Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
turbo.d
DeelnemerLPG in(laten)bouwen en verder rijden :?:
turbo.d
Deelnemerals je ABS lampje gelijktijdig met een ander lampje dooft is het ook APK afkeur. Want. er zit een tijdverschil tussen het doven van alle lampjes.
dus gewoon je ABS systeem laten fixen is het beste
gr
Marcelturbo.d
DeelnemerDat is dan wel weer grappig zeg. Want er rijden er niet veel meer rond.
Rijd die mat-zwarte sedan nog :?:turbo.d
DeelnemerEn nog steeds heb ik jouw Kadett niet hier door de buurt zien rijden.
Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerGister bij mijn Astra-G een APK checkup gedaan.
Moet de uitlaat repareren (gaatje bij flens van de einddemper en ophangbeugel achterdemper)
Tijd voor nieuwe voorbanden en ruitenwisserbladen.En daarna de egr klep geprobeert te reinigen
En het inlaat gedeelte met de stappen motor gereinigd.
Was heel erg vies.Dit heeft er toe geleid dat de motor nu rustiger/stabieler stationair loopt.
Ben er tevreden mee.Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerIs het niet zo dat iedere auto vanaf een bepaald jaartal geharde klepzittingen heeft :?:
Ik weet dat bij VW de klepzittingen sinds 1970 al geharde zittingen bevat.Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerGefeliciteerd Rik; die 13 jaar heb ik met mijn Astra-F net niet gered.
Oktober 2002 tot juni 2013. Dus 10 1/2 jaar.En wat dat betreft hier ook een “feestje” de hobby auto is gister 36 jaar geworden. Heb haar hobby sinds oktober 2005 in bezit. Dus die gaat wel een keer over de 13 jaar heen.
Nog maar 4 jaar tot dat ze belasting vrij is. Of de roverheid verzint weer iets nieuws.
Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerHoever zouden ze komen met 1,5 miljoen :?:
turbo.d
DeelnemerMisschien komt de weerstandswaarde van deze meter niet overeen met die originele
Dus mogelijk ook een temp sensor van de E-Kadett plaatsen :?:gr
Marcel9 januari 2014 om 10:21 In reactie op: Kadett GSi 16v (1989) met 6356 km origineel op de teller #18203617turbo.d
DeelnemerDie zou ik ook best willen hebben. Prachtige Kadett. :wub
gr
Marcelturbo.d
DeelnemerRon,
Balen dat dit is gebeurt en ik hoop dat je dit weer goed kan krijgen.
Als je aangeef dat je ze allemaal gelijktijdig niet kan bewegen en afzonderlijk wel; kan het zijn dat je krukas niet meer rechtligt ofzo :?: Of inderdaad dat hij mogelijk krom is; maar dat moet je ook merken toch..Succes ermee iig.
gr
Marcelturbo.d
DeelnemerHeb hem vandaag ook gezien; geen kenteken.
Vaag :?Zit me nog af te vragen of het camper tarief goedkoper is dan het oldtimer tarief.
Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerJa glazen bougies heb ik ook wel eens over gelezen; dan kan je de kleur van de ontbranding zien.
Weet zo ff niet waar zo’n set te bestellen valt.turbo.d
DeelnemerHoe kan dit hobby zijn; ik heb al niet eens genoeg geld om mijn 1e oldtimer te restaureren.
turbo.d
DeelnemerBlijft een leuk project.
Heb je de benzine toevoer al gevonden :?:
Ik verwacht een afstelling van de carburateur.Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerIk weet waar ik kan verzamelen, is nog bij mij om de hoek ook.
Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerIk ben er bij; met de daily, die is hier voor bedoeld.
De Oldtimer staat al ruim 1 maand droog in de stalling tot 1 april en die ga ik er niet ff uithalen/prepareren voor een winters ritje door de pekel.Kost me ook nogal wat aan brandstof. Dus de kilomter vreter doet hier trouwe dienst.
Jammer dat ik van dat hele fuckboek niets begrijp.
Dus ga ik me er niet aanmelden/registreren.Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerHeb je gekeken/geroken aan de olie en koeloekstof :?:
Misschien handig om je blok te ontvetten met remmenreiniger; daar waar daarna de olie vandaan komt is je lek.
Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerAls jouw buurman een grotere LCD tv koopt dan jij; neem jij dan een nog grotere :?:
ter vergelijk.. ik kijk nog steeds naar een 55cm beeldbuis TV.gr
Marcelturbo.d
Deelnemer@soepkiepe wrote:
@ turbo.d
heb jou stukje ff gekopierd en voorgelegd aan 1 van de organisatoren.
dit was zijn antwoord..Het gaat om je stem en dat je tegen de regel bent. Persoonlijk vind ik dat kracht bijzetten door met de oldtimer te gaan. Ik spuit de mijne goed af nadien. Maar waar je ook in rijd. Je bent altijd welkom
Dank dat je het voor mij hebt willen voorleggen. Ik heb zelf geen smoelenboek. :thumb
gr
Marcelturbo.d
DeelnemerRemleidingen na 18 jaar zijn helemaal niet gek; als je na ga dat je dorpels vorig jaar al om aandacht schreeuwden.
Heb je de schade eigenlijk al laten maken :?:Dan is het een vergelijking maken tussen: the good&Bad
Ik heb zelf van oktober 2002 tot juni dit jaar in een Astra-F gereden; zelfde kleur als de jouwe.
In die tijd heb ik hem van 100.00km naar de 350.000km gestuurd.Maar elk jaar de laatste tijd waren er wel weer dingen voor de APK. Zo heb ik vorig jaar nog (samen met mijn buurman met startende garage) de remleidingen vervangen en de dorpels gefixt.
Ik had echter een storing in de motor die ikzelf (met beperkt kapitaal) niet kon oplossen. Dus toen heb ik ook de knoop moeten door hakken: Houden of iets anders. Omdat ik een betrouwbare auto “nodig” heb om naar werk te komen was het voor mij de beslissing om de Astra-F weg te doen. Ik vind het nog steeds jammer dat ik hem weg deed. (hij is wel rijdend 3x gesignaleerd door mijn familie) maar toch.
Nu rij ik dus sinds juni in een Astra-G uit 2003 waar ik eigenlijk ook wel heel gelukkig mee ben.
Als ik het denk is het vooral het sentiment, omdat het je eerste auto is.
Ik heb dat zelf ook naar mijn eerste auto. Dat was de Opel Kadett van mijn forum plaatje.gr
Marcelsucces met je beslissing. :thumb
turbo.d
DeelnemerIk heb 2 doppensets van Manesmann.
Met de eerste (in nette koffer van de Cartall) sleutel ik nu zo’n 7 jaar mee; enkel wat schroef bits stuk; rest is super goed. Handvaten zijn erg goed, en hebben prima grip. Enkel de ratel standen zijn wat groot; die van Kraftwerkt hebben veel kleinere stapjes.De 2e is een goedkopere set; bijv de handvaten van de ratels zijn van plastic van de 2e set.
Deze ligt standaard in mijn gereedschapkist van mijn oldtimer. (rij een VW T2 kampeer busje en ga er ook ver mee van huis)Tangen zijn van Knippex
Schroevendraaiers: PB Swissmade
Momentsleutel is van Hazet
En heb diverse speciale doppen nodig gehad; deze kocht ik dan los bij Cartall dus ook prof-kwaliteit
Mijn krik is van Omega; net als de assteunen. (gekocht als set bij Rustbuster, maar ook bij Cartall te krijgen)gr
Marcelturbo.d
DeelnemerMijn oldtimer zal als die regelingen doorgaan onder het zgn kwart tarief vallen met verplichte winterstalling. Dat laatste vind ik niet zo heel erg, want mijn oldtimer staat nu alweer 1 1/2 maand in de stalling en komt er pas op 1 april weer uit.
Dus vandaar mijn vraag: Moet je dan ook daadwerkelijk met je oldtimer komen :?:
Kosten technisch en pekelmatig gezien pak ik liever de daily. Want benzine kost € 1,69 per liter, waar de dagelijkse Astra op €0,69 per liter rijd (LPG) .
Als het zo is dat ik met de daily mag aansluiten, dan doe ik mee.
gr
Marcelturbo.d
DeelnemerWil jij je voertuigen dan onverzekerd laten staan :?: als er iets gebeurt tijdens de stalling kan je iig je verzekerde waarde nog terug vangen.
gr
Marcelturbo.d
DeelnemerGeen idee over de spanningsregelaar :oops:
-
AuteurBerichten