Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
turbo.d
DeelnemerDinsdagmiddag een groene E-cabrio gespot in Leiden (parkeerplaats bij de molen in de buurt van het station)
Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerMooi projectje die tellerbak. Vind ergens die E1 tellers mooier dan de E2, maar toch vond ik het niet kunnen de tellerbak te wisselen toen….
turbo.d
Deelnemeren als aanvulling:
– (remvloeistof uit je potje halen)
– Zuigers terug in je klauwen duwen zodat je meer ruimte heb om je klauw over de schijf te zetten.
– Bij vervangen blokken alles goed schoonmaken met remmenreiniger en de contactvlakken (aan de achterkant) insmeren met ene beetje remmenvet. De blokken zelf waar ze contact maken met de schijven nietEn daarna je vloeistof niveau weer controleren en evt bijvullen.
gr
Marcelturbo.d
DeelnemerDan denk ik dat ik tegen die tijd de moeite er voor ga nemen; heb dus nog even de tijd om me er op voor de bereiden.
Is het ook nog verstandig de klepdeksel te lichten en te inspecteren :?: en zo ja; wat kan ik daar aanzien (ofgezien van slijtage aan de nokken :?: )
turbo.d
DeelnemerDuidelijke taal :) ik zal het bij mijne ( ook 1.6SE) in de gaten houden.
Mijn service beurt (oliewissel) is in april geweest en zal ik in april ook weer doen.Is het dan handig om het blok ook te flushen en de carterpan te lichten/schoonmaken :?:
turbo.d
Deelnemer@wim-v6 wrote:
Nokkenas versleten, Kwaal bij te gering onderhoud… Komt helaas Heel veel voor.
Nokkenas is wel goed gebruikt te verkrijgen..
Willem
Even voor mijn beleving; wat versta je onder te weinig onderhoud :?:
turbo.d
DeelnemerJe heb gelijk; had onderhoudsboekje ook ff gepakt; wordt idd opgegeven voor de diesels.
Schrok al ff :shock:turbo.d
Deelnemer@wim-v6 wrote:
Poly-V riem:
Poly-V riem is de Multiriem, Controleren op droogte scheurtjes in de ribbels.Remvloeistof:
Advies iedere 2 jaar minimaal, Remvloeistof neemt water op, waardoor het kan gaan komen bij een noodstop, met als gevolg, geen pedaaldruk,en dus remkracht meer.Water aflaten dieselfilter:
dopje onderop het filter / filterhuisKlepspeling Controleren is een Flinke klus, stellen nog meer..
Willem
Moeten de kleppen serieus nog gesteld worden :?: ik dacht dat hydrolische klepstoters algemeen goed waren :?:
Ik kan wel kleppenstellen bij mijn oldtimer; wat is het verschil met een moderne auto dan :?:
Zitten er ook nog klepstelboutjes op dan.
Ik kan me niet herinneren dit ooit gecontroleerd te hebben bij mijn Astra-F.Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerIn de auto gaan zitten; auto op contact zetten en dan beide knoppen van de AB indrukken.
Dan is het geregeld.turbo.d
DeelnemerOkay, ga ik die klep loshalen en eens kijken of ik hem kan laten werken.
Bedankt voor de info iig.turbo.d
DeelnemerDan kan je hem beter op een trailer vervoeren (onder een hoes)
Auto’s zijn gemaakt om te rijden ;)
turbo.d
DeelnemerJa dat ken ik wel een beetje; ik was voor de leiding ook veel kwijt; maar ik zag geen voordeel in de aanschaf van die fels set. Vandaar dat ik de leidingen eronderuit had gehaald en op lengte had laten maken en de nippels door Cartall liet doen.
Ik ben bij mijn oldtimer nu lekker tectyl aan het weghalen onder de auto; ook zo’n lekker klussie.
turbo.d
DeelnemerZiet er allemaal netjes uit. En inderdaad; dat vervangen van remleidingen loopt aardig in de papieren.
Jij had wel beschikking over een nippel/fels set :?: ik had de nippels eraan laten persen bij Cartall.Wij deden de achterremmen ook in 2 dagen incl ontluchten enz.
turbo.d
DeelnemerKlinkt logisch; kan ik daar iets aan doen/vervangen :?:
turbo.d
Deelnemerniemand een idee :?:
7 augustus 2013 om 18:58 In reactie op: Astra F, Opel logo vervangen/Afdek dopjes tectyl gaatjes #18165044turbo.d
DeelnemerJa inderdaad de binnenkant van het “randje” goed schoonhouden qua bagger. Dat hoopt zich daarop en gaat vreten/rotten.
7 augustus 2013 om 18:40 In reactie op: Astra F, Opel logo vervangen/Afdek dopjes tectyl gaatjes #18165039turbo.d
DeelnemerNou, hoop dat ik je dan met mijn advies beetje opweg heb geholpen ;)
Astra-F is best een leuke auto; heb er zelf ruim 10 jaar in 1 gereden. Deze pas recentelijk weg gedaan en een Astra-G voor terug gekocht.7 augustus 2013 om 18:34 In reactie op: Astra F, Opel logo vervangen/Afdek dopjes tectyl gaatjes #18165037turbo.d
DeelnemerNope weghalen die handel. Ben er ook mee bezig geweest op mijn oldtimer; daarvan is de hele :!: onderkant bewerkt met die zooi; dat is een wagen uit 1977, dus die tectyl is echt zooitje poreuze ouwe bende.
Ik gebruikte een verfstripper, dan werd het weer beetje smeerbaar; dan met een plamuurmes voorzichtig weg schrapen. De resterende troep met doeken/papier en wasbezine weg gehaald.
Helaas door het steken/schrapen toch wel beetje de lak beschadigd. Dus.. 2 lagen blanke lak erop gedaan. De onderkant glimt nu wel :jerryEn als straks alles klaar is ga ik er weer bodyschutz opzetten. Vooral omdat het voor mij “tijdelijk” conserveren is.
Als ik die auto helemaal ga restaureren ( wat ooit de bedoeling is) ga ik werken met een combinatie van RX-5 en RX10. Dat kan je (voor zover ik weet) op kleur laten mengen en dan krijg je dus een goeie behandelde bodem in bodykleur. :jerryDa’s ook wel mooi voor in de wielkasten van een Astra-F ;)
Bij mijn Astra-F waren de dorpels ook op een bepaalde manier behandel en met structuur in bodykleur. Echter… de dorpels waren toch door gerot op 3 plaatsen aan beide zijden.Ga van het najaar of aan het begin van de winter de kokers van de Astra-G ook maar laten vollopen met ML denk ik…..
gr
Marcel7 augustus 2013 om 18:18 In reactie op: Astra F, Opel logo vervangen/Afdek dopjes tectyl gaatjes #18165032turbo.d
DeelnemerSteenslag wordt op een gegeven moment keihard en dus vatbaar voor beschadiging. klein gaatje; water erdoor en roest eronder.. en je ziet er niets van. Het verwijderen is wel een behoorlijke rotklus overigens.
turbo.d
DeelnemerIk doe ook een duit in het zakje:
Had op 10 juni een Corsa-C gekocht. Binnen een uur had ik de eerste boete te pakken:
Was 50km zone ik reed er 54km/h gecorrigeerd a €33,- (incl kosten)
Als het al zo begint met een auto kan het nooit goed zijn. ( heb hem ook binnen 2 dagen weer terug gebracht naar de vorige eigenaar :jerry )Voor de rest doe ik het rustig aan met staatskas spekken; laatste boete stamt (gelukkig) alweer uit 2011
gr
Marceturbo.d
Deelnemerhaha :lol: veel technische problemen dan :?:
turbo.d
DeelnemerTja, zoals gezegd heb ik dus naast de Astra-G al een Oldtimer (van een ander merk.) en die kost elke maand ook zo’n € 25,- aan verzekering. En om nou 2 auto’s voor de hobby te hebben die dus meest van de tijd buiten moeten staan :hmmz
Vind een E-Kadett Hatchback erg mooi maar ook de cabriolet uitvoering vind ik niet verkeerd.
Ik ben nu al bezig om mijn vrouw beetje “om te praten” ze denkt zelf aan een Peugeot 206 en daar heb ik echt nix mee :argueturbo.d
Deelnemerdat klusje heb ik dus ook moeten doen met mijn Astra-F. Werd ik niet echt blij van. maar goed. Het is jou dus goed gelukt :thumb
7 augustus 2013 om 14:24 In reactie op: Astra F, Opel logo vervangen/Afdek dopjes tectyl gaatjes #18165028turbo.d
Deelnemerdan zijn die ML dopjes veel te klein. Dan kan je beter langs de FLAPS gaan en vragen om een afdekdop in de juiste diameter.
7 augustus 2013 om 13:30 In reactie op: Astra F, Opel logo vervangen/Afdek dopjes tectyl gaatjes #18165026turbo.d
DeelnemerML wordt veel gebruikt, maar er zijn meerdere manieren.
Ik hoor ook wel eens wat over het gebruik van lijnolie en verschillende waxen voor holleruimtes.Ik heb er echter nog niet zoveel ervaring mee. (moet misschien zelf ook maar eens aan de slag)
Trouwens volgens mij zitten bij jouw Astra-F al inspectie dopppen in je kokerbalken. Deze zijn bereikbaar via de achter wielkasten. Zoek maar eens of je doppen zie zitten ( kunnen ook verborgen zijn onder steenslagcoating en bagger )Heb daar zelf vorig jaar reparaties aan moeten doen omdat mijn balken waren stuk gerot. (veel pekel op de weg gehad en het niet schoongemaakt :oops: )
-
AuteurBerichten