Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik gebruik deze coating: “https://www.carclean.nl/product/Gyeon/Q²_Trim_30ml_kit_Q2_Trim_30_KIT_102615”
Kan je zelfs op je velgen smeren…
Heb net gepeild en het peil was prima. Onderhoud heeft ie afgelopen december gehad, nog geen 4000 km geleden. Als ik straks het kannetje weer zie, rij ik wel even langs de VOD.
Vanmorgen net voor het starten zag ik een oliekannetje in het display met daarbij het getal 1.000 (of 10.000). Ik ga zo wel even olie peilen natuurlijk, maar heb dat kannetje nu voor het eerst gezien. Is dit nieuw ? Dat hij mij gaat zeggen dat er nu 1.000 kilometer voorbij gegaan zijn en dat ik nu maar eens moet gaan peilen ?
Ik heb ze ook gehad, van die leuke chromen sierdopjes. De VOD waarschuwde me al, dat het materiaal verkeerd is. Hij had gelijk. Eentje kreeg ik al niet meer los. Hij heeft er toen een paar tikjes met de hamer op gegeven en op een gegeven moment kon ik het dopje losdraaien. Ik heb er nu weer van die gewone rubberen op.
Niet vergeten er goede coating op te doen na afloop. Anders zijn ze na een maand weer dof.
@Bartjex88 wrote:
Iemand enig idee wat een scharend geluid geeft als ik over een vluchtheuvel rijd in mijn vectra C? Is van 2003
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van TapatalkWaarschijnlijk uitgedroogde, versleten rubbers van de stabilisatorstang. Schijnt een Vectra C kwaaltje te zijn. Ik laat ze om de twee jaar vervangen.
Dat gaat niet werken. Het signaal om de deuren te openen/sluiten is een heel ander signaal. Dat werkt prima. Ik zag wel een ander filmpje waarin te zien is dat men de transponeer zelf uit de sleutel haalt en in een andere sleutel zet. Wat ik kan doen is, ik haal de de printplaat uit de reservesleutel en plak deze onder tegen het contactslot aan. Ik kan ook proberen de transponder van de printplaat te halen, maar als dat ding gevoed wordt, ben ik verder van huis. Want dan werkt de oude reservesleutel ook niet meer… Ik weet alleen niet hoe een transponder eruit ziet. Kan het dat koperkleurig dingetje zijn? Die zit vast gesoldeerd op de printplaat. Misschien zit ie onder de batterijhouder, maar dan moet ik ‘m ook slopen. Misschien bestaan er klapsleutel behuizingen die beter in elkaar zitten dan die ik nu heb… :hmmz
Nee. Met alleen de nieuwe sleutel start hij niet. Ik heb dit geprobeerd:

Dus de printplaat tegen de nieuwe sleutel aangedrukt en prima starten. De behuizing is dus te “dicht”. Het signaal van de transponder komt er niet doorheen. Hmmm… Wat kan ik daar nou aan doen…
Dit is de oude sleutel. Ik zie geen transponder. Net nog even deze oude sleutel geprobeerd en de auto start prima. Maar zodra ik de print in de klapsleutel zet, krijg ik weer dat slotje. Kan het aan de behuizing van de klapsleutel liggen?
?
Het gekke is overigens, dat een nieuwe 3-knops behuizing standaard, wel goed werkt. Ook daarin zit geen aparte transponder.
Ik heb die Philips leds ook. Bevallen prima. Die van mij blijven even branden als ik het contact heb uitgezet. Die van jou ook ?
Ja. Het hele printplaatje. Volgens de Vod zit daar ook de trandponder op.
Van winter naar zomer!


Hmm, klapsleutel laten maken. Past prima, sleutel draait ook maar motor wil niet starten. Er verschijnt een slotje in het display. VOD laten kijken en Tech-2 zegt onbekende transpondersleutel. VOD kan niks doen. Iemand een idee wat ik nog kan proberen ?
Dat heeft de VOD gedaan. De nieuwe leds van Philips zijn feller en blijven ook even branden als je het contact al hebt uitgezet. Ziet er goed uit.
Zie ik nou sneeuw ??
Ik twijfel nog. Heb wel de zomervelgen al in de coating gezet. Komende week wordt het nog wat nat, maar daarna gaan ook bij mij het aluminium er weer onder.
Ontdreund ?
Ik heb ze ook. Bevallen prima, alleen jammer van de smalle opening op de achterruit.
@rccarton wrote:
Hallo ik heb een vectra c uit 2004, achterlicht gloeilampen is kapot maar ik kan nergens vinden welke gloeilampen ik nodig heb… Staat niet eens in handeling van de auto. Wel hoe je alles moet demonteren en plaatsen, maar niet welke lampjes je nodig hebt…
Heeft iemand een overzichtje?
Alvast bedankt
Kan je de kapotte er niet gewoon uithalen en ermee naar Halfords of zo ? Dan zoek je gewoon de passende erbij. :???:
@kadett4x4 wrote:
Potverdorrie, wat stuurt dat lekker zeg.
beter als die schijtastra(sorry voor het taalgebruik), maar ik heb vanaf het begin geen plezier gehad met die astra.
maar voel me nu weer helemaal thuis in ondertussen alweer mun 5e vectra.groeten.
Welkom thuis… :thumb
@jraaf wrote:
@ tuinmeubel, ik heb ook een elegance uitvoering :hmmz
Zou dat ’t zijn? Het zal vast te maken met welk type DDM je in je deur hebt zitten.Groet jraaf
Zou heel goed kunnen. Het model heet dan niet voor niets Elegance. Maar ik heb dan weer geen elektrisch inklapbare spiegels… :???:
Vreemd. In mijn Vectra van April 2004 wel. Zou mijn auto dan de eerste zijn waarbij dat mogelijk is ? Lijkt me sterk…
Hoe handig ben je met Google ? ;-)
viewtopic.php?f=6&t=115477&start=250
Ik vond dit nog op een engelse site:
To have all the doors auto-lock when you pull away.
1, Sit in the driver’s seat with the doors shut and keys in hand.
2, Press and hold the LOCK button on your remote key + simultaneously pressing the door lock button on your drivers door.
3′ Keep pressing for around 10 seconds until your a faint SINGLE beep.
4, Test for activation
*To reverse either of these procedures do exactly the same as above but wait for TWO faint beeps*
@Wess1988 wrote:
Op mijn schermpje staat: kans op gladheid (of zo).
Daaronder staat: bevestigen.Hoe klik ik op bevestigen?
De grote knop onderin doet het niet, althans, ik krijg dan de aircoscherm met keuzes.
Ik heb een Vectra gts 2005.
De knop indrukken waarmee je ook je nav bedient. Dus met de linker zet je je radio aan, de rechter bedien je de functies, zoals bevestigen. Gewoon indrukken.
-
AuteurBerichten