Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
turbo.d
DeelnemerTnx :) altijd handig; ik ga daarnaast ook een Haynes manual bestellen.
turbo.d
Deelnemertopic even een schop, ik ben hier ook in geintreseerd. Kan ik het PDF nog ontvangen :?: de downloadlink is dood ondertussen.
tnx
gr
Marcelturbo.d
DeelnemerMijn Astra-F heeft ook rot rondom de tankklep (ook bij de LPG aansluiting op de ander kant)
Wat gedaan vandaag
Op onderdelen jacht op de sloop voor de Astra-G en daarna de volgende dingen gedaan:
– de veer rechtsachter vervangen
– tweeter rechter voordeur vervangen
– dashboardkastje vervangenDaarna nog even gevraagd bij Cartall wat een voorwiel lager en een lambda sonde kost. €250,- en €120,-
Wordt dus nog een ritje naar de sloop.turbo.d
DeelnemerHoeveel stroom trekt die camera :?:
Anders is dit mogelijk een oplossing:
Draad vanaf de accu naar achter trekken en bij je achterlicht een relais plaatsen; zodra je achterlichtje brand wordt het relais bekrachtigd en krijgt je camera systeem stroom.
Vergeet niet aan beide kanten van die kabel naar de accu even een zekering te plaatsen.Gr
Marcel
(newbe op dit forum maar altijd aan het hobby-en met electra)turbo.d
DeelnemerIk heb zelf een Westfalia Essen aanhanger; ligt als een huis op de weg.
turbo.d
Deelnemer@KadAstra-EF wrote:
Die Kadett:
:wub :wub :wub :wub :wub :wub :wub :wub
Mooie auto’s heb je (gehad)
Rik ;)
Ja de Kadett vond ik toen ook een schitterende auto.
Was toen al 9jaar oud. Heb er ergens wel spijt van dat ik hem weg heb gedaan.
Heb niet echt plaats voor een (3e) hobby auto.Misschien ooit nog eens een Kadett cabrio erbij ( dan niet de GSI, maar de standaard zg maar)
turbo.d
DeelnemerVandaag met de Astra-G naar de dealer geweest voor een check-up.
En hieruit bleek dat de astra technisch dik in orde is, maar er zijn wel wat dingen aan het licht gekomen– 2e lambda sensor gaf geen goede uitlezing. (dus vervangen)
– liep onregelmatig op alle cilinders. (set nieuwe vonken erin; opgelost)
– wiellager rechtsvoor moet worden vervangen. (dacht banden)
– rechter achterveer moet worden vervangen. (zelf al gezien)
– einddemper ophang beugel moet worden vast gezet. (ook zelf gezien)
– dynamoriem moet nog vervangen (zag er zelf iets los zitten)
– airco lek test laten doen en afvullen.
– pookhoes vervangen
– slijtage stuurwiel aanpakken ; denk er een lederen hoes omheen te doen.
– tweeter rechts voor vervangen.
– van binnen flink uitsoppen
– van buiten helemaal polijsten, zodat de kleur weer terug komt.Dus paar belangrijke dingen en veel TLC, zodat ik nog jaren van deze bolide kan genieten.
turbo.d
DeelnemerWat gedaan aan de nieuwe Astra: diagnose door de dealer ivm aankoop.
Conclusie; motor loopt prima en technisch dik in orde.
Na vervangen van de bougies was er nog slechts 1 code in het systeem te zien.Wat moet er gebeuren:
– Rechter voorwiellager vervangen;
– de 2e lambda sensor vervangen; (kwam uit de tech2 diagnose)
– rechter achterveer vervangen.
– pedaalrubbers vervangen
– rechter tweeter vervangenDus paar aandachtpunten en wat TLC en we kunnen lekker cruizen.
Foto van de Astra:

Enne; ik ga hem niet aanpassen, vind de auto zo mooi genoeg. 8)
turbo.d
Deelnemerheb het project even vanaf pagina 1 terug gelezen. Heel indrukwekkend. En nog even voor de beleving; is dit hobby of…..
turbo.d
Deelnemer@Vinci wrote:
Nee geen smurrie, gewoon basis olie. Dat ook nog eens niet al te puur is en de viscositeit dus meer een gemiddelde is van een diversiteit aan koolwaterstof moleculen. Daar naast bevat het niet of nauwelijks additieven, en dat maakt goede olie ook duur. Een goede merk olie heeft een veel puurdere samenstelling van voornamelijk olie moleculen met dezelfde afmetingen. Die olie gaat daar door ook veel langer mee.
Alle waar naar z’n geld…
Als je nog lang met een auto vooruit wil loop je er met een grote boog om heen…
We hebben het hier wel over sythetische olie toch :?: Wat als je met een vol-mineraal ga werken.
Daar zitten ook additieven in, maar toch is het een heel ander produkt dan synthetische olie.turbo.d
Deelnemertnx :)
turbo.d
DeelnemerIk ben in de oude (pre-digitaal) foto doos gedoken en heb er een paar foto’s gevonden van mijn auto’s:
allereerst de Kadedillac:



Kan me nog goed herinneren; had de auto toen net, en dat weekend helemaal gepoetst en gedaan, en heb er speciaal foto’s van gemaakt. Helaas is dit alles wat er van deze auto over is; herinneringen en foto’s.De volgende is de kilometervreter; mijn betrouwbare auto die me overal gebracht heb waar ik wilde. De Astra-F (fresh) X1,6SXR


En als laatste de huidige/nieuwste aanwinst: De Astra-G Enjoy Z1,6SE



Morgen naar de garage voor een check-up.
turbo.d
DeelnemerIk ga graven in de ouwe doos. 8)
turbo.d
DeelnemerIk zal van het interieur na het weekend foto’s maken ( staat nu niet thuis); hij is nog compleet fabrieks origineel. En onverbouwd.
turbo.d
DeelnemerDuitsland of belgie ;)
turbo.d
Deelnemer@Haasje17 wrote:
Ik zou voor de astra G gaan, is gebouwd van 98 tot 2004. De 1.4 erin is te licht.
De 1.6 8v x16szr is ook wat aan de trage kant.
De 1.6 8v Z16SE is een geschikte motor voor aanhangwagen en zuinig wel nog wat traag.
Alle motoren daarboven X16XEL, Z16XE, X18XE1, Z18XE, X20XEV, Z22SE, of OPC motoren zijn allemaal geschikt.Om een luxere auto te hebben moet je gaan voor een sport edition II of een Njoy versie. De andere zijn vaak wat minder luxe uitgevoerd.
(Electrische Ramen, Verwarmde spiegels en dat soort dingen).Heb je een astra g gebouwd in duitsland heb je wat meer kans op roest dan die in belgie zijn gebouwd.
Verder kwalitatief allemaal goede autos.Waar haal je die bouw gegevens vandaan :?:
Ik weet dat er een type plaatje aan de binnenkant van de motor ruimte te vinden is bij de Astra-F, maar bij de Astra-G is deze spoorloos.turbo.d
Deelnemer@Roberts wrote:
102000 op m’n vrij zeldzame 2.2 Saloon.
(Hey, ik zie alleen de 1.6 of diesels rijden van dat jaar)
Hij brengt me overal op gas voor een drol.
Tussen de 550 en 600km per 48L lpg
wat een uitvinding €0,59/L ;-)Groet!
Waar tank jij zo goedkoop :?: Hier in de buurt is het € 0,64 maar langs de rijkswegen alweer € 0,77
turbo.d
DeelnemerIk heb respect voor de Astra-F rijders die al meer dan 500.000 km gereden hebben.
turbo.d
DeelnemerNou, heb me net aan de andere kant voorgesteld, dus ook maar ff KM stand posten dan:
Astra-F( Fresh) uit 1997 op LPG; nu 347.000; toen ik hem kocht in 2002: 111.000
Astra-G (Enjoy) uit 2003 op LPG; nu 195.000 (net gekocht vandaar dat ik me heb aangemeld) -
AuteurBerichten