TRPower

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 788)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: waarschijnlijk herkauwen #17836374

    Alle onderblokken zijn hetzelfde of n nou om een
    C25
    X25
    Y26
    X30
    Y32

    Gaat maakt niet uit

    Heb zelf al meerdere ombouwen gedaan en nooit verschil gezien

    heb ik natuurlijk weer haha :p

    het is een x25xe met een c25xe inlaat
    moet uit een 95er calibra komen…
    dus zou dan een c25xe moeten zijn,maar staat toch echt x25xe in…

    heb je de motorcode dan nodig wim?

    de brandstofpomp is NIET hetzelfde…
    de NZ is een monopoint en de SE een multipoint ( die heeft meer druk nodig )

    verder past alles 1:1

    @ KadAstra-EF
    de NZ is een monopoint met 55kw
    en de SE is een multipoint met 74kw

    In reactie op: Streetlegal 2011 #17834863

    rijden

    corsa a tr c20let 328pk/428nm
    op M&H slicks als dat mag, en anders op R888jes

    maatje van me rijd met mijn daily corsa

    Corsa a HB, c30xe, nog geen uitdraai aanwezig
    op R888 banden

    In reactie op: NZ motoren #17831271

    t past wel aan de motor, alleen zie maar s aan een koppeling en vliegwiel te komen

    dat is t grootste probleem

    ik heb met een c20ne met een f13 gereden, dan moet je een vliegwiel van een x17d hebben en de koppelings van een corsa gsi en de drukgroep die bij de 17d hoord

    In reactie op: c20xe of c20ne help:D:D #17834408

    het uitdrogen zal wel meevallen, tikken lijkt me wel te horen na 2 jaar stil staan, rij m maar n x warm met verse olie en t zal weg zijn

    zijn gewoon de stoters

    In reactie op: NZ motoren #17831269

    de bak moet er iig zo uitzien qua bouten en passing

    zo ziet een f13 eruit, en die past aan elke kleine motor in een voorwiel aandrijver

    In reactie op: c20xe of c20ne help:D:D #17834406

    1:
    met de 16v kopen en gewoon een verse distributie geven, ben je dr 4 jaar vanaf…
    2:
    zijn genoeg hier op t forum die wel met een 16v overweg kunnen…en zitten technisch niet moeilijker in elkaar als een 8v
    3:
    t is jouw geld :p
    4:
    mijn mening is dat je m koopt met de 16v, gewoon een verse distributie geeft, ff apk keuren en vervolgens langs de rdw om m voor die 40euro ff op kenteken laat zetten

    In reactie op: Als Begin #17832071

    8v is idd wel leuk als beginners auto, en zijn vrijwel bulletproof…

    maar idd, t vermogen went snel, en 115pk in een calibra is idd niet zo heel erg snel

    ik begon met een calibra 16v 150pk

    na 3 maanden eraan gewend, dus
    een corsa a 2l 16v 150pk gebouwd

    daarna een calibra turbo met 204pk aangeschaft
    2 maanden later laten chippen naar 260pk

    nu een jaar later rij ik voor de snelheid een corsa a 2l 16v turbo met 328pk ( en dat begint al te wennen )
    en rij voor de luxe vanaf komend weekend een calibra v6 automaat

    enne tuning, das een dure hobby :p

    rond draaien maar niet aanslaan kan zijn:

    Brandstof relais
    Krukas sensor
    Bobine
    Draadbreuk

    In reactie op: omkeurregels weer gewijzigd!! #17486004

    omkeurregels zijn ook nog niet geweizigd…

    vorige week nog een Corsa B c20let laten keuren…
    werd meteen weer goedgekeurd

    In reactie op: NZ motoren #17831267

    is wel leuk een R25 of R28

    alleen passen die alleen achter de grotere motoren, vanaf een 1.8 ( c18nz c18xe enzenz ) en hoger, dus de 2 liters en v6’en

    aan een 1.4 of 1.6 past die in elk geval niet…

    In reactie op: C16SE vs. C16SEI #17464397

    jawel

    ik heb dr 1 in mn a gsi hangen…

    motor loopt perfect en is zuinig voor wat ik gewend ben

    In reactie op: overslaan/inhouden #17831211

    ey

    ik woon ook in Leiden en heb 2 complete xe’s aan onderdelen liggen

    weet niet of je nog t een en ander uit wil wisselen??

    heb echt alles aan sensoren, lmm, gasklepsensoren enzenzenz

    In reactie op: help kop vervangen maar start niet meer?? #17736681

    als je naar je bougie afdekkap kijkt, dan zie je aan de linker kant van de motor een draadje daaruit komen

    daar zit die, alleen kan je m alleen maar demonteren als je de distributiekap eraf haalt

    In reactie op: us module #17829611

    je mag aan de voorkant ook witte knipperlichten voeren
    en achter dient rood of oranje te zijn ( voor de apk iig )

    dus een wit 21/5 watt lampje erin en je bent gewoon legaal ( mits er geen oranje kapje in je lamp zit )

    In reactie op: 5 gaats velgen #17831696

    je hebt nodig:

    Naven V+A van een Calibra V6 of een Vectra A V6 nodig ( niet die van een turbo aan de achterkant, das anders )

    en de remmerij heb je ook nodig van de v6, dus de klauwen en schijven

    Veerpoten zijn hetzelfde

    In reactie op: c20xe ombouwen corsa bouwen, nieuwe vraag! #17831528

    van de V-snaar poullie moet de buitenste groef afgedraaid worden…
    heb ik vanavond een fototje van voor je

    dynamo steun heb je van een c20xe nodig, net zoals de dynamo ( 8v is anders en van een 1.4/1.6 komt helemaal niet overeen )

    steuntje heb ik nog wel ergens zwerven, net zoals een startmotor

    spruitstuk is t zelfde

    In reactie op: Brezan #17830752

    ey

    Duparts is zoiezo goedkoper als de opel dealer…

    enne,
    ik heb bij de brezan gewerkt en zelf regelmatig die remmensetjes gemonteerd heb als ik een klus heb

    het is gewoon prima kwaliteit
    of er nou delphi opel of whatever op staat, het meeste komt toch uit dezelfde fabriek

    alles goed schoonmaken en invetten voor je t in elkaar zet

    In reactie op: Stappenmotor demonteren?? #17827823

    als je die aan t spruitstuk los hebt, kan je m gewoon naar boven halen

    het uiteinde zit aan het inlaathoedje vast onder de turbo kap

    In reactie op: Stappenmotor demonteren?? #17827814

    gewoon met een platte schroevendraaier
    ( palm schroevendraaier )

    doe ik t altijd mee en gaat prima

    In reactie op: DTA of programeerbaar ecu mbt BDP krans #17827673

    het blok dat ik gebouwd heb, maakt ook gewoon gebruik van de c20xe krans en sensor…

    krans van de krukas afgeschroeft, aan de v-snaar pulley laten maken, en een beugel gemaakt voor de sensor

    In reactie op: DTA of programeerbaar ecu mbt BDP krans #17827669

    ik heb een blok opgebouwd waarbij dit gebeurt was ivm verslepen krukas ( c22xe geworden )

    alleen hierbij was alleen maar de dynamo groef op de vsnaar pulley nodig ivm geen stuurbekrachtiging

    In reactie op: welke remmen voor v6 met 14 inch #17826312

    er zit zeker wel verschil in de schijven ( 16v zijn dikker )

    probeer maar eens 16v schijven in 8v klauwen te proppen…veel suc6

    en idd, de rest eromheen is ook belangrijk

    want ook mijn corsa is voorzien van:
    gevlochten remslangen
    freektech rembekrachtiger met hrc, en de leidingen zijn kruislings aangesloten zoals t hoort

    In reactie op: toeren teller combo c14se bj 95 #17827441

    ey
    je toerenteller krijgt signaal vanaf de groene kabel bij je bobine…

    als het goed is ligt die draad al voorbereid

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 788)