turbosix

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 1,212)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Nieuwe speakers of isoleren #18311146

    De ‘zeer belangrijke’ stap ontdreunen/dempen word hier denk ik als isoleren benoemd, en is al vaak genoemd dus, ook in het vorige topic van de TS.

    De CD30 vervangen voor een 70 is zeker een verbetering maar een dure oplossing. De CD70 klinkt stukken beter maar als je geen navi hoeft is een externe versterker een veel goedkopere en beter klinkende optie met meer afstel mogelijkheden.

    Een setje nieuwe speakers op de CD30 is ook al een verbetering maar verwacht geen wonderen.

    In reactie op: Slecht starten na aanrijding. #18309684

    De eigen uren die ik er in steek valt me nog wel mee, dat de auto in de kreukels zit is k#t, dat een verzekeraar niet helemaal mee werkt is jammer maar mijn vrouw is toch achteraf aardig geschrokken, dat baarde me meer zorgen.
    Ze is een aantal nachten een paar keer wakker geschrokken doordat ze in haar dromen van achter aangereden word. Bij het achteraf zien van “het wrak ” deed het toch behoorlijk wat met haar, dit heeft dus meer impact op haar gehad dan ik dacht.
    Gelukkig zaten de kids er niet in roepen we steeds maar.
    Het lullige is dat de jongeman, die net z’n rijbewijs had, binnen 5 dagen zijn auto weer rijdende had met 1200 euro aan sloop onderdelen van een dezelfde mercedes met achterschade.
    Hij reed naar zijn zeggen “pittig door”, was aan het dromen, diep in gedachten en had haar op het laatste moment pas stil zien staan, en ze stond er al eventjes te wachten.

    In reactie op: Slecht starten na aanrijding. #18309681

    Ja, de auto is getaxceerd als goed zijnde op ongeveer €7250,-. (Dagwaarde)
    Als wrak zijnde op €3100,-.
    Dus ik krijg 7250 van de verzekering en betaal 3100 voor de auto dan gaat de eigen risico er nog van af en houd dus nog ongeveer 4000 over om een geschatte schade van €5500,- op te knappen.

    Ik moet dus goed prijs afspraken maken met de hersteller om uit te komen. Gelukkig begrijpt de hersteller de situatie en ondersteund me ook goed in de zaak. Voor een hele kleine meerprijs pakken we nog wat kleine dingetjes mee, lichte schade aan een deurgreep, een deukje elders en nieuwe veren.
    Ik krijg dus een zo goed als perfecte Vec terug.

    In reactie op: Slecht starten na aanrijding. #18309679

    Het heeft even geduurd, de enige optie om de auto te behouden was de manier zoals Jurgen (jraaf) het heeft gedaan.
    Ik heb het wrak gekocht en van het resterende geld knappen we hem op, dit is goed te doen.
    Omdat hij toch uitgelijnd moet worden gelijk maar een upgrade mee besteld.

    Een Eibach pro kit :-)

    In reactie op: Slecht starten na aanrijding. #18309678

    Iedereen bedankt voor de reacties!

    In reactie op: Opel Adam S besteld … #18309977

    Mooi, Deze kleur en velgen was ook mijn keuze geweest! :thumb

    EDS chipt deze bommetjes tot 210pk 285nm dat is stage 3, met andere kat en grotere intercooler
    dus stage 1 (175pk) of stage 2 (190pk + kat) zal geen enkel probleem zijn voor de aandrijving.

    In reactie op: Slecht starten na aanrijding. #18309673

    Sorry voor de late reactie,
    Er is eigenlijk niet zo heel erg veel beschadigt, de hoge prijs komt voornamelijk voort uit de C-stijl en het blikwerk waar de achterlichten in hangen.
    De expert wil de auto naar de sloop, de schade hersteller wil de Vec repareren. Deze 2 partijen zijn het niet met elkaar eens en ze gaan woensdag pas met elkaar om tafel om over het lot van de auto te beschikken.
    Dus ik zit nog wel even met de 3 deurs leen-Corsa uit 2005, wat niet echt praktisch is met 2 kleine kids en de kinderwagen.

    In reactie op: Slecht starten na aanrijding. #18309671

    De Vectra is net economisch total-loss verklaard door de expert.
    Schadebedrag €5000,- / €5500,-
    De hersteller wil kijken of hij hem toch kan maken voor een lager bedrag en anders gaan we op zoek naar een Insignia.

    In reactie op: Slecht starten na aanrijding. #18309670

    Ik begrijp natuurlijk dat de kabels achter niks met het starten te maken hebben, misschien ben ik wat onduidelijk geweest.

    Probleem 1 is het starten, kan het zijn dat de ketting is opgerekt of versprongen is en daardoor slecht start?

    Probleem 2, niet relevant met het starten, is gewoon nieuwsgierigheid van wat er onderhuids stuk kan gaan.
    Word natuurlijk hersteld.

    De auto is bijna direct afgevoerd naar de hersteller anders had ik mn Op-com er direct aangehangen.

    In reactie op: Slecht starten na aanrijding. #18309666

    Klopt, ik ben bekend met de REC, ik heb alles al meerdere malen open gehad voor mn audio projecten, maar zo ver is de mercedes niet gekomen.
    Ik doelde meer op de parkeersensoren, ik vermoed dat de kabelboom beschadigt is maar ik kan me niet meer herinneren of deze makkelijk te vervangen is of als 1 geheel door de auto loopt.
    De kabel van de trekhaak loopt er ook schiet me net naar binnen.
    Alleen de cosmetische schade word tussen de 3000,- en 4000,- geschat, daar komen de eventuele onderhuidse schades nog bij.

    Ik zit meer over het slechte starten in, maar het kan natuurlijk toeval zijn.

    Bedankt voor de reacties.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17445314

    Vandaag begonnen aan subwoofer project ES250D versie 2.0.
    Dat betekend versie 1.1 slopen, met gemengde gevoelens :( , erg veel werk aan gehad maar hij klonk me niet helemaal 100% naar mijn zin.

    Ik ga ongeveer 60% van de oude versie hergebruiken, hij krijgt er 5 liter bij en een veel langere en grotere slotpoort.

    In reactie op: Vectra c2 audio upgrade #18309091

    De keuze was niet heel bewust.
    Ik heb beide sets met een defect gekocht, de DSK set koste me €40,- en de ESK koste €25,- en heb ze beide kunnen repareren. De ESK klinkt wat gedetailleerder en de DSK heeft wat meer laag dus vult elkaar prima aan.

    Ik had al een versterker en sub van Hertz en daar had ik juist goede ervaring mee. Ik koop alles tweede hands met defect omdat ik het meestal wel kan repareren en er dus een sport van heb gemaakt.

    Mijn demping materialen heb ik bij caraudioshop.nl vandaan en mijn nieuwe subwoofer en kabels bij Navishop ( waar ik super goede ervaring mee heb en denk dat het mijn vaste leverancier zal blijven, kwestie gunfactor)

    Ik heb in december een composet van Gladen in mn handen gehad en ziet er erg mooi afgewerkt uit, hoe ze klinken weet ik nog niet.

    De woofer kan 7cm diep zijn als je een 2cm dikke adapterring gebruikt.

    In reactie op: Vectra c2 audio upgrade #18309089

    FF wat oude foto’s tevoorschijn toveren.
    Compo voor, op zelfgemaakte MDF ringen, zijn ook gewoon te koop bij de automatrialenzaak.

    Edit: de speakers moeten niet dieper zijn dan 7cm, anders komt het raam er tegen aan bij vol open.

    Achter het luikje rechts in de kofferbak kunnen makkelijk 2 versterkers en zit een massapunt;

    Uitgepakt ligt 1 SC starterset, ontdreunen, isoleren en absorberen.

    Ik heb een ISO2car adapter aangepast zodat je niet in de fabrieksbedrading hoeft te knippen.

    Linkje naar mn topic;
    viewtopic.php?f=28&t=192192&p=2532029#p2532029

    In reactie op: Vectra c2 audio upgrade #18309088

    Dat is een mooi versterkertje!
    Houd er rekening mee dat je nog een 4 kanaals high-low converter nodig hebt als je de fabrieksradio wilt behouden (of een DSP processor).
    Speakers zijn erg persoonlijk, ga eens bij een car-audio zaak langs die merken heeft die jou aanspreken.

    Zelf heb ik in de voor en achterdeuren composets van Hertz zitten, ik vind deze veel beter klinken dan mn oude Kicker en MTX sets.
    maar er zijn genoeg goede merken op de markt.

    Iets wat ik je zeker aanraad is ontdreunen en dempen, dit is een must do als je zo’n upgrade doet.
    Kijk eens naar de startersets van Silent Coat! erg veel waar voor je geld, ik heb er 3 sets in de Vec geplakt en is meer dan voldoende.
    De beste 60 euro die ik heb uitgegeven voor mijn audio upgrade.

    In reactie op: Unlimited Tuning OPEL OPC 240 #18308337

    Ik hoor ook veel positive reacties over UT maar als hij voor de tuning in de eerste run al ging hikken zou mijn tuner absoluut niks meer aan de chip doen! Tenminste, dat lijkt me niet slim.
    Als ze echt kenners waren van OPC’s hadden ze er een diagnose apparaat aan gehangen en de fout opgespoort voor dat ze hem opschroefden.
    Ik denk dat EDS of Klasen je precies had kunnen vertellen wat er aan de hand is met je Astra en het zelfs ter plekke had opgelost.
    Maar dit zijn maar aannames van mij hoor.

    In reactie op: Audio instal Astra G #18308034

    Ik denk dat dit erg persoonlijk is en het budget de bepalende factor is.

    Zelf had ik geen coaxsets genomen, puur omdat ik het zelf een slechte constructie vind.
    Mooiste vind ik:
    1x dubbele Composet voor in (dus 1 krachtige tweeter 2x een woofer)
    Het zelfde achter in maar dan 1x 16,5cm en 1x 13cm woofer plus 1x tweeter. Alles van het zelfde merk en evt. de zelfde Serie.
    2x een vierkanaals versterker (8kanalen totaal) en
    1x 12inch sub (of 2x een 10inch) op een monoblok.
    Als er geld over was een DSP.

    Erg persoonlijk maar wat KRSA zegt zou ik ook geen signalen van een HU en versterkers mengen.

    In reactie op: schuifbouten #17923475

    235/40/18 is iets kleiner in omtrek dan 235/35/19 en even breed dus dat loopt zeker niet aan.
    Volgens mij passen 19″ snowflakes ET43 met 2cm spoorverbreding zelfs nog zonder aan te lopen

    In reactie op: Distributie-ketting motorblok Z22YH #18305290

    Die van mij is de eerste 2 seconde ook wat rauw, onze monteur zei dat ik me niet al te druk om dit geluid moest maken.

    In reactie op: schuifbouten #17923468

    let ook op de naaf diameter, 65,1 voor de vec dacht ik

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17445283

    Net 2 nieuwe Osram 5000k Xenon pitten gemonteerd.
    Holy sh*# wat zijn die dingen bij de dealer duur! :shock: toch maar ff op wereld wijde web gekocht.

    In reactie op: Vreemde storing Vectra B2 GTS 2.8 Turbo #18306395

    juist dat was hem.
    Op de bovenste foto goed te zien, daar was het contactpuntje va de massa afgebroken.

    Heb de units er net weer uit gehad, xenonlamp stuk. :(

    In reactie op: Vreemde storing Vectra B2 GTS 2.8 Turbo #18306393

    Ik had ook steeds storing van 1 knipperlicht. Dan deed hij het weer een paar weken, dan verving ik de pit weer, maar na 3 lampjes binnen een half jaar maar eens naar andere oorzaken kijken. eerst ook de fitting (€12,-) vervangen, dat was t niet. Bleek het contactpuntje in de koplamp te zijn,
    dus het punt dat contact maakt met de fitting, deze was afgebroken.

    Deze heb ik er opnieuw aan gesoldeerd, geen makkelijk klusje maar die komplete units (xenon AFL) zijn niet te betalen.

    Ik had toen der tijd ook andere mankementen die na de reparatie spontaan verdwenen zijn (knipperende dashboardkastje verlichting en defectmeldingen van andere verlichting die het tot heden nog doet.

    In reactie op: Vectra C 2006 z22yh vermogenverlies #18306258

    Natuurlijk zit je nergens aan vast.
    In onze handel is het zo dat ik de klant mag laten betalen voor de verzendkosten voor een speciaal besteld onderdeel, maar dat doen we eigenlijk nooit.
    Op een speciaal gemaakt onderdeel zit zelfs geen koop verplichting op, hier laten we de klant dan een kwart van voor uit betalen, met annulering is hij de 25% kwijt.
    Maar misschien zijn er in de autohandel andere regels?

    In reactie op: Vectra C 2006 z22yh vermogenverlies #18306252

    Die pomp zit toch maar rond de €450,-? Plus een half uur werk?
    Zou niet €1200,- mogen kosten vind ik, dat is bijna oplichting te noemen.
    Als iets al besteld is wil niet zeggen dat je er aan vast zit, je kunt hoog uit de gemaakte verzendkosten moeten betalen.

    In reactie op: Kent iemand deze Astra G #18307146

    Is dit niet de oude astra van royv10?

    Zo ja, dit topic zegt meer dan genoeg; viewtopic.php?f=19&t=156138

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 1,212)