Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
turbo.d
DeelnemerDat ziet er idd niet best uit (die lagers schalen dan)
De rest van je project ziet er keurig uit.
Heb je de vlotter al getest/door gemeten :?: vaak zijn die weerstandsdraadjes door gesleten.Heb je voor de rest geen slijtage in je carter:?: anders moet hij compleet geslepen en opgemeten worden en dan overmaats lagers erin.
Heb je de drijfstangen verder nog uitgewogen en vergeleken met de anderen :?:
Maar… Als jij dit project net zo aanpak als je Astra, dan komt het zeker goed.
Blijf het enthousiast volgen :thumbturbo.d
DeelnemerEen goeie voorbereiding en het juiste gereedschap scheelt zoveel in het slagen van ieder project.
Ik zelf lees ook veel van te voren zodat ik niet voor verrassingen kom te staan.Wat jij doe gaat wel beetje boven mijn pet; maar je weet alles goed te onderbouwen; goed bezig en ga vooral zo door.
Wat is het volgende wat erop de Kadett komt :?:
– ABS
– Tractie control
– ESP
– Airbags;)
Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerBij mijn Astra-F zat ook 1 sleutel met lampje en in beide een startbeveiliger blokje
De klep met knopje paste ook op de andere sleutel; binnewerkje (verencontactjes en batterij) overzetten en de 2e sleutel had een lampje.Jaar geleden nog een andere gescoord op de sloop (toevalstreffer)
Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerWeet niet in wat voor ruimte je aan het werk bent, (qua verwarming) maar het is nu idd alweerwat kouder en vochtiger waardoor de lak enz langzamer droogt.
Mooiste is afbakken natuurlijk.
Is er veel rottigheid te vinden op de bodem:?: kaal halen lijktmij een puik plan.
Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerOw ja even ter verduidelijking; de aanpassingen die jij ga doen gaan mij boven me pet.
Maar…. Keep on going the good work :thumbturbo.d
DeelnemerVerlaste spindels zie ik vaak langskomen met verlaging van mijn (andere) Hobby auto. (Waar normaal de spindle onder de ophaning zit wordt hij er dan opgelegd.
Over lassen daarvan zijn wij iig niet poisitief en werken we liever met spindles uit 1 stuk.
Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerMooi :) blijf je vorderingen gewoon volgen. Ik vind het een leuk en interessanr project.
Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerBedankt voror de uitleg. :thumb
En je werkzaamheden zien er goed uit.
Wiel ziet er ook weer netjes uit.Gr
Marcelturbo.d
Deelnemerkeurig hoor. hoe heb je dat allemaal kaal gemaakt :?:
turbo.d
DeelnemerPlannen lijken mij prima; als ik kan beginnen met restaureren ga ik ook met rx5 en RX10 werken. Weet nu nog niet of ik dan wel voor carrosserie kleur kies. Maar dat zie ik tegen die tijd wel.
Gr
Marcel.turbo.d
DeelnemerOwja, roest behandelen met bijv fertan.
turbo.d
DeelnemerTja, wat dat betreft ga ik er altijd vanuit dat een oude auto altijd wel aandacht heeft.
Als het grootste gedeelte nog hard is, dan valt het toch mee lijkt mij.Dus nu bodem helemaal kaal halen en dan behandelen.
Ik hoor ook veel goede verhalen over RX5 en RX10. Volgens mij kan je aan het 2e produkt wat er opgaat ook nog autolak toevoegen zodat de onderkant ook netjes in kleur staat.Oude lagen bitac zijn met een electrisch plamuurmes te verwijderen.
Of met een verfstripper en een normaal plamuurmes. Wel een helse klus overigens.turbo.d
DeelnemerVoor een auto van die leeftijd vind ik het heel netjes; dus rechterkant repareren en klaar.
Ga je nog bodembescherming aanbrengen :?:En zo ja; wat ga je hiervoor gebruiken.
turbo.d
Deelnemertnx ;) ik ga met deze ook mijn best doen om naar de 350.000 te rijden. 8)
gr
Marcelturbo.d
DeelnemerIk heb weer een fotootje te posten. De eerste grappige stand van mijn Astra-G.
Gekocht eind juni met een stand van zo’n 196000.vorige week had ik dus de volgende:

ik verbaas me erover dat ik nog zoveel kilometers wegdraai. Ondanks dat ik er niet mee naar werk rij.
gr
Marcelturbo.d
DeelnemerDat laatste lijkt me een goed plan :thumb
Ik vind het een leuk project om te volgen. succes
gr
Marcelturbo.d
DeelnemerNog even voor mijn beeldvorming heb je de compressie gemeten op een koude motor of was hij al warm :?:
Toen ik bij mijn keverblok de drijfstanglagers kapot had maakte die motor een kabaal. Niet normaal.
Ik kon bij dat blok aan de krukaspoelie trekken en zo controleren of er axiale speling op de krukas zit. Weet niet of bij jouw blok ook zo iets mogelijk is :?:Heb je al olie ververst.
even denken. Jij stelt dat als je een cilinder buitenwerking stel (dus die laat je geen arbeidsslag maken) dan is de ratel voorbij.
De zuiger geeft de drijfstang normaal wel elke arbeidsslag een opdonder dus ik snap je gedachte wel hierover.Blijf toch wel benieuwd hoe de nokkenas wordt aangedreven en of deze niet al veel slijtage vertoont, waardoor hij mogelijk kleppen niet meer goed opent en dicht. dit in combinatie met ingezakte klepzetels kan naar mijn idee ook gekke dingen vertonen.
Als je de motor wilt behouden lijkt het me niet verkeerd om hem eens aan een uitgebreide inwendige inspectie te onderwerpen en inderdaad de lagers en de lagerschalen van de krukas en drijfstangen op te meten. Anders kan je misschien wel laten uitfresen en overmaats lagers plaatsen.
gr
Marcelturbo.d
DeelnemerInderdaad Willem, ik dacht ongeveer hetzelfde.
Ben recentelijk ook met ruitenwissers aan het rommelen geweest, toen ook de de motor vervangen.Grr
Marcelturbo.d
DeelnemerHallo,
Allereerst een mooi project om aan te pakken en hij ziet er patent uit. Erg mooi voor zo’n oud beestje.
Deze lijkt mij goed verzorgd over de loop der jaren.Ik zit even te denken over die ratel:
Drijfstanglagers kan een stampend geluid geven.
Hoe is je nokkenas er aan toe :?:
En je klepzittingen ivm loodvrij rijden.
Als je kleppen wegzakken in je kop kan dat toch ook een ratel geven lijkt mij.Heb je al een compressie test gedaan :?:
Gr
Marcelturbo.d
DeelnemerIk heb er ook 2 liggen van een Astra-F ik woon wel in Noord-Holland
turbo.d
DeelnemerDenk dat het probleem ligt in het rust signaal wat niet goed werkt. Dus bedrading verder controleren
turbo.d
DeelnemerJe moet toch iets van een “vorkje” steken in het spanner systeem voordat je hem mag demonteren :?:
Ik had zoiets ook paar jaar geleden bij mijn Astra-F. Bij mij wilde de gordelvanger niet meer vergrendelen. Dus heb ik het hele stoelframe met nieuwe gordelspanner en gordel vanger vervangen.En bij het demonteren kwam ik dat dus tegen. weet niet meer of ik het bij mijn auto toen erin gestoken had, maar toen ik er voor kwam op de sloop werd het me iig wel aangeraden.
Dus heb ik hem er daar wel ingestoken, toen stoel gedemonteerd; frame eraf. Stoel terug gedumpt en het frame meegenomen.Thuis de boel weer overgezet en het werkt.
gr
Marcel8 oktober 2013 om 11:57 In reactie op: Astra 1.6 sport ’99 na lange tijd stilstaan weer inrijden? #18178211turbo.d
DeelnemerIk denk dat olieverversen, filters vervangen, bougies vervangen (dus onderhoudsbeurt) ook nooit kwaad kan.
gr
Marcelturbo.d
Deelnemerdit is idd ook een auto waar ik heel nieuwsgierig naar wordt. Hoop hem ook eens te mogen bekijken. Ook zou ik wel willen zien wat hij “in actie” doet.
gr
Marcel8 oktober 2013 om 11:49 In reactie op: Astra G: Alternatief MID/TID display (oplossing pixeluitval) #18168946turbo.d
Deelnemerdie oliepeil is toch wel een aparte melding; bij mijn (originele MID) komt hij met een melding op het moment dat er op de peilstok nog 1 blokje boven minimum aanwezig is.
-
AuteurBerichten