Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Tukker sur meuse
DeelnemerHey manus, de reden waarom we lucht in de uitlaat geïnjecteerd willen hebben is me nog steeds niet helemaal duidelijk maarja t werkt weer en ik vind het allemaal wel prima. Bedankt voor de tips en beelden.
Daar ook goede vorderingen zie ik, proficiat met het tot leven wekken van je donorblok. T is toch altijd ff spannend met zo’n sloop blok maargoed t werkt.
Ik hoop dat t maandag een beetje voor je wil vlotten zodat je die pontiac aan de kant kunt zetten. Wat een bak man, geweldig, maar mijn droomauto zal t niet worden.
succes nog en veel goede omega kilometers
gr wim
Tukker sur meuse
DeelnemerDaar ben ik nu ook achter, m’n kameraad in auto crime kwam ff langs en was wat minder voorzichtig dan ik. Rats alles los, tien minuten later was dat omega’tje ook weer gewassen.
Maar toch bedankt voor je reactie, weer wat geleerd.gr wim
Tukker sur meuse
DeelnemerVandaag m’n rammelende spanrol vervangen. Het eerste plan was om ook de multiriem direct te doen, maar toen ik dat wilde aanpakken bleek dat die riem om een leiding van de airco heen zit. Dat was dus best wel ff balen.
Zie hier het beeld.
Het gaat dus om de leiding in cirkel 1 of het vervolg ervan wat rechts uit het apparaat in cirkel 2 komt. Duidelijk ik bedoel die leiding die je niet op de foto kunt zien maar die thv de pijl eruit komt.
Wat ik nu wil weten: Wat zit er in die leidingen en wat gebeurt er als ik ze loshaal, want er zitten punten waar dat kan, echter ik heb momenteel weinig zin om m’n airco te gaan laten vullen, naar ik weet zijn dat namelijk geen goedkope grappen.
sjeune gruusse wim
Tukker sur meuse
DeelnemerTja, je kunt dan nog zo’n hekel hebben aan wie of wat dan ook, een heer in het verkeer blijven is ook een sport. (die ik overigens ook niet altijd beoefen) Dus als ie me dan zo nodig voorbij moet geef ik m netjes een seintje, houdt t verkeer minder op en is iedereen blij. Hij kan er tenslotte ook nix aan doen dat mijne camion begrensd is op 85 en de meeste andere op 89. Ik ben zelfs nog wel bereid om even gas los te laten als ze er maar heel langzaam voorbij komen. Voorkomt gewoon een hoop irritatie en is wel zo professioneel. En echt waar, t werkt, je krijgt omhoog gestoken duimen en seintjes en toetjes en dergelijks, dat werkt toch veel prettiger als dat je achter t stuur zit te grommen de hele dag? Op de dag dat dat begint zoek ik een andere baan.
Sjeune gruusse wim
Tukker sur meuse
DeelnemerEn hierom hou ik nou zo van de franse snelwegen. Die rust. Totdat die pruus me voorbij moest maarja. T hobbelde daar wel een beetje maar alles hobbelt een beetje meer als je met 35 ton onderweg bent. Afgelopen week gefilmd ergens tussen dijon en lyon toen ik me zat te vervelen. De muziek stond wel een tikkeltje hard, maarja een goeie 90’s party om wakker te blijven is nooit weg.
Tukker sur meuse
DeelnemerJawel alles pilot hier, in principe zit in de mistlamp dezelfde stekker als in de koplamp, je gebruikt namelijk de stekkertje die normaal op je originele H1 halogeenlamp zitten. Dat was bij de mistlamp echter allemaal wat krap omdat je volgens pilot de stroom uit de originele kabels (die dus in het lamphuis zitten) naar buiten moet halen en dan via de ballast weer terug.
Dat was me allemaal wat teveel in de krappe mistlampen, dus heb ik het doorvoer gat wat groter gemaakt. de draden die normaal het huis in gaan eruit getrokken en direct aan de ballast gehangen. En daarna de draden van de ballast het lamphuis in gejaagd. Ff creatief zijn met een trapeziumboor, doorvoer rubbers en kabel verbinders en t werkt.
Bij de koplampen heb je daarvan geen last, je snijdt gewoon een gat in de rubber afdek dop en alles past omdat daar de stroom via de centrale stekker het lamphuis binnenkomt.Ik heb overigens nooit problemen gehad met misfires en meldingen op t dash.
sjeune gruusse
wim
Tukker sur meuse
DeelnemerTja ze kijken idd wel een beetje blauw aan maar de projectors maken veel goed, m’n mistlampen zijn daarom ook blauwer dan de koplampen. Op deze foto kun je dat redelijk zien

Ik heb inderdaad een aparte set voor de mistlampen, dus vier ballasten in het vooronder, ligt ie weer een centimeter lager hahahasjeune gruusse wim
Tukker sur meuse
DeelnemerHey jack, 6000K pilot setjes heb je toen we van de meeting vertrokken nog vol in zitten kijken. Kun je je ongeveer een voorstelling maken van de kleur. Reken wel dat dat spul ongelooflijk stoort op de fm antenne ontvangst van je radio.
Sjeune gruusse
wim
Tukker sur meuse
Deelnemertja, je kunt niet zeggen dat een omega niet veelzijdig is. Maar een tractor was hier misschien meer in z’n element geweest.
Tukker sur meuse
DeelnemerAfgelopen zondag aan kerkenbosch in nijmegen. een stuk of vijftien tegelijk hahahahha
Tukker sur meuse
DeelnemerHey heut, heb jij tegenwoordig duitse platen? Er kwam me een exacte kopie van je bolide voorbij deze week. Had net geen tijd meer om er een foto van te maken. T kenteken was wel toepasselijk na alle mallaise die jij de laatste tijd hebt gehad, er stond namelijk oh:oh 534. Heel toepasselijk.
gr wim
Tukker sur meuse
Deelnemerorigineel gepost door Heuti
Het blijven mooie wielen!!!
Origineel Opel??Maat?
Duur?
Grtzz HeutiDank je heut, helaas niet origineel opel, alessio action, black silver heten ze. 17 inch, met een setje dunlop sp9000´s erop kostte me dat net geen 1000 euro. Maar het is het helemaal waard. http://www.vanessen-banden.nl/Wielen/Alessio.htm
sjeune gruusse
wim
Tukker sur meuse
DeelnemerZo, de werk meuk in de daarvoor bestemde werkponny geladen en m’n omi voorzien van een verse laag wax. Ik ben er klaar voor, denk ik.

sjeune gruusse
Wim
Tukker sur meuse
Deelnemerorigineel gepost door Dirk
De Parrot bluetooth kits plukken de 12volt ook uit die ISO stekkers en werken uitsluitend op de voorste luidsprekers.
Heb er zelf eens een in een 406 coupe gemonteerd welke voorzien was van een fabrieksorigineel JBL systeem en ook dat werkte zonder problemen, moet icm een Bose set ook geen enkel probleem opleveren.Ik weet niet hoe t precies zit bij die bose systemen, maar ik denk aan problemen. Is in ieder geval stof om over na te denken, en anders wordt t denk ik gewoon proberen.
succes
wim
Tukker sur meuse
DeelnemerIk had in m’n werk DAF een ck 3100 maar daar zat de microfoon op t dashboard en in een truck zit je daar best ver vandaan dus dat werkte niet. Heb in m’n omega een JVC Kd-BT1 radio met bluetooth en de hele ratteplan. Radio zit er toch en de microfoon heb ik tussen de bekleding van de linker A-stijl uit laten komen. Eigenlijk het enige wat je ziet is dus die microfoon. Maar dan moet je je radio vervangen. Duur en niet goed voor je bose en navigatie gebeuren. Een parrot zou denk ik met de microfoon op die plek goed werken.
Alleen zit een parrot volgens mij tussen je iso stekker van je radio, nu zal het niet zo’n probleem voor jou zijn om ergens 12 volt vandaan te toveren, maar ik weet niet hoe je bose gebeuren gaat reageren op het spraak signaal wat je dus als het ware bij je speakerkanalen inpompt.
Een collega van me heeft een nokia dku-nogwat bluetooth carkit met externe speaker. Twaalf volt erin, speakertje wegbouwen, en microfoon wegwerken. Is een kastje van 10x15x1,5 cm. Dat moet ergens weg te werken zijn. Werkt goed bij hem.
Dat lijkt me in jouw geval dus misschien het beste. Staat los van al je verder audio- en telematicaunits en andere moeilijke electronica.
Succes ermee
Sjeune gruusse
wim
Tukker sur meuse
DeelnemerGister ff bij de VOD geweest voor stoelverwarmingsmatjes, beetje duur daar, iemand betere opties.
Maar aldaar trof ik wel t zusje van m’n bolide, ook een centennial en qau leeftijd scheelden ze elkaar niet veel. Alleen had deze een donker en zwaar uitgewoond interieur, zat ook een vettige schade aan de rechter deur.
Was een klantenauto zei de dealer, vonden het raar dat de contributieriem er na 220.000km vanaf was geknald.
Gr wim
Tukker sur meuse
DeelnemerIk zeg: Koos Spee = NSB, Leo de Haas for president. Heb t zelfs een poosje op m´n kentekenlijst hebben staan maar die is vorige week ook afgeschreven bij het plaatsen van m´n nieuwe luxe kentekens met kunststof opleg letters. Wilde de lijst wel behouden maar dat hield in dat ik gaten in me nieuwe kentekens moest boren. Dacht t niet dus.
Voor die van Spee heb ik geen goed woord over, landverraaier, en voor die commerciele stemmingmakerij wat zich verkeersmagazine noemt al helemaal niet. Gewoon fijn blik op de weg, meer en beter beeldmateriaal waar je mensen die t willen nog wat van kan leren ook.
Tukker sur meuse
Deelnemerwist helemaal niet dat je zo’n dikke uitvoering had oe met Beige leder zien ik
Ja, het is best een dikke, volgens mij echt 1 van de laatste B1’s, hebben ze door t magazijn gelopen van: Dit hebben we nog, dit niet meer, dit kan er nog wel in, dit is op. Was vorig jaar bij de bandenboer en die begreep er geen snars van, de stangen om je wielvlucht en camber en dergelijks (weet niet precies hoe t zit) mee in te stellen zijn B2. Volgens mij hadden ze alleen geen xenon’s, geen alarm, geen zonnerollo, geen parkeer sensors en geen schuif kanteldak meer. Maar op die laatste na vind ik dat alles nog wel een keer.
Helaas t weekend geen tijd gehad om t interieur te poetsen, volgende week maar bij schoonpapa in de kapschuur doen. Meer beelden volgen.
En verder iedereen bedankt voor de toffe reacties.
Tukker sur meuse
DeelnemerHmmm… Hij lijkt wel een beetje op een kruising van een passat en vectra.. Als t een achterwiel aandrijver wordt met dikke 6- of meer cyllinder motoren krijgt ie van mij een kans, al moet ik nog wat aan t ontwerp wennen.
Tukker sur meuse
DeelnemerEn vanmiddag kwam ik een duif tegen, reed nog geen 40 maar kon geen kant meer op, waar haalde die duif t gore lef vandaan om tegen mijn auto te vliegen. AARG!! Toch maar ff een acceptgirotje naar t wereld natuur fonds sturen om m’n schuldgevoel wat goed te praten.

Tukker sur meuse
DeelnemerZo eindelijk ff tijd om de pics te posten, vorige week m’n meisje gekleid, gepoetst, gewaxt en gebumper- en bandenzwart. Vervolgens naar m’n vriendin in tilburg gereden en een vers compleet kerkhof aan vliegen, muggen en andere eiwitten en proteïnen verzameld. Dam-ned. Toch wil ik jullie de pics niet onthouden van m’n shiny bling bling omega. Volgende week t interieur.



Spiegeltje spiegeltje, wat baal ik van die steenslag voorop, stront A67.
Sjeunne gruusse
Tukker sur meuse
DeelnemerDaarnet twee naast elkaar voor t stoplicht. Een donker groene mv6 met duitse platen en een antraciet grijze 2,5 v6 centennial precies onder m’n kont. We zaten elkaar zo aan te kijken van tja, toch blijven t toffe wagens hihi. Helaas had deze duitse fati z’n gezin bij zich, anders hadden we nog ff collectief laag kunnen vliegen, na de grens hield ie t echter bij 140 voor gezien.
Tukker sur meuse
Deelnemertriangles, wishbones, ik denk dat je gewoon draagarmen bedoelt.
grtz
Tukker sur meuse
DeelnemerEn nieuwe originele B2 knipperlichten van de zaak meegenomen ter vervanging van m’n huidige oranje knippers.
T zijn van die details, maar dat maakt nu juist een auto, en tja, voor nog geen tientje kun je weinig pijn hebben.
Heb t nog niet veel gezien, en dacht dat ik tot nu toe 1 van de weinigen was. Maar toch hulde!
gr wim
Tukker sur meuse
DeelnemerVandaag m’n op de sloop gescoorde spiegel ontdaan van de gelakte kap, deze gespoten en de rest alvast maar gemonteerd. Dit was nodig omdat er vorige week 1 of andere klootviool op de parking bij de supermarkt m’n rechter spiegel aan gort had gereden, gelukkig verders geen schade aan me deur. Pics volgen
En ff een fototje van me boordcomputer ge-upload. Denk niet dat er nog veel zijn die dit hebben, is wel rustgevend, al ben ik het nog niet helemaal eens met de hoeveelheid licht in de tellers enzo. Maar dat komt nog als ik toch alles er weer uit heb voor m’n alarm projectje.

-
AuteurBerichten