TRPower

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 788)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: welke remmen voor v6 met 14 inch #17826310

    8 of 16v remmen schelen niet zo veel,maar alle kleine beetjes helpen ;)

    enne, met schijven achter alleen oppassen dat je geen overberemming krijgt, dan komt de achterkant voorbij voordat je t door hebt ;)

    enne, waarom vind je werkgever dat niet leuk??
    mag je geen bonnen doorscheuren waar je eige naam op staat?? :p

    In reactie op: Vermogen X30XE #17827043

    compressie van een x30xe is te hoog om meer als 0.5 bar te gaan draaien…
    been there, tryed it, wont do it again

    zal een 280pk uit komen op 0.4 bar

    ben nu zelf ook bezig om een 3l v6 biturbo te bouwen voor in mn calibra turbo…

    Krijgt:
    Hprofiel drijfstangen
    Wiseco gesmede zuigers
    ARP bouten
    Verstelbare tandwielen

    krukas word samen met het vliegwiel,drukgroep en multiriem pulley gebalanceerd

    moet alleen nog kijken voor 2 turbo’s en met welk motormanagement systeem ik wil gaan rijden

    In reactie op: welke remmen voor v6 met 14 inch #17826307

    ik heb ook alleen maar die 2l remmen eronder gehad voor de rdw icm kadett gt wielen, die lopen nergens aan ;)

    die remblokken lagen nog op werk, dus tja die er maar ff voor gebruikt

    rij nu met:

    288mm remmen van een calibra turbo
    zimmerman geboorde remschijven, ook 288mm
    en ferodo remblokken ( ds2500 dacht ik )

    je kopt echt gewoon je voorruit eruit

    In reactie op: welke remmen voor v6 met 14 inch #17826304

    ik heb aan het passen geweest met diverse velgensets

    kom met degene die ik heb liggen tot echt uit op 15”, want kwam ongeveer 2 cm te kort met de 14”

    ik heb geprobeert:

    Kadett GT wielen
    Borbett T cupwielen
    Borbett 5 spaaks normale LM wielen
    gewoon opel staal

    en tja, wil je 14” dan toch echt 2l remmen

    ik ben naar de rdw geweest met mn corsa turbo met 2l remmerij en dat voldeed prima

    ( Brembo gegroefde schijven, ebs greenstuff blokken en gereviseerde klauwen (

    In reactie op: Vermogen X30XE #17827041

    het ligt er aan wat je budget is en wat je er allemaal aan wil doen

    men pakt c20let zuigers ( zijn hetzelfde qua diameter enz ) of evt meteen een setje gesmede zuigers erin

    andere drijfstangen met arp bouten

    en dan een leuke compressor of 2 turbo’s

    kan je met de rest standaard tot ongeveer 450pk veilig gaan

    In reactie op: krukaspoulie op tijd zetten? help!! #17827093

    nooit je distributie afstellen via de v-snaar pulley

    maar gewoon via t merkteken op het krukas tandwiel zelf

    In reactie op: waar beste laten omkeuren? #17761295

    ik ben met al mn ombouwen in Waddinxveen geweest

    ken daar ook wel een paar steekproef controleurs…

    ze keken bij mij nergens naar, ze zijden als die auto net zo in elkaar zit als hoe jij je auto’s keurt dat het wel goed zit

    keek ff onder de kap ( opmerking: wil je dood?? met dat vermogen )

    liep dr een rondje onderdoor en ff wegen

    geen geluidstest,trekbank test,remmentest,co meting of wat dan ook

    In reactie op: apk #17826791

    in mijn apk boek staat dat indien de auto afkeur gemeld word, je nog gewoon tot de apk verval datum mag rijden

    bij apk afkeur melden word ook gewoon een nieuw apk formulier geprint, met de oude verval datum erop

    die behoor je ook gewoon samen met de auto mee te krijgen

    ook kan je gewoon een steekproef op je afkeur melding krijgen

    verder, als de auto afkeur gemeld is, en je binnen 2 dagen deze auto als goedkeur meld, je voor 90% kans op een steekproef hebt
    ( is gedaan omdat er veel mensen dan naar een ander bedrijf rijden waar ze wel eens wat makkelijker keuren )

    In reactie op: welke remmen voor v6 met 14 inch #17826298

    ik moet vanavond ook zelf ff gaan kijken wat er overheen past…

    denk dat het in 14” zonder spoorverbreders niet gaat passen in elk geval

    kopbouten doe ik altijd op 25nm en 3x 90 graden

    In reactie op: HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC : #17494255

    reparatie van ruitverwarming is mogelijk…
    wij hebben op werk idd een soort van zilver 2k lijmsetjes

    als je t merk wil weten schrijf ik t morgen ff op…
    kosten 20euro per reparatieset als ik t goed heb

    In reactie op: c20xe in een d kadett het draadboom verhaal… #17822561

    hmm

    ik zeg:
    pak een kabelboom uit een Kadett E c20xe, en bouw die erop, is bijna plug and play in een D kadett

    de kabelboom waar je nu mee loopt te kloten is er 1 van een vectra/astra/calibra

    en ff een kleuren schema voor je dankzij Corsa-Novatuning

    Kleur Betekenis
    Bruin / Geel Diagnose
    Bruin / Wit Diagnose
    Bruin / Blauw Motronic lampje dashbord
    Rood Constante +
    Groen Toerentellersignaal
    Rood / Blauw Brandstofpomp
    Blauw Koelwatertemperatuur

    Zwart Geschakelde +

    Zwart / Rood Startmotor
    Blauw / Groen Oliedruk lampje
    Blauw / Wit Dynamo
    Blauw / Geel Oliedruk meter (optioneel)

    Bruin Massa

    In reactie op: co2 uitstoot te hoog #17820981

    [rquote=1875398&tid=143088&author=wim-v6]doet u maar 1 jan 1993 voor de 4gas meting.

    Willem[/rquote]

    dat denk ik niet wim ;)

    heb mn apk papiertje nu al bijna 3 jaar…
    tot 95 is gewoon stationair meten…mits er GEEN kat aanwezig is

    en idd, hang er gewoon ff een kat onder en gaan

    In reactie op: co2 uitstoot te hoog #17820976

    als er geen kat onder de auto zit, en hij is van voor 1 jan 1995 dan hoef je alleen stationair te meten, dan mag die gewoon 0.3% stationair hebben

    is die vanaf 1 jan 1995, dan moet je wel gewoon de 4gas test ondergaan

    voorbeeldje van vandaag:
    Mazda MX5 uit 2000
    begon met 7% op 2500rpm
    Forte toevoeging in de tank, daarna ff 120 bij 5000rpm gereden op de snelweg
    meteen daarna weer meten, 0.55% bij 2500rpm ( ja we zijn er bijna )

    bleek dat er een heel klein scheurtje in de uitlaat zat, was echt niet te horen/zien alleen te voelen toen ik aan de bovenkant van de middemdemper voelde

    demper gelast en weer meten:
    0,18% bij 2500rpm

    was echt een scheurtje van 3x niets

    collega van me vandaag met een Skoda uit 2003
    kreeg t co net niet onder de 0.4%
    kat vervangen en 0.01% co over :D

    In reactie op: co2 uitstoot te hoog #17820970

    hmm,
    ik zal s ff kijken

    x14xe en x16xe zijn zoiezo uit te wissellen

    heb ff gekeken, die 1.4 x14sz is niet uit te wissellen, en de rest van de monopruttels ook niet

    In reactie op: Opel combo graag snel reactie #17821347

    kijk de distributieriem maar eens na, die gaan wel vaker kapot bij deze motoren en deze stand

    In reactie op: co2 uitstoot te hoog #17820968

    de kat kan je uitwissellen

    bobine niet ben ik bang voor…
    maar waarom de bobine? loopt die soms op 3 cilinders ofzo?

    In reactie op: distributieriem corsa a c20XE #17799668

    ik heb t bij duparts vandaan, zijn orriginele delen

    distributieset kost 129 euro
    waterpomp kost 99 euro

    immitatie:
    distriset 139 euro
    pomp 107 euro

    dit is via Van Heck ( hier oa rijsbergen of slager automaterialen )

    dan zijn de distributiesets van Gates of SKF en de pompen van aquaplus

    wil je t nog goedkoper??
    dan via http://www.ebay.co.uk bestellen ;)

    In reactie op: Online onderdelen bestellen #17821425

    http://www.duparts.nl

    bestel ik altijd al mn onderdelen, orriginele delen voor een hele leuke prijs

    In reactie op: distributieriem corsa a c20XE #17799666

    ik wil m best voor je vervangen… alleen woon ook niet echt in de buurt…

    in +- 2,5 uur is die in elk geval wel vervangen ( van de week nog van mijn let tr vervangen )

    In reactie op: co2 uitstoot te hoog #17820964

    de kat kapot hoeft niet meteen op 4% of meer co uit te komen hoor…

    ik heb zonder kat met mn c20let 0.3% stationair…

    en bij mij vorige corsa b gsi ( c16xe ) kwam ik ook op 0.7% uit, was ook de kat kapot van…

    In reactie op: motet gsi van corsa b in gewone corsa a #17821516

    het past wel vrij makkelijk…

    kabelboom van de gsi motor overbouwen ( spreekt voorzich )
    koelslangen van de gsi gebruiken
    motorsteun nodig van een corsa a ( niet perse gsi )
    uitlaat aanpassen

    verder moet het aardig passen

    In reactie op: Crosa B 1.2 andere motor? #17819642

    is goed ;)

    enne, is heb evt nog wel een GSi tank+pomp liggen van een corsa b gsi, compleet met leidingen, die zal je wel nodig hebben als je nu een monopoint hebt

    In reactie op: uitlaat? #17821325

    novus dempers maken idd niet zo heel veel herrie…

    middendemper vervanger zal zeker wel helpen, dan gaat die waarschijnlijk wel wat meer brommen

    In reactie op: Opel combo graag snel reactie #17821345

    wil die echt in 1x niet meer starten of is die uitgevallen

    knipperd je motorstoringslampje tijdens het starten? of brand die eigenlijk wel??

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 788)