Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
turbo.d
DeelnemerGister was het een prachtige dag; en ik vond het tijd om de audio spullen uit mij Astra-F te halen en hem klaar te maken voor de verkoop.
Dus begonnen om alle dorpelstrippen los te halen en de kabels eruit te halen.Tijdens dit klussie vond ik het geen gek idee om de Astra-F eens goed te stofzuigen. Uiteindelijk resulteerde dit erin dat ik de auto van binnen en buiten compleet heb schoon gemaakt en opgepoetst.
Daarom met gepaste trots hier een korte foto reportage die ik gemaakt heb van mijn trouwe kilometer vreter; de Astra-F Fresh:










groeten
Marcelturbo.d
Deelnemerziet er netjes uit voor een 96-iger. En knap dat je alle wieldoppen nog heb; ik heb er in 10 jaar ongeveer 5 verloren :(
turbo.d
DeelnemerBeter is het om meteen te vervangen; heeft toch al 170.000 achter de kiezen en meestal is het zo als je het los haal krijg je het niet opnieuw goed gemonteerd.
Trouwens je zal de slijtage aan de koppelingsplaten kunnen zien als het los is. Je zal veel slijtplekken kunnen zien.
Kortom, je kan er makkelijk bij dus meteen vervangen. Beter nu dan later je motor weer moeten demonteren.
turbo.d
DeelnemerDruklager duwt je koppelingsplaten vrij van je vliegwiel zodat je kan overschakelen.
Is een onderdeel dat je met je koppeling ook (moet) vervangen, ook is het verstandig de veren te vervangen.turbo.d
DeelnemerEn wat waren daar de kosten dan :?:
Ik wil de climatronic van mijn Astra-G ook laten “lektesten” en afvullen.turbo.d
DeelnemerDat is opzich vreemd; had je dan geen goed passende sleutel :?:
Ik bedoel; met een bougiesleutel pak je hem over de isolator heen op het boutgedeelte zeg maar.Wel klote dat je blok in de soep is gedraaid zo.
turbo.d
DeelnemerDe Astra-G uitgezogen;
Daarna de Astra-F uitgezogen; leeg gestript qua audio enz.
Vervolgens het interieur met natte spons afgenomen en met cockpit spray behandeld.Daarna de auto buitenom ook gewassen en gepoetst.
Dit alles om een paar mooie foto’s te maken als aandenken/herinnering aan mijn trouwe bolide.
Vrijdag gaat hij weg. Zal wel moeilijk worden om hem vaarwel te zeggen.Dat had ik ook toen ik mijn Kadett inruilde voor deze.
Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerIk kocht een jaar of 8 geleden een set Opel dakdragers van de Kadett-E. €5,- rommelmarkt prijs.
Deze paste prima op de Astra-F, vorige week ook gebruikt op de Astra-G. Werkt prima.Owja; op de sleutel van de dakdragers staat Thule.
turbo.d
DeelnemerMag ik vragen hoe je stukjes van de witte isolator in je bougiegat heb gekregen :?:
turbo.d
Deelnemer@black pearl maastricht wrote:
als je de deuren openmaakt gaat het nog maar zo gauw als je de deur sluit is het weg.
helaas heeft de astra g dit nietMaar bij de Astra-G kan je de ramen nog sluiten door de sleutel in de deur te steken en eventjes vasthouden in de afsluit stand.
Werkt prima bij mij.turbo.d
DeelnemerKan je mij wat meer vertellen over die multitimer, wat het is, waar deze zit en hoe ik het kan overbruggen
turbo.d
DeelnemerKijk, goed werk. Ben blij dat ik heb kunnen helpen.
Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerOok ik vind het zonde een Kadett die, wat ik op de foto’s kan zien, nog erg netjes is te gaan ver-ratlooken.
Koop dan idd een opknapper; en maak die dan als ratlooker.Deze auto is nog gewoon te netjes. en er zijn vast mensen die graag met zo’n mooie klassieker willen rijden.
turbo.d
DeelnemerVolgens mij kan je voor veren gewoon aan de hand van het kenteken de juiste opvragen bij de Cartall.
Of je ga naar de sloop en zoek daar een gelijkwaardige auto uit en haal er daar 1 onder vandaan.Als je beetje kan sleutelen is het een klus die gemakkelijk zelf te doen is.
3 juli 2013 om 12:29 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059494turbo.d
Deelnemer:lol: lol; haardroger in de auto. Tja, de meeste mensen zitten tegenwoordig ook van alles te doen achter het stuur, dus haardroger is geen gek idee ;)
Ik begon dus aan het verhaal en zat met stijgende verbazing en intresse te lezen was 2 1/2 uur zoet, wat een schat aan informatie. Heb net ook nog even het oudere topic motor wissel doorgebladerd. ( iets minder intensief gelezen :oops: )
Heb je de zit positie tov het stuur ook aangepast :?: kan me herinneren dat bij mijne het stuur van de Kadett iets naar rechts zat tov de middenlijn van de stoel. Had gelezen wat voor gevecht je met de stoelen heb geleverd.
turbo.d
Deelnemer@ricksmits wrote:
@Xtreme-coupe wrote:
even een korte vraag van mijn kant. ik heb een astra coupe gevonden die ik evt wil gaan kopen, maar de ruitenwissers gaan niet helemaal terrug in de onderste stand, voor de rest werken ze prima.
Een vriend van mij had dat probleem ook op zijn coupe, maar heeft er nooit naar gekeken. iemand mischien enig idee, want met de zoekfunctie komt er ook niks naar voren. thnhx alvast!even een algemeen antwoord.. dus is niet alleen voor de coupe..
je hebt soms dat ze niet helemaal goed vast zitten,, als dan het raam droog is dan hebben ze nogal ‘weerstand tegen het raam.. hierdoor schieten ze soms langzaam maar beetje uit positie.. kwestie van losdraaien en verzetten.
Als ik hieruit gebruik dat ze “schuiven over de vertanding” dan lijkt mij dat ze dus ook verder wissen dan normaal.
3 juli 2013 om 12:02 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059492turbo.d
DeelnemerHaha, daar heb je ook gelijk in; in mijn Astra-f heeft de eerste 2 jaar de airco gewerkt, daarna ging er iets stuk (wat weet ik niet) maar anyway ik heb er dus nog ruim 8 jaar mee gereden zonder airco en eerlijk gezegd miste ik het ook niet. :oops:
Nu heb ik een Astra-G met climate control; die moet nog wel even worden getest op lekkage en daarna weer gevuld. Vraag me nu wel af of ik hem dan ook echt ga aanzetten of dat ie altijd in de [eco] stand zal staan zoals nu.
Kijk dat van die stuurbekrachtiging is mooi om te lezen. En wat ik gelezen heb over je caster aanpassing dus ook noodzakelijk. Heb er zelf niet veel verstand van, maar in je topic is alles heel duidelijk uitgelegd dat ik het begrijp.
3 juli 2013 om 10:33 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059490turbo.d
DeelnemerIk zou het leuk vinden om je Kadett eens te bekijken; om alle wijzigingen te zien. Vraag me af of ik het allemaal kan herkennen; het is voor mij alweer 10 jaar geleden dat ik mijn Kadett heb ingeruild.
Heb ik het nou goed begrepen dat je een Kadett hebt van voor de facelift van 1988 :?:
Nou ja, voor zover als die er nu bij staat is er geen enkele Kadett die er meer mee te vergelijken is.Dan nog een laatste paar vragen;
– je hebt stuur bekrachtiging ( zat die al in jouw kadett :?:)Je hebt Cruise control en regelbare ruitenwissers erin gemaakt, Schijfremmen rondom dus heb je ook nog over Airco nagedacht :?: of is daar geen ruimte meer voor onder de motorkap :mrgreen:
Echt diepe respect voor je project.
3 juli 2013 om 08:49 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059488turbo.d
DeelnemerHeb ongeveer 2 1/2 uur gebruikt om dit hele topic vanaf het begin te lezen.
:shock: WOW :shock: wat een waanzinnig project, en over elke aanpassing is nagedacht.Respect voor wat je gedaan heb; want zoals gezegd aan de buitenkant zie je er serkelijk niets van.
Wolf in schaapskleren; prima benaming.Veel plezier met je Kadett 8)
Gr
Marcel2 juli 2013 om 22:32 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059487turbo.d
DeelnemerMooi verwoord, kan zien dat je ook echt weet waar je mee bezig bent.
Dat wat je zegt over het nek verdraaien; duimpies en praatjes maken dat ken ik al te goed; heb ik ook als ik met me oldtimer kom voor rijden; altijd leuk.En ik snap idd dat plastic onder de motorkap ook niet helemaal.
Wat dat betreft heb ik het nog makkelijk met mijn 1.6se in de Astra-G
Ook mijn Kadett en Astra-F waren nog goed te servicen.Hoewel ik een probleem ook niet uit de F kreeg.
Dus moet ik ook maar aan een OpCom, zodat ik de boel kan utlezen.Waar is de tijd gebleven dat je zelf iedere 5000km moest kleppen stellen en de ontsteking met een lampje kon stellen.
Ik ben wel van de mechanische techniek, veel minder last van vage klachten.
turbo.d
DeelnemerKijk eens naar je vacuum wat naar de bekrachtiger gaat.
2 juli 2013 om 21:51 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059485turbo.d
DeelnemerAstra-G stoelen in het interieur :?:
En je motorruimte ligt goed vol; heel verschil met de 1.4NZ die ik in de mijne had ooit.Wat voor soort blok heb je erin, hoeveel pk enzo.
turbo.d
Deelnemerokay, dan is het altijd het proberen waard. (eerst zo’n ding bestellen)
gr
Marcelturbo.d
DeelnemerEven inhaken op dit topic:
Kan je dan ook veranderen dat de datum in beeld blijft staan, als je een ander merk dan een originele radio erin heb gezet :?:
Mijn Astra-F deed dat toen ook, daar heb ik wel een draadje doorgeknipt.
Als ik in een Astra-G dit kan veranderen dan is dat ook mijn keuze.en dat uiteraard ook de vraag, kan dit enkel met de Dealer Tech2 of ook met een Opcom :?:
turbo.d
DeelnemerHeb mijn F op dit moment ook nog.
-
AuteurBerichten