Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
turbo.d
DeelnemerIk heb vanmiddag ook nog een rondje gereden; maar je niet gezien :( had je Kadett wel ff willen bewonderen.
Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerLekkerste smaak??
turbo.d
DeelnemerBijna goed :lol:
Had wel ff onderdelen kunnen meenemen.turbo.d
DeelnemerIk ben er in 2010 al geweest met de oldtimer toen ik terug kwam van vakantie uit Italie.
Ik hoef niet te vertellen waarom ik daar stond.gr
Marcelturbo.d
DeelnemerHe ja,
Daar moest ik idd ook meteen aandenken, dus vandaar dat ik (tijdens een puzzelrit in mijn T2) gestopt was om ff foto te maken ;)
gr
Marcelturbo.d
Deelnemereven voor mijn beleving: Ik ben laatst ook bezig met het gasklephuis (1.6SE); die schroef je er wel redelijk makkelijk af.
Maar de rest van het inlaat traject daar kan ik toch wel erg slecht bij; heb enkel wat schoonmaak papier door het gat gehaald.
Is er een mogelijk om hem compleet te reinigen of moet dan het hele inlaattraject er dan af :?: Daar kom ik namelijk veel minder makkelijk bij.gr
Marcelturbo.d
Deelnemermijn Astra-G mocht gister weer voor de Apekool, Nieuwe bandjes er voor onder (195x60x15) en de verbinding tussen midden en achterdemper laten vervangen ivm gaatje net naast de flens.
Daarna is hij weer goed gekeurd en mag ik weer een jaartje rijden king:
gr
Marcelturbo.d
DeelnemerGisteren heb ik ook 2 E-Kadetten gespot.
1x witte sedan en een “Life” Hatchback die zag ik in Tienhoven (en ff foto gemaakt)
Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerMoet je de waterpomp eigenlijk vervangen bij loshalen distributie?
Kan me herinneren dat dit bij mijn vorige astra een keer niet gedaan is en ik vervolgens koelwater verloor omdat hij lek was.Gr
MarcelVerzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
turbo.d
DeelnemerMechanisch gaspedaal :?:
Kijk dan eerst hoe de motor reageert als je de gasklep onder de motorkap bedien.
Daarna kijken of je kabel niet gerafeld is oid.Gr
Marcelturbo.d
Deelnemer@nova1.6 wrote:
Met een onderhoudsinterval heb je het over bv olie verversen? Is de olie tegenwoordig niet van een betere kwaliteit als 30 jaar geleden? Kan je dus langer doorrijden, lijkt me.
En roest, tja als je een auto koopt die daar al last van heeft is het idd een ander verhaal maar deze lijkt daar op de achterklep na niet echt last van te hebben.Er zal toch wel iets gedaan zijn aan roest wering?
Een Rekord E1 werd ook al gefosfateerd.Maar goed, mijn ervaring is dat ik nu minder kwijt ben aan onderhoud als daarvoor.
Dat is dus een misvatting; het blok is gemaakt met technieken uit de jaren 80; de onderhoudsintervallen die voorgeschreven zijn, zijn dus gebaseerd op die technieken.
Je olie kan wel moderner zijn, maar het blok is dat niet. Het lijkt mij verstandig gewoon de onderhoudsintervallen aan te houden zoals deze voor dat type auto zijn voorgeschreven.
Ik durf zelfs zover te gaan om te stellen dat je beter het geadviseerde soort olie erin kan gebruiken die voorgeschreven staat in het boek dan er moderne olie in te gooien. (denk aan vol mineraal/half syntheet oid)
Je weet nooit hoe het blok op die nieuwe olie reageert.Kijk enkel maar naar bijv de E10 brandstof; daar wordt een oude auto ook niet blij van.
ik rijdt zelf (naast de daily Astra) een Volkswagen T2 bus van 1977, met een “keverblok”
Dit blok is in 2007 speciaal voor mijn bus gebouwd, en ook daar kreeg ik het advies voor om met klassieker olie te gaan werken. ( in mijn geval een vol-mineraal olie)succes
gr
Marcelturbo.d
Deelnemerdan heb je echt geluk gehad.
Zal wel heel raar geweest zijn om daar een wrak bij de garage achter te laten en vervolgens weer naar huis te rijden.Hoop dat alles goed/netjes wordt afgehandeld en dat jullie er geen lichamelijke klachten aan overhouden.
gr
Marcelturbo.d
Deelnemerdenk dat je van geluk mag spreken dat je in een grote auto zat; in een corsa oid zal het waarschijnlijk nog slechter zijn afgelopen.
Sterkte iig.gr
Marcel16 april 2014 om 14:57 In reactie op: welk programma gebruiken om mijn signum te fotoshoppen #18229297turbo.d
DeelnemerProgramma’s als Photoshop (en ik denk de meeste andere programma’s ook) vergen idd veel oefening; een boek met tips wil ook nog wel eens helpen. Photoshop heeft zoveel mogelijkheden / opties maar het is wel een super programma om mee te werken.
gr
Marcelturbo.d
DeelnemerGefeliciteerd :)
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
turbo.d
DeelnemerDan kan ik opzoek. Tnx
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
turbo.d
Deelnemerhier even op inhakend; ik heb een JVC KD-R711; waarop de achterkant een “steeringwheel remote input” entree opzit (volgens mij ook een 3,5 mm connector.) Wat zou ik dan nodig hebben om de stuurwiel bediening van een Astra-G werkend te krijgen :?:
gr
Marcelturbo.d
DeelnemerIk heb in minn huidige auto ook cruizecontrol. Gebruik het ook bijna altijd; zelfs in dorpen, dan rij je ook niet ongemerkt te snel. Dus gunstiger voor het aantal snelheidsboetes.
En het rijdt idd ook veel relaxter.
Gr
(Een trage slak)
Marcelturbo.d
DeelnemerOkay; ik snap beetje wat je gevoel erbij is.
Vind het (overigens) wel mooi dat je bezig blijf met dat.Je ziet ze steeds minder. Dus wordt toch wel zeldzaam.
Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerHoi Soepkip; ik ben een Opel fan in hart en nieren; heb zelf een Kadett-E gehad en vind veel modellen ook er mooi. Met een D-Kadett heb ik dat totaal niet. Ik vind het een vierkant koekblik; goed voor de autocross.
Kan jij mij vertellen wat de D-Kadett voor jou zo speciaal maakt dat je er (nu weer) 1 heb bij gekocht :?:
Ben benieuwd wat de charmes van de D-Kadett zijn (die ik dus niet zie)
Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerHad geen stappen motor; maar , maar idd reinigen van EGR enz hielp wel.
En ik had misschien nog eens moeten olie verversen en de carterpan leegschrapen.Maar toch ik merk dat de Astra-G veel strakker en soepeler reageert.
Ik denk dat mijn F aardig aan z’n eind was, ook al rijdt hij nu nog.Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
turbo.d
Deelnemerschakelaar met stuurspanning een relais laten schakelen die de kont-verwarming inschakeld.
Ik had in mijn Kadett toen een 2e mistachterlicht schakelaar gescoord; had ik een zendsysteem op aangesloten. Deze zorgde ervoor dat ik een externe bron via de FM radio kon ontvangen. Daarnaast had ik er een spanningsomvormertje opzitten naar 6V, zodat mijn externe bron van stroom werd voorzien.
Dat zenddingetje gooide de hele FM-band plat, dus vandaar dat ik hem enkel ingeschakeld wilde hebben als ik die bron ook ging gebruiken. Was er niet erg over te spreken, omdat de geluidskwaliteit me tegenviel.
Het Spanningsomvormer kastje heb ik nog steeds liggen en werkt nog goed.
De schakelaar had ik in de Kadett gelaten toen ik hem wegdeedE-Kadett blijft een leuke auto.
gr
Marcelturbo.d
Deelnemervalse lucht/ te arm mengsel :?:
turbo.d
DeelnemerVind topgear al lang niet meer boeiend. Wat interesseert mij de nieuwste (dikke patserbak die ik toch nooit kan betalen)
Alleen de challenges zijn idd erg leuk. Alleen die zijn maar af en toe. De rest alleen maar praat over te dure auto’s.
En ze vinden Opel/Vauxall een onwaardig merk.
Altijd weer negatief commentaar.
Gr
MarcelVerzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
turbo.d
DeelnemerIk stond vorig jaar voor dezelfde keuze. Heb mijn Astra-F (uit oktober 1997) in het bezit gehad van oktober 2002 tot juni 2013. In die periode heb ik hem van 111.000 naar 350.000 gestuurd. (op LPG)
Voor de keuring in 2012 had ik hem al opgelapt; nieuwe remleidingen erin gelegd en de dorpels aan beide zijden gelast.
Ik had echter gedurdende 2012 en 2013 steeds vaker problemen met starten en niet meer lekker regelmatig lopen van de motor.
Ik heb hem dan ook (uiteraard met pijn in het hart) weg gedaan.Ik heb er een Astra-G uit 2003 met 200.000 op de teller (weer op LPG) voor terug gekocht en daar ben ik ook erg tevreden over.
Tja dit soort keuzes maken is lastig. Maar als het de auto is waar je van “op aan” moet kunnen moet je op een gegeven moment wel een rationele keuze maken.Ow ja, voor mij was de Astra-F niet mijn eerste auto. Dat was een Kadett-E
Wel was de Astra-F mijn trouwe kilometervreter al die jaren.succes iig.
gr
Marcel -
AuteurBerichten