Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ze willen ook nog wel eens afbreken…
katalysator vervangen en een aardig eind rijden voor de meting zodat de motor echt goed warm is ( fan moet aanslaan )
brand het motorstoringslampje niet??
tja, ieder zn eige voorkeur
ik merk wel dat de:
C20let in de calibra turbo met 280pk chip gewoon t beste loopt op orriginele Opel bougie’s of Bosch F5DP0R
( heb er NGK platina’s in gehad, 1 grote ramp, t zelfde voor gewone NGK vervangers )(C20let in mijn corsa met 330pk alleen maar Bosch F5DP0R krijgt
C25xe vectra a zowel op de bkr5ek van ngk als de Opel bougie’s prima loopt
C16SEI in de corsa a hatchback ook prima op de bkr5ek loopt
tevens zijn die bosch super 4 bougie’s ook niet slecht
( maar heb de opel bougie’s op mijn werk op voorraad liggen dus dan is de keus makkelijk )je brandstofpomp hoort niet! te gaan draaien bij contact aan…
dat je MM lampje brand is goed, dan krijgt de computer in elk geval spanning
bobine zou idd kapot kunnen zijn, maar ik denk toch aan een fout aangesloten kabeltje
je brandstofpomp hoort niet! te gaan draaien bij contact aan…
dat je MM lampje brand is goed, dan krijgt de computer in elk geval spanning
bobine zou idd kapot kunnen zijn, maar ik denk toch aan een fout aangesloten kabeltje
ik heb nog een c16sei te koop…
levert 98pkkomt uit een corsa a gsi…maar past ook in een B zonder aanpassingen
vraagprijs is 325 euro…
en anders geluk hebben
@max
c14se had ik ookal genoemd ;)als er geen/te weinig koelvloeistof in zit loopt je motor gewoon warm/heet….
dan zal je temp meter trouwens wel gewoon oplopen
klopt, heb je ook de prijs gezien??
1000eu met inruil oude motor, of 1250 zonder inruil
toch een motor met 130000 gelopen, die meestal rond die stand kapot lopen
en alsnog voor de inbouw vervang je altijd de distributie+waterpomp en de koppeling, nu kan je er nog bij
komt er ook zo 500 bijen t is niet de 1e motor die ik vervang met een stand van +- 120000
dus, een nieuwe uit krat kost 2000, wanneer ben je dan voordeliger uit?
klopt, heb je ook de prijs gezien??
1000eu met inruil oude motor, of 1250 zonder inruil
toch een motor met 130000 gelopen, die meestal rond die stand kapot lopen
en alsnog voor de inbouw vervang je altijd de distributie+waterpomp en de koppeling, nu kan je er nog bij
komt er ook zo 500 bijen t is niet de 1e motor die ik vervang met een stand van +- 120000
dus, een nieuwe uit krat kost 2000, wanneer ben je dan voordeliger uit?
zoek en gij zult vinden
maar…je thermmostaat is kapot ( blijft openstaan )
als je een 1.2 of 1.4 8v blok hebt, dan kost het je ook meteen een distributieset, zit namelijk achter de distributieriem
1: stel je ff voor in het voorstellen topic
2:
er past zonder aanpassen in:c14se
x14xe
c16xe
x16xede laatste 2 zijn gsi blokken met 109 en 106pk
de 2 andere zijn 1.4 motoren, die hebben rond de 90daar heb je alleen de motorkabelboom en computer bij nodig, en evt de 5bak
maar past er verder zo inniet elke 2deurs is een TR hoor :)
tot 86 of 87 is het een TR, daarna gewoon een 2deurs sedan
elke tid heeft dit
zodra je je stadslicht aanzet zal die al dimmen
ik zeg ook niet voor niets dat die stekker ergens richting je bobine moet, schakeld namelijk ook de spanning naar de bobine…
bij de bobine zit een 2 polige stekker
daarin zitten een groene en een zwarte draadgroen is toerenteller
zwart is geschakelde spanningik zeg ook niet voor niets dat die stekker ergens richting je bobine moet, schakeld namelijk ook de spanning naar de bobine…
bij de bobine zit een 2 polige stekker
daarin zitten een groene en een zwarte draadgroen is toerenteller
zwart is geschakelde spanningdat zwarte stekkertje is in elk geval de geschakelde + naar je computer
die moet je dus wel ff aansluitennormaal zit de aansluiting daarvan ergens bij de bobine
dat zwarte stekkertje is in elk geval de geschakelde + naar je computer
die moet je dus wel ff aansluitennormaal zit de aansluiting daarvan ergens bij de bobine
krukassensor van de nieuwe motor kapot/niet aangesloten??
dan krijg je geen vonk, en je brandstofpomp gaat dan ook niet lopen
enne, als t dezelfde motor is gewoon je eigen oude computer eraan hangen
krukassensor van de nieuwe motor kapot/niet aangesloten??
dan krijg je geen vonk, en je brandstofpomp gaat dan ook niet lopen
enne, als t dezelfde motor is gewoon je eigen oude computer eraan hangen
zijn idd hele andere motoren
enne,
ik hoop niet dat jij een Y17dth ervoor hebt,
die zijn gebruikt gewoon niet te vinden ( lopen allemaal kapot )en een nieuwe motor uit krat kost 2000 ex btw
ik kan t weten, heb er vorige week nog 1 in een combo c gebouwd
zijn idd hele andere motoren
enne,
ik hoop niet dat jij een Y17dth ervoor hebt,
die zijn gebruikt gewoon niet te vinden ( lopen allemaal kapot )en een nieuwe motor uit krat kost 2000 ex btw
ik kan t weten, heb er vorige week nog 1 in een combo c gebouwd
90 graden is gewoon de bedrijfstemperatuur…
zolang die onder de 100 blijft is er niets aan de hand
mijn calibra turbo is in de winter 90 graden,maar in de zomer ook, alleen slaat de fan dan wat vaker in
gewoon ff een mailtje naar magnecor uk sturen
ik heb ook opmaat kabels laten maken voor mijn vers gebouwde c20let icm DTA, en een apparte bobine ( focus rs )
was 144euro incl opsturen
en waarom staat er in mijn std zuigers dan gewoon 86mm ( std boring is 86,03 )
en mijn omega hoge compressie zuigers waren 2e overmaat, en met de digitale schuifmaat zelfs precies 86,50mm
de orriginele zuigermaat is gewoon 86mm
overmaten gaan met .25
dus 86,25 86,50 tot 88mm
-
AuteurBerichten