Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@ haasje, je roept nu wel t 1 en ander, alleen de helft klopt niet
De bakken die je noemt passen wel ( sommige niet eens 1:1 ) maar sommigen daarvan zijn alles behalve geschikt voor een c20xe
Tevens is een CR een korte bak ( Close Ratio ) en een WR een lange ( Wide Ratio )
Officieel is een c20xe alleen geleverd met een F18(+)CR of een F20 welke altijd een CR is
Dit rijd in de zware autos waar de c20xe altijd in geleverd werd het prettigstEchter maakt het in een lichte corsa a niet uit welke bak eraan hangt ivm t lichte gewicht
aan mijn corsa a hangt een f18cr
dat is een korte bak, top is ook maar 220, maar trekt wel goed door
of er zit te weinig olie in de bak
zodra de motor/bak wat warmer worden, en je start dan opnieuw dan doet die t wel zoals t hoort
sidepipes mogen NOG wel, mits idd geen scherpe delen vertonen en NIET meer als 3cm uitsteken ( vanaf de spatborden gezien )
vanaf 1 januari 2014 MOET de uitlaat lopen zoals het bij de RDW voor een type goedkeuring aangeboden is
tevens moet er vanaf die datum een geluidstest plaats vinden
staat in mijn 2011 APK boek
standaard kwaaltje van de C
het is wel zelf te doen, alleen t is niet echt makkelijk op straat ( kan wel )
je hebt nodig:
Krik ( een fatsoenlijke, niet die erbij zit )
2x sleutel 17 ( of een ratel met dop )
dop 30 ( zit de homokineet mee vast door de naaf )
circlip tang ( voor t borgveertje die in de kineet zit )
nijptangen tja natuurlijk ook de nieuwe kineet ( wel een NIEUWE halen ) nieuwe ashoes, kineten vet en 2 stalen spanbandjes om de ashoes mee vast te zetten
hot start valve zit alleen op een C20LET
dus n 2l 16v turbo
jahoor, bijna elke garage heeft wel uitlees apparatuur liggen…
alleen stappenmotor is niet echt uit te lezen
5 april 2011 om 18:25 In reactie op: Opel Corsa B 1.4 '96. Bokt, 1 cilinder valt uit, zelf v #17848938tank ontluchtingsklep kan idd ook vast zitten
die laat tankdampen het inlaatspruitstuk in dampen
kan voor dit soort problemen zorgen…alleen dat probleem met regen ben nog nog ff over aan t denken
de hoofdlagers zijn niet/bijna niet te vervangen met de motor in de auto…
of je moet de bak en de distributie+oliepomp er ook af halen terwijl die in de auto ligt…
en de krukas zelf is ook niet echt ligt te noemen als je die omhoog moet drukken+ de lagerkappen monteren en dan ook nog de bouten erin moet draaienverder zijn alle bouten van de krukas/drijfstangen REK bouten en MOETEN vervangen worden
de drijfstanglagers kan je prima doen met de motor er nog in
4 april 2011 om 15:47 In reactie op: Opel Corsa B 1.4 '96. Bokt, 1 cilinder valt uit, zelf v #17848924ik zou de motor eerst s ff n fatsoenlijke beurt ( laten geven )
dus:
Olie
Filter
Bougie’s
Luchtfilter
Brandstoffiltervervolgens een forté injectiereiniger erin ( doen wij altijd op mn werk )
en alsnog naar de tankontluchting kijken…
evt een stuk rijden zonder tankdoplucht temperatuur meter
das die sensor die je ziet zitten
4 april 2011 om 11:24 In reactie op: Opel Corsa B 1.4 '96. Bokt, 1 cilinder valt uit, zelf v #17848915bij welke pomp tank je??
en wanneer heeft de auto voor het laatst een beurt gehad?enn…in welke regio bevind jij je? zijn wel een aantal mensen op t forum die je willen helpen denk ik
Gister een rode F gespot op t transferium in Leiden
Denk voorzien van een LET want blies netjes af
stond je contact wel aan???
ff zonder dollen haha :p heb t ook wel s gehad
alleen blijven mijn ramen,zowel van de v6 als de turbo altijd werken,totdat de auto op slot is
rood is spanning
bruin is massa
geel is verlichting
oranje is oliedrukdas bij t setje vdo meters zo die ik in mn corsa heb
heb pas 2 maanden mn apk, heb t 2011 boek nu voor me liggen
auto’s tot 31-12-1995 behoeven alleen een 4 gas meting te doorstaan als:
– de auto voorzien is van een Kat en Lambda sonde ( ook wel emissie bestrijding genoemd in het boek )
als er alleen een Kat aanwezig is hoeft het niet,kan namelijk een ongeregelde kat zijnof er nou e2,k6 of wat dan ook op je kenteken staat maakt allemaal niet uit
mijn corsa b uit 1995, voorzien van een c20xe die op kenteken staat heeft alleen nog maar Opel Corsa als handelsbenaming…trouwens, je hebt niet eens meer een kentekenbewijs nodig bij het keuren van een auto
drukgroep past niet,plaat is te klein, aantal splines van de prise-as is anders
vliegwiel past ook niet, NE heeft 6 bouten v6 heeft er 8
wat wel kan, icm met een f16-f18-f20:
C20XE vliegwiel ( ook 8 gaten ) icm met een c20xe sachs of omp ( of soortgelijke ) koppeling
dat hoef je mij niet te vertellen
heb inmiddels genoeg v6’en in corsa’s enzo gebouwd…
1 aan de voorste bank en 1 aan de achterste…
alsnog kan die gaan pingelen als 1 de waardes niet goed aanvoelt
sensor moet op 25!!!! NM vast
niet vaster of losser, dan klopt t allemaal niet meer en kan de motor gaan pingelenis dat die 1 waarbij de 2 voorste veerschotels zo ver verrot waren dat er een nieuw front aan gelast moest worden??
zoja, kan je zeggen dat die dr weer strak bij staat ( het front dan )
heb m maandag mogen bekijken
hmm, wist niet dat een c25xe en een x25xe dezelfde gebruiken
dit is het van een c25xe:
Artikelnummer 0 261 231 079
Artikelgroep 268
Subgroep SENSOREN/LUCHTM./EGR
Systeem
Merk Bosch
Popcode 00kost 70 euro ex btw
dit is een H-base nummer ( universeel,maar wel orrigineel bosch )
wanneer heeft de motor voor het laatst onderhoud gehad?
als dat ff geleden is,kan dat ook de klopsensor storing veroorzaken ivm slechte bougie’s
zn corsa is van 94
dus mag bij hem ook gewoon…of zn huidige keurmeester weet de regels niet
of zn huidige keurmeester durft het niet aan, omdat die miss recent een paar missers gehad heeftdat regelen met t schroefje is alleen stationair Co regelen
is eigenlijk voor een 20xe ( dus zonder C ) degene zonder lamda orrigineel dus
23 maart 2011 om 21:47 In reactie op: Alles over de C20xe, oa Aanhaalmomenten, Onderdelen en Tips #17553914en een u2utje jou kant op gestuurd
-
AuteurBerichten