Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
turbo.d
Deelnemer@asconahobbyist wrote:
@turbo.d wrote:
oude/blauwe platen zijn nooit geleverd op de E_kadett. Die gingen per 1 januari 1978 met de invoering van het letter-cijfer-letter nummerbord combinaties eruit en werden vervangen voor gele.
Helaas mag je geen gele platen gebruiken zonder het blauwe Europese symbool; de zgn GAIK platen; welke vanaf 2001 verplicht werden. Ik heb ze toen op mijn E-Kadett zelf moeten vervangen en helaas heb ik de oude platen niet in mijn bezit :'( had een leuke souvenir geweest.
Ik bedoelde ook gele platen zonder EU symbool.
Uiteraard mag je er niet mee rijden,maar op een meeting maakt het samen met het deel 3 achter de voorruit wel het plaatje compleet.Ja inderdaad, het deel 3 achter de ruit. Weet jij per wanneer dat niet meer noodzakelijk was :?: ik kan me niet herinneren dat ik dat in 1999 in mijn Kadett had. (gekocht augustus 1999)
Maar mooie platen hoor :)
turbo.d
Deelnemersorrie dat ik het niet met je eens ben; op een E-Kadett vind ik persoonlijk geel mooier staan, op een D-kadett trouwens ook.
Ik heb zelf hele mooie blauwe platen met opleg letters en chromen kenteken houders gehaald bij Nico Baas Triumph center in Zwaagdijk-Oost. Die zijn echt super mooi.
gr
Marcel (ja zo heet ik ook ;) )turbo.d
Deelnemermassaprobleem :?: accu dood; dynamo :?:
turbo.d
Deelnemer@trashmetal wrote:
Paarden belasting zouden ze moeten gaan heffen
en een dikke prent als de ruiter zn stront niet opruimt!! :thumbdownEens, als ze ons op onze hobby aanpakken, laat ze andere hobby’s dan ook maar belasten.
Alsof ik nog niet genoeg betaal aan de k#t accijns op benzine.En ik rijd naast mijn oldtimer een daily waarvoor ik ook houderschaps belasting betaal elke maand.
Als ze het eerlijk willen doen en mensen laten betalen die de oldtimer als dagelijkse “pekel” bak gebruiken. (zoals die stink diesel Mercedessen) dan kunnen ze toch een regel invoeren van belastingvrij voor 2e auto :?:
Er is ook al vaker een suggestie gedaan voor soort van “dagen kaart” dat je maar een beperkt aantal dagen met de oldtimer erop uit kan trekken belasting vrij. En als je meer wilt rijden, tja dan betaal je maar belasting.
Houdt overigens wel in dat je telkens je kaart moet activeren voor je ga rijden en dat is toch weer omslachtig.
Want een registratie systeem (waardoor ze exact kunnen zien waar ik ben en hoe snel ik rij) komt er in mijn oldtimer niet in, waar alles mechanisch in werkt.gr
Marcelturbo.d
DeelnemerMooi project, met idd de juiste instelling. doe het goed of doe het niet.
Ook prachtig dat je deze auto al zolang in je bezit heb.Ga je de auto ook technisch restaureren :?: (dwz motorblok revisie/aandrijving/remmen/leidingen/slangen e.d.)
gr
Marcelturbo.d
Deelnemeroude/blauwe platen zijn nooit geleverd op de E_kadett. Die gingen per 1 januari 1978 met de invoering van het letter-cijfer-letter nummerbord combinaties eruit en werden vervangen voor gele.
Helaas mag je geen gele platen gebruiken zonder het blauwe Europese symbool; de zgn GAIK platen; welke vanaf 2001 verplicht werden. Ik heb ze toen op mijn E-Kadett zelf moeten vervangen en helaas heb ik de oude platen niet in mijn bezit :'( had een leuke souvenir geweest.
turbo.d
DeelnemerDaar heb je gelijk in Eddepet; de mensen die de duurste oldtimers rijden hebben meestal geen reden tot klagen; echter dit zijn dan ook niet de “profiteurs” waarom deze hele regeling is begonnen.
Helaas is het zo dat die mensen er toch nooit wat van voelen.De mensen zoals jullie en ik worden altijd gepakt, omdat we nu net kunnen betalen. Ik baal er zelf gewoon van dat ze nu op mijn hobby belasting gaan heffen, terwijl mijn hobby auto aan onderhoud/restauratie genoeg kost en over de prijs van de benzine die erin gaat maar te zwijgen.
Ik rijdt met mijn oldtimer over de afgelopen jaar gemiddeld tussen de 5.000 en 10.000 km per jaar. Dat is sinds eind 2010 al drastisch minder geworden en in de wintermaanden tussen november en april rij ik toch al nooit.
Ik heb mijn oldtimer sinds oktober 2005, dus heb ik al 8 jaar kunnen rijden zonder te staat extra te spekken. Dus vanaf januari 4 jaar kwart tarief betalen wat uitkomt op zo’n €120,- per jaar. Wat dan omgerekend weer €10,- per maand is. En dan over 4 jaar LPG erin lepelen en verder pruttelen.
Ik ben er niet blij om, maar het zat er idd al een tijd lang aan te komen. Als ik kijk en zie dat 80% van de oldtimerscene wordt gedomineerd door importwagens dan snap ik wel dat er iets gedaan moet worden.
Misschien toch een importheffing treffen op die wagens :?:
gr
Marcelturbo.d
DeelnemerVandaar ook mijn opmerking.
vind het overigens ook belachelijk dat de Accijns op LPG volgend jaar ook nog eens met 7ct per liter omhoog gaat. gewoon hoppa.turbo.d
DeelnemerHet heeft toch geen zin; ze hebben ergens geroken dat ze hier geld kunnen halen dus doen ze dat linksom of rechtsom.
Alle argumenten waarom ze de belasting wilden heffen zijn al met goede tegen argumenten en onderbouwde stelling van tafel geveegd.Toch gaat het door.
Ik vind het alleen erg jammer dat er nu belasting over hobby wordt geheven.
Omdat het toch niet valt tegen te houden/terug te draaien ben ik van mening: Als een oldtimer bezitter voor zijn hobby voertuig moet betalen, dan moeten er voor alle voertuigen belasting betaald worden.En ook houderschapsbelasting heffen op bootjes.
turbo.d
DeelnemerToch zijn er wel knappe koppen/technici bezig met het ontwikkelen van auto’s die volledig op waterstof kunnen lopen. Heb daar laatst al eens iets over gelezen.
Ben er toch wel erg nieuwsgierig naar. Zou mooi zijn om te kunnen stoppen met die hybride auto’s waar je na een paar jaar alle accu’s van kan weg donderen en wat alsnog geen redenement oplevert.
turbo.d
DeelnemerMijn oldtimer is van januari 1978, dus dat betekent dat ik vanaf januari gewoon 4 jaar mag gaan betalen, want hij wordt in 2018 pas 40 jaar.
En als mijn auto straks 40 is geworden, is het dan niet zo dat er nog meer geld moet worden gevonden en dat ze de regeling door drukken naar 50 jaar, zodat ik weer achter het net vis :?:
turbo.d
DeelnemerWat ik niet helemaal snap is het volgende: De auto is total Loss verklaard, hoe kan het dan dat hij nu weer rijd/te koop wordt aangeboden :?:
Zo weet je dus nog nooit wat je koop.gr
Marcelturbo.d
Deelnemerals ik het zo bekijk lijkt het wel een electrisch probleem, weet echter niet goed waar te zoeken, als je zegt dat alle lampjes blijven branden.
Dus denk dat het meten van de spanning een goed begin zal zijn.gr
Marcelturbo.d
DeelnemerEven voor mijn beleving: als je de sleutel omdraai hoor je de startmotor dan wel aanslaan of doet die helemaal niets :?:
Sinds wanneer heb je dit probleem, heb je daarvoor nog een stuk gereden :?: ( zo ja, dan kan je dynamo stuk zijn en je accu niet voldoende bijladen)de startonderbreker van de Astra-F geeft andere symptomen:
– De motor slaat aan, en na een seconde valt hij uit. ( dit getest met een replica sleutel zonder chip)als de startmotor helemaal niets doet, geen tik/niets dan denk ik aan iets anders
– Massaprobleem
– Accu die weinig spanning geeft. (gaan alle lampjes op het dashboard uit als je probeert te starten ) Kan je testen door een multimeter op je accu te zetten, de spanning af te lezen en dit ook te doen als je start. Zakt de spanning dan in tot ver beneden de 11V weet je dat je accu dood is.Of het relais van startmotor. Een oplossing die wij gebruiken bij onze oldtimers, waar dit probleem ook regelmatig terugkeert is om een klap op de startmotor te geven als je start. Echter… bij de Astra-F kan je niet/nauwelijks bij de startmotor als hij op z’n wielen staat.
succes iig
gr
Marcelturbo.d
DeelnemerWeet niet precies of dit daadwerkelijk de oplossing is. Bij mijn oldtimer is het een hot-item om een verzwaarde stabi te monteren ivm zijwind gevoelligheid, maar wij rijden dan ook met een aardige wind vanger.
Bij een Astra, als je het wiel erafhaal zie je een (relatief dunne) stang lopen welke aan de onderkant van je draagarm omhoog komt. Dat is je stabilisator stang. Bij mijn Astra-F was 1 zo’n bevestigingspunt gebroken wat ten gevolg had dat het schuurde/kraakte als ik schuin over een drempel ging.
Het heeft te maken met de stijfheid van de auto en het rollen.
gr
Marcelturbo.d
DeelnemerSchokbrekers lijkt mij idd wel wat, weet niet hoe je stabilistatie stang eruit ziet :?:
turbo.d
Deelnemerdat is alvast een positieve :thumb
En idd de dijk over en door de polder is voor een auto echt fijn. ( een mooi stuk constante snelheid en een stuk wat variabel) Daar wordt hij lekker warm van.
(ik woon bij je in de buurt )
turbo.d
DeelnemerIk ben zelf ook nog niet zover dat ik zelf een distributie set kan vervangen, maar ik geef het wel aan, omdat je dan ook je waterpomp los komt en deze dan vervangen kan/moet worden. Nou ja, waterpomp los en je hebt een gapend gat waar de koelvloeistof uit vandaan kan lopen.
En durf je dat niet ( zoals jij en ik) dan kan je natuurlijk ook je radiator eruit halen en dan kijken of je met bijv de tuinslang de boel kan doorspoelen. Wel nog even een opvang bak eronder zetten. o.i.d.)
Dit staat bij mij ook nog op de to-do list voor mijn daily (Astra-G)
turbo.d
Deelnemeris het niet een idee om eens te kijken ( als je van dit soort dingen last heb) om het hele koelsysteem door te spoelen :?:
Ik bedoel motor is natuurlijk ook al heel wat jaren.Dus de radiator doorspoelen en het blok doorspoelen (met een tuinslang ofzo), tankje uitkoken. (liefst doen als je het distributie circus aan het doen bent) en dan idd de thermostaat en sensor vervangen. Dan (als de distributie er weer op zit) gaan rijden en dit doorspoel proces nog eens herhalen.
Naar mijn idee doe je op die manier groot onderhoud en zorg er voor dat alle vervuiling er weer uitgaat.
Ik was hiermee bezig bij mijn Astra-F uit 1998, de koelvloeistof was oranje bruin van kleur geworden. dus aardig wat corrosie in de motor denk ik.
gr
Marcelturbo.d
DeelnemerEn wat is jouw droom Kadett dan :?: Je hebt vast wel foto’s en een wensen lijstje.
succes iig :thumb
turbo.d
DeelnemerIk heb het niet over de aanschaf van een andere Kadett over een paar jaar en dat die kosten die hij stelt per maand het budget is waarvan hij een auto wil gaan rijden. Ik probeer aan de hand van een globale kostenraming inzicht te geven in wat het kost om verantwoord een auto te rijden.
Want mijn uitgangspunt is dat hij geen 10 tot 20 jaar met deze auto zal blijven rijden en dat hij over een jaar of wat iets moderners wil.
Dus bedoel ik te zeggen dat als je over bijvoorbeeld 5 jaar een auto wil kopen van € 5000,- je dus nu al kan uitrekenen wat je opzij moet leggen om die dan te kopen. Of denken jullie dat hij wel de prijs in de staatsloterij wint :?:Ik zie de E-Kadett tegenwoordig als een semi-klasieker auto voor een iemand die hem vertroeteld en verzorgt, niet maalt om het geld wat er in omgaat om hem rijdend te houden.
En over de aanschaf van een GSI ben ik ook een andere mening toegedaan: Ik vind dat de meeste van die auto’s zijn afgetrapt en door de tupperware goden zijn verneukt. Vind nog maar eens een gaaf en netjes exemplaar in originele staat.
Een betere optie voor een auto die redelijk tot goed is lijkt mij een cabriolet uitvoering. Dit zijn auto’s die toch veelal als 2e auto gebruikt zijn en dan ook voor het cruizen. Waar een GSI wordt aangeschaft door jeugdige petjes en scheefhangers. Hetzelfde volk wat dus die oude BMW 3 series en golfjes rijd.gr
Marcelturbo.d
DeelnemerZijn nu auto’s van ruim 20 jaar oud; niet gek dat het gaat roesten.
Daarnaast weet je natuurlijk nooit hoe het met de techniek zit.Ik vind €150,- tot €200,- per maand betrekkelijk weinig gecalculeerd, want je vergeet denk ik een aantal kosten:
– verzekering
– wegdnbelasting
– brandstofEn dan laat ik de echte kosten post nog buiten beschouwing (de afschrijving)
Die kan je berekenen op de volgende manier:Hoe lang denk je met deze Kadett te gaan rijden (=tijd)
Hoeveel geld denk je aan een volgende auto te besteden (=bedrag)Dan heb je dus de volgende som: bedrag/aantal maanden.
Houd dan nog rekening met reparaties/vervaning
Tel dit alles op bij je overige kosten en je heb een reël inzicht in je maandkosten.En als laatste: waar je met je auto heen ga kost ook geld ;)
Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerMijn eerste auto was ook een E-Kadett.
Denk dat voor jou de vraag moet zijn: wat kan je zelf (of met vrienden) doen om je auto rijdend te houden; voor alles naar de garage rijden is niet haalbaar en al helemaal niet met weinig inkomen.Ik weet zo niet meer wat de aandachtspunten zijn, maar een Kadett is een fijne auto.
Gr
Marcelturbo.d
Deelnemervind de achterkant iets “te dik” vind hem op de Ampera lijken en niet meer op een Kadett.
Maar toch wel een kunstig stukje werk.turbo.d
DeelnemerDat lasapparaat is een mooie. Cebora’s staan goed bekend.
gr
Marcel -
AuteurBerichten