Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
7 augustus 2013 om 13:20 In reactie op: Astra F, Opel logo vervangen/Afdek dopjes tectyl gaatjes #18165024
turbo.d
Deelnemerbij een nieuwe bus ML krijg je van die afdek dopjes erbij; anders eens vragen bij de FLAPS (Friendly Local Auto Parts Store) zoals de Cartall; Brezan o.i.d.
turbo.d
DeelnemerIk heb een jaar of 13 geleden ook een Kadett-E gehad (zie foto).

Dit was mijn eerste auto; een 1990 Kadett 1.4i op LPG. Heb hem 3 jaar gehad en heel veel warme herinningen. Heb dit topic met veel belangstelling gevolgd en ook met het idee gelopen om gewoon te komen kijken. Maar goed, ben nog niet zo lang hier op het forum en heb ook geen Kadett meer.
Ik heb eigenlijk een waanzinig idee; mijn vrouw heeft nog geen rijbewijs en dus ook geen auto. Misschien een Kadett-E cabrio voor haar kopen.Sla ik weer meerdere vliegen in 1 klap. Leuke auto voor in de zomer om te cruizen, mijn vrouw mobiel en ik me eerste “liefde” terug. :jerry
Het is dat ik al een oldtimer heb. Maar anders had ik het misschien al een paar jaar geleden gedaan. :hmmzMocht ik tegen de volgende meeting nog geen Kadett-E cabrio hebben; dan kom ik misschien wel de Kadett-G; welke ik een stukkie verderop parkeer :jerry
greetz
Marcel7 augustus 2013 om 13:05 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059508turbo.d
DeelnemerIk blijf onder de indruk van deze kadett Vincent. Jammer dat ik zelf geen Kadett (meer) heb. Anders was ik ook zeker naar de E-meeting gekomen.
Misschien dat ik een volgende keer gewoon met de Kadett-G ga komen; welke ik een stukkie verderop parkeer :jerry
7 augustus 2013 om 12:51 In reactie op: Astra F, Opel logo vervangen/Afdek dopjes tectyl gaatjes #18165022turbo.d
DeelnemerIk heb recentelijk een keer de grille los gehaald met de klep dicht. (de opentrek hendel werkte niet meer)
turbo.d
DeelnemerKYB wit zeker; die zijn toch om te verlagen :?:
Ik ben misschien bevooroordeeld, maar staat KYB niet voor Kill Your Back :?:Doe mij maar Koni’s
turbo.d
DeelnemerIk vind het best een knap wagentje, zo op de foto’s te zien.
turbo.d
DeelnemerAbsoluut, zo zal het altijd blijven en die er over 30 jaar nog zijn, zijn voor liefhebbers interessant en meestal redelijk onderhouden.
turbo.d
DeelnemerKan het niet gewoon zo zijn dat automaten de echte burgerbakken waren en daardoor verhoogde kans op weinig rijden door pekel/ellende en verhoogde kans op binnen stallen :?:
Het was mij ook opgevallen dat je enkel nog redelijke automaten kan vinden of misvormde/afgetrapte GSI’s vol tupperware. En uiteraard cabrio’s.
Gr
MarcelPs hulde voor je inspanningen deze Kadett op de weg te houden.
turbo.d
DeelnemerIk heb zelf een kleine ultrasoonbak die ik gebruik voor reiniging sieraden en electronica.
En een 12v voeding heb ik ook, dus die setup kan ik zo maken.Is die reinigingsvloeistof bij de Cartall te krijgen :?:
Of pak je Wyns injector cleaner (wat je bij de benzine moet gooien)Het is bij mij nog niet nodig, maar alle info is uiteraard meegenomen.
Gr
Marcelturbo.d
Deelnemerligt aan de taxatie waarde wat het moet gaan kosten. Ik zit (met taxatie rapport van meer dan €10.000,-) bij de (**** glashelder ) op € 23,- per maand voor mijn oldtimer.
Mijn oldtimer is van oktober 1977
turbo.d
DeelnemerJij bent de expert :lol:
Ik heb eigenlijk altijd auto’s met een productie datum van tegen het eind van de modelserie.
(Kadett uit 1990; Astra-F uit 1997; Astra-G uit 2003)turbo.d
DeelnemerIk dacht dat het lampje standaard was; mijn Astra-F Fresh uit 1997 had hem wel iig. (had ook toerenteller dash)
Wel grappig dan om te bedenken dat dit lampje in de F-series een optie was; terwijl in de G-series de boordcomputer met verbruiks meter en rijbereik als optie te vinden is.turbo.d
Deelnemerlang geleden dat ik een Kadett op de sloop heb zien staan.
turbo.d
DeelnemerIdd Sans plomp is goed.
Ik ben zelf erg huiverig voor E10; maar dat komt doordat ik met een oldtimer rij.turbo.d
Deelnemerwat voor reinigingsmiddel doe je er dan bij :?:
turbo.d
DeelnemerDat hoogglans is niet mijn ding; in mijn auto is helemaal niets hoogglans. Vind dit meteen zo “plastic” eruit zien.
turbo.d
Deelnemer@ricksmits wrote:
mwa dat niet, mar ik ken dat randje niet uitstaan haha. daarbij kost spuiten voor mij ook niet de wereld
:jerryzit alleen nog te twijfelen mbt de kleur.. hoogglans zwart, mat grijs, sommige zeggen je moet carroseriekleur doen ( capri yellow ) maar da lijkt me niet echt iets..
foto maken en ff zitten sjoppen :?:
of even met stukjes papier in carosserie erop plakken (tijdelijk) en kijken wat je er van vind :?:
turbo.d
Deelnemer@HarrieAstra wrote:
Tot slot is de Astra afgelopen weekend heerlijk gewassen. Dat was namelijk hard nodig. Ook is de armsteun definitief geplaatst. Wat een aanrader is zo’n armsteun!!

Even een vraag; wat voor model Astra rij jij en wat voor stoelen zitten er in :?:
De lende steunen zijn veel beter dan de mijne. (ik heb een 2003 Enjoy )gr
Marcelturbo.d
DeelnemerAls je motor storingslampje brand loopt de auto in noodloop en ligt je verbruik meteen hoger.
Misschien handig om een Vauxhall garage te zoeken en een diagnose te laten stellen :?:turbo.d
DeelnemerHeb ik ook gehad; in de verloop naar de radio (die op de iso connector is gestoken) heb ik de blauw/witte draad; ze noemen hem “remote” los gehaald en dat werkt prima.
turbo.d
Deelnemerals hij eruit klapt is er idd iets mis; misschie nogsteeds sluiting :?: of stukje isolatie van een draad :?:
turbo.d
Deelnemer@jongsma63 wrote:
@turbo.d wrote:
Laat ik het zo stellen, bij de aankoopkeuring van mijn auto heeft de dealer de motor gecontroleerd en de foutcodes uitgelezen. En daarin kwam deze storing aan het licht.
Heb ook de foutcode; maar moet ik even zoeken.Kan ik die diagnose sonde testen/ doormeten :?: bijv met een multimeter oid.
Ok, da’s alvast fijn dat ze je een auto verkopen met fouten erin :) maar goed, daar ga ik niet over…..
Die lambdasonde is best goed door te meten….
Er zijn 4 draden (als het goed is)…. 2 daarvan zijn van de voorverwarming (zodat hij eerder kan gaan snuffelen) en 2 van het signaal.Hier de gegevens van een Z18xe die Wim-V6 heeft gedoneerd :)
lambda sonde meten Z18XE..
lambda sonde 1 (voor de kat dus)
meten tussen pin 2 en 4 voor lambda waarde.
deze moet bij STATIONAIR toerental tussen de 0,1 en 0,9 volt
bij koude draaiende motor meten tussen pin 1 en 3 om de verwarming te controleren
tussen pin 1 en 3 bij losgekoppelde stekker weerstand meten moet 9 ohm zijn.Lambda sonde 2: (na de kat dus)
lambda waarde meten tussen pin 2 en 4
Waarde moet bij STATIONAIR draaiende motor constant op 0,6 volt blijven staan.
om verwarming van de lambda te controleren geld hetzelfde als lambda 1Hiermee moet je in ieder geval weer iets verder komen, maar ‘k denk dat je nog veel verder komt met OpCom….
Dat is wel zo handig om te hebben, en kost volgens mij maar iets van 50€…..
Dus een keer laten uitlezen bij de dealer en je hebt het geld er weer uit :)Gr. Ronald
Okay, bedankt voor alle informatie.
Om even duidelijkheid te stellen. Ik had de auto van een particulier gekocht met een mogelijkheid de koop terug te draaien indien er problemen zijn met de motor. Vandaar even de aankoop keuring; want ik kan bij hem opstraat wel dingen zien/ruiken voelen en merkten we iets bij de proefrit, maar niet alle gebreken komen naar boven.Dus bij de dealer even op de brug geweest.
Een Opcom staat bij mij op de verlanglijst. Dat lijkt me een handig hulpmiddel bij service aan de auto.
Wat me echter tegenstaat is dat veel problemen terug te voeren zijn op de electronische sensoren, terwijl de mechanica het gewoon blijft doen. Ik bedoel zo’n sensor moet toch enkel detecteren of er iets aan de hand is en niet zelf de geest geven :?:
turbo.d
DeelnemerIk heb 2wk geleden mijn rechter lager vervangen aan mijn Astra-G van 2003. Ik heb deze via een MP aanbieder gekocht voor € 75,-
Het betreft een compleet schroefbaar lagerblok met een ABS ring erop.Wat is de werkwijze:
1. velg eraf
2. remklauw en schijf eraf
3. gedeelte van de ophanging loshalen zodat je ruimte kan maken om de aandrijf as eruit te krijgen.
4. Aandrijf as zit door het lagerblok heen en moet eruit; bij mij zat die zeer vast en hebben we met veel kunst en vliegwerk eruit gehaald.
5. Als de aandrijfas eruit is kan het hele ophang systeem los van de auto.
6. Dit in de werkbank geplaatst en met de speciale Torx inwendige dop de bouten los gedraaid waarmee het lager vast zat.
7. Nieuwe lagerblok erop gezet en vast gezet en alles weer terug gemonteerd.Totale werktijd bij mij was 3 uur.
Ik denk dat als je een poellietrekker kan vinden die over het schijf gedeelte kan zetten van het lagerblok, dat de aandrijf as op die manier gemakkelijk los te halen is. Rammen met een moker en en stuk hout was bij ons iig niet voldoende.
turbo.d
DeelnemerEen zelfsleutel garage zoeken :?:
-
AuteurBerichten