Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
turbo.d
Deelnemerdan was dat dus niet op LPG. als ik het zo lees.
turbo.d
Deelnemer@KadAstra-EF wrote:
Ik gebruik al een paar maanden “relais99” en het voldoet mij meer dan uitstekend :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb
Rik ;)
Ik zie idd dat ik dit (jaren geleden) ook had kunnen plaatsen in de Astra-F… Jammer dat ik er nooit eerder mee bezig ben geweest.
En nu in de Astra-G.. past het niet :cryturbo.d
DeelnemerBen even aan het snuffelen gegaan en heb het relais uit de zekeringen kast verwijderd.
Bij vergelijk met het VW relais zijn deze helaas totaal verschillend;In het relais van de Astra ( GM 90191753 PA66-GF30) heb ik de volgende contacten:
30-86-85-87-87ahet VW relais heeft de volgende contacten:
15-53s-53M-i-T-31Ik weet van het VW relais dat het contact -i- wordt gebruikt voor de interval regeling en contact -T- voor “2 maal wissen bij bediening van de ruitensproeier”.
Het contact -i- is een dun pootje wat extra op het relais zit. Helaas is deze positie niet aanwezig op het relais van de Astra en ook niet voorbereid in de zekeringen kast. Kort gezegd. Het gaat niet werken.
controle bij de Astra-F leerde mij dat het -i- contact daar wel in zit en om die rede het VW relais daar gewoon in geprikt kan worden en werkt.
Jammer :( had gehoopt deze extra functionaliteit zo in mijn Astra-G in te bouwen.
turbo.d
DeelnemerIk bedenk me nog iets: Heb je een boordcomputer met diagnose controle :?: kijk even voordat je iets ga aansluiten wat er gebeurt als je de lampjes uit je achteruitrij lichten draai. Indien de computer aangeeft (achteruitrij licht controleren) Dan zou het kunnen zijn dat je door het inkoppelen van je camera een foutieve waarde op je boordcomputer krijg.
Ik heb zelf (nog) niet zoveel ervaring met diagnoses van boordcomputer. Ik knutsel zelf aan een oldtimer.
turbo.d
Deelnemerokay, ff rekenen:
het aantal Watts gedeeld door de voedings spanning ( zeg maar 12V ) geeft de amperage (verbruik aan)
In dit geval is het aantal Watt’s al erg laag dus als ik 4 Watt deel door 12V kom ik uit op 4/12 is 0,33a MAW het verbruik van die camera is nog niet eens een half ampere. Als ik dit zo lees zou je dit dus inderdaad kunnen laten voeden vanaf je achteruit rijlicht.( even ter vergelijk, een standaard gloeilampje voor de achteruit rijlichten verbruikt al veel meer; )
Hoe nu te handelen: Schuifstekkertje op je achteruit rijlicht bijplaatsen ( er zijn dubbelle klemmetjes te vinden) vanaf daar naar een zwevende zekering gaan ( pak een exemplaar van minder dan 1A ) en voedt daarmee je camera.
Uiteraard moet er vanaf de camera een signaal kabel naar je schermpje toe komen en een massa draad naar je chassis.
Ik wil wel adviseren om de accu los te koppelen voordat je de bedrading aansluit en… de boel goed isoleren.Daarnaast is het gebruik van een multimeter erg handig om te zien waar wel en waar geen stroom op staat.
gr
Marcelturbo.d
Deelnemer@wim-v6 wrote:
Is wel relevant, ook op LPG, de Benzinepomp draait Continu, ook op LPG..
De klepje hangt aan de Luchtfilterbak, Zwart klepje met 2 vacuumslagen eraan, en een stekkertje, en doet tikken op bepaalde momenten bij opgewarmde motor
Tnx, ga ff snuffelen.
turbo.d
DeelnemerIk had bij mijne (welke ik sinds vorige week in bezit heb ) hetzelfde probleem. Sleutel werkte willekeurig.
tijdens het onderzoek kwam ik erachter dat de batterij aansluitingen 4 punten hebben. voor de + 2 en voor de – 2.
De plus en de min zitten beiden gesoldeerd op beide zijden van de print.Voor mij was het loshalen van de batterijhouder; goed openen van de gaatjes en opnieuw solderen van alle 4 de puntjes de oplossing voor dit probleem.
turbo.d
DeelnemerHeel bijzonder om te lezen dat dit Volkswagen Relais werkt; blijkbaa is de pin-out in het ruitenwisser schema dus gelijk voor Opel en Volkswagen.
vorig jaar heb ik ditzelfde relais geplaatst in mijn oldtimer die geen interval functie had en ook geen stand op het pookje. Die stand heb ik er bij ingeknutseld en nog wat problemen overwonnen door een hulp relais te plaatsen.
Anyway works like a dream.Vraag me nu alleen af of ik dit relais ook kan gebruiken in een Astra-G; want die functionaliteit van dat relais is erg handig.
Heb overigens wel een idee. ( gewoon relais uit de zekering kast trekken en eens op het buro gaan meten wat hij doet icm met wat ik nog weet van de werking van het relais 99 )gr
Marcelturbo.d
DeelnemerMooie auto die E-Kadett; heb er zelf ook warme herinneringen aan.
turbo.d
DeelnemerDie ik heb binnengehaald was een exe file en daar heb ik beetje hekel aan :oops:
dus ga ik maar voor plan 2: een gedrukte versie.turbo.d
DeelnemerBlijkbaar slijpsel/boor krul in je cilinder gekomen en dus krassen in de wand.
Waardoor je olieschraap veren die alles weghalen.Hoe zien je bougies eruit :?: naar mijn idee klopt je verbranding niet meer en moet je het eerder daar zoeken waardoor ie minder snel wil lopen.
turbo.d
DeelnemerAls je tank een “bonk” geeft als je de dop eraf draai lijkt het mij op vaccum trekken.
Maar dan moet je dit naar mijn idee ook op een gegeven moment merken tijdens het rijden.
Dan stottert en sputtert de motor omdat ie niet genoeg brandstof krijgt.Even voor mijn beleving; waar vind ik die ontluchtingsklep dan :?: en zit hier ook een sensor in :?:
Ik kreeg een foutcode die hier iets mee te maken had. Scheen echter niet relevant te zijn omdat ik LPG rijdt.turbo.d
DeelnemerSteel is the real deal
turbo.d
DeelnemerBen er nu 1 aan het downloaden; ben benieuwd of het is wat ik hoop dat het is 8)
turbo.d
DeelnemerStaat al €4000,- op :shock:
turbo.d
DeelnemerZiet er sportief uit dit model.
turbo.d
DeelnemerHeb vandaag in de Astra-G
– nieuwe pedaalrubbers geplaatst
– De inhoud van de LPG tank opgezocht/gecontroleerd.
– De afstandsbediening sleutel gereparareerd.De solderingen van de batterij lipjes zat niet helemaal lekker, dit even opnieuw gesoldeerd. Nu werkt de AB weer zoals ik verwacht dat ie werkt.
gr
Marcelturbo.d
Deelnemeren toch weer een piep kleine update:
de afstandsbediening in mijn sleutel werkte niet consequent. Hij had soms geen zin om wat te doen, soms zag ik dat het lampje lang bleef branden. Opnieuw aanmelden wilde dan nog wel eens helpen, maar dat vergat hij vaak genoeg, ook batterij vervangen was niet afdoende.
Dus… Sleutel openen en eens kijken naar de aansluitingen van de batterij op het printplaatje. Ik zag dat er al eens aan gesoldeerd was en dat er beweging inzat. Slecht contact dus.
spul uitelkaar gehaald, gaatjes geopend, opnieuw gesoldeerd (aan beide zijden van de print), aanmelden en… Nu lijkt hij weer consequent te werken. Dus weer klussie gedaan.
En nieuw pedaal rubbers geplaatst.
Wat staat er nu nog op de to-do list:
– pookhoes vervangen
– mat voetruimte bestuurders zijde
– airco controleren & afvullen
– lederen stuurwielhoes erom doen
– lambda sonde vervangen
– Van binnen lekker uitzuigen en uitsoppen
– Van buiten compleet polijsten.Dus qua techniek is het nu bijna voorelkaar, maar de details blijven nog bestaan. :)
gr
Marcelturbo.d
DeelnemerJa dat mag je stellen, maar het helpt wel als je gereedschap en een werkplaats heb.
(heb ik niet, maar mocht dit samen met mijn schoonvader doen. )turbo.d
DeelnemerDat is leuke achtergrond info.
Ik wens je veel Plezier met deze auto.Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerNette auto. Kan me niet herinneren ooit een Kadett-D cabrio gezien te hebben.
Weet je hoeveel er van geproduceerd zijn :?:turbo.d
DeelnemerNu kan ik over de weg zoeven zonder veel herrie 8)
turbo.d
DeelnemerZo, heb niet stil gezeten de laatste paar dagen.
Ben gister even naar de lokale sloop gegaan om wat onderdelen te scoren voor de Astra-G
Wat had ik mee:– dashboard kastje zonder DIN vakjes (zit reeds gemonteerd)
– tweetertje voor de voordeur. (zit er ook reeds in)
– paar emblemen voor de klep. Mijn klep zegt links [ASTRA] en rechts [1.6]
De oudere versies zeggen links [OPEL] ; en rechts [ASTRA] en daaronder [1.6]
Misschien wil ik dat wel aanpassen.
– Een achterveer onder een Hatchback 5 deurs vandaan gehaald.
Die zat er met 2 uurtjes bij mij onder.Toen kwam de tricky part: voorwiellager; even naar De garage, die vertelde €250,- voor het lager en met arbeidsloon €350,- en daarbij: dat kan je zelf wel, boel los halen en nieuwe erop schroeven klaar.
Ik sloop bellen: helaas geen lager. Heb hem nu via Marktplaats besteld en opgehaald. Kosten €75,- wat ik dus alleszins redelijk vind. Wat ook nog jaar garantie.
Toen eronder zetten. Was een bereklus; steekas was niet los te rammen.
En geen poelietrekker die paste; toen met een pneumatische hamer/trekker en kettingen kracht erop gezet en toen ging ie los.Terug monteren was daarna niet al te moeilijk meer.
Weet nu gelijk wat me tewachten staat als ik een keer stofhoezen moet vervangen.
turbo.d
DeelnemerWiellager rechts voor vervangen. Wat een klus; die steekas zat muurvast.
Bij gebrek aan een passende poelie trekker hadden we een pneumatisch hamer/trekker erop gezet; ketting om de bevestigings schijf van het lager. Uiteindelijk kwam ie los.Toen was de klus snel bekeken. Dus nu over de weg zoeven 8)
turbo.d
DeelnemerKlopt inderdaad, van mijn oldtimer heb ik een stuk of 5 verschillende technische boeken; daarvan vind ik Haynes wel tegen vallen; andere boeken die ik heb zijn duidelijker.
(schematische tekeningen tov donkere/onduidelijke foto’s)Maar zie maar eens aan originele werkplaats handboeken te kome.
-
AuteurBerichten