Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
8 of 16v remmen schelen niet zo veel,maar alle kleine beetjes helpen ;)
enne, met schijven achter alleen oppassen dat je geen overberemming krijgt, dan komt de achterkant voorbij voordat je t door hebt ;)
enne, waarom vind je werkgever dat niet leuk??
mag je geen bonnen doorscheuren waar je eige naam op staat?? :pcompressie van een x30xe is te hoog om meer als 0.5 bar te gaan draaien…
been there, tryed it, wont do it againzal een 280pk uit komen op 0.4 bar
ben nu zelf ook bezig om een 3l v6 biturbo te bouwen voor in mn calibra turbo…
Krijgt:
Hprofiel drijfstangen
Wiseco gesmede zuigers
ARP bouten
Verstelbare tandwielenkrukas word samen met het vliegwiel,drukgroep en multiriem pulley gebalanceerd
moet alleen nog kijken voor 2 turbo’s en met welk motormanagement systeem ik wil gaan rijden
ik heb ook alleen maar die 2l remmen eronder gehad voor de rdw icm kadett gt wielen, die lopen nergens aan ;)
die remblokken lagen nog op werk, dus tja die er maar ff voor gebruikt
rij nu met:
288mm remmen van een calibra turbo
zimmerman geboorde remschijven, ook 288mm
en ferodo remblokken ( ds2500 dacht ik )je kopt echt gewoon je voorruit eruit
ik heb aan het passen geweest met diverse velgensets
kom met degene die ik heb liggen tot echt uit op 15”, want kwam ongeveer 2 cm te kort met de 14”
ik heb geprobeert:
Kadett GT wielen
Borbett T cupwielen
Borbett 5 spaaks normale LM wielen
gewoon opel staalen tja, wil je 14” dan toch echt 2l remmen
ik ben naar de rdw geweest met mn corsa turbo met 2l remmerij en dat voldeed prima
( Brembo gegroefde schijven, ebs greenstuff blokken en gereviseerde klauwen (
het ligt er aan wat je budget is en wat je er allemaal aan wil doen
men pakt c20let zuigers ( zijn hetzelfde qua diameter enz ) of evt meteen een setje gesmede zuigers erin
andere drijfstangen met arp bouten
en dan een leuke compressor of 2 turbo’s
kan je met de rest standaard tot ongeveer 450pk veilig gaan
nooit je distributie afstellen via de v-snaar pulley
maar gewoon via t merkteken op het krukas tandwiel zelf
ik ben met al mn ombouwen in Waddinxveen geweest
ken daar ook wel een paar steekproef controleurs…
ze keken bij mij nergens naar, ze zijden als die auto net zo in elkaar zit als hoe jij je auto’s keurt dat het wel goed zit
keek ff onder de kap ( opmerking: wil je dood?? met dat vermogen )
liep dr een rondje onderdoor en ff wegen
geen geluidstest,trekbank test,remmentest,co meting of wat dan ook
in mijn apk boek staat dat indien de auto afkeur gemeld word, je nog gewoon tot de apk verval datum mag rijden
bij apk afkeur melden word ook gewoon een nieuw apk formulier geprint, met de oude verval datum erop
die behoor je ook gewoon samen met de auto mee te krijgen
ook kan je gewoon een steekproef op je afkeur melding krijgen
verder, als de auto afkeur gemeld is, en je binnen 2 dagen deze auto als goedkeur meld, je voor 90% kans op een steekproef hebt
( is gedaan omdat er veel mensen dan naar een ander bedrijf rijden waar ze wel eens wat makkelijker keuren )ik moet vanavond ook zelf ff gaan kijken wat er overheen past…
denk dat het in 14” zonder spoorverbreders niet gaat passen in elk geval
27 februari 2011 om 22:32 In reactie op: Alles over de C20xe, oa Aanhaalmomenten, Onderdelen en Tips #17553912kopbouten doe ik altijd op 25nm en 3x 90 graden
reparatie van ruitverwarming is mogelijk…
wij hebben op werk idd een soort van zilver 2k lijmsetjesals je t merk wil weten schrijf ik t morgen ff op…
kosten 20euro per reparatieset als ik t goed hebhmm
ik zeg:
pak een kabelboom uit een Kadett E c20xe, en bouw die erop, is bijna plug and play in een D kadettde kabelboom waar je nu mee loopt te kloten is er 1 van een vectra/astra/calibra
en ff een kleuren schema voor je dankzij Corsa-Novatuning
Kleur Betekenis
Bruin / Geel Diagnose
Bruin / Wit Diagnose
Bruin / Blauw Motronic lampje dashbord
Rood Constante +
Groen Toerentellersignaal
Rood / Blauw Brandstofpomp
Blauw KoelwatertemperatuurZwart Geschakelde +
Zwart / Rood Startmotor
Blauw / Groen Oliedruk lampje
Blauw / Wit Dynamo
Blauw / Geel Oliedruk meter (optioneel)Bruin Massa
[rquote=1875398&tid=143088&author=wim-v6]doet u maar 1 jan 1993 voor de 4gas meting.
Willem[/rquote]
dat denk ik niet wim ;)
heb mn apk papiertje nu al bijna 3 jaar…
tot 95 is gewoon stationair meten…mits er GEEN kat aanwezig isen idd, hang er gewoon ff een kat onder en gaan
als er geen kat onder de auto zit, en hij is van voor 1 jan 1995 dan hoef je alleen stationair te meten, dan mag die gewoon 0.3% stationair hebben
is die vanaf 1 jan 1995, dan moet je wel gewoon de 4gas test ondergaan
voorbeeldje van vandaag:
Mazda MX5 uit 2000
begon met 7% op 2500rpm
Forte toevoeging in de tank, daarna ff 120 bij 5000rpm gereden op de snelweg
meteen daarna weer meten, 0.55% bij 2500rpm ( ja we zijn er bijna )bleek dat er een heel klein scheurtje in de uitlaat zat, was echt niet te horen/zien alleen te voelen toen ik aan de bovenkant van de middemdemper voelde
demper gelast en weer meten:
0,18% bij 2500rpmwas echt een scheurtje van 3x niets
collega van me vandaag met een Skoda uit 2003
kreeg t co net niet onder de 0.4%
kat vervangen en 0.01% co over :Dhmm,
ik zal s ff kijkenx14xe en x16xe zijn zoiezo uit te wissellen
heb ff gekeken, die 1.4 x14sz is niet uit te wissellen, en de rest van de monopruttels ook niet
kijk de distributieriem maar eens na, die gaan wel vaker kapot bij deze motoren en deze stand
de kat kan je uitwissellen
bobine niet ben ik bang voor…
maar waarom de bobine? loopt die soms op 3 cilinders ofzo?ik heb t bij duparts vandaan, zijn orriginele delen
distributieset kost 129 euro
waterpomp kost 99 euroimmitatie:
distriset 139 euro
pomp 107 eurodit is via Van Heck ( hier oa rijsbergen of slager automaterialen )
dan zijn de distributiesets van Gates of SKF en de pompen van aquaplus
wil je t nog goedkoper??
dan via http://www.ebay.co.uk bestellen ;)bestel ik altijd al mn onderdelen, orriginele delen voor een hele leuke prijs
ik wil m best voor je vervangen… alleen woon ook niet echt in de buurt…
in +- 2,5 uur is die in elk geval wel vervangen ( van de week nog van mijn let tr vervangen )
de kat kapot hoeft niet meteen op 4% of meer co uit te komen hoor…
ik heb zonder kat met mn c20let 0.3% stationair…
en bij mij vorige corsa b gsi ( c16xe ) kwam ik ook op 0.7% uit, was ook de kat kapot van…
het past wel vrij makkelijk…
kabelboom van de gsi motor overbouwen ( spreekt voorzich )
koelslangen van de gsi gebruiken
motorsteun nodig van een corsa a ( niet perse gsi )
uitlaat aanpassenverder moet het aardig passen
is goed ;)
enne, is heb evt nog wel een GSi tank+pomp liggen van een corsa b gsi, compleet met leidingen, die zal je wel nodig hebben als je nu een monopoint hebt
novus dempers maken idd niet zo heel veel herrie…
middendemper vervanger zal zeker wel helpen, dan gaat die waarschijnlijk wel wat meer brommen
wil die echt in 1x niet meer starten of is die uitgevallen
knipperd je motorstoringslampje tijdens het starten? of brand die eigenlijk wel??
-
AuteurBerichten