Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
15 januari 2010 om 17:34 In reactie op: Hoe de olietemperatuursensor te plaatsen (in de oliepomp)? #17480107
is toch echt de inlaatzeide hoor,daar zit namelijk ook de orriginele drukzender voor je lampje…
14 januari 2010 om 22:47 In reactie op: Hoe de olietemperatuursensor te plaatsen (in de oliepomp)? #17480105
deze aansluiting bedoel ik dus…
dus links van de oliepomp
daar zit dus normaal de olietoevoer, ik heb mijn zender in die schuin zittende daar weer naast zitten,maar dat is erg krap ivm de aandrijfas
//edit:
ja past gewoon, wel ff n koper ringetje ertussen
ik tank euro98 ivm gechipte cpu…
1.46 hier bij de BP…
euro95 is 1.41
vandaag beide auto’s maar ff volgegooid
14 januari 2010 om 22:17 In reactie op: Hoe de olietemperatuursensor te plaatsen (in de oliepomp)? #17480103m14x1.5 kan je zo in het blok draaien…
als je naar de oliepomp kijkt,vanaf inlaatzijde blok, zie je daar links van een imbus zitten…
als je die eruit draait, heb jij een m14x1.5 aansluitingdus kan die zo in ;)
bij een let zit daar dus de olietoevoer naar de turbo
en nee, zit geen plunjer of veer achter…
ja uiteindelijk wel,maar daar zit nog een borging voor14 januari 2010 om 22:02 In reactie op: Hoe de olietemperatuursensor te plaatsen (in de oliepomp)? #17480101ik heb bij mijn LET die andere schroef aan de achterkant van t blok eruit gehaald, die naast de olie toevoer naar de turbo…
is ook de hogedruk kant, daar zit mijn zenderals je evt een m22x1.5 naar m14 oid adaptor zoekt, Carpoint maakt deze,kan je bestellen bij de brezan, rijsbergen of welke zaak dan ook
je kan ook een m22x1.5 verloop naar 1/8-27npt krijgen, dit is de maat van een orriginele KVS sensor van van een XE-LET…die kan je ook prima voor olie temp gebruikendan kan je m dus op de plaats van die grote bout monteren
11 januari 2010 om 20:38 In reactie op: Uitlezen X16XE dmv knippercode's geeft alleen code 12? #17588416mech km teller komt gewoon via een kabel uit de bak, een electronische haalt het bij de abs vandaan
als je krukassensor kapot is,doet je km teller het wel…denk idd ook je krukassensor, aangezien je de nokkenas sensor al vervangen hebt
Marc
zit dr niet een moer aan de achterkant zoals bij een 2l?
bij me calibra zat die ook zo allejezus vast, zat dr gewoon een moet aan de achterkant die ze denk ik met de luchtsleutel vast gezet hadden…
sleuteltje 15 als ik t goed heb
11 januari 2010 om 14:12 In reactie op: ongelukje gehad wie kan me helpen met mijn vraag nieuwe SPOE #17588121ook niets te zien aan de stuurstang ofzo?
ook daar zit verschil in
de 1e type’s waren 20xe dus zonder de C
daar is een fp comp aan geleverd, met een 2.5 bar drukregelaarop de regelaar zelf staat hoeveel bar het is, en als er niets op staat is het een 2.5
die cpu met chip van jou, kan je verschillende brandstofdrukken voor nodig hebben
de ene 3bar
de ander 3.5 bar
en euro 98 is dan noodzakelijkschrijf anders ook ff de nummers op die op de cpu staan, dan kijk ik ff in mn epc waar ze officieel uit komen
Marc
11 januari 2010 om 13:04 In reactie op: ongelukje gehad wie kan me helpen met mijn vraag nieuwe SPOE #17588119denk eerder dat je draagarm krom is…
als de stabistang los zit van de trekstang,mag die daardoor niet trekken,kan je evt testen door die er helemaal vanaf te halen…
ennn…ik ben nu bijna klaar met t slopen van de b gsi, wil jij dat stuk uit de motorruimte nog hebben??
Marc
koolstoffilter is alleen een open-dicht bediening
dus als jij m afdopt,maar wel de stekker op t ding laat zitten zal die geen foutcode gevenzelfde als bij een c20xe met de tankontluchtingsklep
kan je 1 van mijn blokken ook voorzien?? :P
heb t gedult niet voor zulke dingen ^^
als je naar de uitlaatkant van de kop kijkt, zie je tussen cilinder 2 en 3 een imbus boutje zitten
daarachter zit het kanaal die gaat lekken
dus die imbus eruit, en daar dan een hol pijpje/masief pijpje/imbusboutjes van beide kanten uit in draaien
bij de laatste 2 moet je een bypass maken aan de bak zijde van t blok, daar zitten onder het ontstekingshuis en aan de inlaat kant ook 2 imbusjes,daar moet een slang tussenin komen
ff makkelijk uitgelegd
23 december 2009 om 21:53 In reactie op: Alles over de C20xe, oa Aanhaalmomenten, Onderdelen en Tips #17553900ey
ik heb de info die ik neergezet heb van eds en via epc…
vectra/calibra zijn 9vd10x hetzelfde…ik ben een gx bijv ook in een kadett tegen gekomen, maar ook in een astra, net zoals dat ik ook een FP in een vectra aangetroffen heb…
maar zet maar neer wat je hebt, kan altijd handig zijn
welke motor hangt er nu in die astra?
als het een 1.8 of een 2liter is, kan je al jou eigen steunen gebruiken
anders zoeken naar steunen van een astra 2liter
loopt n motor op 1 cilinder dan?
heb je wel op alle 4 de cilinders een vonk?
zonee,vervang dan de bougiekabels maar… aangezien je de bougie’s,rotor,verdeelkap al vv hebtkrijgt elke cilinder brandstof?
ff controleren door de brandstof galerij los te halen, ondersteboven op de motor leggen en dan iemand laten starten, moet in de volgorde 1-3-4-2 brandstof uit komenahja…
dr zijn zat mensen hier op t forum die wel willen helpen denk ik…stootstrips erafhalen
tja als die net overgespoten is zou ik idd ff kijken of de t onder de strips meegespoten hebben…om van die grill af te komen…
een oud type bumper zoeken, die in kleur laten spuiten en dan een embleemloze grill erin klikkensportstuur, tja ik vind zelf een orrigineel gsi stuurtje wel netjes staan… en een kleinere stuurt nog zwaarder met parkeren…
mocht je evt toch voor een sportstuur willen gaan, heb ik hier nog een montage set liggen voor een MoMo stuur
ik heb vandaag onder andere ice-free spray gebruikt,gelukkig zaterdag gekocht :D
ennu, de dynamo vervangen van me calibra voor een 120a versie, net zoals 4x nieuwe bandjes eronder :D toyo’s t1r in de ZR versie
13 december 2009 om 16:51 In reactie op: Storing 29 (x20xev), staat niet in de lijst, en nu? OPGELOST #17567120heb jij wel een XEV dan?
alle foutcodes die ik te zien krijg zijn 4 cijverige code’s…P0100 Mass Air Flow Sensor Voltage High C-09
P0100 Mass Air Flow Sensor Voltage Low C-09
P0110 Intake Air Temperature Voltage High C-11
P0110 Intake Air Temperature Voltage Low C-11
P0115 Coolant Temperature Voltage High C-10
P0115 Coolant Temperature Voltage Low C-10
P0120 Throttle Position Sensor (TPS) Voltage High C-08
P0120 Throttle Position Sensor (TPS) Voltage Low C-08
P0130 O2 Sensor Circuit Voltage High C-28
P0130 O2 Sensor Circuit Voltage Low C-28
P0130 O2 Sensor Range/Performance C-28
P0135 O2 Sensor Heating Voltage High C-27
P0135 O2 Sensor Heating Voltage Low C-27
P0170 O2 Sensor Rich Exhaust C-28
P0170 O2 Sensor Lean Exhaust C-28
P0201 Injector Valve 1 Voltage High C-19
P0201 Injector Valve 1 Voltage Low C-19
P0202 Injector Valve 2 Voltage High C-20
P0202 Injector Valve 2 Voltage Low C-20
P0203 Injector Valve 3 Voltage High C-21
P0203 Injector Valve 3 Voltage Low C-21
P0204 Injector Valve 4 Voltage High C-22
P0204 Injector Valve 4 Voltage Low C-22
P0230 Fuel Pump Relay Voltage High C-07
P0230 Fuel Pump Relay Voltage Low C-07
P0325 Knock Signal Voltage High C-23
P0325 Knock Signal No Signal C-23
P0335 Incorrect RPM Signal C-06
P0340 Camshaft Sensor Incorrect Signal C-15
P0351 Electronic Spark Timing (EST) Line Coil Cylinder 1+4 Voltage High C-17
P0351 Electronic Spark Timing (EST) Line Coil Cylinder 1+4 Voltage Low C-17
P0352 Electronic Spark Timing (EST) Line Coil Cylinder 2+3 Voltage High C-18
P0352 Electronic Spark Timing (EST) Line Coil Cylinder 2+3 Voltage Low C-18
P0403 Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve Voltage High C-25
P0403 Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve Voltage Low C-25
P0410 Secondary Air Pump Relay Voltage High C-24
P0410 Secondary Air Pump Relay Voltage Low C-24
P0443 Fuel Tank Ventilation Valve Voltage High C-26
P0443 Fuel Tank Ventilation Valve Voltage Low C-26
P0500 No Vehicle Speed Signal C-38
P0505 Idle Air Control Voltage High C-29
P0505 Idle Air Control Voltage Low C-29
P0560 Battery Voltage High C-04
P0560 Battery Voltage Low C-04
P0602 Control Module Programming Error C-02
P1110 Intake Manifold Valve 1 Voltage High C-30
P1110 Intake Manifold Valve 1 Voltage Low C-30
P1229 Power Supply Relay Primary Circuit Voltage High C-03
P1230 Power Supply Relay Secondary Circuit Voltage Low C-03
P1326 Knock Control Maximum Spark Limit Cylinder 1 C-23
P1327 Knock Control Maximum Spark Limit Cylinder 2 C-23
P1328 Knock Control Maximum Spark Limit Cylinder 3 C-23
P1329 Knock Control Maximum Spark Limit Cylinder 4 C-23
P1501 Immobiliser No or Wrong Coding C-05
P1502 Immobiliser No Signal C-05
P1503 Immobiliser Wrong Signal C-05
P1530 A/C Relay Voltage High C-34
P1530 A/C Relay Voltage Low C-34
P1600 Reprogram or Replace Electronic Control Unit (ECU) C-02
P1601 ECU Box Temperature High C-02
P1690 Telltale (Check Light) Voltage High C-37
P1690 Telltale (Check Light) Voltage Low C-37
P1740 Torque Control Voltage Low C-32
P1740 Continuous Torque Control C-32ik wil net zeggen, 4 jaar of 60000…
dus in fijte zou die bij de 180000 gedaan moeten zijn…
zit er nergens een stikkertje in de motorruimte waarop staat wanneer die vv is?meestal in de buurt van de distributie,dus bijv op het luchtfilterhuis, of op de distrikap zelf
toen ik 18 was, had ik mijn 2l16v op eige naam verzekerd
was toen 50eu per maand via de AONnu bij de hema,betaal ik 50 voor de cali turbo,ben nu 20
ik rij gemiddeld met mijn calibra 1:10,dit is wel een 1300kg zware auto,met brede banden, en t is een turbo…die lust toch wel wat meer
met alleen stadswerk red ik de 1:8 niet eens…
de corsa met 2lturbo doet ook maar 1:12 ofzo gemiddeld
ik rij wel sportief…zodra die warm is dan gaat t rechter voetje wel naar beneden
7.0626
brezan nummer
96euro ex btw
er bestaat geen f20 met fabriekssper
wel een f18, en dat is maar 20% ofzo als ik t goed heb
ik heb zelf zo een f18, maar je merkt het wel hoor -
AuteurBerichten