Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Alle onderblokken zijn hetzelfde of n nou om een
C25
X25
Y26
X30
Y32Gaat maakt niet uit
Heb zelf al meerdere ombouwen gedaan en nooit verschil gezien
14 maart 2011 om 22:33 In reactie op: Lengte pijlstok, of heeft iemand er 1 over van een FWD auto? #17835757heb ik natuurlijk weer haha :p
het is een x25xe met een c25xe inlaat
moet uit een 95er calibra komen…
dus zou dan een c25xe moeten zijn,maar staat toch echt x25xe in…heb je de motorcode dan nodig wim?
14 maart 2011 om 22:14 In reactie op: Tips gevraagd over het verwisselen van C16NZ naar C16SE. #17835716de brandstofpomp is NIET hetzelfde…
de NZ is een monopoint en de SE een multipoint ( die heeft meer druk nodig )verder past alles 1:1
@ KadAstra-EF
de NZ is een monopoint met 55kw
en de SE is een multipoint met 74kwrijden
corsa a tr c20let 328pk/428nm
op M&H slicks als dat mag, en anders op R888jesmaatje van me rijd met mijn daily corsa
Corsa a HB, c30xe, nog geen uitdraai aanwezig
op R888 bandent past wel aan de motor, alleen zie maar s aan een koppeling en vliegwiel te komen
dat is t grootste probleem
ik heb met een c20ne met een f13 gereden, dan moet je een vliegwiel van een x17d hebben en de koppelings van een corsa gsi en de drukgroep die bij de 17d hoord
het uitdrogen zal wel meevallen, tikken lijkt me wel te horen na 2 jaar stil staan, rij m maar n x warm met verse olie en t zal weg zijn
zijn gewoon de stoters
de bak moet er iig zo uitzien qua bouten en passing

zo ziet een f13 eruit, en die past aan elke kleine motor in een voorwiel aandrijver
1:
met de 16v kopen en gewoon een verse distributie geven, ben je dr 4 jaar vanaf…
2:
zijn genoeg hier op t forum die wel met een 16v overweg kunnen…en zitten technisch niet moeilijker in elkaar als een 8v
3:
t is jouw geld :p
4:
mijn mening is dat je m koopt met de 16v, gewoon een verse distributie geeft, ff apk keuren en vervolgens langs de rdw om m voor die 40euro ff op kenteken laat zetten8v is idd wel leuk als beginners auto, en zijn vrijwel bulletproof…
maar idd, t vermogen went snel, en 115pk in een calibra is idd niet zo heel erg snel
ik begon met een calibra 16v 150pk
na 3 maanden eraan gewend, dus
een corsa a 2l 16v 150pk gebouwddaarna een calibra turbo met 204pk aangeschaft
2 maanden later laten chippen naar 260pknu een jaar later rij ik voor de snelheid een corsa a 2l 16v turbo met 328pk ( en dat begint al te wennen )
en rij voor de luxe vanaf komend weekend een calibra v6 automaatenne tuning, das een dure hobby :p
13 maart 2011 om 17:06 In reactie op: Corsa B start niet meer nadat accu leeg is gelopen. Hulp sne #17834369rond draaien maar niet aanslaan kan zijn:
Brandstof relais
Krukas sensor
Bobine
Draadbreukomkeurregels zijn ook nog niet geweizigd…
vorige week nog een Corsa B c20let laten keuren…
werd meteen weer goedgekeurdis wel leuk een R25 of R28
alleen passen die alleen achter de grotere motoren, vanaf een 1.8 ( c18nz c18xe enzenz ) en hoger, dus de 2 liters en v6’en
aan een 1.4 of 1.6 past die in elk geval niet…
jawel
ik heb dr 1 in mn a gsi hangen…
motor loopt perfect en is zuinig voor wat ik gewend ben
ey
ik woon ook in Leiden en heb 2 complete xe’s aan onderdelen liggen
weet niet of je nog t een en ander uit wil wisselen??
heb echt alles aan sensoren, lmm, gasklepsensoren enzenzenz
als je naar je bougie afdekkap kijkt, dan zie je aan de linker kant van de motor een draadje daaruit komen
daar zit die, alleen kan je m alleen maar demonteren als je de distributiekap eraf haalt
je mag aan de voorkant ook witte knipperlichten voeren
en achter dient rood of oranje te zijn ( voor de apk iig )dus een wit 21/5 watt lampje erin en je bent gewoon legaal ( mits er geen oranje kapje in je lamp zit )
je hebt nodig:
Naven V+A van een Calibra V6 of een Vectra A V6 nodig ( niet die van een turbo aan de achterkant, das anders )
en de remmerij heb je ook nodig van de v6, dus de klauwen en schijven
Veerpoten zijn hetzelfde
van de V-snaar poullie moet de buitenste groef afgedraaid worden…
heb ik vanavond een fototje van voor jedynamo steun heb je van een c20xe nodig, net zoals de dynamo ( 8v is anders en van een 1.4/1.6 komt helemaal niet overeen )
steuntje heb ik nog wel ergens zwerven, net zoals een startmotor
spruitstuk is t zelfde
ey
Duparts is zoiezo goedkoper als de opel dealer…
enne,
ik heb bij de brezan gewerkt en zelf regelmatig die remmensetjes gemonteerd heb als ik een klus hebhet is gewoon prima kwaliteit
of er nou delphi opel of whatever op staat, het meeste komt toch uit dezelfde fabriekalles goed schoonmaken en invetten voor je t in elkaar zet
als je die aan t spruitstuk los hebt, kan je m gewoon naar boven halen
het uiteinde zit aan het inlaathoedje vast onder de turbo kap
gewoon met een platte schroevendraaier
( palm schroevendraaier )doe ik t altijd mee en gaat prima
het blok dat ik gebouwd heb, maakt ook gewoon gebruik van de c20xe krans en sensor…
krans van de krukas afgeschroeft, aan de v-snaar pulley laten maken, en een beugel gemaakt voor de sensor
ik heb een blok opgebouwd waarbij dit gebeurt was ivm verslepen krukas ( c22xe geworden )
alleen hierbij was alleen maar de dynamo groef op de vsnaar pulley nodig ivm geen stuurbekrachtiging
er zit zeker wel verschil in de schijven ( 16v zijn dikker )
probeer maar eens 16v schijven in 8v klauwen te proppen…veel suc6
en idd, de rest eromheen is ook belangrijk
want ook mijn corsa is voorzien van:
gevlochten remslangen
freektech rembekrachtiger met hrc, en de leidingen zijn kruislings aangesloten zoals t hoortey
je toerenteller krijgt signaal vanaf de groene kabel bij je bobine…als het goed is ligt die draad al voorbereid
-
AuteurBerichten