Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
turbo.d
DeelnemerIk weet uit ervaring bij een kevermotor dat er op de krukaspoelie 2 markeringen staan. de ene is het BDP de andere voor de voorontsteking. Ik zou haast denken dat dit bij jouw blok ook zoiets moet zijn.
De ontsteking gebeurt idd bij gesloten kleppen, vlak voor (aan het begin van) de arbeidsslag. Dus als je aan de krukas draai net zolang tot je in- en uitlaat kleppen van je cilinder niet meer bewegen/tuimelen, kan je daar de kleppen van stellen.
Op deze manier kan je statisch je ontsteking stellen, (ruw tot redelijk goed), maar het is uiteraard verstandig dit na te stellen met de stroboscoop.
gr
Marcelturbo.d
DeelnemerBen ik nou de enige die die rode uitvoering teveel op een Ford sierra Cosworth vind lijken :?:
Ik heb daar totaal niets mee.Maar Ascona c sedan (1982) blijft voor mij altijd “de brulbak”
Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerDan was die bakeliet keering zeker nog uit de jaren 50 :?:
Heb ik nog nooit eerder gezien.Ben benieuwd hoe hij straks loopt.
Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerZat er veel verschil tussen beide keeringen :?:
30 november 2013 om 10:42 In reactie op: Deur niet goed dicht -> binnenverlichting blijft branden #18196117turbo.d
DeelnemerIs overigens de standaard Opel manier, voor zover ik weet al sinds begin jaren 80.
Bij de Ascona B van mijn vader werkte dat toen al op die manier.
Bij de meeste andere auto’s zit er een knop in het binnenverlichtings armatuur.Rij ik in een ander merk; trek ik aan de licht schakelaar… Gebeurt er niets :wtf
Gr
Marcel30 november 2013 om 10:34 In reactie op: Rik’s Opel Kadett E heeft ook ROEST achter de pedalen #18194920turbo.d
DeelnemerWe mogen niet te vroeg juichen, maar het klinkt wel positief.
Mooi dat je het laat aanpakken.Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerBij een Astra-F met 1.6SZR zietie achter de distributie. En daar kan je niet bij. Was voor mij ook de rede dat ik er bij de oude Astra nooit wat aan gedaan heb.
De temp meter van de Astra-G hier is ook lui. Geeft alleen wat aan bij langere snelweg rit.
En dat is een 1.6SE. Weet nog niet waar die bij dit blok zit. Maar ddie moet ik maar eens (laten) vervangen.Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerMotorbok is erg handig bij opbouwen. helemaal goed.
Hoop dat je blok nog lang mooi blijft draaien strakjes.gr
Marcelturbo.d
DeelnemerVraag me af wat het nut is van een extra toerenteller en een extra water temp meter. die heb je toch al in je dashboard :?:
Naar mijn idee kan je dan beter het volgende installeren:– olie temperatuur meter
– cilinderkop temperatuur meter
– olie druk meter.Deze geven extra informatie over de motor tov de reeds bestaanden.
Kans bestaat wel dat je dus extra sensoren moet plaatsen.gr
Marcelturbo.d
DeelnemerBedankt; ben er zelf ook helemaal gek mee. :)
Wel off-topic hier :oops:
turbo.d
DeelnemerTja het is allemaal VAG.
dus de volgende wordt een Porsche :?:En daarna een Bugatti Veyron :jerry
gr
Marcelturbo.d
Deelnemer@Sjors-V6 wrote:
P.s.
Marcel De Haan toevallig ?:oops: Guilty :oops:
Nu ben ik toch wel heel benieuwd waar jij die wijsheid vandaan haal. :jerry
gr
Marcelturbo.d
DeelnemerBijzonder dat deze Bose set achteraf is geleverd in de Calibra.
Voor zovdr ik weet werden de sets al bij fabricage ingebouwd in loze ruimten van de auto.
Dit zijn dan ook zgn OEM produkten en niet te servicen.Ik heb zelf tot 2008 bij Bose gewerkt. Vandaar
Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerEr zijn meerderen te vinden met beide.
Mijn daily: Opel astra 2003
Oldtimer: Volkswagen T2 kampeerbus (1977) met 1600cc luchtgekoelde Boxer motor.Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerVorige week deze stand gekiekt:

Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerGoed bezig met de krukas :) geen verder slijtage in het carter (axiaLe speling :?: )
Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerTnx; enne tanken :?: nope; nog ruim 200km tot me LPG tank weer gevuld moet worden ;)
Weer mooi kilometers aan het vreten.turbo.d
DeelnemerZoals beloofd:

Dus 2000km in minder dan een maand.
Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerDie paar gaatjes zijn zo weer dicht; ziet er iig goed uit weer :thumb
turbo.d
DeelnemerRick; wel shoppen op de sloop voor cruise control.
Ik hoop daarmee namelijk weer wat boetes te besparen door gewoon de snelheid op de max vast te zetten.Wel k#t dit maar goed.
turbo.d
DeelnemerKomt van de week weer foto van mijn km stand bij.
Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerTnx voor de info over de bekabeling.
En je carterpan is weer netjes :)turbo.d
DeelnemerWaar heb jij dat draad vandaan :?:
En in welke kleuren is het allemaal leverbaar :?:Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerIs het een Westfalia aanhanger :?:
Wel mooie combi.
Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerAls ik dat zo hoor en dat oude lagerschaaltje zie, ben ik bang dat binnen de kortste keren weer geratel te horen is; weet niet hoeveel de tolerantie mag zijn, maar als er een factor 10 verschil is… Dan is dat wel veel.
Hoop dat je het weer netjes krijg. Is dit het originele blok (ivm matching numbers)
Ga je ook delen opnieuw verchromen :?:Gr
Marcel -
AuteurBerichten