter en Opel-forum stickers).
In het motorische gedeelte is het geld gepompt, dus je zal me herkennen als de eerste die bij het verkeerslicht weg is ;) :DJij bent daarin tegen heel herkenbaar, mooie wagen! zal je vast wel eens tegen komen..
Ik woon 30km van je af, Sint Nicolaasga..
Ek wolkom, nog een astra H uit friesland!
21 juni 2011 om 17:41 In reactie op: Lampje opel zafita 2.2 automaat uit 2002 (>250.000 km) #17870052Hallo Ineke,
helaas kan ik je niet helpen maar probeer je vraag eens in de ECOTEC afdeling te zetten.
De zafira 2.2 aut is niet in OPC geleverd, deze topics gaan vaak over de turbo motoren van de OPC’s..
SUC6!Ook ik mag niet klagen!
mijn vriendin (volgende week mijn vrouw) is ook heel makkelijk, we gingen samen ook wel naar tuningshows.
nadat ze mn opc-uitgevoerde astra 2.2-16v total-loss reed wilde ze ook heel graag dat ik een 2.0 turbo kocht.
natuurlijk ging ze mee om hem te laten chippen en poetst ze hem vaak met me.
Hij is niet zo super netjes afgewerkt maar zo heb je misschien al een idee van het glans zwarte met gsi happers,
en ik had geen tijd meer om de kap af te drogen :D


Ooh ja de dealert, vergeten.
Ik heb hier geen dealer in de buurt zitten en heb de buis dus bij M-tech besteld,
hij is erg duur maar ik had een nog ander onderdeeltje snel nodig en hij levert snel.Wat kost de inlaatbuis eigenlijk bij de dealer?
ben erg benieuwd wat meneer mathijsen aan mij verdiend heeft :hmmzfoto 1 is de laatste alleen is dat ook alweer veranderd, dan zit de DV weer zo als op de 2de foto,
ik heb een gasklephuis zelf verbouwd zodat de DV er op kon, alleen was het afblaas geluid veel zachter omdat hij midden in het blok zit, verschil in werking merkte ik niet
dus heb ik de oude situatie weer maar dan icm de blauwe slangen en de nep-carbon delen.de grotere aanzuigbuis is niet zichtbaar op de foto’s, het is de buis die in de grill zit en naar het filterhuis loopt
Foto: de oude en de nieuwe naast elkaar..

39,- bij m-tech en tot mn verbazing 69,- bij EDS?!haha, ik zie nu net dat je me in mn voorstel topic ook vraagt over de gasrespons.
toen ik nog 170 pk had en de DV kocht kon ik het verschil maar een heeeel klein beetje merken,
daarna heb ik heb laten chippen en een grotere aanzuig buis gekocht en voor de gein de DV eens er af gehaald
maar dan merk je wel degelijk verschil!
Zonder DV reed veel minder soepel als je flink doortrekt, hij wil alleen in de 6de versnelling nog wel eens onnodig afblazen.Ik dacht dat dit te maken had met de veerspanning en de hoeveelheid lucht die hij uitlaat.
Ik las wel veel dat het TC lampje gaat branden als hij te veel afblaast.
But correct me if i’m wrong!P/S: je had deze vraag beter kunnen posten in de c20let/z20let afdeling voor meer reactie,
ik als turbo eigenaar kijk bijvoorbeeld nooit in de ecotech topics, drukte dit keer toevallig op de verkeerde knop, haha.Volgens mij willen de Forge wel eens foutmeldingen geven, dus zou ik zelf niet doen, net als de HKS.
ik heb zelf de bailey DV26 maar ik vindt de collins mooier klinken.
heb de collins alleen nog maar op de LET’s gezien maar lel zou wel kunnen denk ik.
volgens mij heeft EDS-motors de Bailey het goedkoopst met 99,-
voor de Collins met aangepaste veerspanning moet je dacht ik bij Andre Botter zijn (bekend forumlid)De plaatsing van de DV maakt ook erg veel verschil! ik heb de DV op de gasklep gehad (foto 1)
maar heb em nu halverwege de slang v/a de IC in de bocht (foto 2).
Dan hoor je hem het beste!


het is maar goed dat ik niet dicht aan de grens woon, ;)
dan had ik heel wat uitstapjes gemaakt denk ik. :D
(voor mij denk ik zo’n anderhalf uur rijden)dat wil ik al heel lang proberen, maar elke keer als ik in duitsland kom zit mn vriendin naast me
en die vindt dat heeeeelemaal niets.
Misschien moet ik haar maar eens per ongeluk vergeten bij een tankstation ofzo ;)
ik zeg anders wel dat het van jullie moest, voor het wetenschappelijk belang voor het opel-forum en verplicht foto’s maken! :Dhebben beide een M32 bak, worden die dan met verschillende verhoudingen geleverd??
De meeste topsnelheden die ik hier lees liggen ver (soms heel ver) boven de fabrieksopgave,
is de fabriek altijd zo pessimistisch?In mijn Astra G 2.2-16v 147pk heb ik eens +/-210 gereden (217 = F.O.) geen idee of hij sneller kon.
In mijn Astra H 2.0T heb ik +/-200 op een boereweggetje in de buurt gereden.
Deze wagen heeft nu dik 235pk en 340nm en is wel vergelijkbaar met een OPC-GTC (240pk-320nm)
(de OPC is dan iets gestroomlijnder en +5pk maar de OPC is weer ietsjes zwaarder en heeft -20nm)
de opc zou fabriek 244 halen, als ik de verhalen hier hoor zou die van mij dus op de teller dik over de 250/260 kunnen,
of niet soms?die ringetjes die er niet bij zouden zitten, zijn dat niet die tien stuks die wel op het bestel plaatje staan?

Bedankt de Wit!,
maaruh wat is er met de motorkap en lamp? kan aan mn schermkleuren liggen dat ik t niet zie?
ik dacht ze zullen de rechter spiegel wel noemen, dat zag ik pas na het plaatsen :DMijn stem was voor Jelopel zijn nummerbord ;)
VDB works / OBDtuning te st jansklooster, 400,- met dyno :thumb
EDS-motors, klasen-motors of Vmaxx allemaal in duitsland, rond de 500,-
van deze 4 heb ik de beste reacties gelezen, ben zelf bij vdb geweest…
29 mei 2011 om 18:58 In reactie op: astra g 2002 2.2 liter traction control uitschakelen, hoe? #17877460anders M-tech ff googlen, daar zijn ze 95,-
(al ben ik daar niet zo’n fan van, wel snelle levering)EDS-motorsports of klassen?
28 mei 2011 om 20:10 In reactie op: astra g 2002 2.2 liter traction control uitschakelen, hoe? #17877456zijn wel setjes voor te krijgen, krijg je een aan/uit knopje op je dash erbij.
kost zo’n 95 euri’s -
AuteurBerichten