Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik heb ook ff gebelt,
ik zei zo van:
ik heb een corsa uit 83, daar komt een 2l16v in, deze is niet orrigineel in de auto geleverd,
hoeveel kost dit mij om hem om te laten keuren, en welke papieren zijn nodig,toen vertelde die meneer van de TD mij dat ik het volgende nodig had
Conformiteitspapieren van de motor ( uittreksel van c20xe opel nederland )
aankoopbewijs van de motor, waar het motornummer op staat ( dus factuur van de sloop bijv )
en 42euro…ook heb ik gevraagd wat er gebeurt bij evt afkeur, dan krijg je je eigen papieren weer mee… en een afkeur rapport…
dit geld dus voor auto’s tot 01-98
daarna wel gewoon lelystad bezoeken, wel zijn de prijzen verlaagd, zou uitkomen op de 680 euro incl weggedrag,geluid en normaal keuren29 juni 2009 om 13:10 In reactie op: Opel commodore A 5700 V8 update 14-01-2012 wattstelsel! #17470658is idd n supernette auto,
wel leuk dat je voor een TPI injectie systeem gegaan bent zie je niet zovaak in auto’s behalve corvette’s van 85-92, maar heb je die lopend met je carb nokkenas?? of de nokkenas die bij het injectie systeem hoort ( scheelt zo 30-40pk )mocht je met de carb as rijden, heb ik hier nog n tpi nokkenas, over van mijn corvette waar toen dubbele holly’s op gegaan zijn
die compressie is gewoon goed,
dat die het in stappen opbouwd met n compressiemeter klopt ook…laat m anders ff bij de dealer aan de tech hangen, die kunnen dan alle actuele waardes van alle sensoren zien…
zitten gewoon 40mm weber carburateurs aan n c20ne… samen met n leuk setje kelken, 18s cilinderkop+scherpe nokkenas…
zal wel leuk rijden, ook wel aardig zuipen
bij mn a was t idd ook geen pretje,
waterpomp lekte na de inbouw….
hoop gescheld is datligt er een beetje aan in welke auto, en wat je onder vervangen bedoelt…. ( dus incl wp en t ontluchten van t systeem enzo )
ik doe t altijd lekker op mn gemakkie… uurtje of 3-4 incl ontluchten enzo zit ie er altijd wel in
hmm, ok kortsluiting zou kunnen…
maar waarom dan pas storing na die 10min… lijkt mij dat de cpu toch wel eerder door moet hebben dat er iets niet kloptpak k m ff van me tr af… die ligt nu tog uit elkaar
ik had toen bij me calibra ook die pokke hallgever kapot, alleen die ging pas in motorstoring bij 4000rpm, en deze maakt de toeren niet uit,maar gewoon na 10min
ennu k bedoelde niets hoor ronald… maar kan idd massa zijn ( ookal zijn alle draden nieuw )
ahja ronald ( of mathijs ) :p
zit er gewoon aan; 1x vanaf de startmotor, 1x aan bakzeide…maar alsnog, krijg 2 codes die nergens in n c20xe lijst voorkomen
wel met n 3,5 of 4 bar brandstofdruk regelaar… en op euro 98 rijden word aanbevolen
vandaag gedaan:
klopsensor en stappenmotor stekker omgedraaid
LMM vervangenok die code’s zijn weg
ff laten lopen;
weer lampje aan, nja weer uitlezen,krijg ik gewoon 12 en 31, ok logisch
daarna krijg ik foutcode 94, ook deze heb ik niet in mijn lijst staan…wie weet wat 94 is, of zou ik 3x fout geteld hebben en zou het 93 kunnen zijn? MAP sensor volt. low ( code nog nooit gehad waar zit die sensor ) ,moet wel zeggen dat die ff bij de 2500 rpm blijft hangen voordat die terug valt
nog niet gedaan,
blok liep niet helemaal lekker,dus ik heb ze ff laten staan,
straks ff die stekkers wisselen, en ff resettenna, het lampje deed het al niet…
er hing een c20ne in die corsa, maar het lampje werkte niet omdat die beunhazen geprobeert hadden het abs lampje door te verbinden met het mm lampje… en dat dus niet gelukt wasdeze heb ik dus gemaakt,maar wel pas nadat de motor gedraaid had
Marc
tuurlijk heb ik die aangesloten ( kreng werkte eerst niet ) heeft wel ff gedraaid zonder mm lampje
maar de rest heb ik aardig goed geraden toch :p
bij een std c20xe zit er verschil in uit welke auto de motor komt, bij een calibra bijv zit die wat verder naar 8er als bij n astra, en als je dan zo een spruit onder een corsa wil hangen komt de lamda tegen je bodem aan…
ik gooi er altijd kroon 5w40 in…ook volsyntheet, gaat prima
8 juni 2009 om 05:33 In reactie op: X20XEV, slecht aanslaan. Uitgelezen, krukassensor geeft ver #17482824het is mogelijk, op het moment draaid jou auto dus alleen op de nokkenassensor….en eer de ecu door heeft dat die alleen die referentie heeft, kan ff duren
7 juni 2009 om 19:39 In reactie op: X20XEV, slecht aanslaan. Uitgelezen, krukassensor geeft ver #174828220335 is idd de krukassensor… geeft dan geen goede waarde’s…
hier de tech2 ( 4 cijverige code’s )
Codes Vectra-B (tech2)
Code: Item: Fault:
0100 Mass Air Flow (MAF) sensor n/a
0105 Intake manifold pressure sensor n/a
0110 Intake Air Temperature Sesnor (ATS) n/a
0115 Intake Coolant Temperature Sesnor (CTS) n/a
0120 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) n/a
0130 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor n/a
0135 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor heater n/a
0150 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor n/a
0173 Heated Exhaust Gas Oxygen (HEGO) sensor n/a
0201 Injector valve 1 n/a
0202 Injector valve 2 n/a
0203 Injector valve 3 n/a
0204 Injector valve 4 n/a
0205 Injector valve 5 n/a
0206 Injector valve 6 n/a
0230 Fuel pump n/a
0325 Knock sensor n/a
0330 Knock sensor 2 n/a
0335 Crank sensor n/a
0340 Camshaft sensor n/a
0351 Ignition coil 1 and 4 n/a
0352 Ignition coil 2 and 3 n/a
0400 Exhaust gas circulation valve n/a
0403 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve n/a
0410 Secondary air pump relay n/a
0412 Secondary solenoid valve n/a
0433 Tank vent valve n/a
0500 Idle speed stepper motor/idle air regulator n/a
0560 Battery n/a
1110 Switch over valve solenoid n/a
1112 Switch over valve 1 n/a
1113 Switch over valve 2 n/a
1120 Throttle body malfunction n/a
1229 Power supply relay n/a
1231 Fuel pump relay n/a
1320 Knock control cylinder 1 n/a
1327 Knock control cylinder 2 n/a
1328 Knock control cylinder 3 n/a
1329 Knock control cylinder 4 n/a
1405 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve n/a
1410 Secondary air pump relay n/a
1411 Secondary air pump n/a
1501 Immobiliser control unit n/a
1502 Immobiliser control unit n/a
1503 Immobiliser control unit n/a
1530 Air flow relay n/a
1600 Internal control module n/a
1601 Engine Control Unit (ECU) too hot n/a
1602 Knock control module n/a
1604 Knock control unit n/a
1605 Knock control unit n/a
1606 Knock control unit n/a
1640 Knock control unit or quad drive module n/a
1690 MIL/Engine fail (malfunction indicator lamp) n/a
1740 Torque control unit n/anog 2 weken en paar dagen,dan is de auto hier:wub
t is n combinatie van beiden,
t is n soort van 3deurs kadett,maar met astra bumpers, als k t goed zeg…heej,
ja komt idd via n familie lid…
hij staat inmiddels op de boot, nog n weekje of 3 voordat die hier is…
rdw zei via de tel dat hij gewoon technisch gekeurd moet worden,en ja het id gewoon n kadett… zo n astra is wel grappig,maar vind t nix
oliekoeler kan idd gewoon van n xe, incl de adaptorplaat en die bout… ( heb ik evt compleet liggen,incl koeler )
verder net project, ga k zkr volgen
20 mei 2009 om 19:37 In reactie op: 1.6 16v ecotec uit tigra 1998, aansluitproblemen in corsa 19 #17482106meeste van de kabels zal wel overeen komen…
mocht je evt nog n f15 bak zoeken, voor analoge teller, heb ik die nog wel liggen
jaa tuurlijk :P maar dat maakt verder niets uit,rijden genoeg auto’s hier met stuur aan de verkeerde kant. + dat ik regelmatig bij familie in schotland ben, en hun ook aan de foute kant rijden…
ey,
wat kost bij jullie een gassysteem voor op een c20xe?? incl inbouw en op kenteken zetten ?? -
AuteurBerichten